Kissa esim. Virosta

  • Viestiketjun aloittaja kissa haaveissa
  • Ensimmäinen viesti
kissa haaveissa
Mitä täytyy ottaa huomioon, jos hakee kissan esim Virosta? Pitääkö kissalla olla siru? Lemmikieläinpassi tai jotain muita todistuksia? Neuvokaas ne jotka ovat hakeneet kissanpennun Virosta.
 
googlettakaa ihmiset
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/koiran-_ja_kissanpennut/ Olipas hankala etsiä asiasta googlella..
 
Minkä rotunen?
Juu onhan suomi kissoja pullollaan, mutta ei välttämättä juuri sellaista jota haluan. Tai sitten ne ovat aivat sairaan kallita.
Eli satasen tai kaksi kalliimpi täällä ja haetaan ulkomailta. Just joo. Ei se loppupeleissä tule sen halvemmaksi kun Virosta tulee muitakin kuluja. Lopulta et voi tietää mitä sieltä saat kissan mukana. Varma luotettava kasvattaja Suomesta on parempi vaihtoehto.
 
a.p.
Hintaero kissalla suomen ja viron välillä on huima, n. 600e. joten tuo loppusumma tulee loppupeleissä silti halvemmaksi, kun suomessa moni kissarotu aivan ylihinnoiteltu.
 
MIKÄ ROTU?
Hintaero kissalla suomen ja viron välillä on huima, n. 600e. joten tuo loppusumma tulee loppupeleissä silti halvemmaksi, kun suomessa moni kissarotu aivan ylihinnoiteltu.
Mikä rotu? Mistä olet varma että rotukissan paperit on kunnossa vaikka siitä maksat hieman enempi kun Suomessa? Virossa väärennetään sen verran papereita että suin päin en niihin luottaisi. Itse työskentelen rotukissojen parissa ja kerro nyt ihmeessä rotu niin voin suositella kasvattajia ihan täällä Suomessa.
 
a.p.
Ja rotuja olen katsellut suomessa ja kasvattajia löytyy. Mutta kun nuo hinnat... Mietinnässä vielä kaikenlaiset asiat, kunhan kysyin millaista olisi tuoda muualta. Mutta eipä kellän ole näköjään siihen mitään sanomista. Ja ei ole vielä poisuljettu asia, että ostaisin suomesta.
 
Mikä rotu?
Ja rotuja olen katsellut suomessa ja kasvattajia löytyy. Mutta kun nuo hinnat... Mietinnässä vielä kaikenlaiset asiat, kunhan kysyin millaista olisi tuoda muualta. Mutta eipä kellän ole näköjään siihen mitään sanomista. Ja ei ole vielä poisuljettu asia, että ostaisin suomesta.
Niin rotukissa tai rotukoira pitää saada 100-200 eurolla? Otappa huomioon, että myös sen kissan/koiranpennun kasvatus luovutusikään saakka maksaa myös kasvattajille. Ei lääkärinkäynnit ja rokotukset tule edes rotukissoille/rotukoirille ilmaiseksi. Päälle vielä muutamat madotukset. Tuntuu että sinulla on suhteellisuuden taju nyt hukassa ja hintalappu vilistää silmissä. Jos saat 200 eurolla virosta puhtaan rotukissan, voit olla varma että jossakin mättää ja pahasti.
 
a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä rotu?;26280204:
Ihmettelen mikä kissarotu maksaa 600 euroa enemmän täällä kun Virossa. Vastaisitko siihen! 600 eurolla saa Suomesta jo lähes minkä rotuisen kissan tahansa eli ihmettelen tuota hintaeroa.
Ainutkaan katsomani/haluamani kissarotu ei irtoa kyllä läheskään tuolla 600:ella. Mitä kissoja saat nykysin tuolla hinnalla? En löytäny ainuttakaan.
Moni lemmikkitasoinen rotukissa maksaa jo 800e ja näyttelytasoisesta puhumattakaan...
Kissaloiiten hintoja olen katsellut ja hinnat parilla rodulla kotikissatasoisena 700-1000e.
 
a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä rotu?;26280214:
Niin rotukissa tai rotukoira pitää saada 100-200 eurolla? Otappa huomioon, että myös sen kissan/koiranpennun kasvatus luovutusikään saakka maksaa myös kasvattajille. Ei lääkärinkäynnit ja rokotukset tule edes rotukissoille/rotukoirille ilmaiseksi. Päälle vielä muutamat madotukset. Tuntuu että sinulla on suhteellisuuden taju nyt hukassa ja hintalappu vilistää silmissä. Jos saat 200 eurolla virosta puhtaan rotukissan, voit olla varma että jossakin mättää ja pahasti.

Katsomani kissat virossa maksaa n. 400e. enkä vieläkkään ole saanut vastausta alkuperäiseen kysymykseeni... asia joka on vielä ihan teoreettinen.... mietin vielä mahdollisuuksia.
 
Mikä rotu?
Ainutkaan katsomani/haluamani kissarotu ei irtoa kyllä läheskään tuolla 600:ella. Mitä kissoja saat nykysin tuolla hinnalla? En löytäny ainuttakaan.
Moni lemmikkitasoinen rotukissa maksaa jo 800e ja näyttelytasoisesta puhumattakaan...
Kissaloiiten hintoja olen katsellut ja hinnat parilla rodulla kotikissatasoisena 700-1000e.
Höpö höpö. Itselläni on Exoja joiden hintahaitari on ollut 300-500 euroa. Jos näyttelykissaa halajat toki ne on kalliimpia. 800 eurolla saa tänä päivänä lähes rodun kun rodun. En tiedä oletko katsellut koirien hintoja heheheh. Olet aika hakoteillä nyt summiesi kanssa jos haet tavallista ei siis näyttely rotukissaa.
 
a.p.
Juuri tänään katselin Sfinxin, Don Sfinxin ja Bengaleitten hintoja ja en kyllä löytänyt ainuttakaan 800e:n kissaa. Ilmeisesti olen sitten sattunut melko hinnakkaiden kissaloitten sivuille... Kotipaikkakunnaltani löysin yhden Sfinxin kasvattajan ja lemmikkitasoisella kissalla hintaa 900e. Ja Bengaleitten hinta vielä korkeampi.

Mielelläni otan vastaan kissaloitten nimiä, jossa hintataso on edullisempi.
 
voivvivi
Ostamalla Virosta edullisen pennun, tuet melko todennäköisesti pentutehtailua. Siinä meillä todellinen eläintenystävä, sinun kaltaisia on täällä aivan liikaa, kun halpa hinta on ainoa mikä merkitsee.
 
a.p.
Ostamalla Virosta edullisen pennun, tuet melko todennäköisesti pentutehtailua. Siinä meillä todellinen eläintenystävä, sinun kaltaisia on täällä aivan liikaa, kun halpa hinta on ainoa mikä merkitsee.
Voi huoh, kunhan kysyin tuosta tuomisesta.... en nyt juuri ole ostamassa... oisko sulla mitään järkevämpää kerrottavaa.... esim. hyvien kissaloitten sivuja? Sfinxejä, Don Sfinxeja ja Bengaleita?
 
a.p.
Eipä kukaan ole antanut mitään vastausta noihin kissaloihin, josta voisin kissaa katsella! Ja jos joku kertoo mistä noin edullisen löydän, kun joku kertoo. Eli jos olen hakoteillä hintojen kanssa...
 
Liki
Hei,
Olen itse Virolainen kasvattaja ja haluaisin jakaa vähän infoa. Mun kissani on CATO kissaklubin jäsein ja kaikki dokumentit, rokotukset, kissapentujen vet-passit vaaditaan ja tarkistetaan klubin puolesta. Kasvatan kissoja kodissani. Kissat kasvavat äitinsä kanssa, voivat vapaasti liikkuja. Ei ikinä pidetä häkeissä!!! Suostun, että on paljon sen tyyppisia henkilöitä (venäläisiä) myös Virossakin, jotka kasvattavat sekarotuisia kissoja vaan myynniksi ja hinnatkin ovat sitten tosi halpoja. Sen suhteessa pitää olla varovainen! Aina kannata hakea kunnon kissaklubista tiedot ja tarkista että kissa on heillä jäsein ja on myös passi, sukutaulu.
Jos täälläkin on halukkaita, sitten nyt on meillä just SCOTTISH FOLD/STRAIGHT kissapenttuja 4 kpl, syntynyt vasta 21.7.2012 ja uuteen kotiinsa saa mennä vasta kun olen tehnyt ensimmäiset rokotukset (n8-10viikoa vanhat).
Tarkemmat tiedot (valitettavasti vaan viroksi), mutta aina saa kysyä sp-llä lisää ja vastaan suomeksi!
http://morrighan.onepagefree.com/
 
"miau"
Heh tuntuu tuo kissa& koira kasvatus olevan pelkkää rahastusta suomessa. Toki kollin maksuista en tiedä mutta jos syntyy 5pentua ja kaikki myydään 1200 +jalostusoikeus.. Saa käydä aika kaukana ell ja syöttää melkoata kultaa että 13vk 5pennun elättämistä, ell kulut ja astutukset tekee yht 6000€. Itse haluan pennun jolla on katkennut napanuora kasvattajan kanssa. Mitä tämä jalostusoikeus maksaa?
 

Yhteistyössä