Kevään 2009 tuplia ?

aijaha: Mulle sanottiin kans, että voivat vaihtaa paikkaa, en muista mihin asti. Nyt ei enää ilmeisesti vaihda. 30+3.
Toivottavasti seuraava kerta tuo hieman selvennystä :hug:
Mulla oli edelliskerralla kans vähän omituinen lääkäri, viimeksi oli hyvä.

K&S 30+3 :heart:
 
Aijaha: Mulla nyt viikkoja 36+3 ja viimeksi mulla oli äitipoli 35+1 viikolla. Silloin vauvat oli ekaa kertaa vaihtaneet paikkaa eli A oli koko raskauden ollut A ja nyt oli noussut ylemmäksi ja muuttunut siis B:ksi...oli poikittain tuossa tissien alla ylhäällä

Nyt en taas enää yhtään tiedä kuinka siellä ovat, sillä varsinaisia potkuja en enää tunne kun masussa on niin ahdasta. Meillä siis kanssa ihan omat istukat, pussit ym, joten ihmeen pitkään voivat vauvat siellä möngerrellä paikasta toiseen. Mun mielestä Vuffillakin ovat edelleen vielä kääntyneetkin pt:stä rt:hen. Tiistaina mulla on seuraava äitipoli ja silloin selviää miten masussa nyt ovat. Näillä meidän herroilla painoero on koko ajan ollut sitä 100-150g luokkaa joten siitä ainakin sitten tietää kumpi on kumpi...ellei sitten jompikumpi ota jotain kasvupyrähdystä.

Mulla oli myös viime kerralla tosi tökerö lääkäri, ja ensin sanoi että molemmilla on päät edelleen tosi alhaalla ja sitten yhtäkkiä 20min ultrauksen jälkeen tajusikin että yksi pää on vaan tuolla alhaalla ja toinen oli tuossa ylempänä. Oli ihan hiljaa koko ultrauksen ajan eikä näyttänyt sitä ruutua mulle ollenkaan.

Toivottavasti tästä sepustuksesta oli apua. Hyvää viikonloppua kaikille!!

Meliina 36+3 :heart: :heart:
 
Aijaha: Meillä sama homma rv28 tai 29 oli a:sta tullut b ja b:stä a, vaikka oli muuten koko ajan ollut toisin päin. Meillä tiiettiin se siitä että ne kuitenkin on ollut koko ajan omilla puolillaan ja nyt vaan b oli kiilannut ensin tulevaksi.
Jotkut lääkärit on kyllä niiiin outoja ettei niistä ota mitään selvää, mut oon aina sitten lopuks varmistanu asiat, ettei jäis kovin epäselvä fiilis. Välillä oon kyllä huomannu et ne lääkäri on ite ihan pihalla kumpi on kumpi...
Hyvää viikonloppua! =)

t.Tiku ja taku rv 31
 
Viikonloppuja kaikille B) täältä ikkunan takaa ihastelen aurinkoa.
(.)alkuviikosta oli 24viikon ultra, josta selvisi että kohdunsuu jo pehmentynyt ja kanava lyhentynyt sentillä :eek: Onko muilla vastaavaa? Onneksi tajusin 2viikkoa aikaisemmin supistusten takia ottaa yhteyttä kun kirjoittivat silloin saikulle, nyt saikku jatkuu loppuun asti. Eilen kävin pakollisen kääntymisen työpaikalla tekemässä paprut, muuten otan tod.hissukseen etten joutuisi sairaalan vuodelepoon. Kontrolli reilun viikon päästä. Toiv.tilanne ei ole silloin muuttunut pahemmaksi. HB oli laskenut, nyt 109, joten rautakuurille. Onneksi vauvat voivat hyvin :heart: painoarviot olivat kummastakin vähän vajaa 600g.
Nyt vähän ripsaria laittamaan jos sitten olisi hieman pirteämmän näköinen ;)
Tsemppistä kaikille masujen kanssa :heart:
 
Joo meillä vauva B pyörii miten sattuu vieläkin viikkoja nyt 35+3.
Ovat myös kilpailleet siitä kumpi on A ja kumpi B
ja ovat vielä kaikenlisäksi vaihtaneet puoliakin en muista millä viikoilla tää tapahtunut.
Meillä on erottanut ainakin sydämen sykkeistä (toisella 130-140 ja toisella 140-150) ja kokoerosta kummasta on kyse.

kk76 ota tosi rauhassa nyt. Lepoa, lepoa vaan. Itse jouduin sairaalaan viikoiksi 26-30 kun kaula lyhentynyt 1senttiin ja ulkosuu auennut sentillä.
Lepo auttoi ja nyt eivät tule vaikka saisivat jo tulla =)

Vuffi :heart: :heart:
 
Heippa kaikille! Jouduin taas kerran tiistaina sairaalaan, maksa-arvot oli taas pilvissä ja nyt oli raskausmyrkytyksen oireita... Pääsin vlopuksi kotiin käymään. Mutta maanantai aamulla on edessä sektio, elikkä meidän vauvat syntyy rv 34+1. Saa nähdä kuinka kauan joutuvat olemaan sairalahoidossa. Keskolassa käytiin jo tutustumassa. Ilmoittelen sitten kun pääsen kotioon, että miten meillä menee...
Ja kivaa että tänne oli tullut pari uuttakin, ja vielä porista... Mekin ollaan!!! Toivottavasti joskus nähdään!!
 
Heippa taas muut punkerot!
Olettepas meliinamamma ja vuffi jo tosi hienoilla viikoilla, loppusuora häämöttää. Jännää! Ja sartsuliini tuo 34+ on kanssa jo hyvä saavutus. Luulisi ettei kovin pitkää hoitorupeamaa vauvoille ole tulossa. Jännät paikat edessä kun tiedät jo ajankohdankin. Oletteko kaikki kotona vielä vai sairaalassa oottelemassa?
Itsekin kävin kolmen päivän keikalla naikkarilla raskausmyrkytys epäilyn takia. Paineet oli huipussaan, mutta proteiinia ei sitten kuitenkaan ollutkaan pahemmin. Eilen illalla pääsin kotiin, mutta tilannehan saattaa kehittyä hyvinkin nopeesti eli paluu osastolle voi olla lähellä. No, parasta nauttia tästä kotioleilusta niin kauan kuin sitä kestää. Kohdunkaulantilanne oli pysynyt ennallaan joten kotilepokin on siis johonkin auttanut.
Mutta se karmea närästys jatkuu toki edelleen ja on saanut seurakseen vielä ummetuksenkin. Oli lohdullista kuulla, että muutkin kärsii samoista vaivoista. Iltaisin kurkku on kun tulessa , vaikka miten miettis , mitä syö.

Kyllä noita lääkäreitä on tosiaan moneen lähtöön. Kun olin viime to äitipolilla, teki lääkäri sisätutkimuksen ja ultrasi vauvat. Tilanne oli ilmeisen hyvä , koska määräsi kontrollin 4:n viikon päähän! Hiukan ihmettelin kun mulla on ollut tuo väli jo jonkin aikaa 2 vko. Sitten varovasti mainitsin mun kohonneista verenpaineista ja totesi, että hoitsut voi naapuri huoneessa mitata. No tuumasta toimeen ja hoitsut kiikuttamaan shokkituloksia lekurille. Ei kun osastolle ja tiukkaan syyniin. Jos en olisi sanonut mitään, niin 4:n viikon päästä ois aika ollut. Ei ne hirveemmin neuvolassa ole noihin lukemiin puuttuneet.
Doping testi protskuista näytti kuitenkin puhdasta eilen ja paineetkin rajaa hipoen läpi , joten pääsin siis kotiin. Mutta tsekkikäynti viikon päähän ja väliin vielä 2 neuvolakäyntiä.
Eli näin ne suhdanteet muuttuu jopa muutaman minuutin sisällä.

Mullekin sanottiin joskus , että A ja B voi muuttaa paikkoja , vaikka erilliset istukat ja pussit. Itsellä näin ei kyllä ole tapahtunut. (tiedän kun ovat eri sukupuolta). Mutta pt/rt kuvioitaan ovat kyllä muutelleet ja ilmeisesti voivat sitäkin tehdä aika isoillekin viikoille asti. Ihmeellistä , että kaksi mahtuu tuolla vielä volttia heittämään ;)

Lähden vaihteeksi tonne sohvan suuntaan kun siihen nyt on oikein 'laillinen' oikeus. Outoa vaan elbailla, mutta kyllä siihenkin alkaa kummasti tottua.

Jännää odotusta kaikkille ja onnea matkaan mahdollisille jakautumaan lähtijöille! Tulkaahan kertomaan uutiset kunhan kerkeette.

rudolfina 32+4
 
Täältä tsempit sartsuliinille :hug: huomista varten.

Kiva ku lisää tullut porukkaa =)

Rudolfinan aika kyllä laitettu pitkälle. Itse ihmetellyt ku oma aika on jopa 3:n vko:n päässä :eek:

Josko nyt painuis nukkuun....

K&S 30+4 :heart:

Lisään tähän nyt neuvola tietoja

Sykkeet 130 ja 155, toinen vauva oikealla puolella pää alaspäin
ultrassa viimeksi vasemmalla puolella, toinen ilmeisesti poikittain.
mun paineet 118/70 ja sf-mitta oli 33cm
Pissassa sokeria vähän.
Normaali käytäntönä kuulemma labraan maksakokeisiin ja samalla viedä pissanäyte.

30+5 :heart:

Mahapäivitys 31+1
 
Heips kaikille!!

Tänään pääsin itse pois sairaalasta, pienokaiset jäi vielä kasvamaan keskolaan. Meille syntyi maanantaina 16.3. klo 10.18 poika 1835g, 42cm ja klo 10.20 tyttö 1700g, 42cm. Kumpikaan ei tarvinnut missään vaiheessa lisähappea, ja muutenkin olivat erittäin hyvänkuntoisia. Pieniä he ovat, mutta maitoa menee jo erittäin hyvin ja paljon. Saa nähdä koska pääsevät kotiin. Nyt vaan paikat kuntoon vauvoja varten...=)
 
Onnea sartsuliini :heart:

Kuulumisia: pe illalla supisteli, ottivat osastolle ja piikkiä sain, supistukset loppui. Avaavia oli. Tilanne rauhoittui ja ma pääsin kotiin. Mitään ei saa puuhastella. Ens ti uusi piikki mikä estää supistukset.

Mutta siis nyt toistaiseksi kaikki kunnossa. A oikeinpäin ja b edelleen perätilassa. Painoarviot kummastakin 1,7-2kg. Hyvältä vaikuttaa :heart:

K&S poks32 :heart: :heart:
 
Sartsuliini, onnea, onnea, onnea! :heart: :heart: Hienoa, että vauvat voivat noin hyvin ja kasvavat vauhdilla! :flower:

Eemelin äiti, ei sinunkaan enää montaa viikkoa tarvitse odotella, ja vauvoilla hyvät painoarviot. :) Tsemppiä matkaan!
 
Eemelin äiti, joo, mäkin olen ymmärtänyt, että rv 34 on jo melkoisen hyvä, mutta toki aina tietysti parempi jos siitä pidemmälle vielä päästään. Ja keuhkothan ne kriittisimmät taitavat olla, mutta itsestä tuo vauvojen painon nouseminenkin tuntuu niin tärkeältä, etteivät olisi aivan hentoja ja pikkasia. Eiköhän teillä se pari viikkoa mene helpostikin vielä. :)
 
Hei !

MInulle sitten puhkesi raskausmyrkytys ja viikolla 36+5 synnytys käynnistettiin.
Synnytys oli lyhyt 1h55min ja erittäin raju.
Mutta alateitse syntyi kaksi aivan syötövän suloista poikaa.
A. 2640 g ja 47cm
B. 2790g ja 48cm

A joutui keskolaan sokeriarvojen takia kolmeksi päiväksi. Sairaalassa olimme 6 päivää ja nyt olemme kotona harjoittelemassa vauva-arkea.
Minulla sitten todettiin tänään kohtutulehdus vielä, joten aika sumussa tässä vielä mennään.

Mutta pojat ovat kaiken vaivan ja tuskan arvoisia.

Stemppiä kaikille koitosta vielä odottaville. Muistakaa ottaa iisisti.
Itse olen erittäin tyytyväinen kun keskolassa näin pienen pieniä vauvoja että ennenaikasuuden riskistä huolimatta selvisimme näin hyville viikoille.

Vuffi kera pojat 1 vko :heart: :heart:
 
Vuffille jättionnittelut komean kokoisista pojista! Kunhan jaksat , kertoile , miten arki lähtee sujumaan poitsujen kanssa. Toivottavasti kohtutulehdus saadaan aisoihin eikä vaivaa sinua kauaa.
Eemelin äidille tsemppiä, viikkoja jo hyvin kasassa ja toivottavasti vielä ainakin muutama menis.

Itsellä nyt 34+6 ja noita paineita vaan välillä pukkaa, vielä ei proteiineja ole tikuissa näkynyt , mutta sekin saattaa tässä vielä tapahtua.. no sinnitellen eteen päin ja koko ajanhan nämä päivät tässä karttuu.. molemmat perätilassa ja painoa oli viikko sitten 2300g ja 2280g. Jännää aika tämä..

Kaikille mukavaa odotusta ja pitkää pinnaa :)

rudolfina 34+6
 
Sartsuliinille ja Vuffille hirveesti onnea pikkusista :heart: Täällä tilanne näyttäs et on hieman rauhottunut ja onneks päivät ja viikot kuluu. maanantaina oli poli kontrolli ja vaikka vauvat oli valahtanut jo viikko sitten tosi alas ja paikat pehmentynyt, ei nyt viikkoon ollut paljoa muutoksia tapahtunut ja pääsin vielä kotiin! Painoarviot oli nyt 2150g ja 2050g.
Vähän on verenpaineet kohonnut ja turvotusta kauheesti, mutta proteineja ei ole pissaan onneks tullu!
Kyllä alkaa jo vähän yöt olemaan vaikeita kun ei tiiä miten päin nukkuis, mutta vielä kun vähän aikaa jaksais ja vauvat pari viikkoa pysyiis niin olis niin kiva =)

Jaksamista kaikille paljon :heart: :heart:

-Tiku ja Taku 33+4-
 
Ultrassa rv 19+1 kaikki hienosti!! :heart: :heart: Lilliputit olivat kasvaneet hyvin eli vastasivat viikkoja! Molemmilla hyvin lapsivettä ja normaalit sydämet, munuaiset, virtsarakot, vatsalaukut, raajat, rangat.... Toinen melskasi ihan täysillä koko ajan, potki oman pussinsa kalvoa niin, että ylänaapurinkin yksiö heilui.. :LOL: Sukupuolista ei tietoa, olivat huonossa kuvakulmassa sen suhteen! No 4D-ultrassa ehkä sitten selviää, ja jos ei selviä, ei sekään mitään haittaa!

Hyviä vointeja kaikille!!


 

Yhteistyössä