Keventävät kuumeilijat -tsemppiketju

Punnitsetko ruuan vai vaan silmämäätäisesti pienempiä annoksia /useammin?

Tosi upee startti kyl, miäkin haluisin sellaisen 5kg nopee pois (joulupainoa on vrmaan n. 3kg) ni sit pääsis nopee siihen oikeaan pudotukseen..

Kunhan vaan nyt tämän hiton flunssan sais pois alta :cry:.
 
Silmämääräisesti pienempiä annoksia. En tarkkaan laske mitään, mutta esim leipää saatoin ennen syödä monta palaa yhdellä kertaa, nykyään syön yhden tai korkeintaan kaksi palaa kerralla. Ja ruokaa syön vain yhden annoksen, kun ennen otin sitäkin aina lisää. Ja vielä se, että syön vain ruoka-aikoina, eli päivässä 4 tai 5 kertaa.
Kovasti on kyllä opettelua ollut, mutta pyrin siihen, että itellä olis hyvä olo. :)

Kun vaan alkuun pääsee niin sitten on onneksi jo helpompaa. :) pikaista paranemista @ahmis! (y)

Kuinka paljon te harrastatte liikuntaa? :)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja äiti_82
5kilon pudotus on tosi hieno saavutus ja se jo tuntuukin helpottavalta ja kevyemmällä ololta (y) itellä oli nyt tänä aamuna -1kg puntarissa.. mutta olo on pinkee ja ilmaa mahassa kauheesti.. miulle ei sovi makeutusaineet ja rahkat ja raejuusto pistää kanssa ilmapalloks mahan ja suoliston.. silti syön niitä ja sit kärsin ja lupaan etten enää koskaa, mutta kun ne on kevyttä ja mielestäni hyviä väli/iltapaloja..esim. rahka ja sokeriton mehukeitto.. tai raejuusto ja mehukeitto..
Mie punnitsen ruuat aina sillon ku on joku Keventäjät kausimenossa ja merkkaan syömiset ylös. Koko syksyn tein niin ja saldo oli sen -3kg. Nyt en oo punninnu ku en uusiinu keventäjät jäsenyyttä.. vaikka tykkään kyllä siitä systeemistä ja näkee samalla mistä päivän syömiset koostuu! Mie syön liikaa huonoja rasvoja ja proteiinia ja liian vähän hyviä rasvoja ja hiilareita.. vaikka päivän kalorit olis oikein ni sisältä pielessä :whistle: nyt oon ostanu avokaadoja ja voidellu iltapala leivät sillä ja kananmunaa päälle, aika hyvää :)
Askeleita tuli eka on 17.000, toisena 11.000 ja eilen 6900 :ROFLMAO: huomas heti mikä vaikutus kun menin autolla töihin. Työpäivän aikaan vaivaset 2400 askelta.. tossa ekassa kävely töihin molempiin suuntiin ja n.5km iltalenkki. Tokassa pääsin autolla kotiin töistä ja vähän lyhyempi lenkki.. No, tota on kiva seurata ja ehkä se motivoi liikkumaan kueilen illalki halusin pitemmän lenkin et sais ees vähä enempi askeleita (y)
 
  • Tykkää
Reactions: viii ja ahmis
@äiti_82 hyvä kun löytyy jonkinlaista motivaatiota liikkumiseen! :LOL: varmaan itsekin vielä jossain vaiheessa hankin tuon askelmittarin, uskon että sillä voisi olla positiivinen vaikutus liikuntaintoon. (y)

Itse aloittelin eilen kävelylenkkejä, matkaa taisi olla vähän alle 3 kilometriä. Kyllä huomasi, että kunto on romahtanut aika lailla. :confused: mutta suunta on vain ylöspäin! Tänään kävin jo uudestaan kävelemässä, sama matka kuin eilen. Nyt on hyvä inspiraatio päällä, haluan alkaa kuntoa kasvattamaan. Painokin on pudonnut lisää kilolla, melkein puolellatoista. :LOL:
Olen vain niin iloinen, kun vihdoinkin sain itseäni niskasta kiinni, johan tässä melkein pari vuotta menikin ennenkuin sain kunnolla aloitettua. ;)
 
Joo, toimii kyllä tuo ranneke, ainakin toistaseksi! Takaraivossa paukuttaa askeleet, askeleet (y) miulla oli naisten ilta lauantaina.. tuli syötyä ja juotua.. nyt voiski tähän lopettaa molemmat hömpötykset ja keskittyy terveellisiin elämäntapoihin! Vieläkin on heikko olo.. mutta hyvin tuli askeleita aktiivusuusrannekkeeseen kun siivosin ja touhusin ja laitoin kotia kuntoon iltaa varten. 11000 ja se sisälsi vaan yhden koiran kakatus lenkin (y)
Kevyempää viikkoa kaikille!!
 
Terveisiä täältäkin! Meillä meni viikonloppu juhlissa ja syömingit (ja juomingit) sen mukaiset :unsure:..

Mulla olis jemmassa yksi tälläinen 9päivän laihdutuspaketti: http://fitfatmama.fitfashion.fi/forever-fit-c9-huikeat-tulokset/ kun eräältä tutulta edustajalta tuli ostettua. Mietin uskaltaisiko tämän vetäistä nyt tähän väliin (kp7-15), sitten jos sattuisi tärppäämään tässä kierrossa ni ei tarvitsisi raskauden aikana tuota ottaa..? En haluaisi että jää kaappinkaan makaamaan ja tarvisin tosiaan nyt jotain lisäbuustia tähän mun painonpudotukseen et sais hyvän alun ja pääsis sokerikoukusta yms. Eroon tässä heti alkuunsa..

Onko kellään kokemusta tästä tai jostain vastaavasta?
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Kyllä niin mielestä voi hyvin vetässä dietin! Ja mielummin just nyt, ei sitten alkaraskaudestakaan enää. Tai mie oisin sitä mieltä :) miulla ei oikein nyt taas lopu viikonlopun jälkeen syöminen.. töissä ihan tappo kiire..iltaan asti menee joka päivä näköjään.. eikä sit huvita syyä porkkanaa ku kaapissa on suklaata ja suolakeksejä :eek:
 
Kyllä niin mielestä voi hyvin vetässä dietin! Ja mielummin just nyt, ei sitten alkaraskaudestakaan enää. Tai mie oisin sitä mieltä :) miulla ei oikein nyt taas lopu viikonlopun jälkeen syöminen.. töissä ihan tappo kiire..iltaan asti menee joka päivä näköjään.. eikä sit huvita syyä porkkanaa ku kaapissa on suklaata ja suolakeksejä :eek:
Kiitos! Samaa mieltä aattelin jos nyt ei ees tärppäis ni siietyis tuo aloitus taas 3vk et hoidetaan se nyt pois alta. Eli tänään eka päivä :barefoot:..

Tänään kävin kyllä vaa'alla ja sieltä tulikin aikamoinen läskipommi. En oo nyt pariin kk käynyt mut siitäkin paino noussut jonku melkein 5kg (n). painan siis suunnilleen saman verran kun silloin kun lähdin laitokselta esikoista synnyttämästä. 100kg lähempänä kuin 90kg.. ihan järkkyä miten ihminen on voinut lihota.. 1,5v sitten painoin vielä jonkun 86kg. Pakko siis katkaista tää lihomiskierre. Esikoista kun jäin odottamaan ni painoin 81kg mut olin kyllä lihaksikas. Mut on tässä silti sellainen pitkän aikavälin (3v) tavoite se 73kg joka on minulle sellainen hyvä paino ollut joskus. Mutta siihen en ees tavoittele ennenkun lapset on tehty :ROFLMAO:
 
Terveisiä täältäkin! Meillä meni viikonloppu juhlissa ja syömingit (ja juomingit) sen mukaiset :unsure:..

Mulla olis jemmassa yksi tälläinen 9päivän laihdutuspaketti: http://fitfatmama.fitfashion.fi/forever-fit-c9-huikeat-tulokset/ kun eräältä tutulta edustajalta tuli ostettua. Mietin uskaltaisiko tämän vetäistä nyt tähän väliin (kp7-15), sitten jos sattuisi tärppäämään tässä kierrossa ni ei tarvitsisi raskauden aikana tuota ottaa..? En haluaisi että jää kaappinkaan makaamaan ja tarvisin tosiaan nyt jotain lisäbuustia tähän mun painonpudotukseen et sais hyvän alun ja pääsis sokerikoukusta yms. Eroon tässä heti alkuunsa..

Onko kellään kokemusta tästä tai jostain vastaavasta?
Mä oon kanssa samoilla linjoilla kuin @äiti_82, suosittelen tässä välissä tekemään tuon dieetin, eihän sitä tiedä jos jo seuraavasta kierrosta tärppää raskaus... ;)
Oi niin siis oletkin tänään sen aloittanut. Kerro sitten ihmeessä miltä tuo kuuri vaikuttaa! (y)

Täällä kans syömisten kanssa takkuaa tällä hetkellä. Tullut herkuteltua ihan liikaa. Jotenkin meni mieli maihin siinä vaiheessa kun menkat ei alkaneet (ne on jo viikon myöhässä! :eek: ne ei oo ikinä ollut tällä tavalla myöhässä!) ja raskaustestit näyttää negaa. :unsure: Tuntuu siltä kuin oma kroppa ei toimisi, ja se ärsyttää. Herkuttelusta huolimatta paino ei ole kuitenkaan noussut, ja hyvä niin.

Mulla on painossa pitkän matkan tavoitteena päästä takas 70 kiloon, mitä painoin silloin kun aloin odottaa esikoista. Eli öö, melkein 6 vuotta sitten. Tällä hetkellä paino on vielä hiukan yli sata ( :unsure:), mutta se onkin alkutavoite päästä kaksnumeroisiin lukuihin. Siihen ei onneksi ole pitkä matka.

Kevyempää viikkoa kaikille! (y)
 
Tsemppiä diettiin @ahmis (y) mie vetäsin syksyllä sellasen scarsdalen dieetin..tosi niukka, tiukka, vähäkalorinen..Olinkohan 6-7 päivän ajan ja lähti se 3 kiloo.. minkä sain pidettyä jouluun asti.. miul kauheen usein tulee rytmihäiriöitä niistä superdieteistä.. jos nyt yrittäs vaan normaalia terveellistä elämäntapaa..
 
Moikka!

Mitenkäs teillä menee @äiti_82 ja @Abby87, toivottavasti hyvin sekä raskautumis- että painonpudotusrintamalla!

@viii n kuulumisia bongattu tuolta toisesta ketjusta mut toivottavasti pysyt meidän kanssa täällä tsemppaamassa :love:!

Täällä nyt -3,5kg ja kp13. Eli se viime viikolla aloitettu dieetti on purrut tosi hyvin, tosiaan aika niukkahan tuo on, oli pari päivää jotka mentiin kuitulisän ja ateriankorvikkeen voimin mut sen jälkeen sellaista matalan GIn ruokaa saa syödä ja yhteensä n. 1200 kcal päivässä. Eli paino putoo mut ei tarvi hirveestä näläst sentä kärsiä. Pari kiloa tuossa nyt toki oli puhtaasyti nestettä joulun perseilyistä, mut onhan se kiva kun saa tehokkaan startin ni motivoi mukavasti! Tästä yritän siirtyy sellaiseen 1500kcal/pvä tahtiin ja sit jos tärppi kävis ni n. 2000 kcal/pvä.

Mut ai et tekis miel syödä "herkkuja" eli ruisleipää ja pastaa yms. Mut toisaalt hyvä kun karkkia ei ees tee mieli kun on niin kova nälkä et tekee mieli edes syödä jotain normaalia terveysruokaa ni kyl täs karkit unohtuu :ROFLMAO:.

Mukavia vointeja kaikille ja ihanaa kun kohta on jo helmikuu ja laskiainen, josko tulis mukavat talviulkoilukelitki ni sais vähän ulkoiltuakin :):)
 
viikonloppu meni taas överiksi.. oltiin reissussa..ja ravintola ruuan voimin kun oon ni en voi syyä terveellisesti :confused: mut tänää kävin kilpirauhas kontrolli verikokeissa.. jos arvo laskussa, pillerit jää viikonlopun jälkeen pois:whistle:muutenha ne ois voinu jättääkin, mutta jostain luin että voi aiheuttaa keskenmenoa enempi, jos sattuu raskautumaan kun on vajaatoiminta.. ja vaikuttaa lapsen aivojen kehitykseen.. no aattelin vetässä varman päälle. Ja sekin ku sanotaan et eka kierto pillereiden jälkee on otollisin raskautumisen suhteen, ni en halunnu lopettaa jos vajaatoiminta estää raskautumisen varmasti ;) huomenna ehkä tulokset!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@äiti_82 Kiitoksia onnitteluista! :love:
Ja pidän peukut pystyssä, että sun kilpirauhasarvot on nyt laskussa! (y)

@ahmis tosi hyvin lähtenyt sulla paino putoamaan! (y) vau!

Jatkan kyllä täällä kirjoittelua, ja painonpudotus jatkuu vaikka raskaana ollaan. Tietysti sillä tavalla terveellisesti, että vauvalla ensisijaisesti on kaikki hyvin. :giggle:
Mä oon alkanut käydä kävelyllä, se tuntuu hyvältä (niin henkisesti kuin fyysisestikin). Ja niinä päivinä kun itseäni on laiskottanut, mies on onneksi motivoinut. Hän on vain todennut että nyt lähdetään. (y)
Syömisten suhteen on mennyt vähän heikommin... On tullut syötyä ihan liian paljon herkkuja. Mutta paino ei ole kuitenkaan noussut yhtään, siihen olen tyytyväinen. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja äiti_82
Viikonloppuna tuli herkuteltua ja paino jämähtänyt, mutta onneksi ei ole noussut. Turhan helposti tarttuu kaupasta mukaan jotain pientä naposteltavaa ja koulussa tauoilla haetutua kahvilasta sämpylää tai patonkia + suklaa kahvin kanssa. Miettinyt, että jättäisi lompakon kotiin ja ottaisi vain lounasrahaan mukaan :D Kaapissa olisi myös n. 1,5viikon satsi Naturdiet ateriankorvikkeita jos vaan saisi itsekurin pidettyä.
Koirien kansssa tulee liikuttua arkena lyhyemmin, mutta vapaina ja viikonloppuisin 10-20km lenkkejä metsässä. Ostin aktiivisuus rannekkkeen ja yrittänyt pitää 10 000 askeleen minimiavoitetta päivisin. Puolet tulee monesti jo koulussa+matkoista ja siihen päälle sitten 3-4 lenkkiä koirien kanssa.
 
Hyvä arvot @äiti_82 jätä vaan ni pääset piinailee mein kans! :love:.

Hyvin sulla tulee @Abby87 noita askeleita! Tosiaan jos herkut on vaikea välttää koulul ni terveellisiä eväitä mukaan ja varaat vaan ruoka- ja kahvirahat ni ei tuu ylimääräisiä herkuteltuu!

Odotan jo innolla perjantain punnitusta, sit tulee 2vk ekasta punnituksesta! Viikonloppuna kyl kyläilyy tiedos et vähän tulee herkuteltuu mut en itse näkis tuota vkl herkuttelua niin ongelmana jos vaan arkisin pitää tälläistä jämäkkää linjaa!

Ja mulle siis täl hetkel menee kyllä ihan ruisleipä herkusta et ei tarvi olla ees mitään karkkimässyi :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: viii ja äiti_82
Noniin, en sitte ottanu enää pilleriä! Illalla päätettiin et nyt alkaa yritys :love: ja nyt onki tylsää viel reilu viikko et tyhjennysvuoto tulee ja sen jälkee peukut et ovulaatio tulis heti :) mietin et jos eka kierron yrittäs mennä vaan jokatoinen pv taktiikalla, ja kattos sitte ovistikkuja sen jälkee jos ei ekasta tärppää.. :whistle: eka lapsi tuli n. 9kk pillereiden lopetuksesta. Yx km välissä. Toinen lapsi tuli aika pian, ehkä n. 3kk lopetuksen jälkee.. nyt on uusi mies ja hänelle eka lapsi ni ei yhtään tiiä miten käy:rolleyes: pelottaa vaan millaset kivut tulee pillereiden lopetuksesta mahaan.. edellisesta kerrasta muistan jäätävän tuskan alamahalla useemman viikon ajan .. ja ne finnit.. niitä ei oo kyl ikävä.. iho on ollu nyt niin hyvässä kunnossa.. mut kaikkee ei voi saada :)
 
  • Tykkää
Reactions: viii ja ahmis
Täällä lähti tuolla dieetillä melkein 4,5kg eli tosi kiva startti kyllä! Nythän ne haasteet vasta alkaa et kuinka jatkaa itsenäisesti, mut mul on nyt hyvä fiilis kyllä että tän saisi jatkumaankin :).

Voikun nyt tulis se plussa ni tulis heloosti jätettyä alkoholit ja muut epäterveelliset pois. Raskausdiabeteksen pelossa pitää varmaan jättää kaikki karkit pois alusta asti (n).
Mukavaa viikonloppua :love:!
 
@Abby87 Koirista saa varmasti hyvän motivaation lähteä lenkille (kun pakkohan se on :LOL:)! (y)

@äiti_82 Ihanaa, että arvot oli laskenut noin hyvin! Paljon tsemppiä yritykseen, ja plussatuulia. :love:

@ahmis Sehän oli tehokas dieetti, 4,5 kiloa on huipputulos!  (y) ja painonpudotushan parantaa hedelmällisyyttä, joten eiköhän sullekin pian plussa tule. ;) :love: kovasti tsemppiä yritykseen!

Täällä olis kuukautisista laskettuna menossa jo seitsemäs(!) raskausviikko, enkä vieläkään meinaa uskoa tätä todeksi. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla. Paino on pysynyt samana, ei ole onneksi noussut. Ei vaan tee mieli syödä mitään...:confused:
Liikunta on jäänyt aika vähälle, mutta kyllä mä kävelemässä aion käydä jatkossakin. On ollut ihanaa liikkua kun polvet ei ole enää kipuilleet. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
@ahmis hieno pudotus!! Tuosta on hyvä jatkaa kun on tarmokas ja kevytolo jo valmiiksi!

Ite oon nyt seuraillu tän viikon puntarilukemia joka aamu ja paino käyttäytyy nyt eritavalla kun viimeset pari vuotta..junnas vaan paikoillaa jos lopetti syömisen ja npusi heti kun maisto ees yhen palan suklaata :eek: eli nyt lähtee lasku suuntaan heti kun jättää ylensyömisen pois.. ehkä noista kilpparilääkkeistä sitten on hyötyä aineenvaihduntaan (y) toivottavasti tää jatkuu koska motivaatoin saa heti päälle kun huomaa että lukemat on lasku suunnassa! Aktiivisuus ranneke kertoo kivasti että aktiivisuus (13.000askelta)ei tule täyteen jos menee autolla töihin.. tai sit pitäs mennä 10kilsan lenkki joka ilta ja siihen mie en pysty.. lonkat tippuis irti :D 5-6km on hyvä kerta lenkki ja työmatka kävely 2km suuntaansa. Kevättä kohti!!
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@viii joo. Oli ilma mikä hyvänsä (nytkin sataa taas vihtelun vuoksi vettä) Jos ei halua, että tuo penu lähtee kiipeileen seinille ja keksi itse tekemistä pitää käydä oikeasti lenkillä ja tehdä sen kanssa jotain, jotta pysyy tyytyväisenä :D
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Tässä piinaillessa onkin taas hyvä tehdä viikkokatsaus laihisprojektiin. Me jäädään esikoisen kanssa kahdestaan kotiin kun mies lähtee työreissuun, joten nyt vähän jännittää miten se vaikuttaa omaan syömiseen (ensimmäinen intuitio olisi kävellä lähikauppaan ostamaan 3 levyä tummaa suklaata mutusteltavaksi, yksi joka illalle ) mut yritän välttää houkutuksen. Ja toisaalta nyt jos söisi yhdessä esikoisen kanssa päivällistä ni ek menis yhtä myöhän kun yleensä menee (n).

Oon myös jo haaveillut et jos plussa pamahtais että paljon haluisin vaakaan lukemia ekas neuvolapunnituksessa ja siihen on kyllä matkaa :(. Kamalan ärsyttävää kun joutuu kampailee tämänkin asian kanssa et kun olis vaan kiva nauttia yrityksestä mut sit jo valmiiks ahdistaa et jos tärppää ni painan niin liikaa neuvolassa :cry:.

Taidan otta tämän päivän tavoitteeksi syödä välipalan töissä ja sit esikoisen kanssa päivällisen, ja sit loppuilta sohvalla vettä juoden ni sais taas nopeesti pudotuksen käyntiin. Viikonloppuna tuli ihan liikaa muhruttua!
 
Prkl..nii uhosin eilen illalla ja tänä aamuna et nyt loppu herkkujen syöminen.. ni eikö töitten jälkee jääkaapista hyppää silmille eilen ylijääny laskiaspulla :eek: ja hädissää nälissää sen tungin naamaa enempää miettimättä.. mut nyt ei oo kaapissa enää herkkuja (y) jos tuon voimilla jaksas tehä viel vähä töitä.. on nii kiireinen vuodenvaihde ollu et ei meinaa aika riittää.. pelkään mite työstressi mahollisesti vaikuttaa tohon yritykseen..
mut nyt kevyempää viikkoa kaikille ja paljon askeleita, koirien kanssa tai ilman :)
 
Ainii @ahmis kovasti tsemppiä syömisiin kun jäät yksin kotiin (y) ja tosiaan..miullakin kaikkia haaveita ja ajatelmia jo valmiiksi raskautta ajatellen.. kuvittelen et paino ei nouse sitte ollenkaan ja pystyn helposti olla syömättä herkkuja..ois vaa iha hyvä osata se jo ennen raskautta:whistle: jaa..oon jo kattonu et jos tärppäis ekasta yrityksestä ni la ois n.6.11.. ja mitäköhän muuta.. :LOL:
 

Yhteistyössä