Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Palatakseni vielä tuohon polin kesätaukoon. Just soittelin sinne ja hoitaja sanoi että se on auki vielä viikolla 22 ja sit menee kiinni. Sain UÄ kontrolliajan ens keskiviikolle ja huomenna alotan zumet.
Ja nyt ruokaa tekemään...kohtahan se ukkoki kotiutuu töistä ja poika heräilee päiväuniltaan...
 
Mammuliinos: Hieno juttu B)

Vähän edeleen ihmetyttää miksi ne "valehteli" mulle että menee jo toukokuun lopulla kiinni, vai olikohan siinä joku sekaannus sitten. Vaikka näin jälkikäteen ajatellen ihan hyvä että oli se IUI jo nyt niin pääsepähän sitten tauolle aikaisemmin =) .
 
oma: joo, meillä on adoptio suunnitelmissa, tänään tosiaan infotilaisuudessa käytiin, ihan hyvä mieli jäi. Mie kyllä uskon että tuolla polilla homma toimii, lienee ollu vaan joku sekaannus se auki olo asia. Ja miulla on yleensä aina ollu niin, että hoitaja varmistaa aina vielä asian (jos yhtään epävarmaa) lääkäriltä ja soittaa sitten. Miusta toi on hyvä käytäntö, ei turhaa kuormitu lääkärit soittelijoista. (kyllä sit on aina saanu jutella lääkärin kaa jos on halunnu/tarvinnu)

mammuliinos hyvä hyvä, hyvin ennätätte tekin PAS:iin =)
 
Niin..joku sekaannushan siellä varmasti on...kun ovat sanoneet siitä polin kiinni menosta nyt erilaisia versioita. Siellä on loppujen lopuks niin monta hoitajaa (ja kaikki ollu aivan ihania) että ei ihmekkään, että monta eri versioo tulee.
Muuten on kyllä mun asiat hoidettu tuolla hyvin...ei mitään valittamista.

soja: Miten ne adoptioasiat sit lähtee käyntiin? Onko se kuin pitkä prosessi ja onko sitten varmaa, että esim. te saatte lapsen sitä kautta? Olisko se kotimaan adoptio vai kansainvälinen? Anteeks uteluni, mutta mulle uus asia ja kiva olis saaha jotain tietoo asiasta.
 
Vähän edeleen ihmetyttää miksi ne "valehteli" mulle että menee jo toukokuun lopulla kiinni, vai olikohan siinä joku sekaannus sitten.

Vko 22 on toukokuun viimeinen viikko, että eihän tossa mitään sekaannusta ole ollut.

ON: Aloitan menopurin torstaina ja maanantaina ultra.
Pitäkääs tytöt peukkuja että maanatain ultrassa kaikki näyttäisi jo niin hyvältä että voisi inssin tehdä keskiviikkona. Muussa tapuksessa meidän hoito jää sitten siihen.
Olen lähdössä reissuun tyttö porukalla keskiviikkona joten koti hommailut jäisi myös kun sunnuntaina vasta kotiudun..


 
höh, no onpa outoa toi aukiolo asia. mulle kyl sanottiin että 12.6. asti ovat auki. mut se liennee väärä tieto. No, onneks alko menkat pari päivää etuajassa niin varmasti ennätetään se PAS. ja eiköhän mammuliinos teilläkin kerkee sen tehä.

adoptio on pitkä projekti, menee varmasti noin 5v ennen kun ehkä saa lapsen. Mitään takuita ei ole. jollain aikavälillä varmaan 90% saa lapsen jostain. Kotimaan adoptio hitaampaa ja epävarmempaa, ulkomailta voi paremmin saada lapsen, mutta tilanteet maa kohtaisesti elää hirveesti. Pelastakaa Lapset ry:n kautta me alotellaan adoptio neuvonta. nyt pitää hankkia virkatodistuksia, lääkärin todistuksia ja vaikka mitä.... netistä löytyy kyllä paljon tietoa jos kiinnostaa, ja toki voit laitella vaikka yksäriä jos tuntuu

Jousi80 mie pidän peukkuja sulle, samoin sulle rosetta

oma: kävin siis viime viikol Päivin luona ja tänään työterveyslääkärillä, nyt ollu pari päivää vähemmän huono olo. SOvittiin, että seuraan tilannetta ja jos alkaa taas ahdistaa enemmän/tilanne muuttuu radikaalisti huonompaan, saan sairaslomaa soittamalla. Seuranta aika 2 vkon päähän, (sillon suunnilleen myös PAS) ja katsotaan mitä tehdään. Työterv.lääkäri ehdotti että jäisin sillon suunnitellusti sairaslomalle, se vois stressiä keventää. Itse ehdotin että jos PAS tehdään, oisin töissä, mut varauduttas pettymykseen suunnittelemalla sinne sitten NOPEASTI sairaslomalle jäänti, niin vois tilannetta käsitellä ja käydä vaikka jonkun ammattilaisen juttusilla.

eilisestä adoptioinfosta vieläkin hyvä mieli =)

Odotan jo ens maanantain ultraa, niin tietää millon se PAS ois...

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

soja :wave:
 
soja: Kiva että tosiaan jäi hyvä mieli siitä infosta...ja toivotaan että nyt tää PAS viimein tuottas sen toivotun tuloksen, eikä tarviis lähteäkkään tohon adoptiohommaan. Ymmärrän jos odotukset ei kovin korkeella ole PAS:in suhteen. Hieno homma, että olet saanu apua tohon huonoon oloon. Ite kun on tavallaan paremmassa jamassa asioitten suhteen ja ei oo aavistustakaan miltä susta tuntuu tällä hetkellä.

muille iiiisot peukut!

Itellä on vaan odotusta odotuksen perään...nyt vaan odotellaan sitä ultraa ja PAS:ia. Itellä on niin kovat odotukset PASista että ihan hirvittää. Voi se olla kaamee pettymys, jos tää ei nyt onnistu...sitä kun on niin ton edellisen raskauden takia jotenki "turvautunu" tohon kahden alkion siirtoon...että toinen siellä jaksaa pysyä kyydissä. No mutta nyt pitää lähteä piirtämään ton pikkuveljen kanssa. Sillä taitaa kohta mennä jo hermot.
 
soja: :hug: ja kovasti jaksamisia

Mammulinos: Tsemppiä PAS:iin ja toivottavasti ei tarvitse pettyä.
Tiedätkö muuten nollautuuko hoidot kakkosta yrittäessä eli saako toisellakin kierroksella 3 IVF hoitoa + pas:t vai vaan ne hoidot mitkä ekalta kierrokselta jäänyt yli. Ihan mielenkiinnosta kyselen kun aika vaihtelevia käytäntöjä taitaa olla hoitopaikasta riippuen.

Tänne ei mitään ihmeempiä, vielä reilu viikko piinailua jäljellä. Vaikka en mie kyllä hirveästi usko että tästä mitään tulee. Mutta pääsepähän sitten pähkäilemästä ja keskittymään muuhun elämään vähäksi aikaa. =)
 
Rosetta: Mie en oo kyselly sen kummemmin mitään et mitenkä monta hoitoa antavat. Meillä eivät vaan inssejä enää halunneet edes yrittää, koska eivät tuota meidän kohdalla tulosta. IVF:stä ei oo kyl minkäänlaista tietoo. Pitäis varmaan ihan kysellä tuosta asiasta...
Hyviä piinailupäiviä.... =)

Ja hyviä viikon jatkoja kaikille....

-mammu-
 
Mammulinos: Niin eipä varmaan oisi hirveästi järkeäkään inssejä enää kokeilla jos ei esikoinenkaan niillä tärpännyt tai en itse ainakaan vastaavassa tilanteessa edes haluaisi kokeilla inssejä enää. =)
 
Huh huh mitä myrskyä pitää. Kun ulos menee ei meinaa pystyssä pysyä...on siellä niin hirmunen tuuli.
Ei oo taas kivaa, kun tää elämä vaan junnaa paikallaan...tavallaan pitäis ettiä töitä, mutta kun nyt on nää hoidot päällä, niin se jonkin verran "rajottaa". Nythän olis tietty jonkin verran taukoa..jospa sitä jotain pientä löytäs kesän aikaan. Se mun irtisanominen tuli tavallaan hyvään aikaan, kun tuli tää kakkosen yrittäminen ajankohtaseks. (siis mun työpaikalla ns "esimies" tiesi mun hoidoista, mutta sekin vaihtu ja en sitten sille uudelle eskarille sanonu kun vaihdos tuli äippäloman aikaan, ja se uus oli sellanen lörppä, että olis koko tehdas saanu tietää mun asioista, jos sille olisin sanonu). Ompa taas homma löytää uus työpaikka näiltä korkeuksilta...tää kun on vielä niin pirun pieni paikka, että ei oikein oo mitään.
Ihan kivaa on kyllä olla tuon pojan kans kotonakin...kesällä me lähdetään miehen kans lappiin lomalle. Poika menee hoitoon ja otetaan ihan oikeesti loman kannalta...! Vähä hemmotellaan itteemme. Ihan kiva lähteä (vaikkaki poikaa tulee kova ikävä), mutta pakko päästää vähä irti arjesta. Sitten hoidot tältä kesää takana ja PAS:in tuloskin sitten jo selvillä. Joko päästään juhlimaan tai sitten paetaan pahaa maailmaa ja yritetään unohtaa..!
No mutta....sadatta kertaa meen laittamaan naperon takas sänkyynsä...pitäis nukkua... =)
 
Mammulinos: Asutaankohan samalla paikkakunnalla :D. Aikamoinen myräkkä tosiaan ulkona, taidankin kuntosalille suunnata tänään =).

Meillä vielä 4 viikkoa töitä ja siitten viikon loma. Varmaan minun isukin luo Helsinkiin mennään kylläilemään. Pitempi loma onki sitten vasta elokuussa.
 
hoitojen määrästä olen käsittänyt, että julkisella saa 3 IVF tai 2 lasta. Eli hoidot ei nollaannu ekaan lapseen. Jotenkin jäi vähän sellainen mielikuva, että meillä täällä katsotaan ehkä vähän enemmän tapauskohtaisesti kun isommilla paikkakunnilla... Ja jossain pinossa joku oli kyl saanu 4. IVF:n.

miulla on mieli maassa.... =(

ja tosiaan taitaa koko p-karjalassa myrskytä =)

mut pitää mennä pesemään hiusväri, (yritän uudella värillä piristää itseäni)

soja
 
Tänään sää jo näyttäää paremman puolensa. Eileinen myräkkä oli kyllä kuin syksyinen päivä.

Eilen pistin 75IU menopuria ja mie onneton saan aina särettyä sen lasiampullin kaulan sormien väliin. Harjoitus ei ole tehnyt mestaria ainakaan tässä asiassa. Viisastuneena laitoin paperin siihen väliin niin ei sormet aukea..

Mulla alkaa maanantaina 2vko loma ja työt ainakin meinaan unohtaa kokonaan ja nauttia lomasta. Viellä vain mietityttää miten tän hoidon lopulta käy.. Toivon ja toivon että tilanne maanantaina ultrassa näyttäisi niin hyvältä että keskiviikkona voisi tehdä inssin. Edelleen peukut ja varpaat pystyssä. Mutta jos se ei onnistu, jäädään sitten lomalle tästä asiasta ja jatketaan sitten syksyllä (jos ei ole sitten luomusti tärpännyt mihin en juuri usko).

Hyvää viikonloppua, lämmintä ainakin on luvannut. B)
Kaikille teille iso voima hali!
 
vanhanaikainen: tsemppiä tutkimuksiin =)

Jousi: Tsempit ultraan tälle päivälle B)

Täällä mukava viikonloppu takana. Käytiin mökkeilemässä ekaa kertaa tälle kesällä ja kotonakin tehtiin vähän piha-hommia ja grillailtiin B)
 
vanhanaikainen kiva että hommat alkanu edetä. Millon teillä eka käynti?

jousi ultra kuulumisia?

oma kävin just ultrassa, siirto sit ke 27.5. kaikki oli ihan ok. miun pää vaan ei nyt jaksa tästä(kään)! innostua. voi kun jaksasin tän viikon, ens ma ois työterveyslääkärillä käynti, taidan tosiaan olla ihan levon ja nollauksen tarpeessa. :headwall: anteeks surkuttelu, kyllä tää tästä...
 

Yhteistyössä