Kipu toisessa rinnassa, mitä tämä voi olla?!

  • Viestiketjun aloittaja hätä
  • Ensimmäinen viesti
hätä
Minua on jo noin puolisen vuotta sattunut vasempaan rintaan. Kipu,säteily,pistely ja muuten vaan epämukava tunne tuntuu jatkuvasti, välillä liikkeessä välillä aivan paikallaan. Välillä kipu tuntuu kainalossa ja säteilee vasemman käsivarren sisäpuolelle.

Olen käynyt lääkärillä kerran, joka tunnusteli rinnan ja kainalon, eikä löytänyt mitään poikkeavaa. Hän laittoi lähetteen myös rintojen ultaääneen, jossa kävin , eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Myös sydänfilmissä olen käynyt, eikä mitään löytynyt.

Kipu tuntuu siis aivan tississä, eikä mitenkän rintarangassa tms..eikä tunnu lihaskivulta tms. Mitä kummaa tämä voi olla? Syöpää pelkään henkeni edestä, kun väsynytkin olen ollut kauan. Ikää siis vasta 26 vuotta, 2 lasta.

Miten tästä eteenpäin, hakeudunko uudestaan terveyskeskukseen?
 
Hakeudu ihmeessä, jo omaa mielenrauhaasi ajatellen!

mulla tuntuu välillä jotain vihlomista yms. mutta olen yhdistänyt sen kuukautiskiertoon liittyväksi.
 
....
Kirjaa kiputuntemukset ylös jokaiselta päivältä, jotta näkee liittyykö ne hormonitoimintaan.
Lihasperäinen kipu rinnassa ei välttämättä , ole jumia rintarangassa, itsellä pakaran ja lonkan ongelmat heijastuu juuri vastapuolen rintaan, tyyliin kipua lonkassa tänään , huomenna rinta kipeä.
Kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä jos huolettaa, jos pääsisit myös mammografiaan.
 
hätä
Itseasiassa tämä tk-lääkäri, jonka puheilla kävin, laittoi lähetteen myös mammografiaan, mutta kun menin yksityiselle sitten siihen ultraan, siellä sanottiin, että mammografiaa ei tehdä alle 30-vuotiaille, mikäli ei ole ultran perusteella aihetta epäillä jotakin poikkeavaa, jolloin mammografian tekemiselle ollut perusteita. Kipu tuntuu siis joka päivä, nytkin, ikään kuin kainalossa tai rinnan sivulla olisi jokin patti joka aiheuttaa kipua..vaikka ei siellä tunnu mitään. Ahdistaa.
 
hätä
Ja jos tämä olisi jotakin hormoniperäiistä, niin voisiko oudot tuntemukset tuntua vain toisessa rinnassa? aikaisemmin jos on ollut jotain oireita esim ennen menkkoja, ovat oireet tuntuneet molemmissa rinnoissa.
 
Kylkijumi
Kuulostaa niiiin samalta ku itellä pari vuorta sitten.
Kävin kanssa kaikki kokeet läpi ja mitään ei löytyny.
Sitten menin toisesta syystä fysioterapeutille, joka sano et kylkiluut on aivan jumissa. Kysy onko kipuja rinnassa ja sieltä se syy sitten löyty.
Kävin 10 kertaa fysioterapiassa, joka aukas kylkiluiden jumituksen ja samalla hävis rintakipu.
Kannattaa ainakin kokeilla :)
 
hätä
Kiitos kaikille vastanneille. Kertokaa lisää kokemuksia, jos vaan jollakin on. Kiitos myös sinulle "kylkijumi"..kyllähän jostakin tuollaisestakin vaivasta voi olla kyse.
 
"Sirkkeli"
No mulla on ihan sama juttu. Just tätä lukiessa venyttelen, kun tissi on kipeä, välillä jopa molemmat. Tuntuis olevan koko yläkroppa aivan jumissa. Yöllä valvoskelin lapojen välissä olevan kivun takia, joka oli läpikipu rintalastaan. Mietin, että onko sydäri vai jumi, mutta ilmeisesti oli jumi. Ja on vieläkin.
 
Yksi homma
...ei ehkä todennäköinen koska vaiva on jatkunut noin kauan, mutta mulla tuollaista teettää yhdet rintsikat. Kauan ihmettelin mistä kipu johtuu kunnes lopulta osasin yhdistää. Onhan sulla siis sopivat liivit?
 
hätä
Sirkkeli, onko kipu sen puoleisessa rinnassa kumman kätinen olet? Mä olen vasenkätinen ja kipu on vasemmalla puolen. Mietin, että onko siinä jokin yhteys, että kuormitan toista kättä joka päivä enemmän tms.. En tiedä, hulluks tässä pian tulee, ku jatkuvasti jostain kolottaa ja pelkää aina pahinta.
 
hätä
Liivit pitäis olla ok. Nykyään nukunkin ilman liivejä..kun ajattelin,että voisiko asia johtua siitä.. mutta en ole huomannut muutosta nyt kun olen pitänyt liivejä vähemmän aikaa vuorokaudesta..
 
hätä
"Yks homma" , niin piditkö epätodennäköisenä jotain jumia vai minun pelkäämääni syöpää..kun oireet ovat kestäneet jo niin kauan.

Niska-hartiaseudulla on kyllä jumeja..mutta en usko, että sieltäkään nyt sit oireilisi näin.
 
Yksi homma
Alkuperäinen kirjoittaja hätä;30130046:
Liivit pitäis olla ok. Nykyään nukunkin ilman liivejä..kun ajattelin,että voisiko asia johtua siitä.. mutta en ole huomannut muutosta nyt kun olen pitänyt liivejä vähemmän aikaa vuorokaudesta..
Itse nukun aina ilman liivejä, ja silti noiden yksien kanssa oli aina vasen tissi kipeänä. Rintsikat kun nyt on sitä samaa kokoa molemmat kupit ja tissit harvemmin. Ja mitenkään ne liivit ei tuntuneet epämukavilta tai puristaneet, että ihan mysteeriksi jäi miksi aiheuttivat tuota särkyä mutta niin se vaan oli.
 
Yksi homma
Alkuperäinen kirjoittaja hätä;30130051:
"Yks homma" , niin piditkö epätodennäköisenä jotain jumia vai minun pelkäämääni syöpää..kun oireet ovat kestäneet jo niin kauan.

Niska-hartiaseudulla on kyllä jumeja..mutta en usko, että sieltäkään nyt sit oireilisi näin.
No se syöpä tuntuu kyllä aika epätodennäköiselle koska tutkimuksissa ei epäilylle löytynyt tukea ja olet noin nuorikin, onko teillä sukurasitusta tässä asiassa? Tissien kipuilu eri syistä johtuen on puolestaan aika yleistä.
 
"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja hätä;30130033:
Sirkkeli, onko kipu sen puoleisessa rinnassa kumman kätinen olet? Mä olen vasenkätinen ja kipu on vasemmalla puolen. Mietin, että onko siinä jokin yhteys, että kuormitan toista kättä joka päivä enemmän tms.. En tiedä, hulluks tässä pian tulee, ku jatkuvasti jostain kolottaa ja pelkää aina pahinta.
No mä olen enempi oikeakätinen, mutta teen kyllä asioita vasemmallakin aika paljon. Ja mulla varmaan tuo koiran ulkoiluttaminen vasemmalla kädellä(flexi), saa aikaan jumia. Koiran on aika riistaviettinen, niin tässä on käsi ollut kovilla, kun joutuu lukittamaan jne.
 
"Sirkkeli"
[QUOTE="Sirkkeli";30130096]No mä olen enempi oikeakätinen, mutta teen kyllä asioita vasemmallakin aika paljon. Ja mulla varmaan tuo koiran ulkoiluttaminen vasemmalla kädellä(flexi), saa aikaan jumia. Koiran on aika riistaviettinen, niin tässä on käsi ollut kovilla, kun joutuu lukittamaan jne.[/QUOTE]

Niin siis mullakin vasempi tissi enempi kipeä. Mutta tosiaan tuntuu, että se on se rinta eikä mikään ranka yms. Itseasiassa mä tossa ennen kuumakuumia venyttelin enempi, ja silloin oli vähempi kipuja.
 
"marina"
mulla tosiaankin oli kyse juuri tuosta rintarangasta...mulla oli ollut puolisen vuotta omituisia kipuja ja pistoksia rinnassa,arvelin jo itsekkin jotain sydän vaivaa.Etenkin kun hengitin oikein syvään.Sitten kun kävin ihan muista syistä fysioterapeutilla hän huomasi rintarangassa lukon.Naps vaan ja rintakivut hävisi.Ei mulla mitään kipuja selässä ollut vaan oirehti just vaan rintakipuna.
 
täh-häh
Siis lääkäri laittaa lähetteen, mutta toisessa päässä ei ollakaan suostuvaisia?! Eihän se nyt noin voi mennä!!

En usko, että syövästä kyse koska sama oire ollut samanlaisena noin pitkään. Kävisin kuitenkin lääkärissä jo ihan oman mielenterveyteni vuoksi.
 
Hätäinen
Minua on jo noin puolisen vuotta sattunut vasempaan rintaan. Kipu,säteily,pistely ja muuten vaan epämukava tunne tuntuu jatkuvasti, välillä liikkeessä välillä aivan paikallaan. Välillä kipu tuntuu kainalossa ja säteilee vasemman käsivarren sisäpuolelle.

Olen käynyt lääkärillä kerran, joka tunnusteli rinnan ja kainalon, eikä löytänyt mitään poikkeavaa. Hän laittoi lähetteen myös rintojen ultaääneen, jossa kävin , eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Myös sydänfilmissä olen käynyt, eikä mitään löytynyt.

Kipu tuntuu siis aivan tississä, eikä mitenkän rintarangassa tms..eikä tunnu lihaskivulta tms. Mitä kummaa tämä voi olla? Syöpää pelkään henkeni edestä, kun väsynytkin olen ollut kauan. Ikää siis vasta 26 vuotta, 2 lasta.

Miten tästä eteenpäin, hakeudunko uudestaan terveyskeskukseen?
 

Yhteistyössä