Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@Ann33 pitikö sen kierron nyt tuollalailla venyä :unsure: Niin antoi toivoa jo! Vaikka ei kai se vieläkään menetetty ole!

@Vilmalotta siellä onkin jännät päivät käsillä! :)

On: Mulla ei sitten ovis tullutkaan vaikka kropalla oli yritystä, mutta lämpöjen mukaan näyttää nyt siltä että haaveeksi jäi taas :cry: Vituttaa! :mad: @miniminimini olisi niin kiva päästä taas jännäilemään sun kanssa :(
Vitsit ku kurjaa! Ootko varma lämpöjen suhteen et on niin ettei ovista Tullu? Mä en Iistä mitään ymmärrä ni siksi kysyn! Eikös pieni piinailu silti paikallaan jos ovisplussan bongasit ja talletukset tuli? :)
 
Heippa tänne kaikille :)

Olen ollut poissa palstalta reippaan pari kuukautta. Silloisen joulukuisen kkm:n jälkeen tämä palsta oli äärettömän tärkeä. Taustalla joskus olen käynyt lukemassa ja tullut iloiseksi, että silloin vuoden vaihteessa samassa tilanteessa olleet ovat melkein kaikki onnellisesti uudelleen raskaana:love: Eli toivoa on!

Meille tehtiin huhtikuun puolivälissä pakastealkion siirto (joka on siis jo vuosimallia 2013) ja se sinnikäs pakkastyyppi on päättänyt jäädä asumaan :love:. Olen niin onnellinen, mutta miten kummasti se kkm saa olon niin epävarmaksi:unsure: Ensiviikolla on varhaisultra ja olo on kyllä jatkivasti huonontunut, mitä ei taas siinä kkm:a ennen tapahtunut ja siksi aavistelinkin silloin, ettei kaikki ole kunnossa. Tuo kkm oli luomuraskaus.

Mutta halusin tulla tänne toivottamaan tsemppiä ja jaksamista teille kaikille surusta ja pettymyksistä eteenpäin pääsemiseen, toivoa yrityksiin ja hermoja piinailuihin!

Toivottavasti tuutte perässä pian tuonne odotuspuolelle ja meillä on tammikuisten tarrasukkien 2019 ryhmällä myös facebook-ryhmä, jonne tervetuloa. Mulle voi laittaa yksityisviestiä, jos sinne ehtii mukaan:love:

Valoisaa kevättä ja kesää!!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
Heippa tänne kaikille :)

Olen ollut poissa palstalta reippaan pari kuukautta. Silloisen joulukuisen kkm:n jälkeen tämä palsta oli äärettömän tärkeä. Taustalla joskus olen käynyt lukemassa ja tullut iloiseksi, että silloin vuoden vaihteessa samassa tilanteessa olleet ovat melkein kaikki onnellisesti uudelleen raskaana:love: Eli toivoa on!

Meille tehtiin huhtikuun puolivälissä pakastealkion siirto (joka on siis jo vuosimallia 2013) ja se sinnikäs pakkastyyppi on päättänyt jäädä asumaan :love:. Olen niin onnellinen, mutta miten kummasti se kkm saa olon niin epävarmaksi:unsure: Ensiviikolla on varhaisultra ja olo on kyllä jatkivasti huonontunut, mitä ei taas siinä kkm:a ennen tapahtunut ja siksi aavistelinkin silloin, ettei kaikki ole kunnossa. Tuo kkm oli luomuraskaus.

Mutta halusin tulla tänne toivottamaan tsemppiä ja jaksamista teille kaikille surusta ja pettymyksistä eteenpäin pääsemiseen, toivoa yrityksiin ja hermoja piinailuihin!

Toivottavasti tuutte perässä pian tuonne odotuspuolelle ja meillä on tammikuisten tarrasukkien 2019 ryhmällä myös facebook-ryhmä, jonne tervetuloa. Mulle voi laittaa yksityisviestiä, jos sinne ehtii mukaan:love:

Valoisaa kevättä ja kesää!!:)

Ihania kuulumisia, onnea! Itellä kans kkm tammikuun alussa, kovasti toivoisin että ensi tammikuussa olisin siellä synnärillä toisesta syystä! Dpo4 meneillään, mutta usko alkaa loppua, tämä jo 4. kierto kkm jälkeen :(
 
@miniminimini tänään on taas Google laulanut oviksesta ja lämpöistä.:sneaky: Mistään ei selkeästi ole, että olenko nyt ovuloinut vai en. Lämpö kuitenkin noususuuntainen, joten pientä toivetta pidän yllä. :barefoot: On tämäkin taas, pää ihan sekaisin :ROFLMAO::whistle::cautious: Tänään alkaneet uudet limailut. Mitä ihmettä sekin nyt on? :eek: Oviksen jälkeenhän pitäisi alkaa kuiva kausi!
 
@mira.flower onpa outoa noi sun kuviot? Mihin nyt päädyit, tuutko piinailukaveriksi? Tosin musta tuntuu, ettei tarvi piinailla. Oon tosiaan kirjaillu oireita jo esikoisen aikaan ja nyt vuoden - kaikki mitä nyt on ollu, viittaa negakiertoon, kaikista selvimmin puuttuu ne sukkapuikkotuikkaukset sekä alavatsan vihlonta, joka kaikissa raskauksissa (kolme kpl) alkanut dpo5-6. Nyt dpo6 ja ehkä yksi tuikkaus tuntunut = eli kuviteltu. Aiemmin myös tässä kohtaa ilmavaivat ja palelu = nyt ei mitään mainittavaa tänkään kanssa. Dpo4 kuumotti poskia illalla, kuten km-raskaudessa mut en ihan hirveästi sen varaan jaksa laskea. Myös kaikissa negakierroissa pääkipu tässä kohtaa ja niin nytkin.

Oon alkanu epäillä, et voisko se gynen näkemä munarakkula ollakin ollut kysta joka puhejnnut? Koska se hetkellinen kipu dpo0 kohdalla oli niin tosi voimakasta ja kesti sen 10-30min?
 
Voi että kyrsii. Menkkaolot kunnolla, ja aina ku ne leviää selän puolelle niin negakierron merkki. Voi V... olisin edes halunnu piinailla, mut uskon tuntevani kehoni sen verran et näistä oireista ei erehdy. Nyt vaan sit odotella et menkat alkaa su tai ma. En taida edes testata su. Nyt dpo6.
 
@mira.flower Nousujohteinen lämpö vois olla ihan hyvä merkki!
@Päppyrä hyvä että edistystä tapahtuu!

Täällä taas ihmetellään halpistestien kanssa kun välillä tulee haamun aavistusta ja välillä blankoa. Nyt dpo13 arviolta ja eka haamuhailunen tuli jo dpo7... Eilen halpis näytti negaa, tein myös digin ja nega oli sekin. Tänään taas ilmestyi halpikseen haamun kaiman serkkua. Tästä tulee ihan semmoinen mieleen kuin olis onkimassa ja kala vaan närppii eikä haukkaa kiinni :rolleyes:. Oireita ei ole ja menkkojen pitäis kalenterin mukaan alkaa lauantaina.
@miniminimini Mullakin oli oviksen aikaan aika voimakasta kipua mitä ei yleensä ole, liekö vaan ovistuntemukset km:n jälkeen vahvempia. Sulla vielä aikaa piinailla, joskus voi kiinnittyminen tapahtua vähän myöhemmin ja silloin oireetkin myöhästyy. Niinhän sitä sanotaan että jokainen raskaus on erilainen...
 
Moikat kaikille! Pahoittelut kaikille uusille, että olette joutuneet kokemaan keskenmenon tuskan :cry: Olen pitänyt yrityksestä pientä taukoa, kun tämä helmikuun keskenmenon jälkeinen "kierto" on kohta kestänyt 90 päivää jo. Oireista ja lämmöistä bongasin oviksen 12 päivää sitten kumminkin ja nyt kierto on selkeästi loppumassa. Tiputtelu alkoi tänään. Pari toiveikasta testiä ehdin tekemään jo kyllä.

Nyt sitten pohdin pitäisikö soittaa perhesuunnitteluneuvolaan ja kysellä voisiko testeihin päästä jo ennen syksyä, kun eihän tässä ole mitään järkeä. Keskenmenon yhteydessä lääkäri siis antoi lähetelupauksen syksylle, kun olin kumminkin plussan saanut vaikka päälle vuosi on jo yritystä ja pitkiä kiertoja :(

Olen jo itse miettinyt että tarvitsisin varmaankin clomit ainakin jotta ovulaatio aikaistuisi. Ärsyttää kun ei ole yksityiseen nyt varaa..
 
@Aileen onpa kurjaa et kierto vaan venyy ja paukkuu Toivotaan että saisitte jeesiä jo ennen syksyä!

@Lallastiina tuo on totta et jokainen on erilainen! Joko sä testasit tänään?

@mira.flower -mitä kuuluu?

On: eilen ja tänään vihmomista alavatsalla, ei MITÄÄN muuta, mitä vois ees kuvitella oireiksi. Vähän herättelee toivoa, mutta vain vähän. Su testaan vaikka kyyti oliskin kylmää.
 
@Päppyrä no niin! Siellähän alkaa hormonit laskea hyvin (y) Ensi kierrossa pääset vihdoin aloittamaan uutta yritystä. :)

@Lallastiina miltä testin viiva nyt näyttää!! :X3: Kumpa ymmärtäisi jo jäädä kiinni.

@miniminimini täällä dpo 7 eikä oikein oireita suuntaan tai toiseen. (n) Keltarauhanen jomottelee oikeanpuoleisessa muniksessa, mutta eipä muuta. Joitain päiviä sitten oli ihme menkkajomoja, eivät kovin kovia hyvä että huomasi. Lämmöt edelleen samassa. Ei nousua ei laskua. Eli todennäköisesti ovis ollut kuitenkin. :rolleyes: Tisseissä joitakin tuntemuksia, mutta niin aina käy ennen menkkoja :cautious:
 
Kiitos kyselyistä! Tänä aamuna lämmöt oli laskeneet ja tuhrukin jo alkoi :(. Tein aamulla vielä viimeisen halpiksen joka oli blanko. Ilmeisesti oli vaan jotenkin viallinen testierä sekä viime- että tässä kuussa (sama eränumero molemmissa satseissa). Nuo lämmöt ei ole vielä koskaan erehtyneet, aina on menkat alkaneet parin päivän sisällä pudotuksesta. Näemmä tuo yksi progesteronikapseli päivässä ei niihin vaikuta.
 
Viimeksi muokattu:
@Lallastiina onko sinulle määrätty tuhruiluun vain yksi progrsteron? Oletko kokeillut muuta mikä voisi pitää tuhrua poissa? Vaikka Terolutteja. :eek: Nuo lämmöt eivät kyllä jätä turhia toiveita leijumaan. Todellisuus iskee vasten kasvoja heti ja vieläpä aamulla! Saa mukavasti päivän pilattua :unsure:

@Aileen hieno, että sielläkin päästään vihdoin uuteen kiertoon! Pitkät kierrot sinulla kyllä onkin :unsure: Onko ne aina olleet noin pitkät vai vaikuttaako km vielä?

@miniminimini onko mitään oireita ilmaantunut? :barefoot:

On. Meisillä oli tänään ennätys korkealla lämmöt! Asteen verran korkeammat kuin alkukierrossa. Eivätkä ne loppukierrossakaan näin korkealla ole vielä käynee :whistle: Kauhea siitepölyallergia päällänsä, eikä meinaa aivasteluista tulla loppua. Tänään dpo 8, ja viimeistään torstaina pitäisi menkat alkaa. Malttaisikohan sitä olla testaamatta? :barefoot:
 
Lapsettomien lauantai. Meidän esikoista tehtiin aika kauan niin tämä päivä koskettaa.
Onneksi kuitenkin huomenna saan viettää äitienpäivää, vaikkakin kovasti toivon että vuoden päästä lapsia olisi yksi lisää.
 
Mulla taitaakin olla vasta tänään dpo 8. Jotenkin sekoitti, kun ovistesti näytti kp 16 lähes plussaa sekä kp 17, joten taidan olla laskuissani ihan sekaisin. (n) Hätäpäissäni menin jo testaamaankin, kun luulin olevan jo dpo 9. Ja negahan sieltä tuli. Pissa oli kyllä niin haaleaa, että päätin testata vielä toisen kerran jolloin testin alareunaan tuli haaleaa väriä! :rolleyes: Menin sitten tuhlaamaan vielä diginkin ja sieltähän se läsähti vasten kasvoja, not pregnant. :(
Huomenaamulla testaan vielä tikulla, mutta taitaa tämä olla epätoivoista jo tälle kierrolle. :notworthy: Fyysisestikin on ollut todella nihkeä olo jo monta päivää ja tänään itkettänyt aika usein. :cry: Lisäksi tuo teini ei edes hyvää äitienpäivää voinut toivottaa! :mad:
 
Viimeksi muokattu:
@mira.flower - älä vielä menetä toivoa! jos noin pienet dpo:t.

Mulla alkoi eilen tuhruttaa ja kauheat menkkaolot, tuhrua vähän tänäänki pyyhkies. Mulla ei ennen menkkojen alun aikaan oo vihlonu rintoja, mitä nyt tekee. Voisko se greippi tehdä? Muutenkin menkkaoloja ollut normaalia vähemmän tässä kierrossa, oletan et johtuu greipistä. Mietityttää tuo luteaalivaihe, dpo10 alkaa pyyhkies tulla vaimea tuhru, onkohan auttamatta liian lyhyt, onko kokemuksia? Mikä siihen auttais?
yk4 pyörähtää km jälkeen siis käyntiin ja pian vuosi yritystä takana. Aika kamalaa.
 
Kiitokset myötätunnosta @miniminimini @mira.flower @Päppyrä @Ensikatse @Ann33 !

Mulla oli tosiaan vajaa pari viikkoa sitten tyhjennys. Sain sairaalasta lääkkeet kotiin ja viitisen tuntia niiden laitosta alkoi vuoto pikkuhiljaa. Illalla vuosikin sitten ihan tulvimalla ja kivut oli kovat. Pahimmat kivut kestivät onneksi vain 3-4 h, joten kyllä ne jotenkin kesti. Pari seuraavaa päivää vuoto oli suht runsasta, mutta kipuja ei ollut. Sitten parin päivän päästä kivut tuli takaisin. Ei tosin niin voimakkaana kuin ekana päivänä. Kivut usein vähän helppasi, kun tuli joku isompi hulahdus. Tuota kesti pari päivää ja sitten kivut loppui ja jäljelle jäi vaan vuoto. Nyt on 12. vuotopäivä. Vaikuttaisi siltä, että vuoto alkais pikkuhiljaa hiipumaan. Toivottavasti näin! Kauanko teillä kesti vuoto? Ja oliko kyseessä spontaani keskenmeno, lääkkeellinen tyhjennys vai kaavinta?

Henkisesti tämä on ollut tosi raskasta. Olen joutunut olemaan töistäkin pois jonkun verran. Mieli oli tosi kovassa mylleryksessä. Mua myös alkoi vaivaaman jotkut vanhat asiat. Olin tosi ahdistunut ja välillä aika itkuinen. Nyt tuntuu henkisesti jo paremmalta onneksi. Jotenkin pää alkaa taas seljetä.

Pikkuhiljaa ajatuksia pystyy vähän suuntaamaan yrittämisen uudelleen aloittamiseen. Ohjeessa luki, että pitää odottaa, että vuoto on loppu ennen kuin saa alkaa yrittää uudelleen. Oletteko odottaneet siihen asti, ettei tule enää tipan tippaa verta? Vai oletteko jo silloin aloittaneet kun vain pyyhkiessä tulee paperiin verta tai pari tippaa kerran pari päivässä siteeseen?
 
@mira.flower Yritystä on nyt takana päälle 1,5vuotta ja on tässä ajassa ollut 4x30päivän kierto. Muuten ovat 40-90 päivää. Toki tämä keskenmenon jälkeinen oli varmaankin pisin ikinä. En muista kuinka paljon ovat heitelleet ennen esikoista. Tässä välissä on ollut pillerit tai nuvaring käytössä.

Soittelin neuvolaan niin sieltä perhesuunnittelun kautta sain nyt ajan hoitajalle sekä lääkärillekin alustavasti. Terolut on kuulemma mitä voivat määrätä pitkiin kiertoihin, mutta itse olen kyllä sitä mieltä ettei siitä ole hyötyä. Mitä järkeä on syödä keltarauhashormoonia kp 15-28, jos ovulaatiot tapahtuu tässä kropassa vasta kp 17-75 (n) Ei se ainakaan tässä tapauksessa auta siihen lapsettomuuteen. Clomit taitaa saada vain erikoissairaanhoidon puolelta..
 

Yhteistyössä