¤¤ Keskenmenon jälkeen plussanneet LOKAKUUSSA ¤¤¤

kiitti vinkeistä, muistelen vaan et jostain luin et just nuo mamalicious farkut olis isoa kokoa, 29 vastais 30-31 jne.. ja haluisin semmoset et ne ei löpsötä pyllystä :D mietin viel mitkä otan, pakko tilata ku ei täälläpäin oo nuita kaupoissa. ja nuo H&M:n mammafarkut on mun mielestä aika pientä kokoa, muista housuista 36 on oikee koko.

MLL kohta jo hurjat poksut, onnea :heart:

marjutti ja masuvaaveli 13+1 :heart:

 
Possurokotteesta Meinaan ottaa. Lähinnä nyt stressaa se, että onko tämä elossa vai ei, eli saanko ekojen joukossa rokotteen. Pitkään tätä punnittiin ja rokotteeseen päädyttiin. Rokottamattomuus kuulostaa suuremmalle riskille. Pikkupimulle (20kk) aiomme myös ottaa, saas vaan nähdä, kuinka likisin menee kausi-influenssarokotteen kanssa. Juuri eilen radiossa juttelivat, että Turussa on viidellä päiväkoti-ikäisellä tartunta ja heistä muistaakseni kolme oli sairaalahoidossa. Jos rokotteella lasken olennaisesti kynnystä joutua viemään lapsemme sairaalaan, hän saa rokotteen.

ON Huomenna on sitten se kontrolliultra. Aamupäivällä saamme tietää, onko mahassa elämää. Toisaalta epäilen vahvasti elämän löytymiseen, toisaalta pelkään ihan kamalasti jo valmiiksi lääkkeiden aiheuttamaa tyhjennyskipua. Edellinen siis meni spontaanisti kesken varsin maltillisilla kivuilla, joskin huikealla vuodolla. Kuvotus on nykyään lähes jatkuvaa, mutta ei mitään älyttömän vaikeaa pääsääntöisesti. Ja väsykin tuppaa yllättämään aina välillä. Eli joko pääkoppa saa oireita aikaan (sekään ei toki ole mahdotonta) tai sitten joku mahassani on vain roimasti viikkojaan perässä.
 
Huomenta =)

Vihdoinkin sain nukuttua enemmän kuin 6 tuntia koko yönä :D Illalla tosin itkun voimalla taas sänkyyn kömmin kun sattuu niin s*atanasti polvien ja navan välille.

Jääkyynel kyseli kela- ja sairaalapapereista. Kelaa varten saat terkkarilta raskaustodistuksen, mistä ilmenee, et raskaus on kestänyt tietyn ajan ja olet oikeutettu äitiyspäivärahaan.
Synnytyssairaalaläheteeseen näköjään meritähti vastasi jo sulle. Lisäyksenä vielä,et siihen saa myös esittää ymmärtääkseni toiveita / pelkoja synnytykseen liittyen (esim. mulla paha pikkikammo on mainittuna siinä).

MLL :hug: voimia. Itse onneksi ohitin kyseisen päivän jo useita viikkoja aiemmin kuin sinä. Pian onneksi voit jo huokaista helpotuksesta kun näet, et rakenneultrassa kaikki on hyvin. =)

tillukas en varmaankaan muista taas illalla täällä poiketa niin toivottelen nyt jo tsempit huomiseen ultraan =) Toivottavasti on vain se myöhäisempi kiinnittyminen.

( . ) Eilen neuvolassa ei ollut mitään ihmeempiä. pissa edelleen puhdas, verenpaineet korkealla ja sf-mitta ei ole viikossa kasvanut lainkaan (eli mahdollisesti vauva laskeutunut taas alemmas). Paino oli tippunut huimaat 300g :D jee.
Seuraava käynti olisikin sitten 40+5, mut terkkarikin toivotti, et "toivottavasti et tule silloin, vaan oot jo synnyttänyt". Vaikuttaa olevan yks harvoista hoitoalan ihmisistä joka uskoo, et mua todellakin sattuu. Perjantaina on taas tuo äippäpoli, niin sitä tässä sit odotellessa, kun supistukset on jossain ihan muualla kun mun luona.

pinkkimieli ja pallopää 39+4
 
Joni Makkuusäkille tervetuloa ja onnittelut plussasta!! :flower: :flower: Toivottavasti tällä kerralla kaikki menee hyvin ja saatte nyytin kainaloon. :hug:

Ja omaa surkeata napaa.. Ei tää vauveli halua lainkaan kääntyä :( Olo on ihan hirveä, joka paikkaan sattuu ja viime yönä meinasin yhtäkkiä oksentaa :eek: Vauvan pää on tooosi korkealla ja närästys jotain aivan kamalaa.. Lasken jo päiviä että tämä pikkumies syntyy. Silti en halua synnyttää ennen kuin vasta rv 39+ viikolla.
Possunuha rokotetta en halua enkä jaksa edes oikeastaan miettiä asiaa sen enempää. Mies on kanssa hyvin vahvasti samaa mieltä että meidän perhettä ei rokoteta. Emme ottaisi kausi-influenssarokotteitakaan. Jos flunssa alkaa täällä päin kovasti riehumaan niin sitten pysymme vain kotioloissa. Miehen nyt tietenkin täytyy käydä töissä.

Tillukkaalle tsempityksiä ja voimahaleja odotteluun. :hug: :hug:

Hyvin väsynyt Vernis ja Baby-J rv 31+5 :heart:
 
tervetuloa joni makuusäkki! muistan sinut aiemmista kirjoituksistasi! voimia tulevaan ja toivotaan että tämän pikku kyytiläisen saisitte jo syliin saakka! :heart:

tulin lähinnä päivittelemään ja merkkailemaan..

kävin eilen otattamassa h1n1-rokotteen oli kyl harvinaisen vaikea päätös.. :/ tän päivän ollu nyt sit käsi melkosen kipee, aamulla hyvä että taipu tukkaa pesemään.. :( lisäks aamulla oli aaltomaista pahoinvointia.. yöks.. pistoskohta on ehkä vähän turvoksissa, todella aristava ja hellä, lisäks olkavarressa on lihakipua, pientä päänsärkyäkin ehkä ilmassa, muuten olo ihan ok..


kellis ja aarre 17+1
 
mulle just neuvolan täti soitti ja sano et huomen 4-5 ois mahdollisuus saada se rokote.. mut kun mie en nyt tiedä. äiti oli sitä mieltä et ehdottomasti kannattaa ottaa mummi taas ehdottomasti ei mieltä. mäkin olin eka ehdoton ei mut nyt oon alkanu epäröimää. vaikee päätös vuorokausi aikaa päättää.. :(
 
nanakuu: mullaki oli kyl tosi vaikee päätös, mut päätin luottaa suomen (ja maaillman) terveydenhuollon ammattilaisiin jotka suosittelee rokotusta kaikille raskaana oleville.. ei kai täs tavallisen pulliaisen paljo muuta auta.. :x mulle terkka sano että rokotteen tuomat riskit on paljo pienempi paha ku itse tauti ja sen mahdolliset komplikaatiot ja seuraamukset sikiölle.. kuitenki meki ollaan niin varhaisilla viikoilla vielä loppupeleissä et sikiöllä ei ole mahdollista selviytyä esim ennenaikaisesta synnytyksestä vielä, joka kuuluu yhtenä mahdollisena osana tautia.. eri asia ehkä sitte jos viikkoja ois esim 30 ja päälle.. näin mä oon tätä pähkäilly..
 
Kellis. Samaa itse olen miettinyt että mulla viikkoja on jo niin paljon että vauva jo selviytyisi, mutta jos olisin vielä alkuraskaudessa niin sitten en kyllä tietäisi mitä tekisin. Ja mua pelottaa kuitenkin enemmän se rokote kuin se flunssa. Jos sairastaisin esim. astmaa tähän päälle niin sitten varmaan ottaisinkin sen rokotteen mutta luotan omaan vastustuskykyyni vaikka se onkin alentunut raskauden vuoksi. Ja jos kuolen niin sille taas ei voi mitään, esikoisen raskaudessa meinasin kuolla pahassa auto-onnettomuudessa joten siitä jäi sellainen usko että ei pahemmin rokotukset mua pelasta jos on aika kuolla :D Ajattele mitä kaikkea kummallista(kamalaa) sitä raskaana ollessa miettiikään..
 
Kellis oon täs päivän mittaan kallistunu enemmän joon puolelle varsinkin kun luin että on suurempi riski sairastua jos on astma ja yllättäen mulla on se ja sen lisäks vielä tosi paha pölyallergia.. eli kyllä mä meen huomenna sen sitte ottaa tuli mitä tuli tuskimpa se sikiötä ainakaan vahingoittaa..
 
Millenia Hitsi, kun noita mielipiteitä possurokotteesta on joka suuntaan :/ Välillä kallistun piikin puolelle ja välillä taas haluisin odotella vielä muutaman viikon. Yks työkaveri oli nyt sairastunut ko. flunssaan :x Onneks en oo ollu sen lähellä viikkoon, joten tartunta on epätodennäköinen ja töissäkin tulee käytettyä käsidesiä jatkuvasti, joten sekin puoli on hoidettu.

MLL Kiitos, pelastit päiväni!! :) Tässähän ihan punastuu :saint: Voih, teillä on ollut raskas päivä vajaa vuosi sitten :( Eiköhän tämä teidän sitkeä sissi pysy nyt matkassa :hug:

Meritähti Toivottavasti vaavin sykkeet on kunnossa :hug:

Tillukas Toivon niin kovasti hyviä uutisia sieltä ultrasta! :hug: Täällä ainakin on peukut pystyssä teidän puolesta! Tuuhan sit heti kertoon uutiset. Tsemppiä! :heart:

Pinkkikselle lähettelen supistus puhureita! :whistle:

Kellis Kuulostaa tutuilta nuo oireet possupiikin jälkeen eli ihan normaaleja ovat :) Käsikivunkin pitäisi helpottaa viim. neljässä viidessä päivässä.

THL:n sivuilta kopioin:
"8. Kannattaako raskaana olevan ottaa rokote? Onko rokote turvallinen sikiölle?

Raskaana olevalla on moninkertainen riski saada vakava sikainfluenssa, joutua sairaalaan tai kuolla kuin muilla vastaavan ikäisillä tai väestöllä keskimäärin. Riski suurenee raskauden edetessä ja on vielä suurempi, jos äidillä on jokin perussairaus, kuten astma. Sekä Maailman terveysjärjestö WHO että Euroopan tartuntatautivirasto ECDC suosittelevat rokotetta kaikille raskaana oleville, ja THL yhtyy näihin suosituksiin.

Euroopan korkein lääkeviranomainen EMEA on hyväksynyt maassamme käytettävän sikainfluenssarokotteen raskaana olevien rokottamiseen ilman rajoituksia. Rokote ei sisällä ainesosia, jotka olisivat sikiölle tai raskauden kululle harmillisia. Rokotteen vaikutus on paikallinen, eikä sen mekanismikaan sovi sikiövaurioiden aiheuttajaksi."

(.) Huomenna neuvola, jännittää ihan hulluna, että löytyykö sydänäänet. Jos ei löydy, taidan tulla hulluks.. :ashamed: Pitää huomenna kysyä terkalta mielipidettä tuosta rokotteesta.

Alisa & Hippu 9+6
 
Pikaisesti omaa napaa sen verran, että vauvan sykkeet oli tänään aivan normaalit neuvolassa, joten se eilinen katsottiin johtuvan ihan vaan siitä että toisella oli äänien kuuntelun aikaan niin kova vauhti päällä. =)

Oon ihmetellyt vauvan vilkkautta viime päivinä, tuntuu että siitä on tullut ihan kauhee viuhtoja. Aina puhutaan että pitäisi huolestua jos liikkeet selvästi vähenee, mutta entä jos toinen saa kauheita "vauhtikohtauksia" monta kertaa päivässä? Onkohan sekään normaalia?

Rokotteita aletaan meillä jakaa ensi viikolla. Maanantaina meinaan heti mennä sen ottamaan kun silloin on eka mahdollisuus. Itse pidän sitä tarpeellisena etenkin loppuraskaudessa, riskithän tuon possunuhan kanssa kuulemma nimenomaan kasvaa sitä mukaan mitä pidemmälle raskaus etenee. Ja siksi toisekseen haluan suojan pienelle, kun syntyy kerran epidemian aikaan. Oikeestaan en ole edes harkinnut että en ottaisi, en pelkää rokotetta, enkä kauheesti tuota tautiakaan, mutta en sitä halua saada enkä varsinkaan halua vauvan sitä saavan joten jos tarjotaan keinoa välttää se niin ilman muuta otan sen vastaan.

Meritähti :heart: Pömppis 34+0
 
Alisa elä nyt kuitenkaan kirvestä kaivoon heitä jos ei sykkeet vielä huomenna kuulukaan neuvolassa. Eihän ne välttämättä kuulu ennen 12 viikkoa ja aina ei ihan silloinkaan. Tsemppiä nyt kuitenkin.

possurokotuksesta tänään tein päätöksen, etten aio ottaa vaikka sitä tarjottaisikin, sillä mielestäni nuo mahdolliset haittavaikutukset on paljon pahemmat kuin itse tauti.

http://www.sikainfluenssa.fi/rokote/

pinkkimieli, joka kaipailee edelleen supistuksia ja pallopää 39+5
 
Huomenta!

Menny pari päivää kommentoimatta mitään.
MLL jaksamista näihin päiviin! :hug:
Pinkkimielelle edelleen niitä suppareita puhaltelen, vaan ei niistä ole mitään hyötyä..

Eli sit omaan napaan. Mä tosiaan maanantaina menin loman jälkeen kouluun takas ja mulla kipeyty selkä aivan sairaan paljon. Siis se oli sellanen, ku ois istunu autossa jossa penkinlämmitin on täysilläx4. Eli aivan ku ois tulen päällä istunu. Oli tosi tuskaa ajaa kotiin sieltä sitten. Pissanäytteen vein eilen, joka oli puhdas.
Menin sit eilen kouluun kokeileen ja pystyin oleen puoli päivää siellä. Siis aivan järkyttävät selkäkivut taas ja sit pari napakkaa supistusta.
Supistuksia tuli myös illan mittaan muutamia, osa tosi kipeitä, osa taas ei olleet kipeitä lainkaan, muutako niin että ne tuntui.
Ja ettäkö tää ois riittäny, ni illasta tuli sitten reidet kipeiksi, samalla tavalla ku menkkojen aikana ja tää kipu oli sit koko illan kestävää.
Eli tänään soitto neuvolaan ja lääkärillä käynti ja sit saikulle. Oli mikä oli, mut mä en jää ottamaan riskejä tän suhteen yhtään. Koulu jää jos jää, sille ei voi mitään.
Miehen kanssa eilen puhuttiin ni tärkeämpää on nyt se, että me saadaan tää vauva. Me on tätä niin pitään odotettu ja pelätty, että mitä nyt sattuu, ni jos mun valmistuminen siirtyy, ni sitten siirtyy, mut vauvan hengellä en ala sitä riskeeraamaan.

Sitten neuvolalääkäri soitti iltapäivästä mulle, kun aiko konsultoida äitiyspolia siitä, että onko tarvetta tiiviimpään seurantaan joko neuvolassa tai sekä siellä että neuvolassa näiden keskenmenojen vuoksi ja kun nyt ollaan päästy jo "pitkälle", yli riskiajan, ni oisko tiiviimpi seuranta tarpeen, jotta ajoissa huomataan kaikki poikkeava. Samalla tähän liittyy myös mun astma ja siihen kuuluvat lääkkeet, koska osa on sellasia joita ei suositella käytettävän raskauden aikana, mutta samat lääkkeet oli esikoisenkin aikana.
Mutta lähinnä noiden keskenmenojen vuoksi menen ilmeisesti käymään äippäpolilla tässä lähiaikoina. Ottavat sieltä yhteyttä, mikäli sinne menen.
Ihan kivahan se on että asiantuntevat lääkärit siellä tutkii tilanteen ja katsoo onko tarpeen tiiviimmälle seurannalle.
Samalla kerroin tuosta koulupäivästä sille lääkärille ja se oli sitä mieltä että ehdottomasti tänään pitää jäädä sairaslomalle.
Että näin...

Nyt pakko hakee jotain syötävää, masu huutaa ruokaa...

buam poksuu 14+0 (tarra ei...)
 
Ei tätä jännitystä jaksa... Kesäkuuta mietin haikeasti, että saadaankohan me nyt sitten oikeasti se oma kolmas luoksemme. Kuopuksen jälkeen vannoin etten enää itseäni synnytyssaliin hommaa uudestaan ilokaasupöhniin, mutta että sitä voikin haluta näin..
Perjantaina ultra, tarkistaa viikot. Ja onko niitä sydänääniä. Mies on varma, että kaikki on hyvin kun mahakin turvonnut ihan kunnolla. Itse en jaksa uskoa vielä ja nyt elän kuin tulisilla hiilillä pari päivää..
Siihen lisänä, että saikulla ollaan, kun aivotärähdys tuli töissä :attn:
 
MLL
Kiitos kaikille kovasti tsemppailuista! Yllättävän vähillä miettimisillä päästiin eilinen ja tänään aamulla sain herätä pieneen möyrinään ja muksahteluun mahassa :heart:

Buam :hug: Toivottavasti selviät säikähdyksellä! Mullakin koulussa istuminen huomattavasti on pahentanu suppareita ja levolla ne on hellittänyt hiukan, yleensä. Koita olla kärsivällinen, kotona voi välillä olla aika tylsää kun ei oikeen kauhesti voi touhuillakkaan, mutta voit sitten tulla tänne roikkumaan mun seuraksi :D Toivottavasti pääset myös tarkempiin tutkimuksiin, että onko jossain vikaa vai missä mättää!

marjutti tuu sitte kertomaan millaset oli pökät, miä kattelin eilen kaupassa saman merkkisiä, mutten raaskinu alkaa sovittamaan. :)

Alisalle neukku tsempit, toivottavasti äänet kuuluu, mutta niinku pinkkis sano niin ei ne välttämättä vielä tossa vaiheessa kuulukkaan. :hug:

Omasta navasta ei muuta kun että se kohoaa ja on kohta vatsanahan kanssa samalla tasolla :eek: :LOL: Myös puoliväli on nyt saavutettu ja yritän alkaa rentoutua, aijon alkaa vapaasti kertomaan kaikille raskaudestani. Sitä on helppo piilotella kun paikkakunnalla ei asu ketään tuttuja ja olen heidän kanssa yhteydessä oikeastaan vaan puhelimassa/netissä :) Nyt aamupalan laittoon ja jos vaikka alottaisi lueskelemaan koulujuttuja..tai kattomaan elokuvaa? Vaikea valinta :D

MLL :heart: pikku vauvan pullero 20+0!! Jihuu!
 
Moiks!

Ei oikein mitään asiaa taaskaan! Varmaan kuvittelen taas, mutta kun illalla hiljennyin sänkyyn kuulostelemaan masua, niin olin tuntevinani pienen töytäisyn. Jospa tässä muutaman viikon päästä tuntuisi liikkeitä oikeasti. :) Masu tuntuu ehkä vähän pullahtaneen eteenpäin, jes!

Tänään poksuu!

Empuuu ja Anni rv15+0 :heart:
 
Heippa vaan kaikille tasapuolisesti!

Täällä ei mitään uutta. Eilen oli huono päivä. Hermot oli tiukalla, ruokahalu oli tipotiessään ja kamalan ahdistunu olo. Supisteli tosi paljon ja paikat ihan julmetun kipeet. Yö meni valvoskellessa. Tänään onkin sitten muuten parmpi olo, mutta hiukkasen ramasee valvottu yö. Tänään neuvolassa kaikki ok, painoa tullut taas, mutta johtunee noista turvotuksista. Vauvelin pää on hyvin alhaalla ja kiinnittynyt. Eilen kyllä tuntuikin kivasti, kun päällä porasi tietä kohti ulkomaailmaa. Vauvalla kaikki hyvin, liikkeet on kyllä vähentyneet, mutta ilmoittaa kyllä olemassa olostaan riittävästi. Nytkin pienellä on hikka. Neuvolantäti sanoi, että eilinen ja viimeyö saattavat olla synnytystä ennakoivia oireita, mutta tiedä häntä. Kovasti odotellaan, että päästäisi jo tositoimiin.

rituri ja öttiäinen 38+3
 
Toivottavasti buamilla on kaikki hyvin. Koita nyt levätä kunnolla!

Ja ne ultrakuulumiset: "Pidän erittäin epätodennäköisenä, että tämä on elossa". Ruskuaispussi oli kuitenkin niin selkeä ja kauniin, tasaisen pyöreä, ettei tyhjennyslääkettäkään antanut. Sikiökaiku oli 3,97 mm, eli melkolailla sama kuin reipas viikko sitten. Uusintakontrolli vielä kahden viikon päästä, lääkäri piti todennnäköisimpänä, että silloin kontrolloidaan, onko tyhjeneminen ollut täydellinen. Sanoi, että todella harvinaista on, että kuollut alkio viipyy niin kauan kehossa. Silloin ajattelin kysyä, että jos joskus vielä raskaudun, voisinko päästä kunnalliselle jo alussa kontrolliin. Ei tätä pää kestä. Virallisia keskenmenojahan on takana yksi, elokuussa epävirallinen ja nyt tämä todennäköisesti keskeytynyt km. Toivon vaan, että luonto hoitaisi mahdollisimman pian sitten tämän ulos, tämä epätietoisuus/kuolleen kantaminen on raskaampaa kuin se surutyö sitten tapahtuneen jälkeen.
 
Buam :hug: toivottavasti kivut hellittävät.

MLL ja Empuuu poksu onnittelut :flower:

tillukas :hug: :hug: toi epätietoisuus on kyllä varmasti hirveetä, kun ei oikein osaa vielä surra jos kaikki onkin lopulta ok, mut kuitenkaan ei voi oikein iloitakaan. :hug: jaksuja.

pinkkimieli ja pallopää 39+5
 

Yhteistyössä