Kevään 2009 tuplia ?

Hei !

Ajattelin tulla täältä huhuilemaan jotta löytyisikö muita tuplien odottajia joilla keväällä 2009 laskettu aika.

Meillä paljastui maanantain ultrassa kaksi maha-asukkia. Olisi tosi kiva heittää ajatuksia / odotuksia / pelkoja muiden noin samoilla viikoilla olevien kanssa.
Ajatukset menee tällä hetkellä hyvin pelon ja onnen sekaisin tuntein. Yllästys oli aikamoinen.

Laskettu aika tyypeillä on 15.4.2009

Perhemme koko tulee kasvamaan siis vauhdilla. Ennestään on kolme lasta.

Vuffi rv 10+2 sekä tyypit


:heart: :heart:


Annipanni 4.3.2009 / toinen ja kolmas
Meliiinamamma 8.4.2009 / kolmas ja neljäs
Mehiläinen 10.4.2009 /kolmas ja neljäs
Vuffi 15.4.2009 / neljäs ja viides
Kruulia 17.4.2009 / ensimmäinen ja toinen
Sartsuliini 25.4.2009 / toinen ja kolmas
Maminaattori 13.5.2009 / toinen ja kolmas
Narttu 15.5.2009 / kolmas ja neljäs
Onnenodottaja 17.5.2009 / ensimmäinen ja toinen ?



 
mehiläinen
moi. meillä on vauvojen laskettu aika 10.4.09. Nää tulevat ovat sit meillä 3. ja 4. lapsi. Nyt on alkuhuimauksesta selvitty. Eilen ultrassa näimme kavereiden taas köllivän. Aika huimaahan tämä on kyllä ajatuksenakin että kaksi vauvaa kerralla :) toinen oli hieman vilkkaampi kaveri. Mut huolikin on kyl kaksinkertainen.

Tuutucca ja vauvat 12+1
 
Moi!

Meillä "Onni ja Enni" tai "Tiuhti ja Viuhti" syntyy helmikuun kieppeillä, laskettu aika on 4.3.

Se on päivää myöhemmin kuin esikoistyttömme synttärit. Yllätysraskaus, mutta kaksoset sinänsä ei yllätys, kun riski on aina ollut tiedossa ja tiesin jollain ihmeen naisen vaistolla asioiden olevan erilailla jo viikolla 4. Eka ultra olikin viikolla 7 ja todisti epäilyni. Saattoi ultran pöydällä pari kirosanaa päästä, mutta nyt on pahimmasta shokista selvitty mm. shoppailemalla hulluna vauvanvaatteita osta-myy palstoilta!

Esikoinen tuli sektiolla, nyt vähän jännittää miten tästä selvitään. Mahan kasvukin on niin huima, että nyt viikolla 17 vatsa on lähes yhtä suuri kuin esikoisen syntyessä viikolla 37...

-Sairaslomaa odotellessa-
 
Heissan !

Tosi kiva että löytyy muitakin.

Mehiläinen me mennään melkein samoissa. Kivaa =)

Annipanni sä olet jo pikkaisen edellä joten sulta onkin hyvä kysyä mitä edessäpäin.

Meilläkin laskettu päivä on tasan samana päivänä kuin kuopus on syntynyt :)
Ollaan perjantaina menossa ultraan ja jännittää aivan hirveesti.

Onko teillä ollut havaittavissa jotenkin "suuremmat" oireet kuin yhtä odottaessa.
Mulle ei yhdessäkään ole ollut näin voimakasta pahaa oloa. Pitäis vissiin kohta alkaa helpottaa mutta tuntuu et pahenee taas :(
Väsykin on niin suunnatonta ettei uskois. Mitään en jaksa tehdä. Kaipa se tästä sitten joku päivä tasoittuu.

Ai että pääsi Annipannilta muutama kirosana. Itse kyllä rehellisesti sanon että pääsi koko arsenaali ja moneen kertaan. Kyllä se sellainen pommi oli :LOL: Tosin nyt kun hieman on asiaa päässyt sulattelee on se aivan kertakaikkisen ihanaa että on tulossa kaksi nyyttiä :heart: :heart:

Vuffi
 
mehiläinen
Meillä kaksoset löytyivät niin että lääkäri ihmetteli tummaa läikkää niin lähellä toista sikiötä. Ultravekotinta siinä hetken kuun käänteli niin toinen kaveri sieltä paljastui. Olin niin ihmeissäni ja onnessani etten oikein osannut sanoa mitään. Miehen kanssa sitten mietittiin vain että siis KAKSI VAUVAA WOU :D Aina se enemmän konkretisoituu kun pienet ultrassa näkee. Nyt on vielä seuraavaan sitten n 5 vkoa. Liian pitkä aika :headwall: Täällä ollaan tällä hetkellä nyt ihan :snotty:

Mehiläinen
 
Täälläkin ois tuplat tulossa ja la 18.5. Ovat meille 3. ja 4. lapsi, edelliset nyt 2v ja vajaa 4v.

Mie osasin jotenkin epäillä tuplia oman olon perusteella, kun pahoinvointi ja väsymys on paljon hurjempaa kuin aikaisemmissa raskauksissa. Ultrassa kävin viime pe sen takia, että edelliset menkat oli epänormaalit ja neuvolantäti halusi varmistaa, että raskaus ei ole pidemmällä, niin sieltähän löytyikin kaksi asukkia.

- Narttu rv 7+2 -
 
Joo, kyllä on kaikki oireet on paljon suuremmat kuin ekassa. Paitsi ettei ekassa mulla ollut juuri mitään oireita, joten nää on nyt varmaan nelinkertaiset. Tänään alkoi saikku, en pysty istumatyötä enää tekemään kun selkä ja kylkilihakset tosi jumissa ja joka paikkaa kolottaa.. Lisäksi on varmaan osittain tuplahormonien vaikutusta, että lähdin myöskin töistä tänään tyyliin ovet paukkuen ja välit poikki...

On ollut raivoa ja itkua, mutta ihme kyllä vähemmän kuin ekasta. Paha olo oli kyllä nelinkertainen ja kesti 4 viikkoa. Jo heti tikkua ostaessa tunsin että asiat olivat toisin, vaikka ekassa raskautta epäilinkin heti hiivatulehduksesta, niin nekin ovat olleet tuplasitkeitä tässä tapauksessa. Varmaan tuo voimakkaampi fyysinen tunne oli merkki kaksosraskaudesta.

Tiesin siskoni kaksosraskaudesta paljon ennen häntä, hän itse sai tietää vasta 18 vk ultrassa ja uskoikin sitten minua lopulta. Ehkä meissä kaksosia kantavissa on joku ominaishaju?? :)

Mahan kasvu on aivan valtaisaa, nahkaa kirraa ja tuskastuttava olo (ja viikkoja tosiaan vasta 17..) mutta mukavaa kun on saanut myöskin ihan tupla-daisarit !!

Vielä kaksi viikkoa rakenne ultraan, toivon saavani tietää sukupuolet.
 
Heissan!
Aika moni vissiin tuplien odottajista haluaa tietää sukupuolen etukäteen. Ite oon vähän kahen vaiheilla. Se vaan on niin mahtavaa kun saa tietää vasta kun on syntynyt että kumpiko tuli. Taas käytännöllisesti ajatellen vois tehdä noita hankintoja sen mukaan kumpia tulossa.
Täytynee haastatella miestäkin. Siihen on vielä aikaa. Selviäis ensin tuosta perjantain np-ultrasta.

Mulla tuo väsy on mennyt kyllä johonkin ufo tasolle. Aamulla miettii työmatkalla vaan että koska pääsee seuraavaks makuulle. Puolen päivän jälkeen alkaa sisäinen taistelu että jaksaa tyyöpäivän loppuun. Pitäiskös mennä kattoo hemppa. Voiko se näin aikaisin laskee ? Vitamiinejakin aloin syömään.

Mutta jee nyt päivä kohta pulkassa ja pääsee kotiin syömään ja nukkuu.

Vuffi + tyypit(työnimet puuttuu viel) rv 12+2
 
mehiläinen
Kyllä mä olen vahvasti sitä mieltä tai no meillä ollaan, että halutaan kysyä ketä tuolla mahassa asustelee tällä hetkellä.

Mulla on kanssa väsymys ihan tajutonta. Mieskin sanoi, etten ole koskaan ollut näin väsynyt. Mulla tuo väsymys vielä aiheuttaa ylimääräisiä sydämentykytyksiä ja nyt sit olenkin loppuviikon ihan vaan kotona huilaamassa. Muuten olo on ollu oikeastaan koko tän alkupuoliskon tasaisen kökkö. Ei ole vuorokaudessa pahoinvoimatonta hetkeä kuin se pikkuinen ennen aamupalaa. Siitä se sit aina alkaa. Mä olen tässä kans syönyt vitamiinia. Alkukuusta ainakin hemoglobiini oli tosi hyvä ja väsymys silloinkin ihan taivaissa.

Nyt on ehkä vihdoin ja viimein sit saatu se lähete lähtemään Hesan suuntaan. Meinas vähän tökkiä sen sinne meno. Pitänee viel loppuviikosta tarkastaa asian laita.

mehiläinen ja vauvat 12+4
 
Heippa!
Täällä yksi uusi ilmoittautuu mukaan. Meillä tuplilla laskettu aika 8.4.2009 eli huomenna tulee tasan 13 viikkoa täyteen. Ennestään perheessämme on jouluna 9v täyttävä tyttö ja 6v eskarilainen poika. Ajateltiin, että nyt olisi hyvä aika kolmannelle lapselle, kun jäbä menee syksyllä kouluun, mutta ihanat ihmeet löytyikin masusta varhaisultrassa viikolla 9 :heart: :heart:

Väsymys on myös täällä ollut aivan käsittämätöntä, ja edelleen varsinkin maanantaina ekana työpäivänä viikonlopun jälkeen on tosi väsynyt olo illalla.

Seuraava neuvola on vasta parin viikon päästä, joten nyt vaan toivotaan että kaikki menee masussa hyvin. Np-ultrassa käytiin jo pari viikkoa sitten ja molemmat vastasivat täysin viikkoja. Toinen raapi päätään toinen heilutteli ja potki kovasti :attn:

Meliinamamma ja Tiku&Taku 12+6
 
Annipanni on nyt sitten kotona jo saikulla! Selkä ei kestä enää istumatyötä. Lääkäri sanoi, ettei tarvitse tuntea itseään poikkeukselliseksi, kaksoisraskauksissa tosi vaivainen olo on enemminkin sääntö kuin poikkeus. Joten nyt sitten leikin kotona puuhastelevaa pullantuoksuista kotiäitiä ja koetan ladata akkuja tulevaa varten.

Koska siskollani myös oli kaksoset, on tuleva arki ehkä liiankin tuttua ja koetan varustautua lähinnä ydinsotaan: Aion siivota koko talon lattiasta lamppuihin ennen joulukuuta, ruokaa pakkaseen, perusvaatetus vauvoille 70cm asti (asutaan maalla ja täältä kirppareille shoppailemaan lähtö pienten vauvojen ja leikki-ikäisen kanssa ei ole yksinkertaista) ja lisäksi olen jo varannut kotipalvelun kalenteriin meillekin tuloja, jos vaikka en parin kuukauden päästä jaksakaan siivoilla.

Varaudun aikataulullisesti siis siihen, että joutuisin sairaalalepoon tai syntyisi keskosia. Vaunut on siis jo hankittuna! Mies pitää minua vähän höynähtäneenä, mutta eipä tarvitse sitten stressiä kantaa ison mahan lisäksi; voi keskittyä itsensä hemmotteluun viimeisinä kuukausina.

Nyt vielä kroppa pelaa kohtuuhyvin, vaikkakin vaivainen onkin. Kaikki asiat pitää tehdä vähän kevyemmin ja hitaammin, mm. raskaat kauppakassit on aika huono juttu mulle. Mutta varmasti ehdin vielä sohvallakin aikaani viettää, joten koetan nyt olla reipas ja toimia kun vielä voin. Ja siitä puheenollen päätin myös lähteä sukuloimaan nyt kun se on mahdollista.

Ps. Mulla väsymys loppui yhtäkkiä kuin seinään kohta sen jälkeen kun pahoinvointikin meni ohi. Nyt olen tuntenut itseni pirteäksi jo aika pitkän aikaa, mukavaa.
 
Hei ! :wave:
Tervetuloa mukaan kaikki uudet.

Annipanni Pääsit saikulle, hyvä niin. Saitko ihan äippäloman alkuun vai miten ?
Vähän kade olen myönnän. Ei meinaan työ nappaa sitten yhden yhtäkään vertaa.

Olen muuten 90 % varma että olen tuntenut liikkeitä jo. Tiedän että tooosi varhaista, mutta näin konkarina voin kyllä mennä aika takuuseen niistä. :) :heart: :heart:

Eipä tässä muuten mitään ihmeempää. Hyviä ja parempia vointeja kaikille :flower:

Vuffi
 
Nyt ensin kuukauden pätkä ja sitten jatketaan niin kauan pätkiä kun äitiysloma alkaa. Lääkäri oli kanssani samaa mieltä, että ei minusta ole istumatyöhön kuukaudenkaan päästä, kun ei ole nytkään.

Aika herkästi saa kaksoisraskaudessa saikun, ainakaan tälle lääkärille minun ei tarvinnut selitellä ja puolustella mitään, ymmärsi myös sen hyvin, että jos herää yössä vähintään 10 kertaa kolotuksiin, niin ei se työteho enää kummoinen ole. Vauvojen terveyden kannalta on parasta, että äiti siis lepää kotona päivisin.

Sairaalan terkkarit eivät uskoneet minua että tunsin lasten (tai siis lähinnä A lapsen) liikkeet viikolla 14. Mutta kun on se kokemus jo siitä miltä vauvan liikkeet ensin tuntuu, niin kyllä ne vaan sitä oli. Olen neuvolassa keskustellut terkkarin kanssa, että hänkin on huomannut että asiakkaat kaksoisraskauksissa tuntee liikkeet monesti aiemmin kuin yksöisraskauksissa. Minä luulen, että se johtuu siitä, että vauvat ovat tiiviimmiin vatsanpeitteissä kiinni ja kohtuhan on ihan eri korkeudella kuin vastaavilla viikoilla yksöisraskaudessa, joten se ei päde, että tietyillä viikoilla kohtu olisi vielä luuston suojassa. Esim. minulla kohtu oli 14 viikon paikkeilla viikon 20 korkeudella, kun verrataan normaaliraskauteen.

Nyt viikoilla 17+5 en tunne liikkeitä kuin harvoin, kohtu on kai kasvanut jonkun tietyn herkän hermotetun kohdan ohi ja liikkeet alkavat tuntumaan uudelleen taas myöhemmin kun kohtu ja vauvat kasvaa edelleen.


Hyviä vointeja kanssa kaikille ja jos ei ole, niin ei muuta kuin saikun pyyntöön!!

 
Tosiaan, eilisessä ultrassa löytyi melkoinen yllätys; tuplajättipotti...!!!
Tunnelmat täällä vaihtuneet eilisestä epäuskoisesta, hysteerisestä hymyilystä ahdistavaan pelkoon ja tappiomielialaan. Ihmettelin lääkärin hyvinkin nyreää suhtautumista "löytöön" - hyvä ettei hän ihan oikeasti pahoitellut asiaa - mutta tänään ymmärtänen syyn tökeröön käytökseen paremmin. Hän ei uutterasta etsinnästään huolimatta löytänyt kalvorajaa, eilen en vielä tiennyt mitä se tarkoittaa... Tänään tiedän ja olen huolesta kippuralla :/ Ahdistaa.
Taustasta sen verran että raskaus aikaansaatu PAS:lla, lapsettomuutta takana 6v, nyt siis menossa rv 7+2 ja LA ois 17.5. jos sinne asti päästään.
Olipa kiva löytää tällainen ketju, paneudun teidän kirjoituksiin tarkemmin paremmalla ajalla, nyt halusin purkaa oman tilanteen ja tuntemukset...

Tsemppiä ja paljon onnea kaikille!

:heart:
 
Heips !

Meitähän on täällä jo kiva joukko jännäilemässä.

Meillä NP-ultra ohi. Kaikki kunnossa molemmat kasvaneet hyvin. Varmistui että on tulossa indenttiset kaksoset, yhteinen istukka ja omat pussukat.
Minkälaisia mittoja te olette saaneet.
Meillä A ) 610mm ja niskaturvotus 0,5 B ) 563 ja niskaturvotus 0,7. Siellä ne potkistkeli ja viuhtoi. Istukka tällä hetkellä ihan alhaalla, jossain niin että toivotaan että se siitä nousee jos haluaa alatie synnytyksen.

Kuinka usein teillä seurantaa. Olen ymmärtänyt että on tosi paikkakunta kohtaista. Meillä vissiin vasta tuolla rv 24 on äippäpoli seuranta, jossa ultraillaan tiivimmin.

Että näin perjantaina meillä.

Hyviä viikonloppuja

Onnesta mykkyrä Vuffi :heart: :heart:
 
Heippa! Minäkin ilmiottaudun joukkoon, ensimmäinen raskaus ja kaksoset löytyi ultrassa rv11+4, maailman paras yllätys! Nyt menossa siis rv12+1, la 17.4.

Osaattekos sanoa noista liikkeistä? Tunteeko niitä tod.näk. aikaisemmin kuin yhtä odottaessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuffi:
Heips !
Meillä NP-ultra ohi. Kaikki kunnossa molemmat kasvaneet hyvin. Varmistui että on tulossa indenttiset kaksoset, yhteinen istukka ja omat pussukat.
Minkälaisia mittoja te olette saaneet.
Meillä A ) 610mm ja niskaturvotus 0,5 B ) 563 ja niskaturvotus 0,7. Siellä ne potkistkeli ja viuhtoi. Istukka tällä hetkellä ihan alhaalla, jossain niin että toivotaan että se siitä nousee jos haluaa alatie synnytyksen.
Meillä oli rv11+4, molemmat 52mm ja niskaturvotukset 0,4 ja 0,6. Omat pussit mutta yhteinen istukka, meitä kummastuttaa, onkohan nuo identtiset vai ei... Millä rv:llä sulle tää varmistui? vai onko aina identtiset jos yhteinen istukka?

Ja kun hätäinen olen niin nyt vasta luin, mutta siis meillähän on vuffin kanssa ihan sama viikko menossa, la melkein sama päivä! =)
 
En kuulu ketjuun, mutta on pakko kommentoida, kun itsellä sattuu jo kaksoset olemaan. Mitenkähän se lääkäri voi olla varma siitä identtisyydestä yhteisen istukan perusteella. Ne istukat voi nimittäin kasvaa yhteen kiinni. Meillä ainakin kasvoi, tosin vasta jossain puolessa välissä, mutta voishan ne olla jo alkujaan niin lähellä toisiaan, että kasvaa kiinni toisiinsa jo alkuviikoilla. Meille syntyi tyttö ja poika viikolla 31+4. Saikku alkoi kuukausi sitä ennen supistelujen takia. Pojan sukupuolta ei muuten koskaan nähty, sillä sen pylly oli aina mun kylkiluiden takana. Painot oli muuten 1775 g ja 1810 g, joten jos noille viikoille pääsette ok, niin asiat on hyvällä mallilla =)

Tuo haju on kans jännä juttu. Minä aloin haista jo pari päivää hedelmöittymisen jälkeen =)
Saa nähdä saako munki sisko aikanaan kaksoset. Mun äidillä on kahdet (yht. 5 lasta) ja äidin siskolla yhdet. Mulla on kauhea vauvakuume ja olisin ikionnellinen jos tulis taas kaksoset.

Leppoisaa odotusaikaa!
 
Täällä myös tuore tuplaonnen ihmettelijä. :wave: Että hei vaan kaikille!

Kävin pari viikkoa sitten yksityisellä kontrolliultrassa pienen rusehtavan tiputtelun vuoksi. Kaikki näytti olevan ok ja samalla selvisi, että tyyppejä onkin kaksi. Lievä shokkihan se aluksi oli, mutta kyllä tähän tuplaonneen alkaa pikkuhiljaa tottua. 4-vuotias esikoisemme saa siis kertaheitolla kaksi pikkusisarusta. Laskettu aika 13.5.

 
mehiläinen
onnea kaikille uusille tuplaodottajille ja tervetuloa joukkoon :) Itse olen viikonlopun kärsinyt taas pahoinvoinnista sekä karmeesta poskiontelon tulehduksesta. Väsyttää ihan älyttömästi. meillä toi seuranta on seuraavan kerran ilmeisesti viikolla 16 jos nyt meijän lähete ikinä menee perille asti...
 
Huomenta !

Tervetuloa uudet mukaan :flower:

Identtisyys ei varmistunut meillä sillä että on yksi istukka vaan että sikiöpussien väliltä puuttui suonikalvo (?) jos oikein nimen muistan. Siis välissä olisi pitänyt olla kaksi kalvoa, jos olisi ollut kyseessä erimunaiset. Kaksi eri lääkäriä tämän meille kertonut. Jotta näin meillä.
Tosin täähän on vielä ihan salatiedettä ja sitten se varmistuu kun vauvelit syntyy =)

Minä olen aivan varma että olen jo tuntenut liikkeitä =) :heart: :heart:

Pahaolo ja väsy jatkuuuuu.

Vuffi
 
Huomenta!

Onnea kaikille uusille tuplaodottajille!

Mä olen vähän laskuissa sekaisin, mutta vissiin viikolla 18 nyt mennään. Vatsanahkaa kiristää ja kylkilihakset soi. Toi maha kasvaa nyt aivan tolkutonta vauhtia. Jos tätä tahtia jatkuu loppuun asti niin repeän taatusti! Mutta jotakuinkin jaksan tehdä siivous ym. hommia, kun välillä lepäilee. Toisinaan se alkuun lähtö on kankeaa, ei tahdo saada aikaiseksi!

Mieltä on vähän varjostanut kun naapurin odottajan sikiö kuoli kohtuun. Maalla kun ollaan, niin noita vaunukavereita ei sitten muita olekaan, odotin niin jo innolla että voidaan yhdessä sitten reippailla ja vaihtaa kokemuksia kestovaipoista. Joka odottajan painajainen, tuota minäkin aina pelkään kun ultraan menen (ja mua on ultrattu jo 5 kertaa..)

Minkälaisia ajatuksia muuten kaksosten synnyttämisestä??

Kaverin kanssa järjestetään vauvakutsuja, aika hauskaa, vaikka ensin tuntui vähän vaivautuneelle olo. Tulossa on nyt jo 15 naisen pyjamabileet. Äitikin sanoi, että nyt se on hyvä pitää juhlia kun vielä voi!


 
mehiläinen
Piti käydä tänään ylimääräsessä tarkastuksessa kun ihme pistelyjä tuossa ollut. 1,5h odotin omaa vuoroa äitipolin päivystyksessä. Mut olipa ihana kuulla kun lääkäri sanoi et täällä on jalkapallopelit menossa :heart: Bkin oli saanut jo vipinää kinttuihinsa kun np-ultrassa oli niin laiska vain että just jakso venytellä. Pahoinvointi alkaa helpottamaan. Mahaa kyl vihlasee ihanasti aina välillä ku kääntää kylkee tai nousee huonosti sohvalta. Mut niihin on tässä jo tottunut.

Synnytysasiaa oon sen verran tuossa pohtinut, että alkuun ajattelin haluavani ehdottomasti sektion. Sen vuoksi, et B on kai aina nopsaan saatava myös maailmaan An jälkeen. Ja en haluaisi ensin vääntää ja väkertää piitkää aikaa ja sit kuulla et saa kokea myös samaan syssyyn toisenkin synnytystavan. No toisaalta onhan siinä paljo isommat riskit tuossa sektiossa. Ja se on kyllä alatiesynnytys-vaihtoehdolle plussaa.Saa nyt nähä mihin suuntaan mieli tässä liikkuu.

mehiläinen ja jalkapalloilijat 13+5
 
Mehiläinen kiva että kaikki hyvin.

Annipanni Miten lomalaisen päivät kuluvat ?

Ajattelin vähän listata meitä sitten näkeepi paremmin keitä täällä on ja milloin lasketut ajat.
Ja onhan meitä jo kiva joukko. Toivotaan että kaikki vauvat syliinsä saavat :heart:

Annipanni 4.3.2009 / toinen ja kolmas
Meliiinamamma 8.4.2009 / kolmas ja neljäs
Mehiläinen 10.4.2009 /kolmas ja neljäs
Vuffi 15.4.2009 / neljäs ja viides
Kruulia 17.4.2009 / ensimmäinen ja toinen
Maminaattori 13.5.2009 / toinen ja kolmas
Onnenodottaja 17.5.2009 / ensimmäinen ja toinen ?

Voin vaikka laittaa tän samaisen tohon eka viestiinkin ?

Kävin tänään ekassa neuvola lääkärissä ja kaikki kunnossa. Siellä vierekkäin pötköttelivät sydänäänet kuuluivat hyvin. Paino noussut ihan kiitettävästi :whistle:

Vuffi ja tyypit 13+1
 
Lomalainen Annipanni täällä koittaa järjestää appiukon 60-vuotis juhlia jotka pidetään meillä lauantaina. Puhkun ja puhisen siivouksen ja kauppakassien kanssa ja välillä itken kun kissa on kadonnut.. Me asutaan maalla ja se on saanut elää täällä kolme vuotta onnellista oikeaa kissan elämää ja nyt ei sitten enää tullutkaan kotiin.

Voi kun edes löytyisi, niin tietäisi ettei kukaan ihminen vaan ole tehnyt sille mitään pahaa, vaan olisi kuollut nopeasti. En ole saanut nukuttuakaan kun odotan vaan maukaisua ovelta.

B-vauvan sydänääniä ei saatu eilen neuvolassa, mutta ainakin se kovasti siellä poukkoili ja potkaisi dopleriinkin, joten eiköhän toi kunnossa ole. Mulla on istukat molemmista tossa edessä ja haittaavat aina vähän sydänäänien saantia. Kaikenlaisia juttuja vaan pyörii heti mielessä tuon naapurin jutun jälkeen (joiden kissa myös löytyi kuolleena alkuviikosta..) :'(

Laita vaan tuo lista heti alkuun. Ensimmäistä odottaessani en verkostoitunut ollenkaan, ei siihen ollut aikaakaan kun rakennettiin, mutta nyt kun on nämä tuplat tulossa, tuntuu vertaistuki paljon tärkeämmälle.
 

Yhteistyössä