Keskustelua sanavapaudesta

Katson juuri mielenkiintoista keskustelua sanavapaudesta!

Katsoja lähetti viestin keskusteluun, jossa kiitteli siitä, että meillä on ainakin yksi kanava, jossa uskalletaan nostaa kissa pöydälle ja se on juurikin tämä AlfaTv.
Siitäpä sain idean linkata tännekin!

Hienosti Sebastian Tynkkynen komppaa Päiviä vaikka itse on homo ja Räsänen ei hyväksy homoja.

Sanavapaudesta on todellakin syytä keskustella erittäin vakavasti ja hartaasti siinä vaiheessa kun saa syytteen 15 vuoden takaisista kirjoituksista, jotka oli vielä kaiken kukkuraksi repäisty uskonnollisesta kontekstista.

Ajatella, me kirjoitamme palstalla vaikkapa mielipiteemme ja saamme siitä syytteen 15 vuoden päästä, öhm.(n)

Päivi kehottaa ihmisiä tuomaan mielipiteensä julki kuten tähänkin mennessä.
Juuri näin on mielestäni tehtävä!(y)

https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=37164507
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Sananvapaus on länsimaisen liberalismin perustu. On kovin harmillista, että siitä on taas viime aikoina alettu liikkua kohti rajoittavampaa suuntaa. Ihmiskunta on jatkuvaa heiluriliikettä lähes joka asiassa.
 
Jotain Alfa on tehnyt oikein koska HS teki siitä jutun.

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006313062.html
Ei yllättänyt yhtään tämä jonkun mielipide hesarissa.

AlfaTv:ssä on erittäin mielenkiintoisia haastatteluja kuten Tapani Ruokosen tähdittämä keskusteluohjelma:
Ja toinen hyvä on Arto Luukkaisen Dosentti:

Ooh, tätä en olekaan nähnyt, täytyypä katsoa!!

Kun katson ylen uutisia ja keskusteluohjelmia niin ne tuntuvat hyvin vierailta ja jopa ärsyttäviltä.
Ylen ihmisillä on tarve hypettää unelmia ja töötätä omia mielipiteitään - ovat todella suppeita mielipiteissään siihen nähden, että kuseessä on koko kansan tiedoitusväline.
Kohtahan Persut ovat hallituksessa ja tällöin enemmistö suomalaisista kannattavat toista mielipidettä (kannattavat itseasiassa nyt jo).
Eikös tällöin Ylen tulisi muuttaa mielipiteitään enempi kansan mielipiteiden mukaiseksi, jotta se pysyisi koko kansan tiedotusvälineenä?

AlfaTv:ssä keskustellaan monipuolisesti ja realistisesti. Siellä ihmiselle jää mahdollisuus itse jalostaa mielipiteitään toisin kuin yleä katsellessa, missä asenteelliset toimittajat vänkäävät joka lauseesi väliin omia mielipiteitään ja tuovat esiin jopa kysymyksissään omaa agendaansa.
 
Monet perussuomalaisten kannattajat pitävät Tynkkyä samanlaisena takinkääntäjänä kuin Soini olio_O
Perustelevat sitä sillä ettei hän pidä maahanmuutosta, mutta seukkaa itse maahanmuuttajan kanssa...on kuulemma ristiriitaista.
Itse pidän hänen mielipiteistään ja siitä miten suoraan uskaltaa arvostella esmes hallitusta...
 
vierailija
Ei yllättänyt yhtään tämä jonkun mielipide hesarissa.

AlfaTv:ssä on erittäin mielenkiintoisia haastatteluja kuten Tapani Ruokosen tähdittämä keskusteluohjelma:
Ja toinen hyvä on Arto Luukkaisen Dosentti:

Ooh, tätä en olekaan nähnyt, täytyypä katsoa!!

Kun katson ylen uutisia ja keskusteluohjelmia niin ne tuntuvat hyvin vierailta ja jopa ärsyttäviltä.
Ylen ihmisillä on tarve hypettää unelmia ja töötätä omia mielipiteitään - ovat todella suppeita mielipiteissään siihen nähden, että kuseessä on koko kansan tiedoitusväline.
Kohtahan Persut ovat hallituksessa ja tällöin enemmistö suomalaisista kannattavat toista mielipidettä (kannattavat itseasiassa nyt jo).
Eikös tällöin Ylen tulisi muuttaa mielipiteitään enempi kansan mielipiteiden mukaiseksi, jotta se pysyisi koko kansan tiedotusvälineenä?

AlfaTv:ssä keskustellaan monipuolisesti ja realistisesti. Siellä ihmiselle jää mahdollisuus itse jalostaa mielipiteitään toisin kuin yleä katsellessa, missä asenteelliset toimittajat vänkäävät joka lauseesi väliin omia mielipiteitään ja tuovat esiin jopa kysymyksissään omaa agendaansa.
No en tällä kertaa muuhun kiinitä huomiota kun oon lomalla. Mut persujen kannatus 23 pros miten saat ennemistön?. Kun 77pros muuta mieltä
 
No vastasin siihen että miten näkyy ylellä. Pakko myöntää että en oo koskaan kattonu Alfa tv
Yle on julkinen verorahoitteinen tiedotusväline. Ylellä ei tulisi jakaa omia mielipiteitä totuuksina tai julkaista asenteellisia ajankohtaisohjelmia. Eli ns. valmiiksi nauretut ohjelmat tulisi lopettaa ja keskittyä tiedottamaan asioista, eli faktoista! Eri näkökulmista!
Demokratiassa kansalaisen kuuluu saada tiedotusvälineeltä puolueetonta tietoa ymprillä tapahtuvasta ja olevasta. Näin suomalainen voi ihan itse muodostaa mielipiteensä ja muun muassa äänestää sen mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Yle on julkinen verorahoitteinen tiedotusväline. Ylellä ei tulisi jakaa omia mielipiteitä totuuksina tai julkaista asenteellisia ajankohtaisohjelmia. Eli ns. valmiiksi nauretut ohjelmat tulisi lopettaa ja keskittyä tiedottamaan asioista, eli faktoista! Eri näkökulmista!
Demokratiassa kansalaisen kuuluu saada tiedotusvälineeltä puolueetonta tietoa ymprillä tapahtuvasta ja olevasta. Näin suomalainen voi ihan itse muodostaa mielipiteensä ja muun muassa äänestää sen mukaan.
Tässä selittelyä:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/01/17/yle-vastaa-ylen-journalismin-lahtokohtana-ovat-ylen-arvot

Aki Taponen epäilee (Kaleva.fi 14.1.), että Ylen lakisääteinen tehtävä estää Ylen riippumattomuuden maahanmuuton käsittelyssä.

Ylen toiminta perustuu lakiin. Vuonna 2017 julkisen palvelun tehtävänantoa tarkennettiin siten, että Yleisradion tehtävänä on tukea suomalaisen kulttuuriperinnön vaalimista, suvaitsevaisuutta, yhdenvertaisuutta, tasa-arvoa ja kulttuurista moninaisuutta. Kyseinen tehtävä korvasi tehtävän, jonka mukaan Yleisradion tuli tukea suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta.

Laista ja Ylen arvopohjasta kumpuava tehtävä kulttuurien moninaisuuden tukemisesta ei ole millään lailla ristiriidassa Ylen riippumattomuuden kanssa. Ylen journalismin kivijalkana ovat Ylen arvot: riippumattomuus, luotettavuus ja ihmisen arvostaminen. Journalismimme perustuu aina totuudenmukaiseen, olennaiseen ja monipuoliseen tiedonvälitykseen. Olemme tuoneet, ja tuomme jatkossakin, myös maahanmuuton käsittelyssä esille erilaisia näkökulmia ja annamme äänen eri osapuolille. Teemme tämän nojautuen faktoihin ja jokaisen ihmisarvoa kunnioittaen.

Arvopohjaamme tukeutuen teemme jatkossakin rohkeaa, monipuolista ja riippumatonta journalismia kaikille Suomessa.
 
vierailija
Yle on julkinen verorahoitteinen tiedotusväline. Ylellä ei tulisi jakaa omia mielipiteitä totuuksina tai julkaista asenteellisia ajankohtaisohjelmia. Eli ns. valmiiksi nauretut ohjelmat tulisi lopettaa ja keskittyä tiedottamaan asioista, eli faktoista! Eri näkökulmista!
Demokratiassa kansalaisen kuuluu saada tiedotusvälineeltä puolueetonta tietoa ymprillä tapahtuvasta ja olevasta. Näin suomalainen voi ihan itse muodostaa mielipiteensä ja muun muassa äänestää sen mukaan.
Täh YLE siis ei suosi esim kommunistei? Ei niitä näy . Eikös esim persut oo äänessä ja usein kyllä ne saa äänen kuuluviin. Mitkä on ne sun faktat sitten?. Kuka määrittelee mikä on faktaa ja mikä omaa mielipidettä?
 
Täh YLE siis ei suosi esim kommunistei? Ei niitä näy . Eikös esim persut oo äänessä ja usein kyllä ne saa äänen kuuluviin. Mitkä on ne sun faktat sitten?. Kuka määrittelee mikä on faktaa ja mikä omaa mielipidettä?
Monia asioita tulee mieleen, mutta tämän voit itse todentaa nopeasti.
Ilmastomuutos ja Greta!
Vertaa huviksesi tuota Arto Luukkaisen haastattelua ylen ilmastoöyhötykseen!!

Aivan mahtava esimerkki!(y)
 

Yhteistyössä