Kiitos sinä sossuilmon tekijä!

  • Viestiketjun aloittaja äp
  • Ensimmäinen viesti
äp
Tytöstämme 4v tehtiin ilmoitus koska ulkoilee paljon muitten kavereitten kanssa pihassamme!
Kaverti on iältään 3-5v tyttöjä ja poikia.

Piha on turvallinen ja lapsi kokjee olon turvalliseksi.
Koko pihaalue on 3n äidin silmän alla.

MItä ihmettä ajattelit kun haluat riistää lapsilta ulkoilun ihannuuden näillä ilmoilla?
Meidän 4v pärjää hetken ulkona kavereitten kanssa omalla pihallaan.
Vanhempi lapsemme ei olis pärjännyt tässsä iässä eli tässä tulee lasten erot esiin.

IKINÄ hän ei ole lähtenyt pihasta kun se samperin piha on aidattu ympäriinsä.
Lapsilla on erittäin hauskaa ja sinä koit sen vaaralliseksi?

Tätä nyt sossutätien kanssa ollaan ihmetelty tänään sillä olivat erittäin tyytyväisiä tähän poppooseen kun me äidit aikuisen oikeesti vuorotellaan lasten hoitamista ulkona.

Kiusaamista sanon minä.
 
"vieras"
ilmoittajan nimen, tee poliisille ilmoitus kunnianloukkauksesta. No totta puhuen, miksi muista ei ilmoitettu, vain sinun lapsestasi? Ja hyvä, jos joku koko ajan vahtii lapsia, koska ilman valvontaa ovat vielä liian pieni olemaan keskenään ulkona(minun mielestäni) Mutta jos kaikki nyt sossujenkin kanssa ok, niin hyvä juttu.
 
jotkut vaan on idiootteja
Omista lapsistani tehtiin aikoinaan ilmoitus, koska aamuisin kuului paljon itkua. Syynä oli se, että yhtä lasta jouduin rasvaamaan aamuisin koko kropalta, koska oli niin atooppinen. Lapsi ei tästä aina tykännyt ja itki. Toinen oli vauva ja säesti isompaa ja oli tietenkin nälissäänkin. Kun oli vain kaksi kättä, ei itkuilta voinut välttyä. Inhottavinta oli se, että en koskaan saanut ilmoituksen tekijää tietää. Arvailin, oliko joku samasta pihasta vai naapurista.

Eli kaikenlaisia "lastensuojelijoita" riittää.
 
same here!
Kuulostat meidän naapurilta! Meidän patalaiskalla naapurin mutsilla on tapana AINA antaa lapsen olla muiden ikäistensä kanssa pihalla. Kukaan muu saman ikäinen ei ole ilman valvontaa! eli luottaa AINA siihen, että joku näistä muista huoltajista katsoo hänenkin lastaan. Olemme siitä keskustelleet ja emmekä oikein tiedä mitä tehdä. LS-ilmoitus kuulostaakin hyvältä vaihtoehdolta.

Kerran tämä lapsi juoksenteli jalkakäytävällä portin ulkopuolella, mikä on ehdottoman kiellettyä tuon ikäisillä. En yleensä puutu muiden lapsien toimiin, mutta se meno näytti niin vaaralliselta, että sanoin "Sinulla ei ole lupaa olla kadulla. Tule pois tai menen heti kertomaan äidillesi" Lapsi vastasi haistatellen ja sanoi etten mä hänen mutsinsa ole. Kävelin pöllämýstyneenä pois. Jälkeen päin tämä lapsen äiti tuli minulle raivoamaan, että olin käytökselläni antanut lapselle LUVAN leikkiä kadulla. Ilmeisesti minun olisi pitänyt mennä ottamaan niskaotteella lapsi pois, vai?

Nykyään, kun tämä lapsi tulee pihalle, mikä tarkoittaa että muiden huoltajien pitää häntä vahtia ja olla vastuussa ilman että siitä ollaan erikseen sovittu, lähden oman lapseni kanssa puistoon tai sisälle. Kukaan ei halua olla vastuussa ilman omaa päätösvaltaa.
 
4v pärjää kavereitten kanssa hetken... Mutta hetken päästä kirjoitat että te äidit vuorottelette... Eli vahtiikoo lapsia joku aikuinen koko ajan vai ei?
Munkin melkein 4v on tossa meidän pihalla välillä isompien sisarustensa kanssa (12v, 10v tai/ja 8v).
 
"kohtalotoveri"
Älä huoli. Meistäkin on tehty ilmoitus, ja ihan mielenkiintoinen prosessihan se oli ensimmäisen shokin jälkeen. Lastensuojelun asiakkus ei kestänyt kyllä kauaa :D Ota huumorin kannalta :D
 
Meistä olis sitten pitänyt vissiin tehdä ilmootus jo aikoja sitten koska likka oli 4v. kun leikki yksin tuossa tämän rivarin takapihalla.

Olen saanut tämän takia paskaa niskaan palstalla. Yks kaveri joka tiesi nämä jutut mitä täällä kirjootettiin, istui tuossa sohvalla ekaa kertaa ja sanoi, että aivan hyvinhän sä tästä näet missä likka on. :D

Mutta ainahan täällä tuomitaan tietämättä miten asiat kokonaisuudessaan on.
 
"nikki"
Miksi lehdissä on kirjoitettu siitä, miten lastensuojeluilmoitusten tekoa hidastaa se, että ilmoittajan nimen saa selville kysymällä:eek: Noin väitettiin ainakin parissa jutussa, joissa käsiteltiin ihan oikeasti heitteille jääneitä alkoholistien ja mielenterveysongelmaisten lapsia. Onko tuo uusi käytäntö, ettei ilmoittajaa paljasteta? Itse ajattelen niin, että vaikka ilmoittajaa ei paljastettaisikaan ilmoituksen kohdeperheelle, niin kaipa hänen henkilöllisyytensä on tarkistettu sossussa ennen jatkotoimenpiteitä (ainakin toivon niin!) ja häntä toivon mukaan nolottaa ainakin vähäsen, kun ilmianto ei johdakaan mihinkään.

Sinä jonka perheestä valitettiin rasvauksen takia, ajatteletko ettei tilannetta pitäisi tarkistaa, vaikka perheestä kuuluu mitä ääniä? Jos tuota mieltä olet, saattaa moni lapsi kärsiä turhaan, vaikka teidän perheessä ei ollutkaan siitä kyse. Mistä naapurinne olisi voinut mitenkään tietää, mitä teillä tapahtuu?
 
kiljukaulan äiti
[QUOTE="nikki";21984292]Miksi lehdissä on kirjoitettu siitä, miten lastensuojeluilmoitusten tekoa hidastaa se, että ilmoittajan nimen saa selville kysymällä:eek: Noin väitettiin ainakin parissa jutussa, joissa käsiteltiin ihan oikeasti heitteille jääneitä alkoholistien ja mielenterveysongelmaisten lapsia. Onko tuo uusi käytäntö, ettei ilmoittajaa paljasteta? Itse ajattelen niin, että vaikka ilmoittajaa ei paljastettaisikaan ilmoituksen kohdeperheelle, niin kaipa hänen henkilöllisyytensä on tarkistettu sossussa ennen jatkotoimenpiteitä (ainakin toivon niin!) ja häntä toivon mukaan nolottaa ainakin vähäsen, kun ilmianto ei johdakaan mihinkään.

Sinä jonka perheestä valitettiin rasvauksen takia, ajatteletko ettei tilannetta pitäisi tarkistaa, vaikka perheestä kuuluu mitä ääniä? Jos tuota mieltä olet, saattaa moni lapsi kärsiä turhaan, vaikka teidän perheessä ei ollutkaan siitä kyse. Mistä naapurinne olisi voinut mitenkään tietää, mitä teillä tapahtuu?[/QUOTE]

Kumma kun meistä ei tehty ls-ilmoa, kun tyttöni kaatui pyörällä ja sai jalkaansa pahan haavan. Putsasin haavan aamuin illoin ja vaihdoin siteen. Tyttö kiljui kuin palosireeni joka kerta, kun haava piti putsata. Hän säesti huutoaan vielä anelemalla: Ei ei äiti, älä, älä, ei saa!!!!!! :/
 
ei jaksa rautalangasta vääntää
Sinä jonka perheestä valitettiin rasvauksen takia, ajatteletko ettei tilannetta pitäisi tarkistaa, vaikka perheestä kuuluu mitä ääniä? Jos tuota mieltä olet, saattaa moni lapsi kärsiä turhaan, vaikka teidän perheessä ei ollutkaan siitä kyse. Mistä naapurinne olisi voinut mitenkään tietää, mitä teillä tapahtuu?[/QUOTE]

No, eipä naapuri sitä olisi voinut tietääkään eikä kukaan muukaan. Ihmettelimme vain, miksi talossa, jossa asui useampi lapsiperhe ja itkua kuului milloin mistäkin perheestä, päädyimme me ilmoituksen kohteeksi. Muistan kuinka sossut kertoi, että ilmoittajan oli ollut vaikea kertoa, msitä itku varsinaisesti kuului. Oli kuullut kuulemma avonaisesta ikkunasta. Varmaan sitten arvalla vetivät, että mihin perheseen asia kohdistetaan.
 
hoh hoijaa
Sekin pedofilia-juttu, joka täällä on pyörinyt: saivat OIKEASTI tehdä lapsille/lapsilla kaikenlaista eikä kukaan puuttunut. Sitten sossu ruuhkautuu tällaisista turhista ilmoituksista, kun vanhemmat parhaansa tekevät ja jotkut ääliöt huvikseen ilmoittelevat milloin mistäkin.
 
Älä ota sitä vakavasti. Jos teillä on asiat hyvin, niin sen pystyy helposti todistamaan ls-työntekijöille. Ei niitä kannate pelätä. Meistä on kanssa tehty ihan perättömiä ilmoituksia, jotka on kirjattu aiheettomiksi. Ja seuraavan kerran, jos joku ls-ilmoitus tulee, niin siitä tulee poliisiasia.
 
"vieras"
Sekin pedofilia-juttu, joka täällä on pyörinyt: saivat OIKEASTI tehdä lapsille/lapsilla kaikenlaista eikä kukaan puuttunut. Sitten sossu ruuhkautuu tällaisista turhista ilmoituksista, kun vanhemmat parhaansa tekevät ja jotkut ääliöt huvikseen ilmoittelevat milloin mistäkin.
Mä mieti ihana samaa että miksi kukaan vaikka sitten ilkeyttään ei tehnyt ilmoitusta. Varmasti on kuulunut vaikka mitä kamalia ääniä :(
 
ei ymmärtän
Mun mielestä 4vuotias on ihan liian pieni ulkoilemaan yksin kavereiden kanssa joten sen perusteella ihan aiheesta tehty ilmoitus.

en vaan nyt oikeen ymmärtänyt kun eka puhuit että lapsesi on kavereiden kanssa ulkona ja yhtäkkiä siellä olikin vanhempia vahtimassa.
 
suutarin lapsel oo kenkiä
meidän naapurin tyttö sai olla pihalla ilman valvontaa alle 3v. kaiken huippu et se äiti on jonkun sortin sosiaalitantta tai siis se vasta opiskelee siksi.
 

Yhteistyössä