Keventävät kuumeilijat -tsemppiketju

Mistäköhän tuo ahmiminen oikeesti tulee.. ku sen huomaan että jos en syö kunnolla päivällä/iltapäivällä ni sittd tulee tärinä nälkä ja voi ahmia loppuillan ihan mitä vaan..( sokerit on mitattu niis ei pitäs olla mitää.. )
Mutta jos malttaa syödä iltapäivälläki rahkan/jogurtin ja hedelmän ja ruoka kotona suht ajoissa (eli heti ku pääsen kotiin) ni sitte ei tuu tota ahmimista.. johonki verensokereiden heittelyyn se varmasti liittyy..
Mutta nuo viikonlopun syömiset oli silkkaa vitutusta ja syömisen iloa! Miten ne sipsit ja karkit maistuuki paremmalta mitä enemmön niitä on suussa.. :eek:
noh..eilen sain pidettyä itteni kurissa vaikka jo suunnittelin salaa hakevani suklaapatukan ja raskaustestejä postireissulla :whistle: mut en hakenu kumpiakaan!! Hain vaan iihanan pitkän villapaita mekon missä ei läskit näy näy ja siellä ois hyvä kasvatella masua:love:
Kävin sit vielä iltalenkillä vaik en ois millään haksanu raahautuu.. mut puolisen tuntia raikkaassa pakkaskelissä oli aika hyvä! Ja illalla olin ihan valmis nukkunaan 21.30 ja meninki sänkyy, nukuin kuuteen asti.. ja vielki väsytti.. en muista millo oisin noin ajoissa kömpiny sänkyyn..
 
Jotain saanut sentään viime viikolla oikein tehtyä, kun tänään aamupaino 0.5kg vähemmän kuin viikko sitten ja jopa aamupalan jälkeen kauheasta ovisturvotuksessa :D
Yleensä ottanut maanantaisin aamupainon ylös, Mikä eilen unohtui ja tänäänkin melkein.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Tervetuloa uusille! :)

Mulle iski 2 ja puoli viikkoa sitten niin jäätävät pahoinvoinnit päälle, ettei mitään tolkkua missään (nyt neuvolan mukaan rv 10+4). Kävelyllä oon käynyt vain muutaman kerran, ja syönyt oon sen mitä oon pystynyt, ja ihan mitä sattuu. Välillä oon jopa itkenyt tätä pahaa oloa, suurimman osan ajasta olen vain maannut sängyllä tai sohvalla. Alkuraskauden ihanuutta... :sick:

Jos jotain positiivista, niin paino on pysynyt aina vaan samassa kun silloin kun plussasin. (y)

Ja mullakin on syömisten kanssa varmaan enemmän psyykkinen ongelma, hetken pystyn syödä terveellisesti ja yleensä muutamassa päivässä repsahdan takaisin huonoon syömiseen. Ja syön aivan liikaa ja epäterveellisesti! Ja kun alan mussuttamaan jotakin, niin siinä hetkessä kaikki ajatukset on vaan jotenkin täysillä siinä syömisessä... (n) :D
 
@viii en osannu päättää minkä merkin annan viestille ku oli hyvää ja kurjaa asiaa :D
Mutta kiva kuulla ettei painoo noussu mutta tosi kurjaa tuo pahoinvointi :sick:
Ite just eilenyritin muistella edellisiä kertoja.. ekasta oli vähän pahaolo aaltoja mikä meni jäätelöllä ohi :whistle: mut toisesta en yhtää muista :eek:.. eikai sillo sit mitää järkkyä ollu..
Mutta tsemppiä kovasti omaan jaksamiseen (y) vauva kyllä omansa ottaa :barefoot:
Omat syömiset pysyby nyt kaks päivää aisoissa ja paino taas kääntyny alaspäin 200g..
Mut kehuin et kaikki keksityt oireet hävinny..mut nyt lievää huonoa olo vatsassa aamupalan jälkee ja orastavaa närästys oloa..hmm.. dpo 9.. ei vielä testejä :whistle::rolleyes::geek:
 
@äiti_82 kiitos kovasti tsempeistä! :) Tässä neljännessä raskaudessa mulla on kyllä ehdottomasti pahin pahoinvointi, aivan kaikkea on kokeiltu mutta mikään ei auta. Eipä auta kuin odotella vaan, eiköhän tää joskus ala helpottamaan. :LOL:
Kaksi päivää on jo tosi hyvin, kun oot saanut ruokailut pysymään aisoissa!(y) Ite kun saisin pidettyä edes sen yhden päivän niin olis jo aika huippua... :ROFLMAO: Nyt oon tosin alkanut hillitsemään iltasyömisiä, josko sillä olisi mitään vaikutusta painonpudotukseen... (y)

Jännityksellä seurailen myös koska täällä plussaillaan. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Taas onnistumisen tunne kaupassa, kun pääsi kävelemään ulos pelkästään ruokaostosten kanssa. :D huomannut, että mitä kauemin on herkuttelematta sitä helpompi on ne myös kaupassa ohittaa.
Hienoo (y)
Mie oon kans kävelly karkkihyllyjen vaik tekis kui mieli! Aatellu vaan et en saa enää syyä.. ja sit kotona ärsyttää :ROFLMAO::ROFLMAO:
Mut kolmas päivä syömiset ok :)
Aamulla testi, sit ois dpo 10..:geek:
 
Siis miulla menny omasta mielestä mielestä syömiset suht ok :whistle: ni silti paino noussu (n).. nt ollaan niissä lukemissa et alkaa ahistaa.. mie painan nytte 76kg.. pituutta huimat 160cm.. 62kg olis sellanen missä ois hyvä olla.. alimmillaan ollu 57kg mut ei se siellä pysyny..
Miten on niin vaikeeta???? Nyt tuskastuttaa..ja jos tuun raskaaksi ni molemmissta on tullu se 20-25kg.. hivutellaan jo satasta sitte :cry::cry:
Eikä se raskaus varmaan ala jos paino on nousussa..
Ei riitä iltasyömisen jättäminen.. ja herkkujen vähentäminen.. pitää alottaa totaalikieltäytyminen.. kaikesta.. helpommin sanottu ku tehty.. ilmeisesti syön nyt sitte liikaa ruokaa ja leipää ku oon yrittäny olla ilman herkkujA..
 
Pientä petttymystä ilmassa, kun uusi kierto alkoi, mutta aamu vaaka turvotuksesta huolimatta näyttää jo 6kg vähemmän kuin vuoden alussa. Repsahduksista ja helmiikuun paikoillaan junnauksesta huolimatta suunta oikea. Nyt ei ole edes kamalaia mielitekoja ollutkaan. Menkkojen aikaan aina se pahin taistelu herkutteluhimoa vastaan :LOL::ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Loistavaa @Abby87 !!! Kuusi kiloa on jo älyttömän hyvä ja tuntuva pudotus (y)

Mie just kirosin toisessa ketjussa mite oon nii lihava et mitkää vaatteet ei näytä hyvältä ja mitenkää en nyt saa itteeni edelleenkään niskasta kiinni :cry::cry: ja toisten vauva uutiset sai nyt kauheet ärsytykset päälle..
Ehkä tästä vielä noustaan mut vaikeelta tuntuu just nyt (n)
 
Moi, liityn mukaan! mitat 87 ja 162cm, eli on aika huomattavasti pudotettavaa. Meillä nyt ensimmäinen yrityskierto, nyt on kp29/30. En usko että on natsannut. Toivon että yritysaikana paino tippuisi noin kilon viikossa keskimäärin, alussa varmaan lähtee nopeammin.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Tsemppiä @Kiemura (y)
Itellä menny nyt kivasti alku viikko, syömisrt pysyny hallinnassa ja liikuntaakin on ollu(y) aktiivisuus rannekkeseen päätin että alle 10.000 askelta en suvaitse..mut eilen jäi vähän alle 9500..en vaa jaksanu illalla enää ku olin kotona vasta 19.30 aikoja ja piti tehä vielä ruokakin..
Tulkaaha @viii ja @ahmis kertoo kuulumisia, miten painohallinta onnistuu plussan jälkee ja jos on onnistunu, ni nouseeko paino silti :eek: mie pelkään sitä et oon vaa tyyppi kolle nousee +20kg vaikken söis mitää epäterveellistä..
 
Hei pitkästä aikaa! Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta @Abby87 mut onnittelut upeesta pudotuksesta! Ja samoin @äiti_82 pikaista fiilisten paranemista sinnekin, tuo on varmasti paha kun oma kuume paha ja alkaa muiden uutiset jo harmittaa, pikaisia plussatuulia toivon kaikille ja onnea jouluvauvojen metsästykseen :love:!

Tänne kuuluu ihan ok, mut jo nyt kyllä huomaa että tää odotus ja kwvennys ei kyllä todellakaan ainakaan mun kohdalla toimi kovin hyvin (n). Siis tosi vähän on tullut varsinaisesti sikailtua (on toki sitäkin, mut maks kerran viikos hetkutellut) mutta mulle tulee ihan kamala ällötysolo jos olen >2,5h syömättä enkä kyllä osaa napostella mitään hedelmiä tms. Joten tulee sit syötyä ihan täyttävä aamiaisrahka ja sit lounassalaatti+leipää ja sit taas tarviikin jo syödä välipalarahkaa. Iltaisin on lautaselle valikoitunut enimmäkseen muuta kuin salaattia, siis ihan sellasta peruskotiruokaa mut ayöminen venyy myöhään ja kotiin tultuakin pitää heti olöa syömäs et 5 ihan isoa ruokaa/välipalaa tulee syötyy päiväs ni aika vaikea on laihtua. Ja sit jos se ellotus ehtii iskeä niin tuntuu et pitää syödä oikein kaksin käsin et sen saa pois.

En oo uskaltanut vaa'alla käydä, odottelen neuvolan ekaa tuomiota (ensi to) silloin myös selviää asuuko tuolla edes ketään. Sen jälkeen täytyy kyl oikeesti alkaa tsemppaamaan. Lenkillä on yullut käytyä kerran viikossa ja salilla kävin eilen ekaa kertaa kuukausiin. Kevättä kohden haluaisin viikkoon 2 lenkkii ja 2-3x salitrenin ni josko sais sil tän painonnousun tyssäämään (n).

Eli oikeasti nauttikaa siitä yritysajasta ja ottkaa laihduttamisesta kaikki ilo irti, ei oo kyllä helppoa plussan jälkeen enää painonhallinta!
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Huh, tänään puri motivaatiokärpänen, kun netissä luin ylipainon vaikutuksista raskautumiseen. Luin tuosta PCOS oireyhtymästä ja tunnistin lähes kaikki oireet siitä itsestäni. :eek: Karvan kasvu, vatsakivut yms yms.

Tästä säikähtäneenä kävelinkin sitten koiran kanssa 8km lenkin ekaa kertaa vuosiin, ja voi jösses oltiin molemmat poikki lenkin jälkeen.:LOL:o_O Kertoo hieman kuntoilun puutteesta.

Tästä se lähtee!
 
@ahmis ootko saanu jo ohjeet tai mitään sähköpostia sieltä gog fat go-valmennuksesta? Mie en oo saanu mitää :eek: ärsyttää..
No paino tippunu kai 0.5kg viikossa mut ei lohduta ku nous taas parilla kilolla täs alkuvuonna ni en laske pudotusta ennenku oon siinä mihin pääsin ennen joulua..(n) matkaa on.. 6kg siihen :D vitti tää on säälittävää.. no..ehkä tää tästä..(y)
@Kiemura (y) hienoa!! Siitä se lähtee!!
Itekki just muistin et ostin uimahallin 10kerran kortin syksyllä.. kerra käyny.. no jos täl viikol kävis vesijuoksee :p ja tänää omalle salille.. mite tonne alakertaanki on nii vaikee mennä..huoh..
Tsempit kaikille ja uus viikko!! Hyvä tästä tulee :geek:
 
Vieläkö täällä ketjussa on elämää?
Voisin ilmoittautua mukaan, kamala vauvakuume, mutta ei mitään toivoakaan, että voisi nyt edes yrittää kun painoa on sen verran, että tiedän ettei jaksa ja sitä kyttäämistä neuvolassakaan en jaksaisi.
Aloitin muka hyvät ravintolisät just, mutta ne kerää mulla vaan nestettä kroppaan, vaikka kaikki hehkuttaa just päinvastaista. Tilasin hätäpäissäni jopa nutrilettejä, että saan tarkemmin kaloritkin vahdittua :( Painoindeksi tällä hetkellä 35... 25 kiloa pitäis saada pois, että olis edes normaalipainoinen :(
 
@Santrana aika hiljaista on tosiaan ollu :D
Eipä oikein mitään uutta. Yk11 ja Dpo6 menossa ja painoa keikkuu melko samoissa lukemissa. Motivaatio laskee aina välillä pohjalukemiin, kun yrittää stempata ja silti vaaka ei liiku minnekään. Ei haluaisi millekään kitu dietillekään. Noita nutriletteja löytyy kaapista, mutta pelottaa onko ne vahingollisia käyttää yrityksen aikana.
Tiedän mitä pitäs tehdä, mutta ei kokoaikaa löydy selkärankaa pitämään itseään ruodussa. Nyt taas ollut parempi jakso ja 15-20t askelta saanut mittariin päivän mittaan ja suht ok ollut syömiset.
 
Mie plussasin ja nyt menossa jo 7+2 viikot :whistle:
Mutta painonhallinta ja terveelliset elämäntavat kovasti mielessä.. osui noussu nyt reilu 2kg.. enkä omasta mielestä oo herkutellu.. Mutta syön kyllä jos nälkä tuntuu ja kyllä tuntuu useimmin (n)
Liikun kyllä edelleen töihin kävellen ja koira
lenkit.. askeltavote 10.000 pv täyttyy melkeen joka päivä..
Mut pitää toivoa ettei kuitenkaa 20kg Nousis nyt..
Tsemppiä teille kevennykseen ja piinailuun (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santrana
Vähän hiljaista, mutta edes jotain elämää :D

Mulla on arkiliikunta niin onnettomalla mallilla, etten malta odottaa töihin pääsyä, kun sitten tulee pelkästään töissä 15-20t askelta.
Abby, en mäkään ihan kaikkia ateroita uskalla noilla korvata, mut jos joka päivä yhden aterian korvaa, niin eiköhän sekin vähän auta (ainakin korvien välissä jos ei muuta).
Sain jopa mehustimen kaivettua kaapista ja tänään oon käyttänyt pari tuntia lasten houkutteluun lenkille, mut toi tuuli on sellanen, että ne ei kauaa viihdy, kun käy joko henkeen tai korviin. Onneks on pari pt tapaamista maksettuna vielä, jos sieltä sais vielä uutta boostia tähän tilanteeseen.
Eilen illallakin teki mieli vaan itkeä, kun kovasti haluais perheenlisäystä, mut ei vaan tähän terveydentilanteeseen uskalla ees ottaa riskiä :(
 
Onnea @Abby87 mihin laskettu aika sijoittuu? Miulla on ultraajan ja pikkusen koon puolesta 5.12.
Miuta ärsyttää ihan sikana ku paino nousee (n) nyt noussu 3kg plussauksesta.. Ja just katoin et molempien lasten raskauksissa ennen ekaa neuvolaa paino noussu 4-5kg.. huoh.. eli tätä ei kai voi jarruttaa.. mut en haluu taas +20kg :eek: pitäs nyt ottaa oikeesti tiukka linja syömisten suhteen.. (Tosi helppoo ku koko ajan tekee mieli lettuja kermavaahdolla :whistle::D)
Kävely on vähän niukempaa..ku ei jaksa enää työmatkojen lisäksi lähtee iltalenkille.. mut ehkä tää tästä!!
Tehtäskö joku ketju tonne odotuspuolelle?
 

Yhteistyössä