Kevään 2009 tuplia ?

Paljon, paljon onnea suloisista pojista vuffi! :heart: :heart: :flower:

Viimeisten viikkojen kanssa kamppaileville tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti tuo kevätaurinko saisi ne vielä puuttuvat viikot menemään entistä nopeammin! B)
 
Äitipolilla taas käyty, käyrää otettiin yhdestä tai kahdesta masukista, ei taas kukaan oikein ollut varma mistään... Jotain mittoja saatiin A:sta, nekin otettiin aika summassa ja painoarvio olikin peräti 2,4kg, johon johtava lääkärikin totesi, että tais mittaukset mennä vähän vikaan. B:stä ei kaikkia mittoja saatu edes arpomalla, sovittiin sitten, että toivotaan että olisivat kuitenkin lähellä kahta kiloa nyt, se olisi ainakin todennäköisempi arvio kuin tuo 2,4 kg. Hyvä uutinen oli se, että nyt molemmat oli rt:ssä, en tiedä koska B on taas kääntynyt, mutta toivottavasti pysyy nyt näin. Seuraava kontrolli taas viikon päästä.

Kohdunsuu oli todella pehmeä, mutta kaulaa jäljellä 2 cm ja reilusti sormelle auki. Sanoi, että ens perjantain käynti voi jo jäädä käyttämättä, mutta tuskin vielä tänä viikonloppuna syntyvät.

- Narttu rv 36 -
 
"Tiku ja Taku" syntyi tähän maailmaan 15.4. rv 35+4 :heart: :heart: klo 15.12 a-poika 2460g 45cm ja klo 15.24 b-poika 2000g 44cm.
Tosiaan puhkesi raskausmyrkytys ja sitten lähettiin!!Jouduin edellisenä iltana osastolle, vaihtoehtona oli leikkaus kun oli verihiutaleet alkanut vähenemään ja piti toimia nopeasti, mutta mutta sisätarkistus periaatteessa käynnisti jo synnytystä ja aamulla oli jo kohdunsuu 3cm eli saatiin kalvot puhki ja normaalisti alateitse vauvat maailmaan.

Pienempi poika oli vuorokauden teho-osastolla tarkkailussa pienipainosuuden takia,ja toinen pääsi heti mukaan osastolle.

Maanantaina kotiuduttiin ja kaikki on lähtenyt käyntiin todella hyvin :D Eilen oli ensimmäinen neuvola punnitus jo ja poikien painot on lähtenyt nousuun!!

Tsemppiä teille kaikille pian "jakautuville"!!!! =)

nyt olisi taas pikkuisten syöttöaika!!

kirjottelen lisää tässä myöhemmin, vähän kiirettä pitää kahen kanssa!! :D
 
Onnittelut Tikusta ja Takusta!

Neuvolakuulumiset rv 36+6:
Paino: +140g/vko
Turvotus: -
RR: 117/89 (alapainetta seurattava, kunpää kipuilee)
Pissa: --
Hb: 130
Sf: 35
Verensokeri 2h reilusta aamupalasta (4 ruisleipää + 2 kuppia kahvia sokerin kera) hurjat 3,6
Sykkeet: 128/135
Liikkeet: +/+

Tuo sokeri kyllä yllätti, ei mulla ole paastokaan koskaan noin alhainen... Sijainen sanoi, että yritä syödä koko ajan ja niin mie teenkin, kai mulla on mahalaukkukin jo niin lintassa, että ei sinne paljoa kerralla edes mahdu... Kuljen siis banaania ja suklaata mukana...

Huomenna äitipolille vuorostaan...
 
Taidanpa minäkin liittyä joukkoonne...!

Lukemassa olen käynyt usein kuulumisianne, mutta kirjoittaminen on aina jäänyt.

Odotan siis esikoisia. Lapsettomuushoidoilla raskaus saatiin monen vuoden jälkeen alulle ja kaikki on mennyt ihan kivasti. Nyt on menossa rv 24 ja laskettu aika on 14.8.
Odotamme kahta tyttöä ja asustamme Lahdessa.

Olen käynyt tähän asti 4 vkon välein äitipolilla kontrolleissa, mutta nyt tihennettiin 2 viikkoon kun kohdunsuu pehmennyt. Sairaslomalle jouduin myös jäämään tästä syystä.

Onko muita kaksosodottajia päijät-Hämeen alueelta?

Tikusta ja Takusta onnittelut!!!
 
Missä kaikki täältä palstalta onkaan? Kiitos Onnitteluista!
Täällä on hyvin lähtenyt vauva-arki käyntiin, pojat syö ja kasvaa kauheeta vauhtia. yöllä pojat nukkuu hyvin ja herättää vaan kerran ja kun toinen herättää niin sitten herätän toisenkin. Rytmitykset on sujunut ainakin vielä erittäin hyvin. Illalla kaipaavat jo aikas paljon seurustelua ja sitten tankataan evästä oikein kunnolla yötä varten!!!

On ollut kyllä ihanaa aikaa!!!! =) :heart: :heart: :)

Tiku ja Taku reilu 3vko ja minä
 
Meille syntyi kaksi rinsessaa 25.4 (rv 37+1), a 2435g/46,5cm ja b 2280g/45,5cm. Molemmat oli tosi virkeitä syntyessään ja pääsivät vierihoitoon heti. Viikko oltiin osastolla, että saatiin painot nousuun ja sinivalossakin tytöt kävi yhden vuorokauden.

Arki rullaa ok.
 
Onnea Narttu pienistä tytöistä!!
:flower: Kiva kuulla,että kaikki mennyt hyvin! Tsemppiä teidän perheelle!!
Itsellä tänään rv 37+1 ja eipäs meidän pikkuiset ole vielä mitenkään tulossa,vaikka äiti täällä jo kovasti odottelee,kun olo on niin tuskallista jo.
Viime viikolla miettivät jo käynnistystä,kun verenpaineeni oli noussut ja virtsassa vähän valkuaista,mutta verikokeiden perusteella ei ollut raskausmyrkytys. Kysyin samalla,koska käynnistetään jos eivät itse ala sieltä tulemaan,niin kuulemma rv38 yleensä. Ja sellainen olo itsellä,että eivät sieltä kyllä itse aio tulla. No mutta odotellaan ja toivotaan!
 
Meille syntyi rv 36+3, Tiistaina 12.5.2009 pikku prinsessat. A-vauva 1620g 40cm ja B-vauva 1755g 42cm.
Neidit ovat vielä keskolassa. A-vauvalla ei oikein lämmöt ja sokerit pysynyt,mutta nyt voi oikein hyvin ja olisi jo perjantaina kotiin pääsemässä näillä näkymillä. B-vauva ei oikein jaksa syödä. Puolet maidosta menee ja loput nenämahaletkulla. Äidillä kyllä kova huoli hänestä,kun tuntuu että aina tulee vaan takapakkia. No kait hän jossain vaiheessa saa sen verran voimia,että jaksaa syödä ja pääsee kotiin. Heitä on kyllä kova ikävä jo.
Tsemppiä kaikille loppuraskauteen!! :hug:
 
Meille syntyi 19.5 rv 34 prinssi 1940g ja prinsessa 2430g :heart: :heart: itse nyt kotona, mutta vauvat vielä kasvamassa ja opettelemassa syömistä lastenosastolla.
t.Onnesta sykkyrällä olevat vanhemmat
 

Yhteistyössä