Keskenmenon jälkeistä elämää

Olimme eilen tanssimassa mieheni kanssa! :heart: Joulukuussa viimeksi kävimme, silloin olin raskaana.

Toivottavasti taas pian uusi raskaus mahdollinen! :heart:

Kaikille ihanaa sunnuntai päivää ja hyvää vointia! :flower: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Mielipaha yllätti tänään rytinällä. Lapset mummolassa nuorinta lukuunottamatta ja miehen kans piti viettää kolmistaan leppoisa päivä. No joo, minä se aamusta asti olin jotenkin pihalla kaikesta. Koti on hiljainen, kun neljä viilettää muualla. Seinät alko tulla kohti ja olo oi kuin kutistuisin kasaan. Istuin vain hiljaa ja kuutnein hiljaisuutta. Mies oli lumitöissä traktorin kans ja tyttö nukkui päikkäreitä. Pää tuntui tyhjältä, vain kyyneleet alkoi virrata pitkin poskia.

Teki mieli raivota, huutaa, potkia seiniä, repiä hiukset päästä. Olo oli kertakaikkiaan kamala. Painoi tyynyt kasvoile ja ulisin kuin kiukkuinen pikkulapsi. Kaikki tuntui niin pahalta. Melkein oksensin, kun oli niin kamala olo. Kaikki seesteinen elämä tuntui hetkessä kadonneen ja kaikki tuska ja suru puski ulos jokaisesta ihokarvan tupestakin. Alitajuntaan on kai mennyt, mitä todella olen menettänyt.

Pieni poikamme on kuollut, poissa, ikuisesti menetetty. En saa nähdä häntä enää koskaan, en koskettaa hentoa pienokaista, en tuntea liikkeitä, en mitään! En koskaan voi nähdä hänen kasvava. Tuo tunne kuohuo niin silmittömällä voimalla minusta ulos, etten muista parista tunnista päivällä oikein mitään. En edes tajua, missä vaiheessa olin päätynyt keskelle lattiaa makaamaan. Siinä minä oli, käpertyneenä tyynynkanssa. Tyhjänä...

Pikkuneiti istui vierelläni ja silitti hiuksiani, vessapaperinpala toisessa kädessä ja pyyhki silmiäni, kun mies tuli sisälle. Hän säikähti, mikä minun on ja hätääntyi. Minä vain kuiskasin itkun sekaisella äänellä, että ikävä, ikävä meidän pientä poikaa :'( Siinä me sitten yhdessä istuttiin, sylikkäin lattialla, pikkutyttö kolmantena. Miehen sylissä olo helpottui, mutta ikävä ja paha olo ei ole kadonnut minnekkään.

tämä hiljaisuus kotona on tukahduttavaa. En ole tottunut tällaiseen rauhaan ja se tuntuu nyt pahalta. Normaalisti käytän nämä tällaiset ajat jotenkin hyödyksi tai lähen kaupungille, mutta nyt en ole kyennyt edes ruokaa laittamaan. Onneks mies on hoitanut sen asian.

Kai tällaiset takapakkipäivät on ihan normaalija, vai olenko kenties sekoamassa kokonaan. Nyt olo on sen verran parempi, että tulin tänne tuulettamaan ajatuksia. Mihinkään ei ole kadonnut toive uudesta raskaudesta, se ajatus voi hyvin, mutta pelottaa, olenko valmis sittenkään vielä kuumeilemaan. Onhan tässä vielä aikaa jäkitarkastukseenkin onta viikkoa, joten olo ehtii parantua. Eikä meillä ihan heti varmaan edes tärppää, joten aikaa on mielen haavoilla parantua.

Olo on jo monta päivää ollut valoisa, mutta tänään sitten on tällaista. Elämä heittelee nurkasta toiseen, toivottavasti huominen on parempi ja kaikki äidin kullat tulee kotiin :heart: joten elämä palaa tähän taloon :)

Sekavin miettein, Lumi-Marja
 
Kyllä minullakin kyyneleet aivan yhtäkkiä alkavat valumaan, millään ei voi ennakoida, milloin on se hetki, että itkettää, silloin vaan pitää itkeä! :ashamed:
Varsinkin kun luen kirjoituksiasi, usein alkaa itkettämään, kuten nytkin, kun ajattelen, me yhdessä samaan aikaan odotimme, meidän ja teidän vauvoja, jotka molemmat menivät enkeleiksi! Syytä ei ymmärrä, miksi näin kävi ja se , ettää siihen on vain alistuttava, on välillä vaikeaa! :headwall: :ashamed:

Mutta tulevaisuudessa pitää kiinni ajatus: että jokin päivä meillä on se pieni kullannuppu sylissämme, se auttaa jaksamaan! :saint:

Koita jaksaa! :hug: :flower:

Rakkaudella Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Huih huomenna töihin, jännittää! :ashamed:
 
:hug: Kiitti sulle, ihan vain kun olet siellä olemassa :hug: Samaa matkaa tosiaan kuljettiin kuumeilusta tänne ja taas takas kuumeileen. Jokin syy kai tällä kaikella on. Onnea työhön paluuseen. Arjen kohtaaminen työn parissa varmasti jännittää, mutta toisaalta se kyllä tuo normaalirytmin elämään takaisin. Mulla vain haaveissa työhön paluu, kun hoitovapaan jälkeen ei ole virkaa odottamassa :ashamed: Uskon kuitenkin, että jotain löytyy, jos ei muuta, niin sijaisuuksia. Yritän tässä samalla "harrastaa opiskelua" ja se on ainakin hyvä tapa saada aina vähän ajatuksia muualle.

Onnea vielä huomiselle ja olet ajatuksissani :hug: :flower:

Ystävyydellä, Lumi-Marja :wave: :heart: :flower:
 
Tänään on taas parempi päivä ja ilokseni olen saanut huomata, että tuhrukin on loppunut. Tai ainakin tauolla, mutta mitään ei ole tullut eilis illan jälkeen :D Jospas se tästä tämä elämä normalisoituis, kun ei ole pyyhkiessäkään enää muistutusta menetyksestä. Jostain syystä se tuhru paperissa on muistuttanut minua joka kerta, mitä on tapahtunut.

Nyt ylös, ulos ja lenkille, vaikka kuinka lunta sataakin :D :wave:
 
hei,
taas mietin, kun en syksystä muista, miten kauan raskaustesti voi lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen näyttää plussaa, vaikka kaikki olisikin ok? On teillä kokemusta tai oletteko nyt tehneet testiä keskenmenon ja tyhjennyksen jälkeen.

Viimeksi muistan, että julkisen puolen gyne vaan totesi, että viikkoja voi testi näyttää plussaa. Ja hän sanoi myös, että ei sieltä kohdusta kaikki poistukaan, vaan kuukautiset sitten ne loput putsaavat.

Olin siis nyt yksityisellä gynellä viime viikolla, ja hän näki ultrassa jäänteitä vielä ja putsasi niitä puudutuksessa metallikaapimella. Siltikin ultrassa vielä näkyi jotakin, joka voi olla istukan pala, vaikka hän sanoi, että kyllä hän mielestään saa kaavittua hyvin tai sitten se voi olla varjostuma vaan. Tämän toimenpiteen seurauksena multa sitten maailma sumenikin ja meni puolisen tuntia, ennen kuin pää kesti pystyssä oloa. Ensi viikolla mulla on taas ultra, toivottavasti silloin kaikki on ok. Jotenkin olen tosi masentunut tästä ja tuntuu, että tää ei lopu koskaan.
 
:hug: :flower:

Töissä jo 3 päivää käytynä :D , mukavaa vaihtelua ja kyllä työtoverit ovat mukavia, vaikka joku kenties tapahtuneen arvaa, asiasta ei olla puhuttu. Ainoastaan niiden luottoystävieni kanssa olen jutellut asiasta ja ihan helppoa siitä on ollut puhua.

Minun piti tänä aamuna ovulaatiotesti tehdä, mutta kun heräsin olin niin unenpökkyrässä, etten muistanut koko testiä tehdäkkään. Ajttelin vaan kun alavatsaa nippaillut siihen malliin, että voi olla ovulointiaika. Nyt vaan ajattelen, että , josko menkat vaikka alkaisivat noin 16pvn kuluttua tästä, kiva olisi! :heart: :D On se kumma kun niin menkkoja nyt kaipaa ainakin tämän kerran verran!

Raskaustestiä en ole tehnyt, jotta en osaa sanoa, näyttäiskö vielä plussaa, voi olla hyvin, että hormonia vieläkin on veressä vähän. Menen vielä kerran siihen HCG:n lasku verikokeeseen, eli ennen pääsiäistä siis.

Nyt perjantaina siis jälkitarkastus ja ultraus yksityisellä, omalla gynellän ja sitten se genetiikan lääkärin vastaanotto TYKS:ssä 31.3.-08, jälkitarkastusta en sitten siellä enää tarvitse, siis gynen, ja mieluummin käynkin oman lääkärin puolella, kun en tykkää, että 2-4 opiskelijaa siinä tutkimassa myös sairaalassa.

Kaikille hyvää jatkoa! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Meillä on kova vauvakuume jo päällä, mikä on kyllä parasta lääkettä menetykseen... ensi kuussa alkaa uusi ivf-hoito(tai icsi, johtuen simppanäytteen tuloksista), joten toiveet on taas korkealla... menis aika nyt nopeesti...
Miulla on tullu riesaks nyt ihme tuhruvuoto, sellasta vanhaa ruskeeta verta tulee...vaan pyyhkiessä, nyt tänään ja viimeeks sunnuntaina, seurantaultra on 10.3. ,ei oo ennen menkkojen jälkeen tuhrutelu ollenkaan.. ihme homma...
Ihmeellisen nopeasti tästä keskenmenosta on selvinnyt vaikka aikaa ei ole kuin 4viikkoa ja kaksi päivää tapahtuneesta, mutta tieto tulevaisuuden mahdollisuuksista auttaa, minulle se on konkreettiseti nuo uudet reseptit tulevaan hoitoon....

Tsemppiä ja voimia kaikille, kyllä elämä menee eteenpäin kaikesta huolimatta..!
 
Tänään tein kontrolli raskaustestin ja ihan puhdas nega oli! Eli istukkahormoni on varmaan poistunut elimistöstä ja hyvä niin!
Tänään iltapvllä siis jälkitarkastus ja ultraus, että kohtu Ok. Tänään km:stä 21vrk aikaa, joten menkkoja odotellaan!
Mukavaa pvää kaikille!

T Aamupirteä Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Lisäystä: Jälkitarkastus tehty nyt iltapäivällä: Ihania uutisia olen jo ovuloinutkin viime viikolla 2 munasolua irronnut kohdun limakalvo lähtenyt kasvamaan viikon-2 viikon kuluessa saan odottamani menkat! :heart: Sen jälkeen gyne heti suositteli alkamaan "vauvantekotyöstön", kaikki on oikein hyvällä mallilla siis!

Ja olen niin onnellinen! :D :saint:

Rva pikkumyy :heart: :wave:
 
Tulin piipahtamaan tällä puolella pitkästä aikaa.

Viime yönä masuvauvan (kohta rv17) potkuja valvoessani nukkuva taapero vierelläni ajattelin että taidan olla nyt selvinnyt kolmen vuoden takaisesta kohtukuolemasta. En enää tunne sitä valtavaa katkeruutta ja vihaa epäoikeudenmukaista maailmaa kohtaan vaan olen sovussa asian ja itseni kanssa, en enää mieti olisinko voinut jotenkin vaikuttaa asioihin, vaan olen hyväksynyt niin nyt vain kävi. Jos joku olisi sanonut mulle tästä kolme vuotta sitten niin en olisi uskonut, mutta jollain tavalla tunnen itseni myös osittain onnekkaaksi että sain käydä tällaisen asian läpi, kaikessa kauheudessaan se kasvatti minua todella paljon ja minulla on myös sellainen rauha mielessä tämän menetetyn lapsen suhteen.. Siis tarkoitan että elossa olevista lapsista saa ja joutuu huolehtimaan ja murehtimaan koko loppuikänsä, aikuisistakin lapsista tulee varmasti murehdittua jos heille tulee avioeroa, rahahuolia jne, mutta tästä yhdestä ei ole yhtään huolta, vain tämä suunnaton ikävä.

"Ei ole montaa niin onnekasta,
saada hetkisen rakastaa enkelilasta."

Voimia teille! :hug:
 
Juu mä nyt uskaltaudun tänne purkamaan vähän näitä mun tuntojani tuosta eilisestä.

Eilen meni siis kesken meidän pikkuvauva, joka vasta oli viikoilla 6+jotain. Pieni mutta silti niin tärkeä ja ajatukset täyttävä ihme. Yhtä vuoristorataa oli se kolme viikkoa minkä sain tietää olevani raskaana. Ensin pelkäsin oireettomuuttani, mutta kun siitä sitten selvisin ja aloin uskomaan tähän raskauteen niin alkoikin vuoto. 27.päviä käytiin päivystävällä ultraamassa, mikä on vuodon syy ja kaikki näytti hyvältä, sydänäänet kuului ja vuoto ei näyttänyt tulevan kohdusta. Seuraavana päivänä vuoto vaan sitten lisääntyi ja listääntyi. Muuttui kirkkaammaksi, jonka johdosta sitten soitin taas aikaa päivystävälle. Jonkin ajan päästä soitin uudestaan ja tahdoin päästä aikaisemmin, kun vuoto lisääntyi vain ja selkäkipu alkoi. Tunnin verran odotin ja menin päivystävälle kun jo vatsaa vihloi. Lääkäri huomasi kohdunsuun auenneen ja epäili keskenmenoa. Kirjoitti lähetteen keskus-sairaalaan jonne kehoitti menemään heti aamulla. No ei pystynyt odottamaan niin pitkään kun jo tunti lääkäriltä kotiin päästyä kivut yltyivät niin, että ei pystynyt olemaan mitenkään päin.
Sairaalassa gyne totesi raskauden menneen kesken ja kohtu oli jo tyhjentynyt aika hyvin. Ei tarvinnut kaapia millään.
Verikokeissa selvisi myös semmoinen asia että kuulun tähän rh- veriryhmään, jonka takia sain sitten turvatakseni tulevat raskauteni Anti-D -rokoitteen.
Semmoinen pieni pelko jäi kyllä tuosta veriryhmä jutusta tuonne pääkoppaan...

Tänään olen sitten alkupäivän makoillut sohvalla ja vähän lenkitellyt koiraani. Sitten kun lähdin tallilla käymään ja kävelin vähän reippaammin niin heti alkoi mahaa pistämään ja vihlomaan, että piti kyykkyyn mennä. Aika harvoin itken kivusta, mutta jotenkin nämä alavatsakivut ovat niin voimakkaita, että ihan kyyneleet tulee silmiin kun koskee. Särkylääkkeitä tässä varmaan pitää napsia.

Henkisesti olo on välillä ihan ok ja levollinen mutta aamulla tuli pariin otteeseen hervottomat itkukohtaukset, samalla tavalla kun eilen kun sain tietää sen menevän kesken. Ihan kauheeta. Yöllä sain kumminkin nukuttua muutaman tunnin, enkä ajatellut rehkiä enää tänään yhtään. Tyhjä on kohtu, ja niin on pääkin... Toive uudesta on suuri, ei vaan malttaisi odottaa enää niin pitkään kun pitää odottaa...

Mutta kyllä tämä tästä vielä helpottaa. Ensimmäinen päivä on varmaan se pahin, sitten alkaa helpottamaan. Itkee kun siltä tuntuu ja yrittää myös nauraakkin.
Teidän muiden juttuja lukiessa tuli vähän semmoinen olo, että mitä minä täällä pillitän, kun tämä meni kesken niin alussa. En tiedä miten olisin kestänyt, jos olisi mennyt kesken pidemmällä.

Mutta onneksi täällä on myös nähtävissä se että elämä jatkuu :heart: :heart: :heart:
 
Minun pienokaiseni menehtyi rv 16 ja siitä alkaa olla 2 kuukautta aikaa. Elämä jatkuu, tottakai, mutta lohduton olo valtaa mielen aina välillä. Olin ensimmäistä kertaa raskaana, hedelmöityshoitojen avulla raskaus lähti käyntiin. Syy keskenmenoon ei tutkimuksissa selvinnyt. Odotin tyttövauvaa...
Enpä ole pitkään aikaan kirjoittanut näille sivuille, paljon lukenut muiden tarinoita kylläkin. Tuli vaan niin surullinen mieli, kun kävin lukemassa Lumi-Marjan blogia ja hän kirjoitti siellä unestaan, jossa oli vauva, joka oli hänen kämmenensä kokoinen. Tuli mieleen oma uneni joulukuulta, jolloin kaikki oli vielä hyvin. Siinä unessa synnytin vauvan, joka mahtui kädelleni.
En pitänyt enkä vieläkään pidä untani enneunena, mutta jotenkin nyt hätkäytti kun luin Lumi-Marjan nähneen niin samankaltaisen unen.
Tästäpä tuli sekava vuodatus, tämmönen surunpurkaus...
Laitan vielä tähän runon, joka auttoi minua kun oli vaikeinta.

Missä on tilaa sille,
joka nyt kesken jää?
Arkoja unelmia
missä voi säilyttää?

Minne ne suunnitelmat
rauenneet heitetään?
Missä on toiveiden hauta?
Minne ne peitetään?

Minnekä suru tämä
mahtuisi milloinkaan,
se tulvii esteiden yli,
mykistää voimallaan.

Elämän raunioilla soperran:
Jumala pidäthän kauneimmat muistot
luonasi tallella.

(Anna-Mari Kaskinen)

Parempaa huomista päivää meille kaikille toivoo helly
 
Alkuperäinen kirjoittaja helly74:
Minun pienokaiseni menehtyi rv 16 ja siitä alkaa olla 2 kuukautta aikaa. Elämä jatkuu, tottakai, mutta lohduton olo valtaa mielen aina välillä. Olin ensimmäistä kertaa raskaana, hedelmöityshoitojen avulla raskaus lähti käyntiin. Syy keskenmenoon ei tutkimuksissa selvinnyt. Odotin tyttövauvaa...
Enpä ole pitkään aikaan kirjoittanut näille sivuille, paljon lukenut muiden tarinoita kylläkin. Tuli vaan niin surullinen mieli, kun kävin lukemassa Lumi-Marjan blogia ja hän kirjoitti siellä unestaan, jossa oli vauva, joka oli hänen kämmenensä kokoinen. Tuli mieleen oma uneni joulukuulta, jolloin kaikki oli vielä hyvin. Siinä unessa synnytin vauvan, joka mahtui kädelleni.
En pitänyt enkä vieläkään pidä untani enneunena, mutta jotenkin nyt hätkäytti kun luin Lumi-Marjan nähneen niin samankaltaisen unen.
Tästäpä tuli sekava vuodatus, tämmönen surunpurkaus...
Laitan vielä tähän runon, joka auttoi minua kun oli vaikeinta.

Missä on tilaa sille,
joka nyt kesken jää?
Arkoja unelmia
missä voi säilyttää?

Minne ne suunnitelmat
rauenneet heitetään?
Missä on toiveiden hauta?
Minne ne peitetään?

Minnekä suru tämä
mahtuisi milloinkaan,
se tulvii esteiden yli,
mykistää voimallaan.

Elämän raunioilla soperran:
Jumala pidäthän kauneimmat muistot
luonasi tallella.

(Anna-Mari Kaskinen)

Parempaa huomista päivää meille kaikille toivoo helly
:hug: :'(
 
Meidän pienen enkelin hautajaiset olivat lauantaina. Viikkoon en ollut antanut itseni itkeä, mutta lauantaina kirkossa en voinut enää pidätellä. Annoin vaan tulla. Näin lapsieni ilmeistä miten pahaa heille teki katsoa minua, äiti joka on aina kantanut heidän surut ja murheet onkin nyt itse rikki. 3 vuotiaani sanoi kirkossa että viedään äiti sisko kotiin, minä niin kovasti haluan meille vauvan. Itkin lisää, pieni ei vieläkään ole ymmärtänyt ettei sisko ikinä tule kotiin. Onneksi on noi lapset, en tiedä miten muuten jaksaisin. Kyläilijöitä on halunnut tulla käymään, mutta haluan vain olla oman perheeni kesken. Tuntuu että kaikki tutut saavat minut vain suuttumaan. Haluan vain olla rauhassa, en jaksa vielä teeskennellä että kaikki on hyvin, en jaksa vastailla typeriin kysymyksiin voinnistani, en jaksa katsoa niitä sääliviä ilmeitä. Suututti sekin että mies meni viikon sairasloman jälkeen takaisin töihin, ajattelin vaan mielessä että meidän lapsi on poissa ja se vaan ajattelee rahaa. Tiedän kyllä että hänkin käsittelee asian omalla tavallaan ja kirkossa näin miten paha hänelläkin oli olla, kantaa pieni lapsensa arkussa viimeiseen leposijaansa. Ehkä huomenna on jo valoisampi mieli.
 
Pahoittelut sinulle kokemastasi! :hug: ja kyllä se on hyvä, kun antaa itkun tulla, kun itkettää, se kyllä helpottaa! :heart:

Viimeksi tänään töissä yksi hoitaja joka tiesi raskaudestani, kysyi kun olimme kahden, miten vauva-asia etenee..? Itkuhan siinä tuli, kun kerroin keskenmenostamme, ja niin alkoi hänkin itkeä, siinä surimme, sitten meidän pientä. Onneksi muut hoitajat eivät yllättäneet meitä, olisivat ihmetelleet , mitä molemmat itkemme? :headwall:

Yleisesti en siis ole puhunut asiasta kaikkien hoitajien kesken vain niiden, jotka tiesivät raskaudestamme.

Aika helpottaa, nyt on 4 viikkoa tapahtumasta kulunut. Ja menkkoja jo odottelen ja toivon uutta raskautta alkavaksi mahd pian! :heart:

Emme silti koskaan tule unohtamaan meidän pientä ensimmäistä yhteistämme vauvaa, molemmat siis näimme hänet syntymän jälkeen, vaikka olikin pieni ja hento vielä. meille rakas! :heart:





Voimia sinulle jatkoon! :flower:

Rakkaudella Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Ensin :hug: kaikille ketkä sitä tarvitsevat!!

Omat fiilikset menevät taas sitä vuoristorataa... Nyt on mennyt puolitoista viikkoa km:sta. Oltiin mummolareissulla heti tapahtuneen jälkeen kun torstaina meni kesken jo sunnuntaina oltiin reissussa. Silloin sai ajatukset pois tapahtuneesta, eli siirrettyä sitä surua tuonnemmas. Niin siinä kävi. Perjantai-iltana miehen kanssa kotona ja mulla viidennettä päivää pään särkyä. Riitaa tuli siitä kun olin niin allapäin... Eihän siitä sitten tullut muuta kun hysteerinen itku ja olo oli niin voimaton. En muista olisinko koskaan ollut niin puhki kun olin perjantaina. Muutenki mielessä on myllertänyt syyt sun muut... Paha olo ollut kun olen mielessäni miettinyt mistä kaikki johtui ja mistä se alkoi. Kauheat syyllisyyden tunteet ja kun sain vihdoin ne ulos, niin jo tuntui vähän paremmalta. Nyt on muutaman päivän ollut ihan ok fiilis. Huomenna pääsen jo töihinkin kun olen ollut talvilomalla. Sitten näkee miten jaksaa. Fyysisesti olen ihan voimissani, mutta henkisesti vielä niin rikki. Ei sitä moni huomaa, koska saattaa olla muutama päivä kun menee niin että olen ihan iloinen ja normaalisti, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta sitten tulee se huono-olo kun pääsee miettimään ajatuksiaan, sitten taas itketään.

Just Those Few Weeks

For those few weeks -
I had you to myself.
And that seems too short of time
To be changed so profoundly.

In those few weeks -
I came to know you...
And to love you.
You came to trust me with your life.
Oh, what a life I had planned for you!

Just those few weeks -
When I lost you,
I lost a lifetime of hopes,
plans, dreams, and aspirations...
A slice of my future simply vanished overnight.

Just those few weeks -
It wasn't enough time to convince others
How special and important you were.
How odd, a truly unique person has recently died
And no one is mourning the passing.

Just a mere few weeks-
And no "normal" person would cry all night
Over a tiny, unfinished baby,
Or get depressed and withdraw day after endless day.
No one would, so why am I?

You were just those few weeks my little one
You darted in and out of my life too quickly.
But it seems that's all the time you needed
To make my life so much richer-
And give me a small glimpse of eternity.

-Tuntematon

 
Ehtikö sulla tulemaan kuukautiset, ennen kuin raskauduit uudestaan km:n jälk.? Itse sain km:n 18.2.08. Oli lakannut kasvamasta n. viikolla 8-9. Olen/ollaan todella surullisia asiasta kun raskaus oli toivottu. Mulla oli lääkkeellinen km ja jälkivuotoa kesti kans vähän reilu viikon. Uusi raskaus on mielessä/toiveissa. Paljon tsemppiä sulle odotukselle!!!
 
Rouva Pikkumyylle onnea menkoista :D . Tämä onkin varmaan ainut kerta kun niistä iloitset. Meillä kans on päätetty heti yrittää uutta. Ollaan tässä jo palailtukkin normaaliin peti toimintaan, vaikka ekat menkat ei vielä ole alkaneetkaan. Toiset lääkärit sanoo et on hyvä odottaa yhet kuukautiset ja toiset on sitä mieltä ettei sillä ole merkitystä. Eilen oli niin ihana päivä että odotan kesää jo innolla. Heiluin tuolla pihalla haravan kanssa melkein koko päivän. Olen jo ruvennut miettimään mitä kukkia laittaisin kesäksi vauvan haudalle, lyhdyt sinne jo onkin. Nyt on ollut taas vähän valoisampi olo.
 
Hei!
Omasta km on kolmisen kuukautta aikaa mutta juuri toissa päivänä itkin vuolaasti tapahtunutta :'( itku alkoi ihan yht' äkkiä, saunassa ja loppui jonkin ajan kuluttua, mutta koville se ottaa yhä..

Jos en olisi syntynyt enkä olisi tässä?
Olisinko tyhjä paikka pilkkopimeässä?
Jos en olisi syntynyt, olisinko missä?
Yksinäinen pisara meren syvyyksissä?

Olisinko tuuli tai häivähdys hento,
perhosen kepeä siivenlento?

Jos en olisi syntynyt, olisinko tähti
joka kauas kodistaan luo ystävänsä lähti?
Jos en olisi syntynyt, enkä olisi täällä,
olisinko kaipaus sydämesi päällä?

Olisinko hellyys, kuin pehmeää lunta,
sydämesi ihanaa unta? :heart:

löysin tollasen runon joka saa mut aina itkeen, mutta joka samalla myös lohduttaa valtavasti :'(
halauksia kaikille :hug:
 
luulin jo onnistuneeni uudessa raskaudessa mutta täti kurvasi paikalle odottamatta. tuli mieleen menetys ja se, kuinka olisin nyt jo melkein äiti... kuinka se kaipuu lapseen voikaan olla näin voimakas ja musertava tunne... ei tunnu lohtua olevan nyt mistään. :'(
 

Yhteistyössä