¤¤ Keskenmenon jälkeen plussanneet LOKAKUUSSA ¤¤¤


Buam :hug: Parempi jäädä saikulle nyt, vaikka se harmittaisikin. Onneksi saatte hyvän seurannan. Voimia!

Joni MakuuSäkki Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin. :)

MLL Onnittelut puolivälistä!! :heart: :heart:

Empuu Poksuonnittelut! :heart:

Tillukas Onpas kurja tilanne! :'( :hug: Itellä kävi niin ekassa, että varhaisultrassa syke löytyi rv 6+, mutta np-ultrassa tyhjä kohtu. Mitään vuotoa tai siihen viittaavaa ei siihen mennessä ollut. Lääkäri sanoi, että alkio menehtynyt tuon ekan ultran jälkeen ja tuhoutunut kohtuun. Luonto ei silloin asiaa hoitanut ja elättelin toivoa pitkät 6 viikkoa np-ultraan asti. Voimia! :hug:

Tänään eka neuvola ja voin sanoa, että mulla on ehkä maailman ihanin ja empaattisin neukkutäti :heart: Halus heti yrittää kuunnella sydänäänet, kun kerroin peloista ja vähäisistä oireista. Sieltä miltein heti sydänäänet kuulu ja niin me molemmat itkua tihrustettiin neuvolatätin kanssa :heart: :heart: Nyt voin hengähtää hetkeksi.

HB 135
Painoa tullu 1kg (nyt 53,5)
RR 111/79
Ja mikä parasta sydänäänet iso + :heart:

Tämän päivän kunniaksi uudet kaksinumeroiset poksulukemat :D :D :heart:

 
Tillukas Sanattomaksi vetää... voimia! :hug:

Pääseekö näistä km-peloista ikinä eroon? Pelottaa koko ajan...perjantain ultrakin siirtyi lääkärin sairastumisen vuoksi maanantaille ja se taas tarkoittaa kaksi päivää lisää hemroilua..:/
Ajan itseni ihan kaheliksi tätä menoa. Perheen koirankaan kanssa en voi olla pahoinvoinnin takia.Uskotteko kuinka pahalta 8 viikoinen koiransuu voi haista vaikkei sinne työnnä nenäänsä :LOL:
 
Tillukkaalle suuria haleja :hug: :hug: Epätietoisuus tässä asiassa on mailman kamalinta :'( Voimia kovasti sinne!

Alisa. Oi kuinka ihanaa että sykkeet kuului jo! Mulla kuului kanssa esikoisesta tosi aikaisin mutta tästä ei yritetty edes kuunnella, onneksi koska istukka on etuseinässä ja ei varmasti olisi vielä kuulunut. Mutta on se niin mahtava tunne ne kuulla ekan kerran. Ja ihanaa että olet saanut hyvät neukkutädin :)

Omaolo on edelleen ihan hanurista ja viime yönäkin meinas lentää oksu yhtäkkiä kesken unien.. :x Baby-J on ihan hirveän korkealla päänsä kanssaja nyt mulla alkoi kamalat sektio pelot koska siellä istuskelee. :'( Mua on jo ihan tarpeeksi leikelty mahasta enkä p***le halua lisää arpikudosta sinne, koska seuraava raskaus olisi ihan helvettiä.. :headwall: :headwall: Anteeksi ruikutukseni mutta olo on vaan niin paska..

Vernis ja istuskeleva Baby-J rv 31+6
:heart:
 
Heipat vaan kaikille! Yritän palailla tänne puolelle, jospa nyt päästäisiin loppuun asti. La näyttäis olevan 2.7. Neuvolaan soittelin maanantaina ja kyselin rokotuksesta, mut lomalla just ollut terkkari ei tiennyt asiasta mitään!!! Toivottavasti ottaa asiasta selvää ja saan rokotteen.

omenaruusu ja Toivo
 
Alisalle onnea äänistä!

Tillukkaalle jaksamisia raskaassa tilanteessa :( :hug:

Oma napa on ja elelee. Kävin tänään neuvolassa sopimassa noista ajoista, en halunnut soittaa sinne yleiseen varausnumeroon kun siellä viimeksi kämmättiin ja halusin jo ylös noita ultra-, verikoe ja rokotetietoja. Vaikuttaa kyllä tosi mukavalta tuo neuvolatätinen mikä tuolla meillä (muutettu tänä vuonna niin ei ollut sama viime raskaudessa).

Milloinkahan ne alkaa täällä rokottaa muita kuin 35+ viikkoisia.. Lupasi kyllä ilmoittaa sieltä neuvolasta, mutta itsestä tuntuu niin typerältä vältellä muita ihmisiä kun ei edes tiedä milloin sen rokotteen vihdoin saa. Harmittaa sekin, kun on maksettu noista kerhoista ja tyttökin tykkää niissä käydä, mutta nuo päiväkodit vaan hirvittää minua ja se olisi aivan kamalaa jos sen taudin nyt saisi ja tulisi keskenmeno. Huoh...

 
No niin =)

Ensiksi tillukalle suuren suuri :hug: ja jaksamista ton kanssa nyt.

Alisalle paljon onnea sydänäänien kuulumisesta!!! :heart:

Poksujille onnea!

Nyt omaan napaan. Kävin siellä lääkärissä, ja laittohan ne mut sinne oysiin käymään ja sieltä juoksuttivat ensin paikasta toiseen, ku eivät äippäpolille ota näin aikasin. (aika muutenki oli törkee hoitaja siellä, totes vaan et no jos tuo kesken menee, ni minkäpä he sille voi vaikka lääkäriin tuutkin...)
No menin sit naistentautien polille ja siellä pääsin kyllä melko heti menemään sit lääkärille ja taas ronkittiin ja tutkittiin ja sit se ultras ja siellähän se pikkunen potkiskeli.
Oli kasvanu hyvin ja vastas viikkoja. Ehkä n. päivän heitto alemmas oli, muttei mitään vakavaa kun se kasvu on niin yksilöllistä.
Mut pääasia on että vauva voi siellä hyvin ja kaikki näytti olevan nyt normaalisti.
3 viikkoa sairaslomaan ja sen jälkeen jatkuu, et en usko meneväni enää kouluun takasin. Riippuu nyt miten tää 3 viikkoa menee, mut en mä näyttöä voi tehdä kuitenkaan kun en saa kaikkia opintoja tehtyä loppuun.

Mut nyt on pakko mennä syömään jotain ku tuli niin nälkä tuolla reissulla.
 
Alisa mahtavaa, et ne äänet sit kuului, vaikka noinkin "vähän" viikkoja sulla. :D

buam tottahan tuo, on ettei sille mitään voi jos kesken menee, mutta aivan mahtavaa, et pääsit näkemään, että kaikki on kuitenkin nyt kunnossa massussa.

joni makuusäkki tässä mun raskaudessa on ollut hetkiä kun oon vain ollut aidosti iloinen raskaudesta, enkä ole pelännyt km:ää tai kohtukuolemaa. Mutta minulla ne on ollut tosiaan vain hetkiä taikka korkeintaan yksittäisiä päiviä. Esim. rakenneultran jälkeen iloittiin ukon kanssa ja mentiin heti ostamaan yhdistelmävaunut, mut jo illalla tuli itku, et "entäpä jos tämä ei päätykään onnellisesti".
Nyt myöhemmin jokainen oudompi muljahdus tai pisto massussa saa aikaan mietteet, et "entäpä jos tämä nyt kuoleekin viime metreillä". Muutama tunti kun en huomaa liikkeitä, niin on pakko tökkiä mahaa ja mennä selälleen makaamaan et näkee / tuntee liikkeet selvästi.
Eli minulla tuo pelko ei ole helpottanut juuri lainkaan koko raskauden aikana.

pinkkimieli ja pallopää
 
noista peloista myös. mulle on nyt tullut sellainen pelko että vauva on paljonpaljon pienempi mitä pitäis ja että hänessä ois jotain vikaa :S rakenne ultraan n.2viikkoa niin eiköhän sitten noista peloista pääse eroon. mietityttää vaan että mikäs pelko sitten niiden tilalle tulee =(

Tänään kävin sen possurokotteen ottaa heti kun kotiin päästiin sieltä niin alkoi kamala aivastelu ja sitten tuli flunssan oireita ja todella vetämätön olo. onneks ne ei kauaa kestäny koska nyt ei oo enää mitään.. toistaseks oon ihan tyytyväinen et kävin sen ottaa mutta niin no ikinä ei tiedä mitä tapahtuu...

meillä on miehen kanssa nimiä pyöritelty ja kun mulla on koko ajan ihan sellai olo että tää ois poika niin tästä lähtien kutsun sitä jasperiksi :) mies ei tuosta nimestä tykkää ollenkaan mutta sanoin hänelle että kylvän sitä nimeä niin paljon että oppii tykkäämään :LOL: :LOL: saas nähä miten käy..

Nanakuu & Jasper 18+3
 
Huomenta.

Joo, siis mä tiedän sen, että tässä vaiheessa menee kesken jos on mennäkseen. Mut tavallaan se, miten mut otettiin sisään sinne, oli muutenkin aika....hmmm....nuiva vastaanotto. Ensiksi vähän niinku, et mitä sä tänne tuut näillä viikoilla?
- no kun lääkäri sen lähetteen nimenomaan kirjotti tänne. Mä meen sinne minne käsketään.
- ja kellokin on jo yli kolme, heilläkin loppuu työt... (poli menee kiinni 16.00)
- no ei oo mun vika et lääkäri kirjotti päivystys lähetteen ja matkaa tänne mulla n. 30 minsaa.
- no, ei noilla viikoilla mitään tehdä, kesken menee jos on mennäkseen
- ja juu, senkin tiiän ja tuun nyt lähinnä sitä kattoon onks vauva hengissä kun muuten paikat ok.
- no, mee nyt sitten tonne naistentautien polille, kyllä he sut ohjaa sieltä jonnekkin jos se ei ole oikee paikka, mut ei me näillä viikoilla katota.
- kiitos hei...

Ja taas kun menin sinne naistentaudeille, tosi ihana sihteeri oli siinä, että juu, ei mitään tuu vain tänne, hän käy kysyyn lääkäriltä et ehtiskö se kattoo, ettei tarvi mennä yhteispäivystykseen jonottamaan. Sanoinki siinä, että siinä ei nyt mitään järkeä ole, kun mut on jo yks tk-lääkäri tutkinu ja se nimenomaan pyysi gynekologin arviota tilanteesta, sekä PAREMPAA ultraa, entä mikä meidän neuvolassa on.
Onneksi siellä suostuivat ottamaan mut ja tutkimaan kunnolla.
Vauvalla oli kaikki hyvin, lapsivettä oli normaalisti, tosi vilkas ja terhakas sikiö (lääkärin sanoin), koko heitti päivällä tai kahdella, edelliseen CRL mittaan verrattuna. Mutta tähän lääkäri sanoi, että kuitenkin vastaa viikkoja ja jokaisella sikiöllä se kasvu kuitenkin on yksilöllistä. Tekayn sivuilta ko katoin, ni menee kuitenkin käyrillä.
Mut siis tollanen käynti tällä kertaa....

Emmä sinne äippäpolille kyllä halua, jos siellä vastaanotto on tuollasta... =)

Mut nyt muut jutut lukeen

buam 14+1
 
Buam olipas ilkeen kuuloinen vastaanotto.
Itsellä kun oli jotain vuotoa olikohan rv 13 (edellinen km alkoi vuotamaan 12+3) ja sain päivystysksestä lääkäriltä lähetteen käydä synnärillä tarkistaan tilanteen, niin kohtelu oli hyvin saman tapaista kuin sinulla. Tosin he eivät voineet minua muuallekaan ohjata ilta aikana, muuten olisin varmaan löytänyt itseni myös naistentautien osastolta.
Kaveri, joka synnytti reilu 2kk sitten sanoi, et ne on siinä päivystyksessä / äippäpolilla tommosia m*lkkuja, mut kun saliin pääsee niin on ihan eri kohtelu. Toivottavasti asia on näin :/

( . ) Joku on pöllinyt mun unenlahjat!!! Aiemmin oon pystynyt nukkuun vaikka pommi räjähtäis vieressä, mut nyt ei tuu nukkumisesta yhtään mitään. Tai siis joo pystyn kyllä nukkuun sen 1,5-2tuntia (vessa reissujen väli) kunhan ensin vaan pääsen uneen. Ja joka vessa reissun jälkeen taas on kivuliasta kömpiä petiin.
No äskön kun pääsin takaisin petiin kipujen saattelemana niin eikö ukko kääntynyt selälleen ja alkoi kuorsaamaan :headwall: Jottei mua liian helpolla päästettäis, niin rappusiivooja hakkaa portaita luututessaan seinää sillä mopillansa ja remontti ukko aloittaa jossain poraamisen klo 8.15 :kieh: :kieh: Eikös remppahommat saa aloittaa vasta klo9.00 jälkeen, varsinkin tollaset mistä lähtee hirveetön meteli koko taloa häiritsemään????

pinkkimieli ja pallopää 39+6
 
MLL
Buam :hug: Kuulostaa tosi tutulta toi sun kohtelu! Se "menee kesken jos on mennäkseen" lukee varmaan jossain hoitohenkilökunnan oppaassa, näin toimit kipua valittavan ja supistavan naisen kanssa tilanteessa kuin tilanteessa. Kaitpa sen jokainen tietää ja jos joku sen mulle vielä kehtaa sanoa niin karjasen takasin. Meillä se neuvolanlääkäri ei edes uskonu että mulla olisi mitään supistuksia, sellanen vähättely on toinen vaihtoehto :headwall: Mutta pääasia, että sinä ja vauva olette kunnossa! Täälä laskeskellaan viikkoja hoitorajaan, eli vielä vajaa neljä viikkoa, sitten mua ja vauvaa on pakko koitaa! Koita keksiä kotiin jotain kivaa tekemistä, mulle mies lainaa aina pinon DVD:itä kirjastosta joista sitten valikoin, käsityötkin voisi aloittaa ja kaksplussan selaaminen on aina kivaa :) Oon ensi kertalaisena vähän pihalla mitä kaikkea vauva tarvii, niin oon tehny sellasta listaa koneella ja googletellu eri merkkisiä tarvikkeita. Eilen äiti lupasi ostaa rattaat ja tänään oisi vuorossa niiden etsiskely :) Näin se lepäilijän päivä kuluu...Viime tarkistuksen jälkeen oon myös alottanu taas rauhalliset kävelyt ulkona, se piristää mieltä ja vetristää paikkoja, mulle lääkäri on antanu luvan, siitä sulla on varmaan omat ohjeet kuinka paikallaan pitää olla.

Pinkkis eikö se huonosti nukkuminen ja rauhattomuuskin ole lähestyvän synnytyksen "oireita"? Mulla myös mies kuorsaa, yleensä jos alottaa sen kun oon hereillä niin kutittelen sen niskaa tai korvaa tai otan nenästä kiinni :D Oon havainnu nää yhtä tehokkaiksi keinoiksi saada se kääntymään tai havahtumaan sen verran, että voi pyytää kääntymään, kuin että tönisi ja potkisi toisen mustelmille (mitä välillä tekisi myös tehä jos on oikeen äänekäs konsertti menossa :D) Mies on myös remonttimies ja ne alottaa työt 7.00, eli työmaalle ne ehtii jo joskus ennen kasia ja työt alkaa heti, tekee purkutöitä, inhottavaa, mut niiden firmalla tunnit juoksee :(

Minä yritin eilen metsästää kirpparilta pinnistä, mitä voisin alkaa maalata, mutta mihin ne kaikki on kadonnu?? Jokunen viikko sitten oli vielä useempia, mutta nyt ei etsinnöistä huolimatta löydetty yhtä ainutta. Rakenneultraan enää alle viikko ja alkaa jo jännittää.. huij juij :)

MLL :heart: 20+1
 
Ääk!

Te kirjotatte tänne sellasta kyytiä etten pysy mukana. Nyt koitan meinaa ryhdistäytyä ja osallistua tänneki keskusteluihin :) En edes kaikkia juttuja vielä ehtiny lukea.

Kiitos muuten vastauksista, kun kyselin niitä paperijuttuja :)

Joni makkuusäkki Nyt vasta hokasin, että oot liittyny mukaan. Oltiin sillo keväällä samassa pinossa. Kovasti onnea ja miljoonasti tarrasukkia matkaan :) :heart:

Kävin tiistaina minäkin ottamassa possurokotteen. Ite en oikeastaan epäröiny, koitin vaan sivuuttaa kaikki ikävät jutut. Tosiasiahan tässä on kuitenkin se, ettei tiedä kumpi on pienempi paha ottaa se tai olla ottamatta. No nyt se on otettu. Miks siinä on muuten se kahden viikon aika, ett alkaa vaikuttamaan? Mulla on menny se täysin ohi enkä tienny moista.

Sit omaan napaan: Mulla tuli eteen tilanne, ett joudun töissä nyt jo kertomaan tästä raskaudesta. Alkaa/alkoi tänään YT-neuvottelut, joten pitää "turvata" selusta. Noin 10 henkee saa kenkää. Meillä noi koskee kaikkia työntekijöitä, paitsi toimihenkilöitä. En kyllä usko, ett kenkää saisin, mutt pitää nyt silti käydä sanomassa työnjohtajalle tulevasta äitiyslomasta. Eilen jo piti kertoa, mutt ei ehtiny, ku siinä oli porukkaa vaikka kuinka ja lähti kotiin tasan kahdelta muutenki. Se ei oo koskaan kyllä yli aikaa töissä :kieh: Tänään pakko sanoo, ett on kahdenkeskistä asiaa.

Muiden juttuihin en osaa edelleenkää kommentoida, koitan edelleen päästä takas kärryille, mutt jossain vaiheessa kyllä :)

JääKyynel ja Tuittu :heart:

 
Jääkyynel Kiva, että säkin oot taas paisumaan päin! :D

Sain jo ensimmäiset potaskat niskaani kun päätin jättää possurokotteen ottamatta. En halua lähteä koekaniiniksi, kun tauti taitaa olla lievempi mitä rokotteen sivuvaikutukset. Kukin tekee nin kuin parhaaksi näkee, eikä sitä pitäisi alkaa toisten soimaamaan :attn:
Pelottaa jo valmiiksi muutenkin meitin neuvolan täti, kun se on aika tiukka mielipiteissään ja olen jo varustautunut sanomaan,että "täti hiljaa tai täti menee vaihtoon" :whistle:

 
buam onpa ollu kyl inhottavaa kohtelua, on se kumma kun monet tuntuu saavan inhottavaa kohtelua henkilökunnalta sillon ku pelottaa vauvan puolesta!

tillukas :hug: voi toivoin niin kovasti et siellä olis ollu kaikki hienosti, varmasti todella raastavaa teille vaan odotella mitä tuleman pitää.. en osaa edes kuvitella :'(

omaan oloon ei kovin uutta, iltasin varsinkin maha on painava ja turvonnu, usein myös pistelee ja selkäänkin ottaa. vauvasta puhutaan jo kotona niinku olis jo syntyny, on todellakin osa meän perhettä jo. olis ihan hirveetä jos nyt jotain sattuiskin, luottavaisin mielin ollaan kun ultrassa vauva oli niin hyvinvoivan oloinen.

marjutti ja masuvauva 13+3
 
Buam Saman kohtelun sain itse esikoisen aikana, kun tiputtelin niukin-naukin ennen puoltaväliä (oisko ollut 18+6). Äippäpolille ei kuulemma ollut mitään asiaa, kun viikkoja oli niin "vähän", ottavat vasta puolenvälin jälkeen. Naistentautien puolella odotettiin tyhjässä aulassa pari tuntia, sitten meidät siirrettiin seuraavaan aulaan odottamaan (siivooja kertoi, ettei siinä aulassa enää siihen aikaan ollut lääkäreitä), sitten seuraavassa aulassa vielä tunti ja lääkäri otti vihdoin vastaan. Miehen se pisti jonnekin verhon taa ja oli sitä mieltä, että mitä se siellä tekee. Ja pahatakos minä olen sinne tullut hänen työpäiväänsä häiritsemään...

Alisa Mahtijuttu!

Pinkkikselle tsemppiä viimeisiin päiviin!
 
Paras minkä oon kuullut neuvola terkkarin suusta tulleen nyt possurokotteesta "Sä kuolet jos et ota sitä rokotetta. Mitäs sitten? Onko kiva kun sun kaks lastas jää ilman äitiä?" Kyseisellä kaverilla, jolle tämä sanottiin on astma, et tietty se vaikuttaa vielä tuohon mielipiteeseen, kun on muutenkin riskiryhmäläinen ja raskaus vielä siihen päälle. Mut mielestäni terveydenhuollon ammattilaisen ei kuuluisi kuitenkaan tuollaisia mörköjä suustaan päästellä ainakaan muutenkin tunneherkässä tilassa olevalle ihmiselle.
 
Pikaisesti hehkuttamaan omaa napaa!!

Neuvola reissulta tulin ja siellä täti totesi että Baby-J on KÄÄNTYNYT!! Jee!! Ilmeisesti siksi olen meinannut oksentaa parina yönä kun pikkumies potkii uutterasti mahalaukkua! :D Sf-mittakin oli palautunut yläkäyrältä takaisin keskikäyrälle mikä vielä enemmän todistaa tuota kääntymistä. Kaikki oli muutenkin hyvin ja tuli hyvä mieli. :D Huoh.. :D

Vernis ja Baby-J rv 32+0 POKS!! :heart:
 
Kiitos kaikille sydänääni onnitteluista! :heart: Ihanaa porukkaa täällä :)

Vernis Poksuonnittelut!! :heart: Jeee, huippua, että pikkuinen on onnistunut kääntymään, hienoa! :heart:

Omenaruusu Tervetuloa mukaan! :wave: Toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa mukana

Buam Hyvä, että sait kunnon pituisen sairasloman

Nyt väsyttää niin, että pakko mennä huilimaan |O Muuten olo ok.
 
Vernikselle poksu onnittelut ja onnittelut myös Baby-J:n kääntymisestä.

( . )Jee bongasin tänään limatulpan. Näytti ihan liian vahvalle ananaskiisselille :LOL: Sori vaan jos on jonkun herkkua. Supistuksiakin on edelleen epäsäännöllisesti. Josko jo tänä yönä pääsisin minä vuorostani nyytin hakuun :D

pinkkimieli ja pallopää 39+6
 

Yhteistyössä