KETUTTAA!!!

KIA
olla töissä!!aina hirvee vitutus ku joutuu aamusta 9- 18.00 olla töissä ja lapset joutuu olla pitkät päivät hoidossa ym. ei jää aikaa olla niiden kanssa. ja oon sellasella alalla että työ ajat on tollaset . haaveilen nyt kolmannesta lapsesta koska saisin heti jäädä töistä pois ja olla lasten kanssa kotona.. hirveen huono omatuntokin kun ne joutuu olla iltaan asti hoidossa ja pakko se vaan on töitä tehdä ku pitäis elääkkin jollain ja miehellä vielä pidempi työaika :'(
 
hei!

ite kans perhepäivähoitaja ja yleensä työaika venyy yli kymmen tuntiseksi. siihen sit vielä siivoukset päälle. ei kyllä ole vapaa-ajan ongelmia. kaikesta huolimatta en vaihtaisi ammattiani.
 
No voihan tunti mennä matkaankin, kuten mulla.
onneksi pikkuisellani on valtavan hyvä hoitopaikka ja onneksi iskä hakee hänet kerran, pari viikossa aikaisemmin hoidosta.
Lopun iltaa klo 16-20.00 olenkin sitten tiiviisti naperoni kanssa. kerran hän on vain pieni...Oma aika siis superminimissä ( olen yh ).
 
et ole ainoa jolla huono omatunto asiasta. meidän 2 ja 3-vuotiaat menevät tarhaan klo 0800-0830 ja haetaan klo 1700. sitten tehdään ruoka, korjataan pöytä, luetaan satu tai leikitään, pesulle ja nukkumaan.
kun on töissä niin on haastellista järjestää aikaa lapsille ja hoitaa kotia. oma aikaa on varmaan sitten tossa muutaman vuoden kuluttua kun kolmas maha-asukki osaa syödä ja käydä vessassa itsekseen...
ja isäntä tulee kotiin töistä vasta 1830-1900 joten kaikki liikenevä aika vietetään lasten kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 09:11 mammammaa kirjoitti:
Millä alalla on vielä 9-tuntiset työpäivät? :eek:
no mun mies on ainakin alalla jossa kesäaikana työpäivät voi venyä 20h ja edellisessä päikassa oli joka päivä vähintään 10h et kyllä niitä löytyy ja monia! =)
 
kuski
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 09:11 mammammaa kirjoitti:
Millä alalla on vielä 9-tuntiset työpäivät? :eek:

Linja-auton kuljettajilla työpäivät ovat, ainakin tilausajopuolella, helposti yli tuon yhdeksän. Joskus jopa yli 12h. :wave:
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 08:29 kuski kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 09:11 mammammaa kirjoitti:
Millä alalla on vielä 9-tuntiset työpäivät? :eek:

Linja-auton kuljettajilla työpäivät ovat, ainakin tilausajopuolella, helposti yli tuon yhdeksän. Joskus jopa yli 12h. :wave:
Toki tällaiset alat ymmärtää, missä ei voi työtä kesken jättää, mut ap:n kirjoituksesta ymmärsin kyllä, että 9-18 joka päivä. Kuljetusalalla on kyllä tosi tiukka "lepolaki" nykyisin.
 
Perhepäivähoitajista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 13:26 pph kirjoitti:
perhepäivähoitajilla ainakin, eikä edes 9h riitä, mutta me ei kuulutakkaan työaikalain piiriin! :(
Turhaan täällä ruikutat - vaihda ammattia =)!

Miten muuten ehdit kirjoittelemaan tänne keskustelupalstoille päivällä, jos Sinulla on yli 9 h työpäivät ja monta lasta päivähoidossa???
 
...edellisiin. No ehtiihän sitä netissä pörrätä täältä töistäkin käsin. kotona ei edes ole tämmöstä toosaa.
Onneksi on rento ja kiva työ joka ei ime kaikkia mehuja, jaksaa sit lapsosen kanssa puuhata illalla.
 
Perhepäivähoitajista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 13:14 pph kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 12:37 utelias kirjoitti:
miten te voitte olla täällä kirjoittelemassa ja töissä samaan aikaan??? =) :/
Mulla lapset päikkäreillä 12-14.15 . :wave:
Kotiäitinä ihmettelen näitä perhepäivähoitajia, jotka istuvat keskellä päivää tietokoneella. Perhepäivähoitajat ehtivät kirjoittamaan kommentteja asiaan kuin asiaan. Ja että kaikki hoitolapset nukkuvat aina samaan aikaan? Enpä usko.

Perhepäivähoitajat valittavat täällä huonoista palkoistaan, pitkistä työpäivistään, huonoista työoloistaan, kamalista hoitolapsistaan ja lasten vanhemmista. Itse olette ammattinne valinneet. Asiat eivät parane täällä keksustelupalstoilla valittamalla. Teillä on tukena perhepäivähoidonohjaajat, päivähoidon esimiehet ja ammattiliitto, joille työehtonne kuuluvat =).
 
pph
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 11:28 Perhepäivähoitajista kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 13:14 pph kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 12:37 utelias kirjoitti:
miten te voitte olla täällä kirjoittelemassa ja töissä samaan aikaan??? =) :/
Mulla lapset päikkäreillä 12-14.15 . :wave:
Kotiäitinä ihmettelen näitä perhepäivähoitajia, jotka istuvat keskellä päivää tietokoneella. Perhepäivähoitajat ehtivät kirjoittamaan kommentteja asiaan kuin asiaan. Ja että kaikki hoitolapset nukkuvat aina samaan aikaan? Enpä usko.

Perhepäivähoitajat valittavat täällä huonoista palkoistaan, pitkistä työpäivistään, huonoista työoloistaan, kamalista hoitolapsistaan ja lasten vanhemmista. Itse olette ammattinne valinneet. Asiat eivät parane täällä keksustelupalstoilla valittamalla. Teillä on tukena perhepäivähoidonohjaajat, päivähoidon esimiehet ja ammattiliitto, joille työehtonne kuuluvat =).
Jos olisit perhepäivähoitaja, niin varmasti käyttäisit parin tunnin päivälevon ajan itsekin huilaamiseen. Se on meillä ihan luvallista. Päivät venyvät pitkiksi, joten jaksamisen kannalta tämä lepohetki on tervetullut. Itse en valita työstäni, sillä nautin tästä, enkä vaihtaisi, vaikka muualla palkka olisi parempikin. Jokaisessa työpaikassa olisi varmasti jotain valittamista, jos haluaisi sellaisia keksiä. On monta etua tehdä töitä kotona, jos siinä on haittapuolensakin.
Meillä on muuten päivärytmi aina sama, joten vaikka et uskokaan, niin lapset nukkuvat varmasti jokaisessa hoitopaikassa päikkärit noin 12-14.30 välisenä aikana. Suo sinäkin meille lepotaukomme, kun ei meillä niitä " lakisääteisiä" ruoka- ja kahvitaukoja ole. Jaksamme sitten hoitaa teidän lapsenne entistä pirteämpinä! :wave:
 
KIA
aika harva työ tänä päivänä on klo:8-16.00....ja mä en alaa halua vaihtaa koska palkka on hyvä ja koulutus tälle alalle.vaihtoehtoisesti vois myös tehdä jotain 13-21.00 vuoroja mutta vielä typerämpiä ne olis..
 

Yhteistyössä