Kivenlahti, Espoonlahti vai Soukka?

  • Viestiketjun aloittaja ehkä espooseen?
  • Ensimmäinen viesti
ehkä espooseen?
Moikka espoolaiset tai sitä tuntevat!

Ikäni Heslingissä asuneena olemme perheen kanssa päättäneet ostaa asunnon espoon puolelta. Asunto halutaa meren läheltä, joten olemme katsoneet kämppiä Espoonlahdesta,, Kivenlahdesta ja Soukasta. mielelläni kuulisin kokemuksianne ja mieleipiteitä perusteluineen ko. lähiöistä. Lapsiperhe ollaan, nelivuotias lapsi, joka siis meis kohta eskariin ja aloittas koulunsa muutaman vuoden sisään. onko ko. lähiöissä joitain alueita, jotak ei ole kivoja ja miksi...entäs koulut ja tarhat?

Kiitoksii tarinoista :)
 
"KääKKä"
No jos pätäkkää löytyy niin suosittelen Soukan rantaa tai Laurinlahtea tai Kivenlahden ranta-aluetta. Mutta jos mä olisin sinä ostaisin mielummin asunnon lähelta tulevaa metrorataa...
 
"KääKKä"
Soukan pk:ja en tunne. Mutta Laurinlahdessa on yksi. Sitten Espoonlahden puolelta löytyy 3 suonmenkielistä. Kivenlahdessa on useampi pienempi pk. Kouluja löytyy Soukasta yksi. Laurinlahdesta yksi ja Kivenlahdessa on yksi yhtenäinen peruskoulu (alakoulu + yläkoulu yhdessä) tosin se menee remonttiin jossain vaiheessa.
 
"espoolainen"
Soukka on karmea, samoin kyllä Kivenlahti ja Espoonlahtikin suurelta osin. Muutimme juuri sieltä pois, koska en halunnut lapsiani kasvattaa kyseisesä ympäristössä. Juoppoja nukkuu pitkin kävelyteitä päivisinkin... :/
Ellei sitten ole tarpeeksi rahaa (=PALJON rahaa) ostaa kämppä jostain ihan rantaseudulta, siellä on hulppeaa.
 
"KääKKä"
[QUOTE="aapee";26120980]Ei meillä pätäkkää löydy Laurinlahteen tai rivariin rannalta...ihan kerrostalo kolmiota, niitä 70-luvun, ollaan katsottu. Matinkylään ei kiinnostusta.[/QUOTE]

Tervetuloa tänne Espoonlahden keskukseen! ;) Täällä on paljonkin noita 70-luvun kerrostaloja. Itse asutaan sellaisessa. Tässä on kaupat (kauppakeskus Lippulaiva ) vieressä, tk+hammashoitola, uimahalli+ luisteluhalli eli urheilupuisto vieressä. 10 minuutin ajo- tai bussimatkan päässä Iso Omenan kauppakeskus. Ja Hesaan pääsee bussilla tosi nopeasti.
 
"KääKKä"
[QUOTE="espoolainen";26121020]Soukka on karmea, samoin kyllä Kivenlahti ja Espoonlahtikin suurelta osin. Muutimme juuri sieltä pois, koska en halunnut lapsiani kasvattaa kyseisesä ympäristössä. Juoppoja nukkuu pitkin kävelyteitä päivisinkin... :/
Ellei sitten ole tarpeeksi rahaa (=PALJON rahaa) ostaa kämppä jostain ihan rantaseudulta, siellä on hulppeaa.[/QUOTE]

Kumma juttu. Täällä 10 vuotta asuneena olen kerran nähnyt uuvahtaneen juopon. Sitäpaitsi niitä spurguja löytyy kyllä kaikkialta tai sitten jotain muuta ongelmaa. Täydellistä asuinaluetta ei kyllä olekkaan muuta kuin maaseudulla.
 
pikkanen
Mä suosittelen Kivenlahden sitä amfialuetta siinä rannassa. Asuin nuoruuteni siinä. Aivan ihana paikka. Ostarin lähellä taas on aika karseeta. Soukkaan en muuttais, mutta Laurinlahtea voisin harkita.
 
Elli Karamelli
Ehdottaisin mieluummin Laurinlahtea. Rauhallinen ja hiljainen paikka + paljon lapsiperheitä. Löytyy koulu ja tarha. Ystävä perheineen asuu siellä, ja ovat todella tyytyväisiä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"espoolainen"
[QUOTE="KääKKä";26121059]Kumma juttu. Täällä 10 vuotta asuneena olen kerran nähnyt uuvahtaneen juopon. Sitäpaitsi niitä spurguja löytyy kyllä kaikkialta tai sitten jotain muuta ongelmaa. Täydellistä asuinaluetta ei kyllä olekkaan muuta kuin maaseudulla.[/QUOTE]

Nyt kyllä täytyy sanoa, että käytät valkoista keppiä tai sitten sulla on jotkut ruusunpunaiset lasit silmillä.

Mä asuin alueella 3 vuotta, juurikin siinä lippulaivan vieressä. AIVAN karmeeta jengiä siellä pyörii. Juoppoja riittää ja ihme hörhöjä ihan päiväsaikaankin. Kaupungin taloja on todella paljon ja väki sen mukaista. Meillä oli kiva yhtiö mutta sekin alkoi vähitellen täyttyä enemmän ja vähemmän rauhattomasta porukasta.. Soukan ja Kivenlahden keskustat vasta karmeita ghettoja onkin!

Täydellisestä asuinalueesta en liene puhunutkaan, mutta kyllä tuo seutu on siitä kaukana. Jos lapsiperheenä pidät turvllisesta ja rauhallisesta asuinalueesta, kehoittaisin vielä miettimään muita vaihtoehtoja.
 
Mies on asunut kivenlahdessa aiemmin ja kun nyt uutta kämppää etsimme niin miehen ehdoton ei on kivenlahdelle, espoonlahdelle, soukalle, suvelalle, espoon keskukselle...
Tällä hetkellä matinkylässä asutaan ja ei me täältä pois tietentahtoen tahdota, mutta suuremman asunnon haku on käynnissä ja vielä ei täältä näytä vapautuneen joten joutuu hakua hieman laajentaa...

Miksi matinkylä on teidän ei-listalla?
 
"espoolainen"
Mies on asunut kivenlahdessa aiemmin ja kun nyt uutta kämppää etsimme niin miehen ehdoton ei on kivenlahdelle, espoonlahdelle, soukalle, suvelalle, espoon keskukselle...
Tällä hetkellä matinkylässä asutaan ja ei me täältä pois tietentahtoen tahdota, mutta suuremman asunnon haku on käynnissä ja vielä ei täältä näytä vapautuneen joten joutuu hakua hieman laajentaa...

Miksi matinkylä on teidän ei-listalla?
Koko ikäni Espoossa asuneena EI-listani on identtinen miehesi listan kanssa.. ;) Mutta mä kyllä lisäisin siihen myös tuon Matinkylän.
 
No siinä Lippulaivan lähettyvillä on kyllä kaikenlaista. Ja tosiaan, en tiedä missä nykyään on se läävä mihin kaikki narkkarit asutetaan. Aiemmin se oli ihan Lippulaivan vieressä. Porraskäytävässä turvaverkot ettei voi tehdä itsaria ja ulkonakin se porukka näkyi kyllä hyvin...
Soukan ranta, Laurinlahti, Suvisaaristo, Amfit ja rivarit ala-kivenlahden venesataman päässä on ihan ok. Kivenlahden ranta kannattaa ehkä välttää. Teinit vetää perseitä muuten takapihalla. Muihin en muuttais. Nöykkiö, Kattilalaakso, Eestari on ihan jees, mutta kalliita nekin. Karsisin kumminkin mielummin siitä meren läheisyydestä.
 
[QUOTE="espoolainen";26121270]Koko ikäni Espoossa asuneena EI-listani on identtinen miehesi listan kanssa.. ;) Mutta mä kyllä lisäisin siihen myös tuon Matinkylän.[/QUOTE]

Matinkylässäkin on ranta ihan rauhallista ökyaluetta ja Tiistilän puoli, mutta keskusta on ehdoton nounou. Ellet halua kantaa turvaistuimia joka päivä sisään ettei niitä pöllitä ja ihmetellä poliisi-nauhoja ympäti rappukäytävää
 
Saura
Jos ei lähiöelämää kestä (eikä oo pätäkkää muuttaa Wessuun), niin sitten kannattaa miettiä muuttamista jonnekin syrjempään. Ei niitten spurgujen kanssa tartte seurustelemaan jäädä. Itse asun tällä hetkellä ihan Leppävaaran kräkkitorin vieressä ja näen päivittäin spurguja ja ties mitä muuta porukkaa, mutta mitäs sitten? Ihmisiä nekin on. Oma talo on kuitenkin ihan äärimmäisen rauhallinen. Eikä Matinkylän ostarinkaan vieressä ole ollu mitään ongelmia. Kyllä se on aika pitkälti kiinni siitä omasta toleranssista, kokeeko sen lähiöelämän häiritseväksi vai ei.

Omat kokemukset Kivenlahdesta on positiiviisia, vaikka taloa vastapäätä oli paikallinen lähiöräkälä. Haittaa siitäkin oli lähinnä viikonloppuöisin, kun porukka melusi sulkemisaikaan. Ala-Kivenlahdessa on ehkä astetta laadukkaampaa asumista kuin Ylä-Kivenlahdessa. Siellä on hienot kalliot ja amfi. Ylä-Kivenlahden ja Espoonlahden etuna on Lippulaiva ja muut palvelut siinä lähistöllä. Soukka tuntuu vähän syrjäisemmältä, sinne en itse haluaisi muuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: ZäDäM
Jos ei lähiöelämää kestä (eikä oo pätäkkää muuttaa Wessuun), niin sitten kannattaa miettiä muuttamista jonnekin syrjempään. Ei niitten spurgujen kanssa tartte seurustelemaan jäädä. Itse asun tällä hetkellä ihan Leppävaaran kräkkitorin vieressä ja näen päivittäin spurguja ja ties mitä muuta porukkaa, mutta mitäs sitten? Ihmisiä nekin on. Oma talo on kuitenkin ihan äärimmäisen rauhallinen. Eikä Matinkylän ostarinkaan vieressä ole ollu mitään ongelmia. Kyllä se on aika pitkälti kiinni siitä omasta toleranssista, kokeeko sen lähiöelämän häiritseväksi vai ei.

Omat kokemukset Kivenlahdesta on positiiviisia, vaikka taloa vastapäätä oli paikallinen lähiöräkälä. Haittaa siitäkin oli lähinnä viikonloppuöisin, kun porukka melusi sulkemisaikaan. Ala-Kivenlahdessa on ehkä astetta laadukkaampaa asumista kuin Ylä-Kivenlahdessa. Siellä on hienot kalliot ja amfi. Ylä-Kivenlahden ja Espoonlahden etuna on Lippulaiva ja muut palvelut siinä lähistöllä. Soukka tuntuu vähän syrjäisemmältä, sinne en itse haluaisi muuttaa.
Ka näin. Ihme dissaamista. Ihan oikeasti sitä täydellistä lähiötä ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;26121766:
Ka näin. Ihme dissaamista. Ihan oikeasti sitä täydellistä lähiötä ei ole.
Ei varmaan olekaan, mutta kaikkien niiden skinien, nistien ja ruumiiden kanssa samassa soukka-kivenlahti-matinkylä-suvela -gettossa lapsuuteni asuneena tein periaateratkaisun että mun lapset ei siellä kasva. Eikä niiden tartte kattella yhtään puuhun tapettua velkaista narkkaria tai mielellään edes sammunutta deekua aamulla koulumatkallaan. Saati kuunnella kun naapuri hakkaa vaimoaan/ miestään yöllä kun niissä lähiön pahvitaloissa kuuluu parhaimmillaan yläkerran naapurin pierutkin...
 
"vieras"
Muuttakaa vaikka Kurttilaan. Ihanteellinen kasvuympäristö lapsille. Aika maaseutua, mutta kuitenkin kaupungin palvelujen läheisyydessä. Lisäksi meren läheisyydessä.
 
"aapee"
KiitoksiA vastauksista. Juu, ei mulla lähiöitä vastaan ole mitään, itsekin sellaisissa, eri puolella Helsinkiä asuneena. Täälläkin on vain tiedossa itäpuolella sellasia lähiöitä, joihin en lapsen kanssa muuttaisi. Tietenkin sitä tottuu kaikkeen, mutta on eroja olemassa ,vaikka lähiössä kuin lähiössä esim. ostarin alueet ovat usein vähän hmmm no, kammoja. Ajattelin esim. kouluja ja sellasta yleisfiilistä, en yksitäisiä spugeja tai kaupungin vuokrakämppiä siellä täällä. Niissäkin suurin osa on ihan normi porukkaa. Kivenlahdessa just ehkä siellä huonommalla puolella (Maininkitie) on juuri niissä 70-luvun lootissa sisältä kivan näköisiä, esullisempia asuntoja, jotka kyllä kelpais mulle, muta jos Kivenlahdessa oikeesti roikkuu ruumiita puista ja narkkarit notkuu joka kulmassa niin ei se asunnon sisältö sitten ehkä kompensoi tuota...heh. No, vieläkö joku osaa kertoa jotain?
 

Yhteistyössä