kirjoittaako teidän teini demi.fi:hin?

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
gregoryn
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokimusta:
"Esimerkkinä eräs teini oli ilman ruokaa ja rahaa kotona ja toinen demittäjä toi tälle itse leipomiaan sämpylöitä <3"

Minä ja Tupsumato.
Missä sen yhden vanhemmat oli? :/ Kun ei ollut ruokaa kotona.
Mikäli palstalla vallitsevaa tendenssiä tahdotaan noudattaa, kannattaisi sinun varmastikin ottaa yhteyttä paikkakuntasi sosiaaliviranomaiseen ja kysyä, voisitko tehdä lastensuojeluilmoituksen takautuvasti: asianomaisethan ovat nykyään täysi-ikäisiä.
 
25-vee
''No, sinusta varmaan sitten kuulostaa julmalta se etten koskaan aio ostaa alaikäisille lapsilleni alkoholia enkä tupakkaa. En myöskään aio katsoa hyvällä niiden käyttöä. Kotiintuloajatkin löytyy. Ja jos jotain luvatonta tapahtuu niin siitä seuraa rangaistus. (en ole silti mikään natsi vaikka siltä voi kuulostaakkin ) Tähän mennessä asioista on riittänyt keskustelu. Mulla itsellä on ollut samanlainen kasvatus ja ihan hyvä minustakin tuli. Myöhemmin olen ollut kiitollinen tietyistä rajoittteista, vaikka kyllä itsekkin kapinoin aikoinaan vanhempia vastaan mutta sehän on vain osa ihmisen elämänkaarta. Ja todellakin minusta lasten tulee olla lapsia mahdollisimman pitkään. Sitä meinaan kerkiää olla hemmetin pitkään aikuinen ja tehdä niitä aikuisten "mahtavia" juttuja kyllästymiseen asti.''

Ei toki kuulosta julmalta, olet vain erilainen. Enkä pidä itsekään päihteistä, ja lapset opetetaan siihen, ettei niiden käyttämisessä ole mitään hienoa. On kuitenkin totta, että ne aikuisten mahtijutut kuulostaa lapsena paljon hienommilta, kuin ne sitten enää täysi-ikäisenä ovat. Toki, jos tietyistä rajoista on sovittu ja niitä rikotaan, niin pitää saada sanktio. Eihän lapsi silloin koskaan opi oikeaa ja väärää. Olet oikeassa myös siinä, että lapset voivat ihan hyvin olla lapsia vielä 18-vuotiaanakin tuntematta huonoa omaatuntoa siitä, ettei ole kokeillut ns. aikuisten juttuja.

Haen tällä vain sitä, että on erilaisia vanhempia, erilaisia rajoja, erilaisia lapsia. Silti suurimmasta osasta lapsia tulee fiksuja nuoria aikuisia ja sitä kautta äitejä ja isejä.
 
Nokimusta
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Missä sen yhden vanhemmat oli? :/ Kun ei ollut ruokaa kotona.
Matkoilla. Tyttö, mitäs se nyt olikaan.. ehkä 15, oli yksin sitten kotona. No, olihan ne vanhemmat kai antaneet rahaa ruokaan ja näin, mutta tämä onneton sitten ilmeisesti oli kuluttanut rahat sidukoihin ja johonkin turhaan ja iski hätä käteen, kun ei ollutkaan laittanut niitä ruokaan.

Satuttiin olemaan samalla paikkakunnalla, niin leivottiin jostakin jämähiivasta ja jauhoista ja sen sellaisesta ihan perusrouhesämpylöitä, niin sai tyttö jotain syödäkseen. Porukat olisivat ilmeisesti tulleet parin päivän kuluttua sitten.

Ihme, että joku muistaa tämän leipäepisodinkin vielä. Ja ei, minä en koe itseäni laupiaaksi samarialaiseksi tuollaisen takia eikä me tuota tehty edes sen takia, että siitä tulisi jotain julkisuutta. Ihan hyvää hyvyyttämme leivottiin ne sämpylät ja vietiin lämpimäisinä perille.
 
Joo'o
Itse kuulun varmasti siihen vähemmistöön joka ei tiennyt Demiin tullessaan näistä perspanoista ja posliineista. Demissä sitten luin näistä kaikista asioista ja mitä haittaa siitä on minulle ollu?! Olen nyt 18v. tyttö, lukiossa, en polta, en juo, en ole harrastanut seksiä, en edes seurustellut. Kysynkin nyt vain että mitä haittaa siitä on minulle ollut jos olen saanut hieman informaatioo erilaisista asioista kuin omassa kaveriporukassani törmäsin?
 
mie
Tästäkin ketjusta näkee kaikista lukuisista teinien yhteneväisistä vastauksista hyvin, miksei lasten ole hyvä käydä Demin palstalla.

1) Ap on nolo, ja toisaalla naureskellaan hänelle. Tällaistahan teinin elämä on: pahinta on olla erilainen ja joukon ulkopuolella, nolo ja naureskeltavana. Aikuisena nauratti tuo "nolaus" täällä, mutta teinien keskuudessa tuo on erittäin tehokas vallankäytön muoto. Ehkäpä juuri siksi:

2) Kaikki teinit ovat tässäkin ketjussa sitä mieltä, että juuri persepanojen, HIV-testien ja dildojen miettiminen kuuluu normaaliin teini-ikään. Uskaltaisiko yksikään sanoa, että ei tää aihe olekaan niin kiva ja mielenkiintoinen vai oikeastaan ällöttävä?

3) Tähän ketjuun tulleet teinit tuntuvat tietävän kaikesta kaiken ja elämä on aika mustavalkoista. Heräisiköhän Demin palstalla pohdiskelevaa ja enemmän värisävyjä löytävää keskustelua, vaikka teineillä ei olisikaan kovaa yhdenmukaisuuden painetta.

4) Kaikki tähänkin keskusteluun osallistuneet teinit ovat kakistelematta nielleet sen "Cosmopolitan - Sinkkuelämää - Gossip Girl - O.C." -maailman todenmukaisena kuvauksena maailmasta.
 
gdfg
demissä puhutaan MYÖS asiallisistakin aiheista, ja siellä on ns. "kypsääkin" porukkaa. ja JOS se puhuu demissäki jostai dildoista sun muista nii luultavasti se puhuu niistä myös oikeiden kavereidensakin kanssa, aiotko ite valita tytön kaveritki ettei se vaan pysty puhumaan kenenkään kanssa mistään muusta kun koulusta ja salkkareista? voi jumaleissön :D:D:D
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nokimusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Missä sen yhden vanhemmat oli? :/ Kun ei ollut ruokaa kotona.
Matkoilla. Tyttö, mitäs se nyt olikaan.. ehkä 15, oli yksin sitten kotona. No, olihan ne vanhemmat kai antaneet rahaa ruokaan ja näin, mutta tämä onneton sitten ilmeisesti oli kuluttanut rahat sidukoihin ja johonkin turhaan ja iski hätä käteen, kun ei ollutkaan laittanut niitä ruokaan.

Satuttiin olemaan samalla paikkakunnalla, niin leivottiin jostakin jämähiivasta ja jauhoista ja sen sellaisesta ihan perusrouhesämpylöitä, niin sai tyttö jotain syödäkseen. Porukat olisivat ilmeisesti tulleet parin päivän kuluttua sitten.

Ihme, että joku muistaa tämän leipäepisodinkin vielä. Ja ei, minä en koe itseäni laupiaaksi samarialaiseksi tuollaisen takia eikä me tuota tehty edes sen takia, että siitä tulisi jotain julkisuutta. Ihan hyvää hyvyyttämme leivottiin ne sämpylät ja vietiin lämpimäisinä perille.
Jotain tämä kertoo sen ikäisen arvostelukyvystä, että käyttää ruokaan tarkoitetut rahat siideriin. En jättäisi tuon ikäistä yksin kotiin, varsinkaan siiderinlipittäjää.

Ei vakuuta se, kun 14 vuotias tulee tähän sanomaan että tieto persepanosta oli hänelle tarpeellinen.
 
Minä
Minussa ei ole MITÄÄN mätää mutta ei kiinnosta kyllä todellakaan puhua vanhempieni kanssa seksistä koska ne poikkeavat paljon asiasta ja ehkä enemmän saarnaa. Aikuinen kertoo asiat myös aikuisemmalla tavalla tosin kun demissä saa sen nuorten kielellä ja ymmärtää sitä paremmin.
 
demi.fi<3
Mielestäni 13 ei todellakaan ole liian nuori demi.fi:iin. Itse aloin käydä sivuilla myös saman ikäisenä ja käyn edelleen, olen nyt 16. Demi.fi kehittää nuorta, jakaa infoa, auttaa ongelmissa ja kaikessa mahdollisessa maan ja taivaan väliltä. Siellä oppii myös sosiaalisia arkipäiväsiä taitoja ja kommunikoimaan erilaisten ihmisten kanssa. Minusta on parempi jos nuoresi lukee miten jotkut ovat töppäilleet ja saaneet katua, kun lapsesi menisi itse sekoilemaan. Olet kyllä liian tiukka, itse lähtisin lätkimään himasta jos oma äitini olisi tuollainen. Nykyään kaikki keskustelut voi myös ilmiantaa kirjautuneena käyttäjänä, jolloin "demitädit" tarkistavat ilmiannot ja poistavat liian häröt jutut. Siellä ei myöskään (ainakaan vielä tänä päivänä) seikkaile mitään 80vee pedareita, niinkuin esimerkiksi suomi24 chattipalstalla. Minkä valitset ; ujon sisäämpäinsuuntautuneen ernu nuoren jolla on huono itsetunto ja vähän ystäviä, yli täysi-ikäisiä perverssejä tapailevan sekoilevan nuoren, vai tavallisen sosiaalisen ja kaveririkkaan teinin ? Tietenkin ihmiset ovat muutenkin erilaisia, mutta itse olen saanut sosiaalisia taitoja, uusia kavereita ja lisää itsetuntoa demin sivuilta. Jos koet sivut jotenkin haitalliseksi tyttäresi kehitykselle, siitä vaan konekieltoa ja pilaa teinisi elämä. Helppoa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minussa ei ole MITÄÄN mätää mutta ei kiinnosta kyllä todellakaan puhua vanhempieni kanssa seksistä koska ne poikkeavat paljon asiasta ja ehkä enemmän saarnaa. Aikuinen kertoo asiat myös aikuisemmalla tavalla tosin kun demissä saa sen nuorten kielellä ja ymmärtää sitä paremmin.
Ei sinussa, kulta pieni, mutta vanhemmissa, joilta ei uskalla kysyä, on. Ymmärrätkö? Ei osata puhua nuorelle, ei kehdata.
 
Nokimusta
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jotain tämä kertoo sen ikäisen arvostelukyvystä, että käyttää ruokaan tarkoitetut rahat siideriin. En jättäisi tuon ikäistä yksin kotiin, varsinkaan siiderinlipittäjää.
No en jättäisi minäkään. Mutta en halunnut jättää sitä teiniä pulaankaan, vaikka tyhmä olikin ollut. Olisit nähnyt sen tytön ilmeen, kun sai pussillisen sämpylöitä kouraansa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nokimusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jotain tämä kertoo sen ikäisen arvostelukyvystä, että käyttää ruokaan tarkoitetut rahat siideriin. En jättäisi tuon ikäistä yksin kotiin, varsinkaan siiderinlipittäjää.
No en jättäisi minäkään. Mutta en halunnut jättää sitä teiniä pulaankaan, vaikka tyhmä olikin ollut. Olisit nähnyt sen tytön ilmeen, kun sai pussillisen sämpylöitä kouraansa.
Hienosti tehty. Kertoo myös siitä, että osalla sen ikäisitä asiat on kunnossa, kun osaa auttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tästäkin ketjusta näkee kaikista lukuisista teinien yhteneväisistä vastauksista hyvin, miksei lasten ole hyvä käydä Demin palstalla.

1) Ap on nolo, ja toisaalla naureskellaan hänelle. Tällaistahan teinin elämä on: pahinta on olla erilainen ja joukon ulkopuolella, nolo ja naureskeltavana. Aikuisena nauratti tuo "nolaus" täällä, mutta teinien keskuudessa tuo on erittäin tehokas vallankäytön muoto. Ehkäpä juuri siksi:

2) Kaikki teinit ovat tässäkin ketjussa sitä mieltä, että juuri persepanojen, HIV-testien ja dildojen miettiminen kuuluu normaaliin teini-ikään. Uskaltaisiko yksikään sanoa, että ei tää aihe olekaan niin kiva ja mielenkiintoinen vai oikeastaan ällöttävä?

3) Tähän ketjuun tulleet teinit tuntuvat tietävän kaikesta kaiken ja elämä on aika mustavalkoista. Heräisiköhän Demin palstalla pohdiskelevaa ja enemmän värisävyjä löytävää keskustelua, vaikka teineillä ei olisikaan kovaa yhdenmukaisuuden painetta.

4) Kaikki tähänkin keskusteluun osallistuneet teinit ovat kakistelematta nielleet sen "Cosmopolitan - Sinkkuelämää - Gossip Girl - O.C." -maailman todenmukaisena kuvauksena maailmasta.
Ja mistähän nää on peräisin?? Et voi yleistää...

 
15v demittäjä
Ensinnäkin, en tiiä pitäiskö tässä itkee vai nauraa. Eikö se oo hyvä että suunnilleen ylä-aste ikänen nuori alkaa jo tietää ja kiinnostua toisesta sukupuolesta ja seksistä? Ja se on sitä paitsi ihan tervettä. Jo paljon nuoremmat, kun esimerkiks 13-vuotiaat kiinnostuu omasta ja toisesta sukupuolesta. Demistä saa tietoa monista asioista, siellä voi purkaa omia ajatuksia ja auttaa toisia. Ja en todellakaan usko, että joka ikinen nuori kehtaa vanhemmiltaan kysyä kaikista asioista. Toki joillain voi olla niin avoimet ja hyvät suhteet vanhempiin, että voi puhua kaikesta maan ja taivaan välillä, joka on varmaankin ihan hyvä juttu, mutta kaikilla ei ole näin.
Nettikielto on mun mielestä hieman liian turha "rangaistus" demittämisestä, eihän alottajan tyttö itse mitään pahaa tehnyt? Ja eihän se välttämättä edes ite lueskele siellä mitään liian "rajuja juttuja". Nuoret on kumminkin yhtälailla seksuaalisia ja eläviä olentoja, ja mun mielestä kaikilla on oikeus saada tietoo kaikista tommosista jutuista. En nyt tarkota, että 13-vuotiaiden pitäs harrastaa seksiä ja näin pois päin, vaan _saada tietoa_, koska kumminkin sitä tarvitaan ja onhan se hyvä muutenkin tietää asioista.
Vaikka joissain kouluissa käviskin joku terveydenhoitaja tai muu pitämässä jonkun valistustunnin, en usko että kovin moni sielläkään kehtaa kysyä askarruttavista asioista. Netissä, kuten demi.fissä se on helppoa koska voi esiintyä anonyymina, ja asiasta voidaan keskustella ja jakaa mielipiteitä. Aikuiset on ehkä liian sinisilmäsiä, mutta kyllä jo 13-vuotias tajuaa paljon enemmän mitä aikuiset luulee.
Ja haluan vielä sanoo, että demissä on paljon muitakin juttuja ja mielenkiintosia aiheita, kun tollaset alottajan kertomat jutut.
 
:)
Suosittelen lukemaan demin keskustelupalstoja enemmän, ennen kuin päätätte onko se niin "vaarallista" että 13-vuotias lueskelee kyseistä palstaa. Itse huomasin että demissä ennemmin paheksuttiin nuorena neitsyyden menetystä, kuin että kehotettaisiin siihen. Mietin myös vain että mitä pahaa peppuseksissä (esim kädellä hyväilyssä) on verrattuna tavalliseen yhdyntään/hyväilyyn? Tietänkään kumpikaan ei ole 13-vuotiaiden puhaa, mutta palstalla kun tosiaan kesksutelee myös 20+
 
Demittäjä
Oletpa tiukka äiti. Ole onnellinen, kun sinun lapsi ottaa tietoa. Joka tapauksessa se saa sellaisesta tietää esim kavereiltaan. Onhan se vähän noloa kun kaverit keskustelee siitä ja sun lapsi ei tiedä mitää koko aiheesta. Itse demitän ja sanon, että ei kaikki keskustelut ole tuollaisia. Monet keskustelut on ihan normipäivän asioita. Esim kun Michael Jakson kuoli niin kaikki lohdutti toisiaan. Eiks se ole hyvä sivusto sillion?
 
yhdyn
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tästäkin ketjusta näkee kaikista lukuisista teinien yhteneväisistä vastauksista hyvin, miksei lasten ole hyvä käydä Demin palstalla.

1) Ap on nolo, ja toisaalla naureskellaan hänelle. Tällaistahan teinin elämä on: pahinta on olla erilainen ja joukon ulkopuolella, nolo ja naureskeltavana. Aikuisena nauratti tuo "nolaus" täällä, mutta teinien keskuudessa tuo on erittäin tehokas vallankäytön muoto. Ehkäpä juuri siksi:

2) Kaikki teinit ovat tässäkin ketjussa sitä mieltä, että juuri persepanojen, HIV-testien ja dildojen miettiminen kuuluu normaaliin teini-ikään. Uskaltaisiko yksikään sanoa, että ei tää aihe olekaan niin kiva ja mielenkiintoinen vai oikeastaan ällöttävä?

3) Tähän ketjuun tulleet teinit tuntuvat tietävän kaikesta kaiken ja elämä on aika mustavalkoista. Heräisiköhän Demin palstalla pohdiskelevaa ja enemmän värisävyjä löytävää keskustelua, vaikka teineillä ei olisikaan kovaa yhdenmukaisuuden painetta.

4) Kaikki tähänkin keskusteluun osallistuneet teinit ovat kakistelematta nielleet sen "Cosmopolitan - Sinkkuelämää - Gossip Girl - O.C." -maailman todenmukaisena kuvauksena maailmasta.
amen.
 
mie
Demissä juuri nyt käytäviä keskusteluja:
-Voisitko seurustella miehen kanssa joka on saanut raiskauksesta tuomion
-Neitsyyden menettäminen kännissä
-Vietin yön pleijerin kanssa - ihastuin
-Neitsyydestä eroon elokuuhun mennessä
Ja lisäksi lukuisia keskusteluja masentuneille, itsemurhaa pohtiville... Itsemurhan estoonko 13-vuotiaat sitä vertaistukea tarvitsevat?
 
Nokimusta
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hienosti tehty. Kertoo myös siitä, että osalla sen ikäisitä asiat on kunnossa, kun osaa auttaa.
Osalla sen ikäisistä? Mä olen kuitenkin 23-vuotias, tapahtumahetkellä vielä 22. Enkä ole edes satunnainen foorumin lukija, vaan aktiivinen demittäjä.
 
Lin
4) Kaikki tähänkin keskusteluun osallistuneet teinit ovat kakistelematta nielleet sen "Cosmopolitan - Sinkkuelämää - Gossip Girl - O.C." -maailman todenmukaisena kuvauksena maailmasta.
Pahoitteluni, minä en ole edes katsonut kys. sarjoja ikinä. Taidan toimia nyt tässä sitten samalla esimerkkinä toista väitettäsi (eli sitä että KAIKKI nuoret on ängetty samaan muottiin ryhmäpaineen alaisina) vastaan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nokimusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hienosti tehty. Kertoo myös siitä, että osalla sen ikäisitä asiat on kunnossa, kun osaa auttaa.
Osalla sen ikäisistä? Mä olen kuitenkin 23-vuotias, tapahtumahetkellä vielä 22. Enkä ole edes satunnainen foorumin lukija, vaan aktiivinen demittäjä.
Ahaa. No niin, olet säkin varmaan sitä mieltä, ettei sen ikäinen ole ihan täysin kykenevä itse arvostelemaan saamaansa tietoa? Kyllähän kaikki tietävät, että rahat loppuu, jos niillä ostaa siideriä, sitä tietoa ei tarvitse edes onkia Demistä.
 
FG
Jotkut näköjään luulee että kun käy demissä niin on joku alkoholisti narkkari jonka vanhemmat ei välitä mistään :/

13-vuoias on utelias. Ei siitä mikään perverssi tule jos se lukee muiden juttuja dildoista ja perspanoista...


 
Demittäjä
Todellakin olet tiukkis.
Demi on nimenomaa nuorten sivusto, vaikka käyhän siellä vähän vanhempaakin porukkaa. Harva nuori haluaa puhua seksitä vanhempiensa kanssa, netissä se on paljon helpompaa kavereiden kanssa. Ja tottahan se on, että sieltä joskus löytää rivompiakin keskusteluja, mutta niitä ylläpito aika ahkerasti poistelee. Eikä siellä mitään sellaista ole, mistä saattaisi vahinkoa nuorelle olla.
 

Yhteistyössä