Keskeytynyt keskenmeno vai kaksoisraskaus?

Heti aluksi pyydän anteeksi jos tämä meni väärään paikkaan, olen uusi täällä.
Mutta en mistään löytänyt samantyylistä "oireilua" ja keskustelua.

Eli siis olin onnellisesti raskaana, ja n.5-6 viikon tietämillä heräsin aamulla siihen että lakanoissa oli hieman verta, menin vessaan ja huomasin kaksi parin sentin hyytymää paperissa. Kipuja ei ollut.
Sen jälkeen veren tulo loppui kuin seinään, pientä ruskeahkoa turhua paperiin tuli kun pyyhki. Sen jälkeen ei mitään.
Edelleenkin raskaustesti(t) näyttäneet vahvaa plussaa, ja viikkoja siis nyt olisi 9+6.

En tiedä mitä tehdä, neuvolaanhan sitä pitäs varmaan soittaa, mutta en uskalla, jos saankin kuulla ettei siellä mitään ole.
Painontunnetta alavatsalla on, ja väsymys on mieletön.
Rinnatkin on turvoksissa.

Olisiko ihan normaali keskenjäänyt keskenmeno, vai kaksoisraskauden toisen lapsen keskenmeno? Kellään mitään kokemuksia?
Mitä sanon kun neuvolaan soitan? Mulla tulee mieleen vaan että: "olen raskaana, mutta luulen että se meni kesken"..
 
Soitappa nyt piakkoin jo sinne neuvolaan, muuten sulta menee np-ultra ohi!

Alkuraskaudessa verenvuoto on yleistä, ja kyseessä ei todennäköisesti ollut keskenmeno koska raskaustesti näyttää edelleen plussaa ja kipuja ei ollut sekä vuoto oli vähäistä. Ja neuvolaan soittamalla pääset ultraan ja saat asialle varmistuksen.
 
Soita reippaasti sinne neuvolaan. Sanot että sulla on viikkoja nyt kasassa niin ja niin monta ja olet vähän huolissasi kun 5-6.viikolla oli vähän vuotoa. Raskausoireet ovat kuitenkin tallella. Kohta sun pitää mennä jokatapauksessa neuvolaan, kun viikkojakin on jo noin paljon. Muistankohan väärin, mutta muistelen että veriseulan näytteet piti ottaa johonkin tiettyyn raskausviikkoo mennessä?
Toisilla on raskauden aikana vuotoja ja toisilla ei, Toisinaan ne ovat harmittomia kiusoja, jotka pistävät huolestuttamaan. Nyt vaan rohkeasti luuri käteen.
 
Juu, kai se pitää rohkeasti soittaa sinne huomenna :|
Nii siis pääsen jo ultraan tässä vaiheessa?

Mulla on kyllä jo yksi lapsi, vähän yli 2 vuotias, mutten millään muista milloin mitäkin neuvolassa tapahtui.
Ja esikoisen aikanakin tuli verta, mutta sellaista rusehtavaa ja vähän. Nyt tuli kirkkaan punaista, ja hyytymiä, sen takia huolestuin kamalasti.
Ja yhtään ei kyllä auta lukea näitä keskenmenojuttuja :ashamed:
 
Voi, toivon kovasti että ap:n kohdalla kaikki onkin hyvin. Itsellä alkoi keskenmeno noin, että oli pyyhkiessä paria viikkoa aiemmin paperissa vähän verta. Sitten kaikki piti olla ok, tai mitään oireita ei ollut, kunnes kaksi viikkoa myöhemmin keskenmeno alkoi kovalla veren, verihyytymien ja raskausmateriaalin vuodolla. Olin jo olevinaan hyvinkin "turvallisilla viikoilla", mutta sellaisia ei kai sitten olekaan jos huono tuuri käy. Toisaalta, onhan vähäinen verenvuoto alkuraskaudessa kovin tavallistakin eikä välttämättä merkitse mitään vakavaa.
 
No nyt ois neuvolassa käyty, kaikki tähän mennessä hyvin.
Jopa sydänäänet kuului sillä dopplerilla (<-- en tiedä kirjoitetaanko se noin.)
Tällä tai seuraavalla viikolla ois ultraääni. Ja nyt raskausviikko 11+1.

Olen puolestasi pahoillani kukkis2 :(
Mulla aiemmin oli alkuraskauden varhainen keskenmeno, mutta se ilmeni vain viikon myöhästyneillä menkoilla. Enkä edes tajunnut olevani raskaana.

En tiedä miksi tässä raskaudessa pelkään keskenmenoa, kun esikoista odottaessa en pelännyt oikeastaan ollenkaan.
Pelkään kylläkin myös sitä miten tuo esikoinen suhtautuu tulevaan sisarukseen.. Välillä oikeen itkettääkin kun ajattelee että miten tullaan pärjäämään.. Mutta eiköhän se jotenkin ala sujumaan..
 
Ihanaa rapu86, onnittelut! Tulin ihan varta vasten kurkkimaan, josko olisit käynyt kertomassa miten kävi. Mulla oli tuon keskenmenon aikaan jo viikkoja 17+. Mutta oikein onnellista odotusta sinulle, ja varmasti kaikki menee hyvin! positiivisia ajatuksia vaan kehiin :)
 
Kiitos :)
Juu, laitoin ihan sen vuoksi, että jos joitakuita kiinnostais :)

Nii, sulla oli kuitenkin noin pitkällä jo raskaus.. :(
Ootko uudestaan yrittäny vai onko tästä vain vähän aikaa kun tuo tapahtui?

Juu, pitää yrittää ajatella positiivisesti, jos jotain tapahtuu, niin kai se on sitten tarkotettu tapahtuvaks.. Pakko ajatella sillee, niin jaksaa eteenpäin.
 

Yhteistyössä