ketä yököttäny hampaiden harjaus raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja Nora
  • Ensimmäinen viesti
ap
Joo sillon alkuvaiheessa, kun vielä oli pahoinvointia, niin aina kun harjan pisti suuhun, alko yököttää. Myöhemmässä vaiheessa mä aloin himota sitä hammastahnan makua, niin että olis tehny mieli syödä sitä, lemppari oli ehdottomasti vihreä pepsodentti :D En tosin syönyt sitä, vaikka mieli tekikin, mutta hampaita pesin tavallista useammin.
 
pinokkio
Mulla ei ollu muuten pahoinvointia, mut hampaiden harjaus oli varma oksennus, joten usein pesin lähtiessä vaan ne neljä etummaista, jottei oksentanu silmiään punaseksi. Kotona ollessa pyrin sit harjaa paremmin oksesta huolimatta. Ja kesti melkeen koko raskaus ajan.
 
pirkko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo sillon alkuvaiheessa, kun vielä oli pahoinvointia, niin aina kun harjan pisti suuhun, alko yököttää. Myöhemmässä vaiheessa mä aloin himota sitä hammastahnan makua, niin että olis tehny mieli syödä sitä, lemppari oli ehdottomasti vihreä pepsodentti :D En tosin syönyt sitä, vaikka mieli tekikin, mutta hampaita pesin tavallista useammin.

Mulla oli todella vaikea pestä hampaat pahoinvoinnin aikana ja vielä sen jälkeenkin.

Tuosta hammastahnaan mieltymyksestä tuli mieleen, että mun mielestä oli ihan älyttömän hyviä silloin raskausaikana ne piparmintun (?) makuiset Renniet.... Ei enää myöhemmin ole ollu niin hyviä, mutta silloin kun närästykseen otti niin piti oikein olla itelleen tiukkana ettei huvikseen imeskelly. :D
 
Joo mulla on ollu näin jokaisella 4llä kertaa. Siihen auttaa se, kun peset hampaat jossain muualla kun vessassa, ei katso peilistä, muiden asioiden intensiivinen ajattelu, hammasharjan vaihto pienempään tosin negana se että sitten hinkkaat vieläkin kauemman aikaan kun harja on niin olematon ja kita suuri sekä tahnan vaihto lasten vaahtoamattomaan tahnaan joka taas teki sen ettei suu tunnu puhtaalta.
 
...
Joo. Oli oksennusrefleksi herkässä. Muistan, kun ostin sellaisia raskaana oleville tarkoitettuja vitamiinipillereitä, jotka olivat ihan jumbokokoisia. En yhtään pystynyt nielemään, vaan jäivät kaapin perälle. Ihmettelin silloin, että ovatko kiusallaan tehneet jäynämielessä juuri raskautuneille sellaisia yrjötabletteja.
 

Yhteistyössä