Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@joulutoive teillähän on ajoitukset osuneet nähtävästi oikeinkin nappiin :giggle: Toivottavasti siellä ymmärtäisi muna kasvattaa sisälleen yllätyksen näin pääsiäisen kunniaksi. ( olipas hieno vertaus :LOL: )

On: Täällä on myös peitot viuhuneet ja sänky natissut näin vapaiden kunniaksi perinteisesti. Oviksesta ei tietoa ( no ei kai kun kp 12...), mutta nyt aloin tikuttaa kahdesti päivässä. Aion pentele napata sen oviksen tässä kierrossa! :geek: Täytyy vain pohtia miten tuon ukon kellistän oikeaan aikaan jos osuu arkipäivään? (n) Kun ei se minun näistä tikutteluista tiedä. :rolleyes: En haluaisi aiheuttaa suorituspaineita.
Itse kans ajattelin että kääk miten ihmeessä saa tähdättyä just oikeille päiville. Tosin oviksen aikaan itselläkin on ’se’ fiilis, niin sit eikun ehdotusta miehelle(y)

Toivotaan paljon plussatuulia, ja munarikasta pääsiäistä:p
 
@Päppyrä itse myös tikutin km jälkeisen kierron siihen päivään asti, kun menkat alkoi. Positiivista tulosta en saanut :unsure: Toivottavasti sinulla on parempi onni! ;) Luulen, että vaikuttaa aika paljon sekin miten pitkään raskaus kesti ennen kuin keskeytyi. Ensimmäisten viikkojen keskeytyksestä kroppa palautuu varmasti nopeammin. Joten sulla on hyvät tsäänssit palata kohta takaisin odotuspuolelle :love:

@joulutoive näinhän se pitää yrittää tehdä! Jos ei ukko heti suostu niin väsytystaktiikka käyttöön :LOL: ( yleensä luovutan jos ei innosta, mutta hyvän syyn puolesta pitää yrittää vähän enemmän :sneaky: )

Mitä kuuluu @henttis @Aileen @Vilmalotta ?

@Lallastiina tuo suunnitelma kuulostaa hyvältä! Tässä kierrossa plussa-aalto tänne!

On: Ovis edelleen hukassa, mutta hyvin munarikas on pääsiäinen ollut :ROFLMAO: ( monessakin muodossa ). Ihanasti valoakin alkaa tulla tänne pohjolan pimeyteen. Selvästi piristää omaakin mieltä :D
 
Mä kävin reilu viikko km:n jälkeen, juuri vuodon loputtua, keskenmenoneuvolassa missä gyne ultrasi ja totesi että muutaman päivän päästä muuten on ovis! @Päppyrä sulla voi siis ihan hyvin tärpätä vaikka tästä seuraavasta kierrosta jos vaan tähdet on oikeassa asennossa :) Sama gyne sanoi myös että on hyvät mahkut raskautua km:n jälkeen.
 
Täällä kp 48 ja ovistestit on tällä viikolla vahvistuneet. Tänään aamulla pc testiviiva ilmestyi ennen kontrollia, mutta kuivana ei näytä mielestäni edes yhtä vahvalta kuin kontrolli (n) Pitää testata illalla vielä. Raskaana en ole kun lämmöt on edelleen alhaalla ettei ovulaatiota ole kyllä vielä tapahtunut.

Edellinen kierto josta raskaus alkoi oli ovis joskus kp 48-49 kait, että on nytkin ollut yritystä päällä vaikka on pitkä kierto. Ei siis johdu keskenmenosta kierron pituus varmaan nytkään ja sehän oli jo viikoilla 6+4.

Katselin kyllä yksityisten hintoja lapsettomuustutkimuksiin, kun ei jaksaisi odottaa syksyyn kunnalliselle puolelle. Sielläkin ne tutkimukset kestää aikansa :(
 
Kiitos kysymästä @mira.flower, tänne ei kuulu yhtään mitään :D eilen kyllä itketti kun kesken mennyt raskaus olisi ollut 20+0 :cry: mutta nyt kovasti odotan menkkoja että saadaan aloittaa yritys. Mietin kyllä miksi lääkäri suositteli ne menkat odottamaan, kun ilmeisesti jotkut ovat sitä mieltä että heti voisi yrittää ..
 
@Aileen jotkut käyvät yksityisellä aloittelemassa hoitoja. Esim. saavat jonkin reseptin juurikin tuohon kierron kulkuun tmv. ja jatkavat kunnalliselle sen jälkeen jos tarvetta vielä on. Näin ei käy kukkaron päälle niin kauheasti.

@Vilmalotta ilmeisesti nykyään ei ole tarvetta odottaa yhtä kiertoa, että voi jatkaa yritystä. On ilmeisesti vanhanaikainen neuvo, että saadaan laskettuaika helpommin laskettua. Jos kroppa ei ole valmis niin ei se silloin ota uutta raskautta vastaan. Vai oliko sinulla jokin erityinen syy miksi pitää odottaa? Minulle tk lääkäri sanoi, että ekat menkat pitäisi odottaa, mutta äitiyspolilla sanottiin, että vuodon loputtua voi heti jatkaa yritystä. Ja tätä viimeisintä ohjeistusta ainakin itse uskoin :p

Mites @Ann33 sinun pääsiäinen on mennyt?
 
@mira.flower Kirjallisissa ohjeissa luki, että uutta raskautta voi yrittää, kun vuoto on loppunut ja raskaustesti negatiivinen mutta lääkäri sanoi että kannattaa odottaa, että kohtu olisi valmis.
No, jos tähystyksen päivän ajattelee olevan kp 1 niin laskettu aika olisi 1.1 :D ja kun kolmas tuskin yliajalle menis, niin ehkä suosiolla odottaa ne yhdet, että sitten lähes varmasti tulee vauva 2019 :p esikoisen kanssa jo jännättiin tuleeko 2014 vai 2015 kun la oli 28.12 :D
 
Heippa,
Olen vähän lueskellut taustalla tätä ketjua, kun oma keskeytynyt keskenmeno tuli tammikuussa ilmi np-ultrassa. Aluksi tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, mutta koska vuoto ei vaan ottanut loppuakseen jouduin menemään uudelleen tutkimuksiin ja kohtuun oli jäänyt palanen mikä sitten poistettiin kaavinnassa alkuviikosta. Itse ainakin pelkäsin tätä toimenpidettä, mutta pakko sanoa (jos joku muu miettii vaikka samoja ajatuksia) että toimenpide oli omalla kohdallani helppo. Vieläkään en kyllä uskalla ihan täysin uskoa, että tämä koettelemus olisi läpikäyty. Toivottavasti vuoto loppuisi pian, niin pitkään(kohta 10vkoa) tätä keskenmenoa on joutunut käymään fyysisestikin läpi.
En tiedä miten sitä uskaltaa iloita toivottavasti joskus koittavassa seuraavassa raskaudessa... huh.
 
Täällä raskaustesti edelleen positiivinen, viikko sitten hcg oli labroissa 250. Sen perusteella ajattelin, että laskisi nopeasti nollille kun oli jo noin matala. Loppu viikosta uutta testiä kehiin. Toivottavasti lääkäristäkin kuuluisi jotain jälkitarkastuksesta, jos ei niin perjantaina soitan omahoitajalle ja kysyn, että miten eteenpäin. Uusia hcg labrojakaan lääkäri ei laittanut, koska taysiin oli tehty lähete jälkitarkastuksesta, mutta sieltä ei ole vielä kuulunut mitään.
 
@Ellen88 pahoittelut tuosta kokemastasi. Inhottavan pitkään olet joutunut tuota jo läpi käymään fyysisesti. Järkyttävän yleistä tuo, ettei lääkkeellisesti tyhjennys onnistu. Eikä apua juuri anneta ennen kuin aikaa on kulunut useita viikkoja. Voin vain kuvitella miltä se tuntuu. :confused: Muutenkin tämä on niin raskasta, ja jotenkin toivoisi edes keskeytyksen sujuvan suht nopeasti. Tehdäänhän aborttejakin paljon, mutta keskenmenoissa säästetään :mad:

@Päppyrä vieläkö sinulla on vuotoa? Luulisi kohta jo laskevan tuo hormoni jo alle 5. Ei varmaan enää montaa päivää mene. Jotkut testit näyttävät hirmu pienetkin lukemat haamuna... Toivotaan, että laskisi jo! :X3: Itsekin toivoin, että testi näyttäisi negaa. Ja kun sitä näyttikin niin jostain syystä silti siitä tuloksesta hiipi mieleen myös pettymys. Toisaalta olin tyytyväinen, mutta jotenkin myös surullinen :(

On: Tänään kp 14, eikä vieläkään ovistesti näytä mitään (n) Olisi niin kiva jo saada jotain viivaa edes tuohon testiin. :X3: Välillä meinaa tympäistä jo koko touhu, kun ei tulosta tule. Vaikka ihan kivaakin se monesti on :rolleyes: Tutkailla viivoja ja toivoa siellä näkyvänkin jotain :whistle:
 
Olipas tullut paljon viestejä sitten viime kerran. Jotenkin luulisi kun yhteiskunta pauhaa pienestä syntyvyydestä että se näkyisi terveydenhuollossa, esim lapsettomuushoitoihin pääsisi nopeammin tai keskenmenon jälkeiset viikot hoidettaisiin naisen kannalta tehokkaammin. Jos tämä prosessi lähtee menemään epäonnisesti, on se naiselle kuin koko perheellekin raskasta aikaa. Vaikka kuinka olisi kyse muutamasta viikosta, on se fyysisesti ja mentaalisesti ”uhrille” älyttömän pitkä aika.

@mira.flower kiitos kysymästä, eipä pääsiäiseen mitään kerrottavaa kun kp 6 menossa ja nämä kohtuu tylsiä päiviä kierron kannalta. Ikävästi ollaan viikon päästä työmatkoilla, joten täytyy toivoa että kierto olisi sen 30-33 päivää, jolloin ovis menisi viikonlopulle. Tämän jälkeen pitkään odotettu talvilomaviikko, joten ovis voisi vaikka ihan sinne asti pidätellä itseään :D

Muoks. Pieniä ajoittaisia suruaaltoja tulee vieläkin. Suurin piirtein 20+ viikolla olisi nyt raskaus. Vaikka tässä välissä on jo ollut ne kahden kuukautiset, sitten turhauttaa että positiivinen rtesti olisi niiiiin tervetullut.
 
Harmi kun tänne ketjuun on joutunut uusia :( pahoittelut teille keskenmenosta!

@Ann33 munkin mielestä olis kyllä hyvä jos keskenmenoja hoidettaisiin jotenkin tehokkaammin. Edes niin että tarjottais jotain keskusteluaikaa ja kerrottais tarkasti milloin pitää olla yhteydessä tai mihin. Vaikka mäkin sain terkkarilta kivasti vastauksia, niin kyllä piti ne ite kysellä.
Ja sitten kans tuo että vasta 3n keskenmenon jälkeen edes tutkitaan on aika ikävää. Ottaisivat edes jotku verikokeet tms!

On: mulla ei se edellinen plussa/haamu vahvistunut ja menkatkin tuli suht normaalisti eli taisi olla kemiallinen/joku yritys. Se oli siis eka kierto km jälkeen. Nyt ois dpo 10 (luultavasti, mielestäni sain tässä kierrossa ovisplussan) ja nyt mietin uskaltaisko testata jo huomenna. :rolleyes:o_O
 
@mira.flower mulla olis tuolla pregcheck liuska ja sit clearbluen se tikku, ei siis digitaalinen. Olis digitaalinen viikkonäytölläkin mut sen taidan vielä säästää. Musta on niin piinaavaa odottaa sitä tekstiä (ja harmitella negaa), mieluummin tihrustan muodostuuko viivoja :whistle:

Mut se mietityttää kun on viel niin aikaista että stressaako sitä sitten turhia..
 
Voi harmi, että täällä on taas uusia keskenmenon kokijoita!:( En oikein osaa muuta vastata, pikaisesti tulin tänne vaan kuikkimaan. Toivotaan että munarikas pääsiäinen tosiaan puhataisi tänne plussa-aallon!

@mira.flower kiitos kysymästä ei kuulu kummia. :D Tänään kp 18/28-36, Flo näyttäisi ovista tällepäivälle, mutta epäilen sen olleen jo. Tikutin tasan yhtenä päivänä, se taas kaikessa arkihässäkässä jäi.

Kyllähän ne tunteet on pinnassa, kun ajatteli että aprillipäivänä asiasta voisi kertoa (niinkun hurja määrä ihmisiä näytti taas tehneen), mutta samaan aikaan äärettömän kiitollinen edes tuosta yhdestä täydellisestä lapsesta. <3
 
@Päppyrä siksi kyselin, kun joku joskus sanoi sellaista, että kun vuoto loppuu niin r-testi olisi myös silloin nega.
Mulla kesti vuoto vain 5 päivää+1-2päivää tiputtelua ja r-testi näytti haamua vielä kahden viikon jälkeen keskenmenosta. Uudestaan en ole testannut, mutta menkat on nyt meneillään.

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, kun olen yrittänyt siirtää koko vauva-asian taka-alalle. Nyt kuitenkin ensimmäiset menkat menossa keskenmenon jälkeen, joten kunnon yritys jatkuu (ei sillä että ois mitenkään oltu yrittämättä ennen menkkoja :ROFLMAO:). Vähän paremmalla fiiliksellä saa yrittää nyt, kun kuitenkin tietää, että mahdollisuus tulla raskaaksi. Fiilistä kyllä masentaa kaveri joka raskaana. Lähettelee ultra- ja masukuvia :unsure: Hänen raskaus on 1+3 pidemmällä kun mun pitäis olla, joten erityisen tuskallista kun itse pitäisi olla melkein samassa vaiheessa :cry:

Tähän yritykseen aloin juomaan vadelmanlehtiteetä, ai että on hyvää :love: Lisäksi meillä kävi elämäntaparemontti tän asuntoremontin jälkeen :ROFLMAO: Remontin aikaan oli roskaruokavalio ja ei yhtään liikuntaa, nyt syödään oikein terveellisesti satunnaisella herkuttelulla ja salilla käyntiä 5-6 kertaa viikossa. Oi että tuntuu hyvältä kun saa keskittyä tähän, niin ei mieti kokoaikaa vauvajuttuja :cool: Lisäksi sisustettiin tyhjä "vauvanhuone" työhuoneeksi, kun ei saanutkaan vielä vauvanhuoneeksi laittaa.. Sekin paransi mieltä kun ei ole enää sitä tyhjää huonetta odottamassa asukasta:)
 
@akorrzs testasitko? Vai saitko vielä pidäteltyä? Täällä peukut pystyssä plussan puolesta (y) Olen kuullut, että PC:n testikin olisi aika herkkä ja näyttäisi aika aikaiseenkin jos näytettävää on. En ole kyllä itse testannut, joten... :whistle:

@henttis sinullahan alkaa myös loppu kierto lähestymään! ;) Huomasin tuon saman ilmiön aprillipäivänä. Kivat heille :notworthy: Ison mahansa kanssa. Aina se hiukan raapaisee pintaa syvemmältä, kun näitä raskausjuttuja jossain tulee vastaan. :unsure:

@Kumiankka1 siellä on vähän samanlaista kuntokuuria aloitettu, kuin itsekin yritän. ( en nyt kyllä noin innokkaasti, vaikka hyvää tekis ) Niin kuin näyttää puolella Suomea olevan sama meininki päällä. Joka nurkassa joku kuntoilemassa :)

On: Tänään arvon leidit on VIHDOIN ovistestin viivat vahvistuneet lähes plussaksi! :geek: Ja edelleen kauhea ressi mitä tuon miehen kanssa tekis!? :cautious: Olisi NIIN paljon helpompaa kellistää ukko viikonloppuna! Ääh, tiedän jo etukäteen melkein miten yritykseni ottaa. Hankalaa tulee olemaan sen voin kertoa :X3: Pääsiäisenä oli harrasteita joka päivä ja jopa kahdestikin päivässä. Miksi se täytyykin aina olla viikolla niin hankalaa? Ja jos tänään onnistun hänet suostuteltua ja huomenna tulee ovisplussa!? Miten ihmeessä onnistun kolmena arkipäivänä peräkkäin!? :eek:(n):confused::ninja::cautious::X3: Pienet on murheet meikäläiselläkin :LOL: Nyt pitää aloittaa kunnon Temptation Ilandit kotona! :LOL:
 
@akorrzs testasitko? Vai saitko vielä pidäteltyä? Täällä peukut pystyssä plussan puolesta (y) Olen kuullut, että PC:n testikin olisi aika herkkä ja näyttäisi aika aikaiseenkin jos näytettävää on. En ole kyllä itse testannut, joten... :whistle:

@henttis sinullahan alkaa myös loppu kierto lähestymään! ;) Huomasin tuon saman ilmiön aprillipäivänä. Kivat heille :notworthy: Ison mahansa kanssa. Aina se hiukan raapaisee pintaa syvemmältä, kun näitä raskausjuttuja jossain tulee vastaan. :unsure:

@Kumiankka1 siellä on vähän samanlaista kuntokuuria aloitettu, kuin itsekin yritän. ( en nyt kyllä noin innokkaasti, vaikka hyvää tekis ) Niin kuin näyttää puolella Suomea olevan sama meininki päällä. Joka nurkassa joku kuntoilemassa :)

On: Tänään arvon leidit on VIHDOIN ovistestin viivat vahvistuneet lähes plussaksi! :geek: Ja edelleen kauhea ressi mitä tuon miehen kanssa tekis!? :cautious: Olisi NIIN paljon helpompaa kellistää ukko viikonloppuna! Ääh, tiedän jo etukäteen melkein miten yritykseni ottaa. Hankalaa tulee olemaan sen voin kertoa :X3: Pääsiäisenä oli harrasteita joka päivä ja jopa kahdestikin päivässä. Miksi se täytyykin aina olla viikolla niin hankalaa? Ja jos tänään onnistun hänet suostuteltua ja huomenna tulee ovisplussa!? Miten ihmeessä onnistun kolmena arkipäivänä peräkkäin!? :eek:(n):confused::ninja::cautious::X3: Pienet on murheet meikäläiselläkin :LOL: Nyt pitää aloittaa kunnon Temptation Ilandit kotona! :LOL:
Jos tänään tulee plussa niin hommiin tänään illalla ja ylihuomenna! Eiköhän ne kaverit pari päivää siellä viihtyne..? :whistle:


ON: ollut kaikenlaisia raskausoireita oksennuksesta ja nipistelystä närästykseen. Testeissä ollut lähinnä vp:tä. Tänään dpo10 ja aamun testissä ehkä jotain...
 

Attachments

Auttakaa arvon naiset! KKM tammikuussa, sen jälkeen taukokierto, sen jälkeen yrityskierto (27pvää) josta ei tulosta ja NYT tilanne se, että kp30 odottelen menkkoja (ei yritystä tässä kierrossa ku mies oli oletetun oviksen aikaan poissa) ni tuli ovisoireet ja äsken testiin VAHVA ovisplus?

Uskaltaako näin myöhäisellä oviksella edes yrittää? Kokemuksia?
 
Auttakaa arvon naiset! KKM tammikuussa, sen jälkeen taukokierto, sen jälkeen yrityskierto (27pvää) josta ei tulosta ja NYT tilanne se, että kp30 odottelen menkkoja (ei yritystä tässä kierrossa ku mies oli oletetun oviksen aikaan poissa) ni tuli ovisoireet ja äsken testiin VAHVA ovisplus?

Uskaltaako näin myöhäisellä oviksella edes yrittää? Kokemuksia?
Ootko testannut kuitenkin? Onko menkat myöhässä? Eikös ovistesti voi näyttää loppukierrosta plussaa, vaikkei ovulaatiota silloin olisikaan :confused:
 
Ootko testannut kuitenkin? Onko menkat myöhässä? Eikös ovistesti voi näyttää loppukierrosta plussaa, vaikkei ovulaatiota silloin olisikaan :confused:
Ei oo tässä kierrossa pupuiltu ollenkaan, joten raskautumisen mahdollisuutta ei ole... En oo kyllä ennen testannut menkkojen alun aikaan, et mitä näyttää. Mut nyt on vaan selkeät ovisoireet ni siks otin ovistestin. Menkat pitäis alkaa ihan näillä hetkillä, ollut epäsäännöllinen kierto nyt keskenmenon jälkeen (ja kyllä ennenkin..).
 

Yhteistyössä