Kilpajuoksu ajan kanssa

Taidanpa rantautua tälle palstalle... olen 38-vuotias ja ennestään on 3 v poika. Hän sai alkunsa kolmannesta clomikierrosta. Nyt on taas clomit käytössä ja vauvakuume painaa päälle. Tässä välissä vuonna -08 oli spontaani yllätysraskaus, joka meni kesken rv 9. Tuntuu että tämä on oikein kilpajuoksua ajan kanssa. Nyt olen syönyt kolme kiertoa clomeja, mutta ei ole tärpännyt. Ovis kyllä tapahtuu, kun tänäänkin alkoi menkat =o( Kaksi kiertoa vielä jäljellä ja jos ei tärppää, niin pitää mennä gynelle. Mitähän seuraavaksi on sitten edessä? Minulla on siis PCO ja lisänä vielä aikuistyypin diabetes, joka oli jo esikoista odottaessa. Ylipainoakin on, kuten on aina ollut, tosin nyt olen karpannut jonkin aikaa ja paino on laskenut jonkin verran. Enemmän painoin, kun esikoista aloin odottamaan. Voi, kun voisi hetkeksi pysäyttää ajan... Jos ei olis PCO:ta eikä D:tä, niin ei olisi niin kiirus... mutta kun muutenkin on hedelmöittyminen vaikeeta, niin 40 ikävuoden jälkeen se on mulla varmaan mahdotonta =o(
 
Porina kovasti tunsin empatiaa ja sympatiaa kun luin viestiäsi:)
..vaan älä luovuta vielä!!

Itse sain 39v. -04 rakkaan poikaseni, edellinen raskaus -87 pitkä oli siis väli.

Nyt olen 45v. ja keskeytyneitä raskaukssia on ollut 10kk:n sisään 3..miulla aika alkaa jo olla täyttynyt lapsenteolle..ihmettä odottelen vaan:heart:

Kirjoittelit diabeteksestäsi ja ylipainoakin on..
-04 raskautuessani, painoin 114kg - en siis mikään pieni tyttönen!
Raskausajan diabetekseen sairastuin rv33(lapsi syntyi 34+6) ja myös raskausmyrkytys vaivana. Näistä vaivoista huolimati, synnytin terveen ja reippaan pienen pojan(2210g ja 46cm)

On hyvä jos painoa saat sen 5% alespäin ja että Diabetes on lääkkeillä tasapainossa.
PCO:sta en oikein osaa sanoa..sen tiedät, että se vaikeuttaa kyllä raskaaksi tuloa.

Miusta siulla on vielä hyvä mahdollisuus raskautua, vaikka se on - niin kuin kirjoittelit:"Kilpajuoksua ajan kanssa"
..ja toki ovuloimattomuus on selkeä haittatekijä..ovatko Clomit siis auttaneet tässä asiassa??..
Kuukautiset tulee kyllä ihan normisti, vaikka et ovuloisikaan.

Oletko käyttänyt koskaan ovulaatiotestejä?..niitäkin voisit kokeilla.
Mutta..PCO-naisilla LH voi olla koko ajan koholla ja testi voi näyttää valheellista plussaa, ilman että ovulaatiota tapahtuu - tällaista lueskelin myös netistä.

Kovasti plussätehiä laittelen..
.. ja toivottelen ihanaa Joulun odotusta!:heart:

Ps. Olet lämpimästi tervetullut kuumeilemaan tänne pinoomme:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/

Rohkeasti vain mukaan, siellä on ihanaisia naisia paljon, jotka kovasti tukevat toisiaan tässä vauvahaaveilu asiassa!(ja muissahin elämän tilanteissa):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mur-mur viestistä. Diabetes on onneksi tasapainossa ja viime raskaus sujui hyvin diabeteksestä ja muusta huolimatta. PCO ei ole kovin paha, jotkut gynet ovat jopa sanoneet, että ei ole koko tautia. Mutta toisinaan ainakin siellä näkyy jonkinlaista PCO:n viittaavaa. Marraskussa kävin gynellä tiputteluvuodon takia ja hän sanoi, että tilanteeni on ainakin siinä mielessä hyvä, että näkyy munarakkuloita vai mitä ne nyt oli... mutta kuitenkin. Kuukautisia ei tule ilman lääkitystä välttämättä edes joka vuosi. Raskauden jälkeen sentään muutaman kerran vuodessa, sitä ennen ei juuri lainkaan. Mutta clomeilla ovis kyllä tulee, se on testattu sekä verikokein että tikuilla. Mutta ei ole siltin tärpännyt... no, kaksi kiertoa vielä ja sen jälkeen varmaan sitten pistoksia tai jotain.
Kiitos linkistä, vierailen keskustelussa ja plussatuulia sinnekin =o)
 
Porina toivottelen siulle pikaista tärppiä!!!:heart:

Miulla oli itselläni myös vuosia takaperin tilanne, ettää kuukautiset saattoivat olla vain n. 4krt/vuosi
Sain lähetteen sairaalaan, jossa tehtiin laaserilla kohdun seinämän ohennus(oli paksuuntunut kun kierto ei säännöllinen)
Muistaakseni menkat alkoi tulla sitten ajallansa - kierto aina 28vrk.
Kierukan ollessa 4v, ei vuotoa sitten ollut oikeastaan ollenkaan.

Tiputteluvuotohan saattaisi kieliä keltarauhasen vajauksesta.
..oliko siulla lääkärin kanssa tästä puhetta?..

Hyviä jatkoja siulle!:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä