Kevätsekundat 2010

En löytänyt sopivaa pinoa, joten aloitampa sitten oman..

Kuka vaan saa kirjoitella tähän ketjuun! =)

Oma napa: yksi poika 10/2007 on, saanut alkunsa ekan IVF:n 5. PAS.
Nyt olis toinen toiveissa ja hoidot alkanee kevään aikana (siis IVF). Ekan IVF:n jäljiltä pakkanen on nyt tyhjä ja NKL:lle ollaan jonossa. Maaliskuussa aikaisintaan alkaa hoito.

Tervetuloa mukaan!!



Luppis........toinen toiveissa.........hoidot alkaa aikaisintaan maaliskuussa NKL
 
Hei!
Tosi kiva ketjun aloitit.
ON: meillä tyttö 1/2008, sai alkunsa 3 ivf:stä. Kakkosta yritetty hetimmiten kotikonstein, mutta ei meille luomuvauvaa tule. Hoidot aloitettiin samassa klinikassa missä tyttö sai alkunsa keväällä 09: 2ivf ja 1PAS, joista siis negaa. 3ivf alkanee näillä viikoilla. Ja luulen, että se on myös viimeinen.
Toivottavasti saadaan porukkaa mukaan.

 
Ilmoittaudun mukaan :)

Meillä on tyttö 4/04 luomuna (tosin 1,5 vuotta yritystä alla). Ihana reipas viisivuotias, jonka olemassaoloa arvostan hyvin hyvin paljon :heart:

Toista lasta ollaan yritetty luomuna 9/05-10/08 ja hoidoissa siis vähän yli vuoden verran. Vikaa ei löydy kummastakaan ja koska miehen siittiöt on priimaa, aloitettiin kahdella "koti-inssillä" aikaistamalla Menopurilla ovulaatiotani ja luget. Sitten piti tehdä IVF, mutta munarakkuloita oli vain 2 kunnollisen kokoista, joten tehtiinkin klinikalla inseminaatio viime keväänä, ei tuloksia.

Nyt on siis ensimmäinen IVF lyhyen kaavan mukaan, keräys suunniteltu ensivkolle, aikaisintaan keskiviikoksi. Munarakkuloita ei ole taaskaan paljon, mutta toivo silti korkealla.

Luppis ja Toiveissatoinen: Mukava kuulla todisteita siitä, että näistä hoidoista voi oikeasti tulla vauvojakin :wave:
 
Minäkin ilmottaudun mukaan.
Olemme saaneet jo kaksi lasta, joista ensimmäisen hoidoilla. Molemmissa vikaa, minulle munasoluissa paksut kuoret ja miehellä heikot siittiöt. Esikoista yritimme kolme vuotta, ensimmäisessä ivf:ssä yhtään munasolua ei hedelmöittynyt. Seuraavaksi tehtiin ICSI, josta siis poika 1/2007. Synnytyksen jälkeen emme tietenkään käyttäneet ehkäisyä ja tulinkin yllättäen luomuna raskaaksi kun esikoinen oli puoli vuotta. Toinen poikamme syntyi 4/2008. Nyt haaveilemme vielä kolmannesta lapsesta. Pakkasessa meillä on kuusi alkiota, mutta haluamme ensin yrittää luomuna. Nyt takana kaksi yritystä, enkä oikein tiedä kuinka kauan kannattaa kokeilla omin avuin.

Onnea teille hoitoihin!
 
Heippa!

Meillä ivf-poika 02/07 ja haaveissa toinen lapsi. Viime elokuussa epäonnistuneen PASin jälkeen ollaan nyt jonoteltu uuteen ivf/isci hoitoon, joka alkaa helmikuun alussa..

Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Tervehdys!

Täällä olisi ainakin yksi sekunda lisää ryhmään!
Meillä on yksi 11/05 syntynyt lapsonen ja toinen on ollut haaveissa epämääräisen ajan esikoisen syntymän jälkeen. Ensimmäinen sai alkunsa lähes luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen.
Olemme käyneet 10/09 yhdessä IUI:ssä ja nyt alkaa seuraavassa kierrossa OI, eli pelkkää kotiyritystä.
Vaivana meillä on PCO minulla ja miehellä huonohkot siittiöt.

Haluaisin kysellä, että oletteko te muut kohdanneet vähättelyä lapsettomuudesta ja/tai hoidoissa käymisestä?
Olen lähipiiriltäni saanut vähättelevää palautetta "no miksi teidän jossain hoidoissa täytyy käydä, onhan teillä jo yksi.." Viime yönä unessani edesmennyt mummini saarnasi minulle tästä aiheesta..
Koen asian hyvin raskaana ja loukkaavana. Myös ystäväni, joka raskautui hoidoilla on vähätellyt mielestäni meidän hoitoja ja pitänyt (luonnollisesti) omia hoitojaan tärkeämpinä. Heillä ei ole lapsia vielä.
Kertokaa olenko vain ylireagoija vai oletteko te muutkin kohdanneet vastaavaa?

 
Moiks!
Meillä 07/07 syntynyt IVF poika ja toista yritetään pakkasesta löytyvistä sisaruksista (2+2). Ensimmäinen yritys oli tuulimuna (29.12.09), jota vuotelen edelleen ulos.
Uusi yritys aikaisintaan maaliskuussa, että ehtii kroppa (ja mieli) toipua.
Olen mukana myös tuolla kymppikerhossa :)

Tsemppiä meille kaikille!
 
Heippa! Täällä taas kahden vuoden jälkeen. Olisikohan tämä nyt se minun palstani?

Meidän tarina on tämä:
2006 aloitettu yritys
2007 gynelle -> tays (inssi)-> väestöliittoon (inssi, joka käännettiin ivf:ksi)
02/2008 prinsessa syntyi

Elikkä nyt olisi pikku kakkosen aika. Minulla taustalla paha keliakia, joka nyt ollut jo 12v hoidossa. Lisäksi minulla on matala LH taso eikä kuukautiskiertoa ole ollenkaan. Mies on ok. Paljon ongelmia oli 1. yrittäessä (aivoverenkierto häiriöitä clomeista, munasoluja tuli liikaa, mutta olivat liian pieniä, limakalvo ei kasvanut, alkiot oli huonoja...) Mutta joka tapauksessa juhannuksena 07 minulle siirrettiin kaksi huonoa alkiota, joista toinen jatkoi kasvua. Pakkaseen ei saatu mitään :( Raskaus oli myös hankala ja synnytys päätyi kiirelliseen sektioon pahan raskausmyrkytyksen vuoksi... Olin tosi huonossa kunnossa ja jouduin teholle. Tyttö syntyi hieman ennenaikaisena. Mutta tästä kaikesta on selvitty! Uusi raskausmyrkytys kyllä pelottaa..

Nyt sitten alkaa uusi yritys. Maanantaina kävimme ovumiassa ja heti alkoi inssi. Tänään kp 8. Kp 5 lähtien olen pistänyt menopuria. Perjantaina on ultra. Maanantaina munasarjat näyttivät huonoilta. Lääkärit ovat sanoneet, että toiminta on loppumassa kokonaan :( Viimeisiä hetkiä vedellään vaikka ikää on vasta 27v. Synnytyksen jälkeen söin vaihdevuosilääkkeitä..

Sekava tarina, mutta toivottavasti jaksoitte lukea!

bubbeli: Ei olla nyt vielä muille kerrottu että taas lähdetään hoitoihin, mutta äiti tietää koska hoitaa tyttöä kun käyn lääkärissä. Sieltä heti tuli et onhan teillä jo yks et olkaa onnellisia siitä! Aarg! Mä nään niin punasta tosta! Minä jos kuka tiedän että olen hyvin onnellinen kun minulla jo yksi lapsi on. Mutta miksi ei saisi haaveilla myös toisesta?
 
Täänän ultra ja lääkäri vain pudisteli päätään ja huokaili :( Limakalvo aivan ohut ja munasarjat näkyvät huonosti. Molemmissa kaksi pientä munarakkulaa. Nyt jatketaan kasvattelua ja viikon päästä ultra.
 
Hei! Saanko liittyä mukaan? Olen joskus aiemmin vaan täällä lueskellut, mutta kertaakaan en kirjoittanut..tämä ketju vois olla mullekin sopiva. :)

Meillä on 06/06 syntynyt icsi-tyttö jo ennestään ja nyt parhaillaan menossa piikitykset tämän toisen icsi-hoidon osalta.
Viime kertaisesta hoidosta olis ollut pakkasessa alkioita, mutta hedelmöityslain myötä ne piti tuhota, olivat siis luovutetuilla siittiöillä sinne saatu. Onkohan kenellekään mulle käynyt niin? Musta tää on ollut niin omituinen tilanne :/ Meillä tässä seuraavassakin hoidossa siis on pakko käyttää sekä omia että luovutettuja siittiöitä, koska niitä ei biopsiollakaan ole löytynyt mieheltä montaa.

Noh joka tapauksessa tänään olis pregnylin pisto ja maanantaina jo punktio. Munarakkuloita on kuulemma 26. Ens viikolla siis myös mahdollinen siirto, jännää!

bubbeli: Me ei olla kerrottu muille kuin ihan muutamalla lähipiirissä, joiden tiedetään myös olevan mukana tsemppaamassa. Joillain palstoilla kyllä saa vähän väliä lukea, ettei sais kutsua itseään lapsettomaksi..mutta mitäs me sitten ollaan, kun kuitenkin samoissa hoidoissa käydään. :/

Minulta myös tsemppiä meille kaikille :heart:
 
riksu82: Eiköhän teillä kannattaisi kokeilla seuraavaksi IVF jos munikset ei meinaa kasvaa. Voi pistää isompia annoksia tarvittaessa. Meillä inssi ei onnistunut koska ei saatu tulemaan munasoluja vaikka annosta nostettiin. Yllättäen ekassa IVF:ssä munasoluja saatiin 28 vaikka annos oli normaalia pienempi ja punktiota aikaistettiin hyperin pelossa.

Lapsettomuudesta: sitä kun on niin monenlaista. Minun puolesta tähän ketjuun saavat kirjoitella kaikki, oli sitten ensimmäinen saatu millä konstilla tahansa. Tai vaikka ei olis sitä ensimmäistäkään.

Meillä eka siis tärppäsi IVF:n jälkeisestä PAS:sta ja silloin kerrottiin kyllä melkein kaikille tilanteesta. Nyt olen mm. vaihtanut työpaikkaa enkä aio toisesta hoitokierroksesta paljon puhua, ei ole samalla tavalla tarvettakaan. Ja kun tietää sen totaalilapsettomuusahdistuksen, ei se toisen lapsen odotus olekaan niiin kamalaa. Yhdestäkin olen onnellinen mutta toista kovasti haluaisin.. :heart:
 
Luppis: Näin ajattelin itsekin et jos tää inssi ei onnistu niin sit yritetään ivf:ää. Eka inssi kolme vuotta sitten kuitenkin onnistui samalla lääkkeellä hyvin. Ja toisessa inssissä tuli taas liikaa munasoluja! Et joka kerta on tilanne on ollut erilainen. Jotenkin koin ivf:n henkisesti niin paljon raskaampana, et halusin nyt ensin yrittää tätä.

Samalla mielellä mekin mennään kun luppiskin.
Tosiaan nyt kun jo yksi lapsi on niin tämä on niin paljon helpompaa. Ei ole enää sitä hirveetä ahdistusta ja pakkomiellettä! Me ollaan kanssa periaatteella et toinen tulee, jos tulee. Yrittää kuitenkin vielä halutaan.
 
Täällä alkaa kolmas yritys, yhtään lasta meillä ei ole. Kaksi tuloksetonta icsiä. Mutta toivoa riittää. Tällä kertaa en kerro, on kuitenkin niin raastava kokemus, että en kestä kyselyjä. Hiljaa ja jalat maassa tällä kertaa.
 
Minulla on kaksi teini-ikäistä, poika ja tyttö. He siis aikoinaan luomuna. Kolmas lapsi ,poika -09(uudesta liitosta) sai alkunsa clomhexal-lääkityksellä ensimmäisestä kierrosta, mutta menehtyi synnytyksessä hoitovirheeseeen. Nyt olemme 8kk yrittäneet saada vielä alkua pienelle, mutta huonoin tuloksiin. Tammikuussa piti olla IVF,mutta kariutui kun munarakkuloita ei tullut kuin yksi. Tämä kuu meni sitten Puregon pistosten osalta hukkaan jos ei nyt ihmettä tapahdu. Menossa kp 20/28
Ensi kuussa (vkolla 6 ilmeisesti osuu punktio)sitten uusi yritys Pergoveris 300 iU pistoksilla ja Femar 2 x/pvä yhdistelmällä. Toivottavasti päästään pistoksia pidemmälle tällä kertaa. Ikää kun on niin otettiin myös Anti-Muller-hormoni koe missä nähdään millainen munasolu tuotanto on enään vai onko hiipunut kokonaan. Tulosta on nyt odotettu kaksi viikkoa ja tämän viikon aikana pitäisi vastaus tulla. Hieman kyllä jännittää mikähän on tuomio ja pitääkö heittää kaikki elävän vauvan haaveet romukoppaan.
Me emme ole kertoneet kenellekkään hoidoista, emmekä aijo kertoakkaan missään vaiheessa.
 
Kivasti on ketjuun tullut porukkaan, niin kiva ja kiva..
Meillä olisi tällä viikolla pitänyt alkaa hommat tai siis mulla pistokset, mutta työesteiden takia jouduimme siirtämään asiaa kuukaudella. Harmittaa kovasti, mutta ei voinut muuta tehdä.
Sela: ihan käsittämätöntä lukea että yhä tuollaisia hoitovirheitä voi tapahtua :hug:
Minulla on myös samanlainen tunne, että olen todella onnellinen että olemme saaneet tämän yhden lapsukaisen, mutta kovasti sitä vaan tahtoisi saada hälle sisaruksen.
Tsemppiä kaikille!
 
Heippa
Kevät tulee ja jännitys tiivistyy. Mulla on pco ja syön siihen sokrulääkettä. Oon saanu painoa pois viime vuoden yrityksistä noin 6 kg ja yritän saada vielä lisää pois ennen kuin sumutus ja piikit alkaa.Onko kellään pco naisella ollut sellaisia tuntemuksia että kun saa painoa pois niin kaikki mm. ovulaatio, kuukautiskivut olisi kovemmat? Kummia tuntemuksia taas vaikka ei ole ovulaatio eikä vielä kuukautistenkaan aika. Raskaana? En usko että on mahiksia, mutta "päässäni" olen raskaana joka kuukausi.
Joku sanoi tuolla toisessa ketjussa, että onnea lottoon, ja sitähän tämä on. Lotto laitetaan vetämään ja toivotaan. Harvoin napsahtaa, mutta kun napsahtaa, niin...huh huh! Luin eilen jostain että keskimäärin viides siirto tuo vauvan. Että eipä nyt vaeta epätoivoon *puhuu itselleen järkeä* .
MIten muilla kevään odottajilla menee? Kuulumisia kuulumisia
 
mulla kaks murrosikäistä lasta edellisestä liitosta, nykyisellä huonot siittiöt, luomusti ei mahdollista. Toista icsiä pitäis lähteä kokeileen, mutta saas nähdä miten käy. koettelee niin kovasti suhdetta tämä homma, mies kokee sen todella rankasti ettei saa normaalisti lapsia että meinaa perua koko homman...
 
Nostelempa ketjua.. jos laitan tonne alkuun listan johon laitan nimimerkin perään lyhyesti tilanteen (monesko toiveissa) ja mikä on hoitilanne. Itse odottelen menkkoja ja toivon hartaasti että ne tulevat ajallaan eli aikaisintaan maaliskuun eka viikon jälkeen, jotta pääsen ilmoittautumaan NKL:lle IVF:n. Toivottavasti siellä ei ole kauhea ryysis ja ottavat jo hoitoon. Alkaa ikä painaa..
 
Varhaista laskiaistiistaita!
Täällä alkoi eilen tapahtumaan, eka piikki meni vatsamakkaraan ja samalla alkoi suuri toivo, että josko se olisi nyt tämä kerta:)
Täällä on aika hiljaista, mutta kevät lähenee, niin eiköhän monella ala tapahtumaan.
Luppis:pidetään peukkuja että pääset tositoimiin ensi kuussa. Ikä alkaa painaa myös täällä..
 
Moi vaan kaikille!!

Yksi sekunda täällä. Saako liittyä pinoon?

Eilen passista tyylipuhdas nega ja pakkanen on tyhjä. 3.ivf olisi edessä kevään aikana (mitä lie se tarkoittaakin) NKL:lla. Ikä painaa täälläkin, yksi lapsi on toisen ivf:n tuoresiirrosta. Lapsettomuuden syy löytyy minusta, miehen simpat ovat priimatavaraa :D Minulla on tuubat poistettu (tukossa ja yksi extra kaikesta huolimatta), pco ja endoa. Ei jaksaisi sitä ivf-hoitoa nyt mutta eipä taida olla muuta mahdollisuutta edes yrittää saada lasta. Saa nähdä kuinka keho reagoi, edellisillä kerroilla tuli hyperi, joista kyllä selvittiin kotihoidolla. Mutta näin pco:laisena tiedän että punktion jälkeen saaliissa käy hurja kato , hoh hoijaa.

En ole kertonut hoidoista kuin kahdelle ystävälleni noin ohimennen, enkä keskustele heidän kanssaan sen kummemmin hoidoista, koska se on heille täysin vierasta, elleivät oma-aloitteisesti kysele jotain :headwall:

Mutta pikkukakkosta on nyt yritetty vuosi usean vuoden tauon jälkeen. Ensimmäistä odotettin viisi vuotta.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä hoitoihin ja elämään yleensä =)
 
Tää oli eilen punktiossa, ja siitä olen jo toipunut hyvin. Maanantaina olisi siirto, hiukka jännittää mikä on saldo ja saadaanko edes mitään siirrettävää.
Eli ensi viikolla alkaa sitten The Piina, saakos täältä ketään piiniskaveriksi?
Pahoittelut Margit74, tuttu tunne, tsemppiä!
 
Tää ketju on tainnut hyytyä, eikös nyt ole jo kevät?
Mun piina päättyi positiivisesti, yksi 8 soluinen siirrettiin ja kaksi hyvää meni pakkaseen. Tein veritestiaamuna kotitestin, joka näytti plussaa. Ja siitä samasta lähdin heti klinikalle veritestiin, joka vahvisti plussan. The piina on jatkunut tähän päivään ja jatkuu vielä ensi viikon alku-ultraan asti. Mutta kävi miten kävi, mä olen ihan sikaonnellinen!!
Mites muilla?
 
Olen uusi täällä ja toivotan näin ens alkuun paljon onnea Toiveissatoinen!! :)
Meillä yritystä 05/08 ja toivon että voidaan toteuttaa tässä kierrossa IUI, ellei osu pääsiäispyhille, niin sitten vaan luonnollisesti yritystä ;) Tosiaan ei mitään vikaa ole löytynyt meistä, mutta silti plussan saaminen on vienyt liian pitkään aikaa...

Pahin on stressi, ja se pitäis karkottaa tässä kuussa pois!! Positiivisia ajatuksia ja plussia kaikille!
:flower:
 
Nostetaanpas.

Tänään toinen päivä Puregonia 125 iu. Ei tunnu missään, vielä. Lyhyellä kaavalla mennään ja ah, kyllä on ihanaa kun ei tartte Synarelaa. Eka hoitohan tehtiin pitkällä kaavalla ja toi Synarela teki isoimmat oireet. Hoitopaikka on monen mutkan kautta vaihtunut Väestöliittoon ja ihan hyvä näin :)
 

Yhteistyössä