keskeyttty yhdyntä

mamitre harmaana
Mun siskolle ei sovi oikein mikään ehkäsy(hormonaalinen)ja kumista eivät tykkää..hommailivat tuolla menetelmällä ja poika on nyt 9kk :)
Ei se siis ihan niin varma ole,että kannattaa jos ihan 100% ei ole valmis vastuuta kantamaan jos vahinko sattuu :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 20:26 mami 79 kirjoitti:
Kuinka iso riski on tulla raskaaksi? Onko joku joka on tullut raskaaksi tätä`ns ehkäisymenelmäää käyttäen?
No haloo!! On iso riski tulla raskaaksi! Haluat ilmeisesti lapsen...? Ihme, että tällaisia edes kysytään tänä päivänä....
 
aloittaja tuskin kuvitteleekaan että tämä tyyli olis 100 varma ehkäisy.
haluaa vaan tietää kuinka moni on raskautunut tällä tyylillä ja miten nopeasti!
meillä käytetään keskeytettyä ja riski tiedetään.meille raskaus ei ole katastrofi...ja tuskin aloittajallekaan
 
Kiitos sulle "omena" asiallisesta vastauksesta!
En todellakaan kuvittele, että se olisi varma ehkäisy, kuten tuskin kukaan.. Olen kahden lapsen äiti eikä kolmaskaan olisi katastrofi.
Halusin vaan kuulla kokemuksia..Mukavaa päivän jatkoa kaikille! =)
 
keskeyttäjä
Meillä on keskeytelty pian vuosi, joskus harvoin otettu ennen h-hetkeä kumiukko käyttöön eikä vielä ainakaan mitään seurauksia. Siis meillä toiminu, mutta en tietty suosittelemaan lähde. Vastuu on kuitenkin kannettava jos raskaus sitten yllättää.
 
meillä llu käytössä monta vuotta ennen ja jälkeen raskauksien, ei vahinkoja. Raskaaksi olen kuitenkin yrittämällä tullut heti kerrasta. No, en toki suosittele, kaverilla kolme lasta "vahingossa"
 
Meille se on oikeastaan ainoa vaihtoehto. Hormoniehkäisyä en voi käyttää, koska aiheuttaa mielialahäiriöitä, migreeniä ja haluttomuutta. Olen lateksiallerginen, ja lateksittomat vaihtoehdot taas ovat materiaaliltaan hieman kovempia ja ne aiheuttaa hankausta ja kirvelyä, kipuja moneksi päiväksi. Kierukkaa jää vaihtoehdoista pois, koska en ole synnyttänyt. Ja muutenkin alapääni on erittäin tulehdusherkkä, joten kierukasta todennäköisesti tulisi vain ongelmia.

Tiedämme riskit oikein hyvin ja olemme varautuneet mahdolliseen raskautumiseen. Menemme vuoden päästä naimisiin, jolloin yrityskin on tarkoitus aloittaa. Mutta jos lapsi päättää tulla aikaisemmin niin emme estele =)
 
Hormoni
Ai niin, ja mitä siitä nauttii pidemmän päälle: Halut on koko ajan katossa ja nautin todella paljon seksistä ekaa kertaa elämässäni eikä kortsutkaan haittaa tuntemuksia miehellä. Tietenkin miestäni hieman välillä harmittaa, kun ei voi tulla sisälleni vaan joutuu keskeyttämään, silloin käytämme muita keinoja...

Vältämme seksiä ennen ovulaatiota ja ovulaation aikaan ja mikäli emme jaksa odottaa, käytämme sitten kondomia -> ikävät sivuoireet. B
 
meillä harrastettiin keskeytettyä ekan lapsen jälkeen ja sujui ilman vahinkoa, kun halusimme vuoden kuluttua toisen lapsen tärppäsi heti ensi yrittämällä. Nyt toisen lapsen jälkeen ollaan n 1,5vuotta harrastettu tätä ja taas on sujunut vahingoitta, vaikkakin pieni vauvakuume taas vaivaa. Välill kyllä vähän harmittaa kun joutuu keskeyttään, mut eipä haluta ehkäsyä.
 
Me ollaan ilman mitään osa aika kuusta ja käytetään kondomia vain ovulaation aikoihin. Joskus hieman epävarmoina päivinä ennen/ jälkeen kondomi ajan ollaan keskeytetty. Todella vastuutonta toimintaa, en kyllä kerro kavereilleni ;) Mutta neljä vuotta ollaan yhdessä oltu eikä ole lasta kuulunut. Nyt jos alkaisikin kuulumaan, ei edes haittaisi :D
 
Höppänä
Miten kummassa saatte suostuteltua miehen keskeytetty yhdyntä "ehkäisyyn"???????

Mä haluaisin lopettaa pillereitten syönnin niitten haittavaikutusten takia enkä muuta hormonaalista ehkäisyä halua tilalle. Kierukkakin tuntuu jotenkin iljettävältä ajatukselta.

Mun mies ei ikimaailmassa suostuisi keskeytettyihin yhdyntöihin koska sanoo aina, että meidän tuurilla tulisit heti raskaaksi!
Totta kyllä on, että kun haluttiin lapsi niin tulin heti ensi yrittämällä raskaaksi.(Eikä haittaisi vaikka tulisin uudelleen taas raskaaksi, sillä kova vauvakuume)

On vain niin väärin, kun miehet (ainakin mun mies) ei aina tajua sitä, mitä joudun pillereitten takia kestämään (päänsäryt, pahoinvoinnit ym. ym.)
Kondomiakaan ei halua käyttää, kun vie niin paljon tuntoa pois... :headwall:
Ja enpä minäkään siitä kovin välitä, tulee kutinaa...ja välillä ihan kuumottaa :/

Miten teidän miehet voi olla noin suvaitsevaisia?
En käsitä!

 
höppänä: Tee niinkuin minä eli sanot vaan miehellesi, että tämä loppui nyt! Mulla nimittäin ei hormonaalinen ehkäisy sovi ollenkaan, siis mikään versio eikä muoto, kaikkea olen kokeillut minipillereistä kierukkaan ja kaikkea siltä väliltä. Sitten vaan yksi kaunis päivä sanoin miehelle, että nyt en enää tuollaisia myrkkyjä elimistööni huoli, ota tai jätä tai kokeile itse miltä tuntuu.

No, onneksi mun mieheni ymmärtää yskän eikä halua, että mua myrkytetään hiljalleen millään epäluonnollisilla hormoni-mömmöillä. Tosin, ongelma on meilläkin nyt se, että kortsua ei haluta käyttää kun siitä lähtee tunnot molemmilta. Patentex oval -puikkoja käytetään kun muistetaan eli ehkä just ja just silloin ovulaation aikoihin, mutta muuten siis keskeytetty käytössä.

Ja tää keskeytetty tuli ihan miehen ehdotuksena, on se kuitenkin parempi kuin kaikki noi muut vaihtoehdot. Sterilisaatio on todennäköisesti edessä, mutta sitä varten vielä keräillään varmuutta (ja rohkeutta).

Nyt tätä keskeytettyä on harrasteltu noin puolisen vuotta ja ainakaan vielä en ole raskaana. Tosin, joka kuukausi sitä pelkää ja odottaa, että alkaako ne menkat vaiko eikö. Ei sekään kivaa ole. En tule kylläkään helposti raskaaksi (molempia lapsia melkein vuosi telemällä tehty), mutta silti hirvittää, sillä nyt ei ollenkaan ole sellainen elämäntilanne, että sen kolmannen haluaisi ottaa vastaan.

Vaan minkäs teet! Kun ei nyky maailma tunne mitään parempaakaan meille sopivaa ehkäisymenetelmää...
 
keskeyttäjä
Miellä varsin miehen aloitteesta keskeytetty, kun ilmoitin kans pillerit lopettavani ja haluavani nauttia elämästä ilman sitä hormoonihulluutta. Olin jo toista kymmentä vuotta niitä käyttäny. Ostin sitten pari pakettia kortsuja, muttei ole ukko innostunu niitä pahemmin käyttään. Eikä ole lisää ostellu. Haluaa mieluummin touhuilla tällein. Tavallaan on sitten lupa mahdolliselle vauvalle annettu...
 
Höppänä
Juu, eipä ollut mieheni kovin innoissaan ilmoittaessani että pillerit jätän niiden sopimattomuuden takia enkä kierukasta ole kiinnostunut. Minulla kun on aika tulehdusherkkä alapää.

Kondomeita ehdottaessani sanoi suoraan ettei siihen rupea. Samaa mieltä oli myös ilman ehkäisyä harrastamisesta.
Eli eihän tuohon vaiihtoehtoja jää...itsekin sanoi ettei sitten harrasteta lainkaan....

Todella epäreilua käytöstä minun mielestä. :'(

Mitä mä teen?
Onko kukaan kuullut miten luotettavia on ovulaatiotestit, olisko niistä apua? Osaisi olla harrastamatta seksiä siihen aikaan.
Mutta tuskinpa sekään vaihtoehto käy, sillä mainitsin siitäkin eilen miehelleni....sanoi, että niin varmaan....

Tää on tuskastuttavaa :headwall:
 
mulla ei sovi mitkään ehkäisy paiti kortsu ja se ei tunnu 10 vuoden liitossa hyvältä.me luotetaan varmoihin päiviin ihan hyvin.lapsi on terve tullut jos "vahinko"sattuu mut tiedän milloin on ovulaatio aika ja silloin jää seksi tekemättä tai käytetään kumia.eka lapsi tuli tekemällä heti nyt aikaa on mennyt 6 vuotta kun otimme varmat päivät käyttöön.takana on viel kaksi raskautta jotka menneet kesken. raskaudet alkaneet sairastelu ja energia hoitojen aikana.energia ja hermorata yms.hoitojen aikana ei voi luottaa normaaliin kiertoon mut pelaa tämä näinkin jos maailma ei kaadu jos lapsi ilmoittaa tulostaan.tsemppiä :hug:
 
Meilläkin kumitellaan tai sitten käytetään kuumottavia Patentex Ovaleja. Ollaan puhuttu siitä, että tosi kummaa, kun nykymaailma ei tunne muita hormoonittomia ehkäisykeinoja, joita vois turvallisesti käyttää ilman, että roskaa luontoa tuolla kumiroskalla. Elän toivossa, että jonain päivänä...
 
Me käytimme ennen ensimmäistä lasta Persona-menetelmää, joka siis perustuu varmoihin päiviin, jotka tsekataan aamupissasta tikuttamalla. Toimi meillä tosi hyvin vuoden verran, jonka jälkeen tulin raskaaksi heti, kun päätimme antaa mahdollisuuden siihen. Kun sitten imetin, en tietenkään voinut sitä käyttää, ja pelasimme kumilla ne harvat kerrat mitä vauva-aikana halutti... paitsi ehkä ne kaksi kertaa, jonka seurauksena saamme toisen lapsen helmikuulla :whistle: No, ajatuksissahan tuo toinen jo oli, mutta että näin pian, se yllätti! Aion jatkaa personalla, kun synnytys ja imetys on ohi, siihen saakka on jotain keksittävä, sillä taidamme olla mieheni kanssa sikiävää sorttia :LOL:
 
Minäkin
Me käytettiin pari vuotta keskeytettyä ennen lapsia, enkä tullu raskaaks, mutta heti kun ollaan alettu lapsia yrittämään(3 lasta), niin melkein heti on onnistunu. Nyt käytössä on edelleen keskeytetty, mulla hirvee vauvakuume, mutta miehellä ei... Mutta kyllähän mieskin sen ymmärtää, että keskeytetty yhdyntä ei tosiaankaan oo mikään kunnon ehkäsykeino. Mä tietty toivon koko ajan, että tää meidän "ehkäisy" pettäis... Pillereitä en pysty syömään, tulee kaikenlaisia vaivoja niistä ja muuta ehkäsyä en halua ennenkun oon ihan varma, että lapsia ei meille enää tule.
 
Tohon edelliseen vielä että imetin kun vahinko sattui! Oli kyllä jo imetys vähentyny,mut enpä silti ois uskonu että voisin raskaaksi tulla kun imetin ja keskeytysmenetelmä käytössä..uskomatonta kyllä..
 
Meillä toiminut keskeytetty ehkäisynä 6 vuotta, raskaaksitulon mahdollisuus silti tietoisuudessa. Esikoista yritettiin reilut vuoden päivät, kakkonen tuli heti eka yrityskerrasta.

Senkin jälkeen toiminut jopa oviksen aikaan.
 

Yhteistyössä