Kielteinen päätös

Ihan sillä kyselen kun itselläni on sellainen takana ja pohdiskeluissa olisi nytten uuden prosessin aloittaminen mutta uskaltaako siihen ryhtyä....
Kertokaa omia kokemuksianne ja mielipiteitänne mikäli sellaisia löytyy.
 
Luulisin, että tämä on aika vaiettu asia. Olen kuullut, että nykyään lupia on evätty mm. hakijoiden terveydentilan takia, mutta mitään faktaa mulla ei ole. Näistä ei paljon puhuta, ja hakijoille itselleen on varmasti kipeä asia. Kannattaisi ehkä kysyä asiasta adoptioneuvojilta tai adoptiokuraattorilta tms?
 
Tiedossani on yksi perhe, joka sai adoptiolautakunnalta kielteisen päätöksen (muista kuin terveydellisistä syistä). Perhe valitti päätöksestä hallinto-oikeuteen ja saivat valituksen jälkeen adoptioluvan ja myöhemmin lapsenkin.
 
En tiedä kuuluuko tästä olla ihan hys kun en aiheesta ole muuta ihmettelyä löytänyt, mutta ymmärsinkö nyt oikein että kansanedustajapariskunta sai adoptioluvan siitä huolimatta, että miehellä on rikosepäily päällä?
Miten se voi olla mahdollista? Olenko ymmärtänyt tämän nyt ihan väärin?
 
Vekkuliina, minä en ole moisesta kuullut, mutta minun järkeni mukaan se on ihan mahdollista. Jos on vasta epäily päällä, rikosrekisteri on puhdas. Ainakin näin luulen. Ja olisi aika epäreilua, jos joku julkkis ei saisi adoptiolupaa, koska kaikki lehdet kiljuvat hänen rikosepäilyistään. Jos taas minulla olisi rikosepäily päällä, sitä ei kai saisi adoptiolautakunta mitään kautta tietää... Eli tasavertaisuuden takia pelkän julkisuuteen tulleen epäilyn takia ei lupaa evätä.

Mutta korostan vielä, että tämä ei ole mikään tieto, vaan ihan pelkkä arvaus. :)
 
Oikeassa varmasti Draumsyn olet, itse vaan alan olemaan niin vainoharhainen, että uskon ettei lupaa heru jos vaikka edes aivastaa väärässä kohdassa, niin pisti ihmettelemään eikö tällainen sitten vaikuta mitään :)
Mutta oikeassa olet, ei saa tuomita ennenkuin laki on luettu.
 
Vainoharhaiseksi tässä kai tulee yksi jos toinenkin. Minä ainakin pelkään aina, kun tilaan rikosrekisteriotteen, että siellä sittenkin on jotain merkintöjä, joista minä en vaan itse ole ollut tietoinen. :)
 

Yhteistyössä