Kiloklubilaiset

Olisko ketään jotka pudottaa painoa kiloklubin avulla?

Olisi kiva kuulla muiden tuntemuksia ja edistymistä täällä. Kiloklubin foorumissakin kyllä käyn, mutta en tunne sitä niin omaksi kuin tätä paikkaa :)

Eli olisko tsemppikavereita :)
 
Sielläpä siellä. :wave:
TOIMII mulla. Auttaa syömään oikein, tarkkailemaan, että saa tarpeeksi rasvoja ja proteiineja. Tsemppaa liikkumaan. Aiemmin painoputosi tuon kanssa ja nyt koitan taas.
Keskimäärä pudotus on ollut [bmi 24-25] 250-500g / vk.

Mäkin tunnen tän paikan enemmän omakseni. Kiloklubin ryhmiin on vaikeampaa "päästä mukaan".
 
No mä oon kiloklubissa, mutta en ole sen avulla kyllä yhtään laihduttanut. :D Omaa laiskuutta ja saamattomuuttahan se on. Kiloklubi olisi hyvä apu, jos jaksaisi merkata sinne jokaisen suupalan. Karmiva totuus paljastuisi.... Sehän sitä lihomista just aiheuttaa, että ei halua ajatella jokaista ohimennen syötyä keksiä.

Aina silloin tällöin otan sellaisia "ryhtiviikkoja", jolloin merkkaan kaikki syömiset ja liikkumiset. Niistä ruokapallukoista ja kalorimääristä saa tosin hyvin osviittaa, että missä mennään. ELi suosittelen kiloklubia, mutta suosittelen myös pitkäjänteisyyttä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aikamoinen:
Karmiva totuus paljastuisi.... Sehän sitä lihomista just aiheuttaa, että ei halua ajatella jokaista ohimennen syötyä keksiä.

Aina silloin tällöin otan sellaisia "ryhtiviikkoja", jolloin merkkaan kaikki syömiset ja liikkumiset.
Se on hyvinkin totta, että "karmivat" totuudet paljastuu kiloklubissa. Ja tulee todellakin mieitittyä niitä ohimennen syötyjä keksejä.. Mulla loppui ruuanlaiton yhteydessä tapahtuva napostelu aivan täysin. Oon kyllä ollutki tosi tunnollinen merkkaillessani.. Kaksi sipsiäkään ei unohdu, jos sellaiset on suuhun joutuneet.

Nää "ryhtiviikot" on kyllä tosi hyvä juttu.. Kenelle tahansa, ei vain laihduttajille tai painon kanssa tasapainotteville. Vaan ihan kaikille. Sieltä näkee hyvin mistä arkiruoka koostuu ja terveelliset rasvat ja herkuttelut. Itse ainakin aion pitää "ryhtiviikkoja" tavoite painoni saavutettuani aluksi useammin 1vk/kk ja sitten vähän harvemmin.

Edelleen suosittelen, vaikka se tuntuu tosi työläältä alussa ja toki se sitä onkin.

 
Aika hiljainen on tämä ketju, mutta kirjoitan tähän silti :) Minä aktivoiduin taas pitkästä aikaa kiloklubissa. Ongelmanani on napostelu ja tuo ruokapäiväkirjan pitäminen auttaa tajuamaan, kuinka paljon sitä tuleekaan naposteltua kaikkea ylimääräistä.

Tarkoitus olis pudottaa painoa ensin 5% lähtöpainosta ja sitten laittaa tavoitteet uudelleen. Minulla suurin ongelma on juuri tuo syöminen ja ensin ajattelinkin laittaa ruokavalion kuntoon, ennen kuin alan lisäämään liikuntaa. Liikuntaa harrastan kausittaisesti. Toisinaan saatan liikkua aktiivisesti monta tuntia päivässä ja kuukauden-parin ajan. Sitten liikunta loppuu tyystin. Ruokahalu vaan jää ja siinä vaiheessa paino alkaa sitten taas nousemaan.

Siksi haluan syömisen kuntoon, ennen kuin alan liikkumaan.

Keskiviikko oli ensimmäinen punnituspäivä ja nyt sitten jännitetään tulevaa keskiviikkoa. Kuinka käy..
Toivottavasti hyvin alkanut ruokavalio ei viikonloppuna mene sitten ihan kuralle, vaikka kyllä niitä herkuttelupäiviäkin saa olla :)

Tsemppiä kaikille kiloklubilaisille. Toivottavasti ehtisitte tänne kertomaan, kuinka on sujunut :)
 
Kiloklubi tsemppaa tasapainottamaan syömisen 2,5-3,5 tunnin välein, näin napostelua olisi mahdollisesti helpommin hallita. Itse lisää AP ja L väliin yhden välipalan.. Oon päättänyt syödä vatsani täyteen n. 3tunnin välein jos vain mahdollista.

Kiloklubin liikunta juttu on hyvä, koska se ei tsemppaa liikkumaan siksi, että vois syödä jotain "ylimääräistä", vaan se jakaa viikon liikunnat tasaisesti joka päivälle.

Ymmärrän sun pointin iloksi tuon liikunnan lisäämisen suhteen. Mutta näin henk koht suosittelisin kuitenkin, että alkaisit pikku hiljaa liikkumaan. Jos se alkaisi maltillisesti, niin ei tulisi noita parin kuukauden liikunta piikkejä. Liikunta kun ainakin mua auttaa terveellisemmän ruokavalion muodostamisessa. Ja napostelu voi johtua esim. tylsyydestä. Napostelun sijaan voisit koittaa liikkua vaikka 10minuuttia. Liekkö sellaisesta pätkäliikunnasta olla sinulle vaikka apua. Ettet tunti tolkulla sitten innostuisi päivittäin treenaamaan.

Kiloklubissa tuo liikunta osio. Voithan sitäkin kokeilla, että liikut maksimissaan pallot keltaisiksi näin alussa ja kun ruokapuoli alkaa olla kunnossa satsaat vihreisiin liikuntapalloihin. Lyhykäisyydessään pointtina siis se, että samalla kun opettelet kohttuutta syömisessä, opettelet sitä myös liikunnassa. Eli ei liikaa sitäkään.

Oma
- Mulla oli tuolla klubi taukoa kuukauden päivät kesäkuun puolesta välistä heinäkuun puoleen väliin. Ja "laihdutetut" kaksi kiloa tuli takaisin. Vähän sellainen "yhtätyhjänkanssa" fiilis. Mutta ei se auta, kuin aloittaa alusta.
- En karsasta merkkailua, vaikka söisin yli normaalikulutuksen.. Tämä viikko mennyt opetellessa ja kaikki päivät olleet 2000-2500kcal, vaikka tavoite kcal on 1400-1700.. Että näillä on menty. Niimpä se menee, kun juot siiderin tai kaksi,, niin kalorit pamahtaa.
- Loppus helteet niin taas ei tekis mieli vain laiskotella ja "herkutella" parilla. Alkoholi ne pari kiloa takaisin toi.. Enkä helteillä liikuskellut, kuin arkiliikuntana kävelyä. Ihan uhallani merkkailen kaiken mitä syön tai juon, rehellisyys itselle on tärkeää, silloinkin kun on kyse "vain" painonhallinnasta.
- Liikunnalla osaan suhteuttaa kalorimääriä, eli monta minuuttia stepperiä poljetaan yhden siiderin tai laipäpalan kuluttamiseksi (siis teoriassa). Jää toisinaan ottamatta ylimääräinen leipä. Tai sitten tulee tsemppi tehdä parinsadan kalorin treeni ja muistaa, ettei se ehkä ole rehkimisen arvoinen se siideri pullo. Tai sipsinautinto.
- Niin tuo mun kuukauden tauko merkkailusta ei ollut niinkään tylsistymistä tai kokeilua joko selviäisi. Lähinnä oli kiireitä, paljon sukulaisia ulkomailta kyläilemässä, juhannukset, mökkireissut, lomamatkat ja sitten tää totaalinen kuumuus ja haluttomuus kaikkeen.

Lohdutukseksi, pelkästään terveellisten elämäntapamuutosten tekeminen edistää terveyttä, vaikka et laihtuisikaan. Terveellisestä ruokavaliosta ja liikunnasta saa energiaa ja se näkyy ulospäin. :flower:
 
Mulla ollut vähän hiljaiseloa joten ei ole tullut siksi täällä kommentoitua saatika oltua :ashamed: Ollut vähän kaikenmoista ongelmaa tässä.

Nyt kuitenkin olen taas kiloklubiin merkkaillut ja alkanut noudattamaan tiukkaa linjaa. Kyllä se tästä taas jatkuu =)
 

Yhteistyössä