Kihomato!!!

Mistä alottaisin?! Nuorin lapsista sai jostain tartunnan 2017 loppukesästä ja viimeisin infektio oli 10/2018. Joka kerta kun tyttö valitellut outoa tunnetta niin selkeä näköhavainto madoista on ollut. (nukahtaessa kurkannut lampun kanssa). Ekalla kerralla pyrvinit ja siitä lähtien Vermoxin. Uusinnat otettu ja välillä uusinnan uusinnat. Ollaan juostu infektio lasten lääkärillä ja puhuttu asiasta avoimesti joka paikassa. Olen siivonnut, saunottanut ja talvella pakastanut petivaatteita ym, käsipaperit käytössä, aamuin ja illoin pepun pesua ja vaatteiden vaihtoa ja laittanut jopa kynneliä tytön kynsiin ettei söisi sormia!!! Kynnet lyhyeksi ja kynsiharja käyttöön käsienpesun yhteydessä. Nyt tyttö sanoo, että outoa tunnetta alapäässä, ei niinkään pepussa. Olen tiiraillut jo 5 yönä, 3 yönä laittanut ihoteippi ansan, mutta havaintoa ei ole, ei pepussa eikä teipissä?! Mitä mun nyt pitäisi ajatella?! Olen jo niin väsynyt tähän paskaan ja joka kerta kun vähänkin tytöllä outo ilme nousee pala kurkkuun. Vaikuttaa jo sosiaalisiin suhteisiin tällainen. Pitää varmaan pyytää se tikkutesti vaikka olen lukenut ettei nekään ole 100% varmoja. Onko kenelläkään minkäänlaisia helpottavia sanoja tähän? Eniten ahdistaa kun en tiedä, onko niitä matoja vai ei?!
 
Tuollaiset tekevät helposti hulluksi...

Mutta oletteko hoitaneet koko perheen aina matoja löydettäessä? Yleisin uusintatartunta on, että joku perheenjäsen on jäänyt hoitamatta, kun ”hänellä ei ollut oireita”.
 
Rumba alkoi tytön aloittaessa eskarin ja
Koko eskarivuoden matoja oli on offina, pisin väli oli 4kk ilman. Tästä kun puhuin siellä niin meidän tyttö oli koko päiväkodin ainoa, jolla matoja oli?!? Muista ryhmistä ei koskaan tullut ilmoituksia?
 
Se kihomato on pirullinen olio ja pitkään kiusaava!
Meidän perhettämme tämä olio on ollut jo vuosia ehkä jo 8 vuotta välillä ilmoittaen että, Hei täällä ollaan!
On pesty petivaatteet, pehmolelut, vaatteet ja niitä joita ei ole voinut pestä niin on saunotettu! Lisäksi on käyty domestoksella ja muilla desinfiointi aineilla kaikkia tartunta pintoja, oven kahvat, pesutilat, keittiön tuolit ja yleiset pinnat johon ihminen yleensä koskee!?
Silti tuo oikukas olio vuosittain ilmestyy, mutta nykyään harvemmin, esim viime vuonna 1 kerran ja edellisenä vuonna 2 tai 3 kertaa, eli hieman parannusta?
Lapset osaavat jo itse pitää enemmän huolta hygieniasta ja toivottavasti Mato häviää ikuisesti?
 

Yhteistyössä