Ketkä rempannut itse taloansa?

  • Viestiketjun aloittaja remppa-heikki
  • Ensimmäinen viesti
remppa-heikki


Mitkä tilat remontoitte?

Teittekö itse?

Asuitteko rempan ajan kotona?

Paljon kustansi kph, ja keittiö?

Meillä 80-luvun ok-talo ja tarkoitus olisi aloittaa remontti pian. Pesuhuone, vessat, keittiö ja tietenkin maalaamista on.

Mieheni ja hänen kaverinsa tekee nämä rempat.
 
Rempattu on, mutta suurimmaksi osaksi ostovoimalla. Itse tehtiin esim seinien&katon maalausta, tapettien repimistä, kunnostin portaat, listojen maalaus. No tein itse kylpyhuoneen tason&laatikot ja jotain huonekaluja. Sähkötyö/putkityöt/laatoitukset/purkamiset hoitivat sitten maksulliset tyyput.

Ei asuttu ja olikin hyvä niin. Remppaan meni 3.5kk ja kaikki valmistui viime tingassa.

Kylpyhuone vessoineen, vessa ja pesuhuone & sauna maksoi 30000e, keittiöön vaihdettiin vain muutama kodinkone. Maalaamisiin ja listoituksiin (omaa työtä) meni 10000e ja sillä ei muuten edes uusittu lattioita :)
 
J.t harmaana
Rempattiin miehen kanssa keittiö, olohuone, makuuhuone ja vessa. Ja kaikki tosiaan ihan lattiasta kattoon. Vessa lisäksi laajennettiin. Itse tehtiin kaikki ja hintaa tuli ehkä 6000e kaikkinensa. Siis kodinkoneet mukaanlukien. Putki- ja sähkötyötkin on tehty itse,kun miehellä on luvat.
 
J.t harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana:
Rempattiin miehen kanssa keittiö, olohuone, makuuhuone ja vessa. Ja kaikki tosiaan ihan lattiasta kattoon. Vessa lisäksi laajennettiin. Itse tehtiin kaikki ja hintaa tuli ehkä 6000e kaikkinensa. Siis kodinkoneet mukaanlukien. Putki- ja sähkötyötkin on tehty itse,kun miehellä on luvat.
Unohdin vielä eteisen. Kaadettiin sieltä muutama seinä, että saatiin avarammaksi. Eli lattiasta kattoon sekin.
 
Kaikki on tehty itse vuosien saatossa huone kerrallaan. Nyt menossa toinen vessaremontti. 9 vuotta ollaan tässä asuttu, osin remontin keskellä. Hintaa en osaa sanoa, mutta kaikki liikenevä raha on laitettu siihen kuitenkin, pikkuhiljaa hyvä tulee. :D
 
Nyt just on rempattu esikoisen huone.. tapetit vaihdettu ja kaikki mahdollinen ( ja mahdoton ) maalattu.. pohjatyöt tehtiin itse ja mun isäni kaiken lopun..

Vessaremppa on edessä heti kun kerjetään.. kaikki värkit on jo suurinpiirtein ostettu.. rahaa on mennyt noin tonnin verran.. mun isäni ja miehen kaveri tekee rempan sinne sitten.. vuorokaudeksi ajateltiin livistää jonnekin, mutta muuten ollaan sitten kotona silloinkin..
 
Meillä meni vähän reilu 10 000 juuri kesän aikana pelkästään remonttiin.
Revittiin lattiat auki ja laitettiin eristeet ja lattialämpöelementit. Samalla laitatettiin keittiö kuntoon, uudet kaapistot jne. Ai niin, laitettiin me seiniäkin uuteen uskoon.

Lattiarajasta löytyikin ikävä yllätys, sieltä hirret olivat saaneet kosteutta itseensä ja olivat melkoista muhjua enää, niitä piti paikkailla.

Ikkunatkin vaihdettiin.

Jouduimme evakkoon vuokra-asuntoon pariksi kuukaudeksi.

*muoksmuoksmuoks*
Unohdin tuosta kokonaan vessan. Laitoimme sinnekin lattialämmityksen ja lattiaan tuli klinkkerit.
 
Liila
Meillä myös 80-luvun ok-talo. Mies on tehnyt itse helppoa pintaremppaa eli repi tapetit pois ja laittoi uudet tapetit makkareihin. Käytävän ja olohuoneen seinät ja katot hän maalasi viikossa oman työnsä ohessa. Minä ja lapset olimme sen ajan lomalla mummolassa. Vesikattoremontti teetettiin ulkopuolisilla avaimet käteen-periaatteella.

Kylppäriremppa aiotaan teettää ulkopuolisilla. Purkutyöt mies hoitaa itse. Keittiörempan sähkö- ja putkitöihin hankitaan ulkopuolinen, purkamisen, pohjatyöt ja kaapistojen asennuksen mies hoitaa itse. Vessan laatoituksen uusimisen mies tekee mahdollisesti myös itse, ei olla vielä varmoja. Lattioiden uusimisessa käytetään todennäköisesti ammattilaisia. Putkiremppa teetetään ammattilaisilla. Salaojaremontin mies tekee tuttavansa avustuksella, koska saadaan lainaksi pikkukaivuri.
 
Meillä 60-luvulla tehty rintamamiestalo, joka peruskorjattu -97.

Remppaa tehty:

-Maalattu ulkoseinät ja irtoterassi seinän viereen aitoineen
-Tuulikaappiin laitettu uudet lämpöeristeet ja vaihdettu paneelit sekä uusittu lattia+patteri
-Ullakolle pätkäistiin teineille omat huoneet ja jouduttiin laittamaan ullakkohuoneet lattiasta kattoon ja toiseen uusi oviaukko ja koko yläkertaan uusiittiin lattia
-alakertaan tulee keittiöön uudet ovet ja laatikostot loman aikaan ja luultavammin lattiaan uudet paneelit ja maalataan keittiökaapit sekä seinät
-sauna uusittiin heti muuton jälkeen eli seinät ja penkit tukineen uusix ja katto sekä kiuas

Pihalle on tehty leikkimökki, tuunattu uusix grillikatoksen korvike ja viime kesänä viimeisteltiin uusi autokatos/varasto.

Vielä on olkkari ja makari laittamatta sekä alakerran vessa, mutta sitten joskus...

Kaiken teki ukko itse(remonttimies kun on ), paitsi sähköhommat teki alan ammattilainen ja putkifirma vesipisteen ulos...

Hintoja ei enää kukaan muista.....aikaa ja rahaa on taatusti palanut...
 

Yhteistyössä