Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

@Domi :cry: ei löydy sanoja ei sinulle :cry: voimia sinulle ja miehellesi

@love- kuinka voit punktion jälkeen? Ja onnea uuteen työhön (y)

@emppu11 Onnea plussasta :love:

@janitainen itse kävin keskenmenon jälkeen juttelemassa tikkamäellä "polin terapeutin" kanssa.. jossain vaiheessa hoitoja hoitaja siis kertoi ko. terapeutista ja polin kautta saa lähetteen hänelle kun pyytää. Itse olen aina ollut sellainen jolle puhuminen auttaa ja koin todella hyväksi hänen luonaan käynnit. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt mennä aiemmin hoitojen aikana keskustelemaan (n) olisi saanut ulkopuolisen näkökulman asioihin... miun mielestä ko. terapeutti on ihana ja lämmin ja hänelle oli helppo puhua :) kannattaa kysäistä polilta asiaa jos yhtään tuntuu että puhumisesta ja terapeutilla käymisestä olisi jotain hyötyä (y) (ja ainakin silloin kaksi vuotta sitten käynnit olivat ilmaisia eli niistä ei edes mennyt polimaksua..)

Love- taisi kysellä että kuinka täällä menee... arki on vauhdikasta ja välillä rankkaa :) onneksi pojan nukkumispulmat taitaa olla selätetty ainakin toistaiseksi, mutta itsellä on välillä näin öisin unet hukassa :cautious::sleep: eikä nukahtamista ainakaan helpota täällä netissä surffailu :whistle:

Aurinkoista kevättä kaikille :)
 
kiitos @Gerbera_81 !

Täällä menee ihan hyvin. Testi on ollut vielä positiivinen ja tänään siis pitäisi olla 5+6. Kauhea pelko, ettei ole oikeassa paikassa tai että siellä ei ole ketään. Viikko pitäisi vielä ar ultraa odotella... Tää on ehkä kauheampaa, kun tuo yrittämisen aikainen menkkojen alkamisen pelkääminen. Tää huoli ei varmaan lopu ikinä (n)
 
Janitainen polilla on joo psykologi jolle pääsee puhumaan jos siltä tuntuu. Itse kävin kerran, olikohan toisen kiekan lopussa kun kaks viimistä ei selvinnyt jatko viljelystä ja olivat sitä jo monet kerrat tyrkyttäneet kun aina itkua tihrustin käynneillä. Mulle se oli todella ahditava ja paska kokemus.. en todellakaan mennyt toista kertaa.. mutta olenkin enemmän sellanen sisäänpäin kääntynyt ja "itsenäiseti" selviävä. Ja asenne mennessä oli jo ettei se mitään toinna, kohan suostuin kun painostivat niin menemään. Mutta mie en jotenkin vaan käsitä mitä tekemistä sillä et millanen tuntija olen lapsena ollut, tai millanen meidän seksielämä on näiden hoitojen vaikutuksesta plaaplaapa.. pidän tota jälkimmäistä ainakin niin henkilökohtaisena asiana et kuten todettu, ei tunnu vaikuttavan raskautumiseen niin ei myöskään kuuli sille.. tai mitä saakelia lapsuutta penkomaan tässä tilanteessa.. jotenkin tuntu et ei sillä ollut mitään käryä miltä lapsettomuus (minusta) tuntuu.. sanoinkin sit et en tuu toisten et en minä raskaaksi täällä istumalla tule, tai jotain sellasta. No ehkä terapeuttien tehtävä on alottaa selvittää ensimmäinen solmu eka, eikä vaan rusetia pinnalta.. mutta mulla varmaan on sit niin pahat umpisolmut tai hirttosilmukat syvemmällä niin ei onnaa (ei siis kyllä ole todellakaan mitään ihmeitä lapsuudessa ym.) No joo näin mie tunsin, mutta todellakin uskon että kannattaa mennä jos asia on itselle mieleen tullut, silloin varmasti on erilailla vastaanottava avulle..
Love miten uusi työ on alkanut? Joko vuoto tuli? Kerkiittekö siirtää ennen kesää? Päästäskö yhdessä piinailemaan ;) Tai kerkiit kyllä varmaan ensin jos.. oliko teillä tietoo jollain millon se kesätauko siellä alkaa?

Me siis kai viellä hakataan päätä seinään ja heitetään lisää rahaa kankkulankaivoon.. IVF nmr. 5 siis! La aloitan primot, niitä 10 päivää.. ja siis reilun parin viikon päästä alkaa piikit!!! Jos nyt saan työ kuviot niin et pääsen kesäkuulla ramppaa Lappeenrannassa.. sen punktion ja siirron ehkä, mut jos pitää folli-ultrassakin käydä niin voi tehä jo hankalaa (viimeks kävin ekan täällä E:llä, mut halus sen toisen kattoo ite), sen unohdin kysyy, kun niin hämmennyin tosta nopeesta aikataulusta. Luulin jotenkin et menee viikkoo pidemmälle ja sit ei ois oikein onnistunut. Mut noilla primoilla tuleekin jo tohon (y) Jos nyt kesällä tehty punktio antas paremmat solut. (aina ennen ollut syksyllä) Tulee myös (miulle) uusi lääke kasvatukseen pergoveris.. Nyt ollut aivan kauheesti töitä (teen siis tällä hetkellä taas kahta työtä, vaikka yli kolme vuotta olin pois toisista hommista, juurikin siksi että keho lepäisi ja voisi raskautua, vaan eihän tuo auttanut ja rahaa nyt vaan palaa tonne yksityiselle) Mutta tää viikko on iisimpi, pitää koittaa akkuja ladata.. ja pyrin kyllä siis muutenkin siihen ettei ihan piippuun menisi, oli vaan tossa tuota vappua ja kaikkea..
 
Domi hienoo että päsette/päätitte lähtee uudelle kierrokselle!! (y)❤
Uusi työ on lähtenyt hyvin käyntiin! Näin viikon jälkeen voin sanoa olevani onnellinen tästä työstä :love::D
Vuoto alkoi viime viikolla joo, mut tähän kevääseen ei siirtoja tehdä. Oma päätös siis, en tiedä vaan et pitäisikö siitä polille ilmoittaa? Tosin en töissä kyllä kerkeä soittelemaan... Nyt oon tehnyt tasasen tappavaa kuudesta iltapäivään :p tämän takia en viitsi hoitojakaan tähän sotkea, työvuorojen puitteissa en pääsisi polille enkä vielä tässä vaiheessa halua olla vaatimassa vapaita/tiettyjä vuoroja. Kuitenkin firmankin kannalta eletään tällä hetkellä haastavia aikoja. Jospa syksyllä sitten kun on arki tasoittunut (y)

Tosi paljon tsemppiä ja voimia seuraavaan kierrokseen! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Okei love eikun mukavaa kesää, jos olet "kesälaitumille" näistä hommista siirtyny. Sulla ei nyt sit varmaan ookkaan töistä lomaa? Vai pidätkö palkatonta jossain välissä? Ei kai siitä pakko ole polille ilmoittaa.. mutta jos haluut jo syksyy miettiä, niin varmaan voi kilauttaa.. Jos haluu jo vähän laskeskella miten kierrot sattuu jne. Tai jos epäsäännöllinen kierto, niin joskus mulla oli sit (ööh, tai eihän mulla varsinaisesti epäsäännöllinen ole, mut oli joskus sitä tiputtelua ennen vuotoa) niin määräsvät sit primot kesäks, ja silleen sit pystykin tietää miten kierrot täsmää syksyllä.. mutta toisaaltahan ei oo pahasta vaan heittää koko asia nyt kesäks johkin kauas leijumaan ka olla ajattelematta koko asiaa..(y) Onko sun uus työ miten erilaista tyyppistä kun entinen? Toivottavasti on mukavat työkaverit, se on aina vähän jännää kun uuteen paikkaan menee, että pääseekö porukkaan sisään.. (outo on tää uus ulkoasu sivustossa, tekstissä ei perus lihavointi oikein erotu ollenkaan)
Mulla on nyt viimein pari vapaa päivää.. pitää koittaa rentoutua! Aurinkoista loppuviikkoa! :cool:
 
Domi joo lomia ei oo :unsure: paloivat työpaikan vaihdoksessa. Palkatontakaan tuskin pystyn ottamaan kun työntekijöitä ei sit välttämättä löydy.
Joo toimenkuva muuttui toisaalta aika paljonkin :) Ala carte ravintolasta lounaspaikkaan :whistle: mut kyllä oon ollut tyytyväinen :)
Syksyllä on jo selvemmät sävelet sit kun saadaan lounaan kylkeen illaksi kahvilatoimintaa niin iltavuorojakin tulee, jolloin polilla juoksu helpompaa jos vaan vuoroja saa vaihdettua (y) ja työkaverit tähän mennessä on ollut ihanan rentoja ja ottaneet heti mukaan juttuihin!

Kierrot mulla on ollut suht säännölisiä 1-2pvn heittoja. Paitsi aika varmasti tää punktion jälkeinen kierto venyy...

Tää uus ulkoasu vaatii kyl totuttelua! Olin ihan ihmeissäni kun pitkästä aikaa eilen täällä pyörähdin :D

Mukavia ja aurinkoisia vapaita sullekin! :cool:
 
Heips!
Kiva kuulla Domi (tai no kiva ja "kiva", mutta ehkä tiedät mitä tarkoitan :)) että kokeilette vielä kerran! Toivon kaikkea hyvää <3

Mistäköhän love- on tullut mulle ajatus, että olisit sairaanhoito tms. puolella :) Anyway, huippua, että vaihto kannatti (y)

Mulla alkoi taas! menkat etuajassa (3 pvää), mutta itseasiassa parempi ehkä näin.. Kokeillaan sitä menopuria, ja eilen aloitin pistämisen (mikä meni ihan jees, vaikka vähän jänskää olikin kun pitää sotkea kahden eri neulan kanssa jne :geek:), perjantaina ultra (ja vissiin ma inssi, muttei ole vielä sovittu).

Niin ja kiitos Domi ja Gerbera_81 kommenteista siitä psykologista. En ehkä siltikään pyydä käyntiä sinne - en ainakaan vielä koe olevani valmis/sen tarpeessa (n) Mutta tosiaan tiedän, että sellaiseen on mahdollisuus.

Ja love-:lle mukavaa kesää, mullakin lomaa ruhtinaalliset 5 päivää :D ja nekin vasta elokuun alussa...
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Pkssk lapsettomuushoidon keskustelijat

Nimi, ikä , monesko lapsi, mistä asti yritetty, milloin hoitoihin, missä vikaa, mikä hoito.

love-, # 26&26 # ensimäinen # yritystä 2012-> # pkssk tammi2015 # siitiöt # 3.IVF/ICSI

Domi # 36&34 # ensimmäinen # 4/12 # selittämätön # hoidot pkssk 2013-2017 (3xIVF/ICSI joista 13 siirtoa 2-3pv, ilman tulosta) Nyt: yksityisellä Lpr takana 4.IVF (3.blasko siirtoa), pakkanen tyhjä ja tulevaisuus auki..

emppu11 # 26&26 # ensimäinen # ya 11/2016 # hoitoihin 11/2017 # ovulaatiohäiriöt # 1(?) inssi

Janitainen # 37&39 # ensimmäinen # yritys 12/15 # selittämätön(?) # pkssk 8/17 # 3.inssi

Piinat :rolleyes:
Janitainen 5.6. (22.5.)



Hoitojen myötä onnistuneet! (y)

Gerbera_81 (3.IVF)
VoiKukka:) (3.IVF/3.PAS)
Piusy (1.inssi)
emppu11
(1.inssi)
 
Testasin listan päivitystä :) (ihan en ollut varma mitkä päivät tuohon piti laittaa)
Tosiaan inssissä tiistaina pyörähdetty ja tuntuu, että jossei tämä onnistu, niin saatan ottaa aika raskaasti...Tässä työstressissä on kyllä pienoinen ihme jos jotain sikiää (okei, pieni ihmehän se on anyway)
Testipäivästä ei ollut puhetta, mutta eiköhän se tuo tiistai 5.6. ole. Terolutit ei ihan taida sinne asti riittää, voi olla jossei mitään oireita ole, niin en uutta 30kpl pakettia käy hakemassa.

Mites muiden helteinen toukokuu on mennyt?
 
janitainen miten kävi?? :love:

Ite oon ollu kyl niin "lomalla" :cool::D nauttinu lämmöstä ja uudesta työstä :) nyt vaan odottelen menkkojen alkua, et venyykö kuinka pitkälle :cautious: yleensä tää punktiovuodon jälkeinen kierto on venyny ihan superpitkäks.. Osais sit vähän laskeskella tulevaa :whistle:
 
@love- kiva että työ on yhä tuntunut mukavalta.. toivottavasti ne menkat sieltä tulee.. et siis soitellut enää polille.. millon polin kesätauko loppuu? (onko siitä jo ollut puhetta, en jaksa selata taaksepäin, sori)
Mulla toukokuu ja kesäkuun alku on kyllä mennyt yhä vaan aikas mollivoittoiseti.. aikas väsy kaikkeen.. :( Mutta ylihuomenna olis punktio :) En tiiä, ihmeen epätasainen stimulaatio joten saa nähän tuleeko mitään, äsken joka tapauksessa tuikkasin ovitrellen ja to 9.30 pitäs olla polilla..Ma laskeskeli et varmaan 8 punktioidaan, mutta ei siis koskaan oo ollut noin eri kokoisia o_O liekkö johtuu uudesta lääkkeestä, stressistä vaiko iästä, vai eikö erikoisesti mistään.. Ens ti olis sit siirto jos vaan kaikki menee ok. Loma asiatkin tietty ahdistaa, olisin vähintään sen kk loman tarpeessa, mutta näillä näkymin pidän vähän reilun viikon kesäkk ja sit ehkä joskus syksyllä jos johkin reissuun. Olisin kyllä tahtonut ainakin 2vk putkeen, mutta nyt piti olla tässä näitä päiviä taas niin paljon kiinni, että eipä kärsi.. huomisenkin avasin vasta eilen, niin eihän siihen montaa asiakasta kerennyt tulla.. ei voi mitään..
Myöskin kiinnostaisi kuin @janitainen sun testi?!!!
 
Juu, ei uutta auringon alla.. :notworthy:
Pitäs vissiin keksiä uusi elämäntarkoitus (n)
(Vuoto ei siis vielä alkanut, mutta kaikki vähäinenkin rintojen turvotus kadonnut Terolutien lopetuksen myötä - keittelin jo kuukupin valmiiksi :D Ma-aamuna tein testin, ja tosiaan niin puhdas nega kun varmaan voi olla.)

En valitettavasti tiedä kesätauosta, oisko ne jo juhannusviikon kiinni?

Domille hurjasti (y) punktioon ja toivottavasti laatu korvaa määrän!
 
Pkssk lapsettomuushoidon keskustelijat

Nimi, ikä , monesko lapsi, mistä asti yritetty, milloin hoitoihin, missä vikaa, mikä hoito.

love-, # 26&26 # ensimäinen # yritystä 2012-> # pkssk tammi2015 # siitiöt # 3.IVF/ICSI

Domi # 36&34 # ensimmäinen # 4/12 # selittämätön # hoidot pkssk 2013-2017 (3xIVF/ICSI joista 13 siirtoa 2-3pv, ilman tulosta) Nyt: yksityisellä Lpr takana 4.IVF (3.blasko siirtoa, yksi tulimuna?) 5.IVF

emppu11 # 26&26 # ensimäinen # ya 11/2016 # hoitoihin 11/2017 # ovulaatiohäiriöt # 1(?) inssi

Janitainen # 37&39 # ensimmäinen # yritys 12/15 # selittämätön(?) # pkssk 8/17 # 3.inssi

Piinat :rolleyes:




Hoitojen myötä onnistuneet! (y)

Gerbera_81 (3.IVF)
VoiKukka:) (3.IVF/3.PAS)
Piusy (1.inssi)
emppu11
(1.inssi)
 
]Pkssk lapsettomuushoidon keskustelijat

Nimi, ikä , monesko lapsi, mistä asti yritetty, milloin hoitoihin, missä vikaa, mikä hoito.

love-, # 26&26 # ensimäinen # yritystä 2012-> # pkssk tammi2015 # siitiöt # 3.IVF/ICSI

Domi # 36&34 # ensimmäinen # 4/12 # selittämätön # hoidot pkssk 2013-2017 (3xIVF/ICSI joista 13 siirtoa 2-3pv, ilman tulosta) Nyt: yksityisellä Lpr takana 4.IVF (3.blasko siirtoa, yksi tulimuna?) 5.IVF

emppu11 # 26&26 # ensimäinen # ya 11/2016 # hoitoihin 11/2017 # ovulaatiohäiriöt # 1(?) inssi

Janitainen # 37&39 # ensimmäinen # yritys 12/15 # selittämätön(?) # pkssk 8/17 # 3.inssi

Piinat :rolleyes:
Domi 20/24.6 (5pv/12.6)




Hoitojen myötä onnistuneet! (y)

Gerbera_81 (3.IVF)
VoiKukka:) (3.IVF/3.PAS)
Piusy (1.inssi)
emppu11
(1.inssi)
 
Eilen oli siirto. Mutta vielä en tiiä meneekö yhtään pakkaseen :( neljää seurataan tähän päivää.. niistä 2 oli kai jo varhasia blatoja eilen ja 2 vasta morulavaiheessa.. :unsure: kumpa nyt ees ne 2 menis, vähän toki jännittää että tän yhen varassa, kun viimeksi ei tarvinnut 6 päiväseksi asti viljellä :cry: Testipäiviä taas siksi kaks et riippuu meenkö verikokeeseen. Luulempa että uhraan sen 60 ja käyn yksityisellä ke niin saan tiedon ennen juhannusta, you know...
 
Ei kuulunut lääkäristä eilen mitään vaikka lupas laittaa sähköpostiin tiedon alkioiden kohtalasta.. ärsyttää.. vaikka se ei nyt mitään se tieto muuta, niin jos me sinne tonnitolkulla rahaa tungetaan, olis miusta vähintä pitää heidän kiinni lupaamisistaan.. nyt katoin oma-mehiläisestä, niin siellä oli laborantti laittanut merkinnän eilen että ilm. 2 on menny pakkaseen.. en nyt sit tiiä miten paskoja ovat kun vasta 6 päiväsenä blastoksi kehittyivät.. en jaksa nyt perään soitelle, selvinnee myöhemmin (katon ilmottaako se lääkäri ollenkaa)
 
Domi tsempit peukut ja onnittelut jasun muut piinaan! Toivotaan että nyt tämä tarttuisi oikein kunnolla kiinni! Saatko siis ensi viikolla tiedon miten lopuille kävi? Raastavaa odotella :confused: onko ollut millaisia oloja/oireita? Polin kesätauosta ei mullakaan oo mitään hajua..

En soitellut enää polille, en missään välin vaan "kerennyt", olevinaan. Täällä jo paukutellaan menemään kp46-47, saas nähdä kui pitkälle venyy tämä kierto o_O
Viimeks muistaakseni vuoto alkoi näillä hujakoilla...
 
Pkssk lapsettomuushoidon keskustelijat

Nimi, ikä , monesko lapsi, mistä asti yritetty, milloin hoitoihin, missä vikaa, mikä hoito.

love-, # 26&26 # ensimäinen # yritystä 2012-> # pkssk tammi2015 # siitiöt # 3.IVF/ICSI

Domi # 36&34 # ensimmäinen # 4/12 # selittämätön # hoidot pkssk 2013-2017 (3xIVF/ICSI joista 13 siirtoa 2-3pv, ilman tulosta) Nyt: yksityisellä Lpr takana 4.IVF (3.blasko siirtoa, yksi tulimuna?) 5.IVF (tuoresiirto nega, pakkasessa 2kpl 6.päiväsiä blastoja)

emppu11 # 26&26 # ensimäinen # ya 11/2016 # hoitoihin 11/2017 # ovulaatiohäiriöt # 1(?) inssi

Janitainen # 37&39 # ensimmäinen # yritys 12/15 # selittämätön(?) # pkssk 8/17 # 3.inssi

Piinat :rolleyes:





Hoitojen myötä onnistuneet! (y)

Gerbera_81 (3.IVF)
VoiKukka:) (3.IVF/3.PAS)
Piusy (1.inssi)
emppu11
(1.inssi)
 
Domi äääh! :cry::(:mad: niin onnessani tulin kattelee et nyt jos ois ilouutisia! :( oon pahoillani! Ois jo ollu teidän vuoro… mites jatko?

Täällä vuoto vihdoin alkoi viime viikolla. Vielä ois muutama kuukausi että pääsisi itekkin hoitoihin käsiksi :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
@love- PAS tod.näk viikolla 33.. eilen alkoi sumuttelut, eli pitkällä kaavalla jälleen.. ens viikolla tehdään taas scratsing, eli se limakalvon raaputus, sillon viimeks "tärppäsi" siihen siirtoon sit.. mutta ei se kyllä lohduta jos päiväksi tarttuu.. Nopeesti menee kesä, kohta jo pääsette tositoimiin..(y)
 
@Domi pitkästä aikaa tulin kattelee mitä tääl tapahtuu :oops: sulla ei enää kauaa punktioon ole! Olettaen että kaikki mennyt ok?

Meillä taas ukko vaipunut siihen samaan "epäuskoon" ja on varma ettei tulla onnistumaan :cautious: yritäppä sit ite pitää jotain toivoa yllä.. Nht taas odotellaan uutta kiertoa, jonka kai kohtapuoliin pitäis alkaa.
 

Yhteistyössä