klexanesta kokemuksia (v****taa ku pientä oravaa)

Juuh..eli oisko kellään kokemusta tosta klexanesta mitä pitää piikittää?
Tulin just lekurista jossa jalka kipsattiin (murtunu jalkapöydästä? läheltä nilkkaa) ja ainakin 6vk kipsissä. Lekuri määräs suuren riskin takia tota klexanee
et pitäis piikittää.

(sissus saatana että se on kallista :O ) ...okei kyl se opasti se miten se piikitetään mut eihän mulla oo piikkikammoo..eiii ...

Lähinnä sitä että onko siitä tullu kellekkään mitään sivuoireita tai jotain mitä ois hyvä tietää?
 
"vieras"
No piikittämistä ei ainakaan tarvitse pelätä. Se mahaläski siinä on lähes tunnotonta ja neula on tosi ohut. Joskus voi osua sellaiseen kohtaan, että jotakin tuntuu, mutta yleensä se on melkein ihan sama tunne, kun että pistäisi naapurin mahaan.
 
"vieras"
Maha tulee olemaan mustelmilla ja muutoinkin vuotoherkkyys voi vähän lisääntyä. Ei muuta ku mahanahasta reilusti kiinni ja tökkäät piikin, se on pieni ja ohut eli ei muuta ku nipistä :)
 
Ei mulle mitää kummempaa tullu. Pistoskohtiin mustelmajälkiä ja hieman mustelmaa muutenkin jollon käsky kävi lopettaa. Mut se piikki ei tuntunu missään oikeasti, aine vähän nipisti välillä. Mahanahkaan vaan reippaasti.
 
sh
Tosiaan vaihdat pistopaikkaa joka kerta. Ja pistopaikat pitäis olla navan alapuolella.

Onhan se toki kallista, mutta mieluummin pistäisin sitä entä hankkisin tromboosin..
 
"vieras"
6 vkoa on aika vähän, joten konkurssiin tuskin menet. Mustelmia lukuunottamatta jees lääke, itse pistän koko raskauden ajan päivittäin ja vielä 6vkoa synnytyksen jälkeen. Eikä olla konkurssiin menty vaikka on jo toinen raskaus menossa samalla annoksella :) Nääs terveydestä ei tingitä!
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Tosiaan vaihdat pistopaikkaa joka kerta. Ja pistopaikat pitäis olla navan alapuolella.

Onhan se toki kallista, mutta mieluummin pistäisin sitä entä hankkisin tromboosin..
juu toki hankitaan :) se eka hätkähdys vaan...mieluummin piikitys kun delaus (vähän suvussa tota tulppailua = isä kuoli sydän/keuhko veritulppaan, mutsilla oli aivoissa, äidin äidillä ja äidinäidin äidillä oli kanssa, äidin isällä , isän isä kuoli veritulppaan ja äidin isä kanssa ...).

mut kiitti kaikille vinkeistä ja asiallisista vastauksista :) . Jotenkin vaan iski ahdistus tosta piikitys jutusta *hengittää syvään* ja ku rupes välähtelee mielessä se tromboosi riski.
 
"Anne"
Mulla on piikkikammo joten mun mies pisti sen mulle joka kerta, ja mä katsoin muualle. Eka kerralla kun yritin reippaana pistää itse sain paniikkikohtauksen... Mullekin tuli mustelmia siitä mutta ei mitään oireita, eikä se kunnolla onneksi tuntunut.
 
Mä jouduin pistämään pari viikkoa keisarinleikkauksen jälkeen. Mulle sanottiin, että saa pistää mihin vaan 10 sentin etäisyydellä navasta ja mun mielestä navan yläpuolelle oli parempi laittaa, ei tuntunut niin inhottavalta. Joka kerta kun itse pistin, jäi mustelma, joten laitoin miehen pistämään, siitä ei jäänyt jälkeä, eikä tuntunut pistoa :) Mulla tuntui aina pientä kipua pistämisen jälkeen noin 5-10 min pistokohdan ympärillä, lääkärin mukaan oli vaan kyseessä joku paikallinen ärsytysreaktio, eikä siitä kannata huolestua.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Juuh..eli oisko kellään kokemusta tosta klexanesta mitä pitää piikittää?
Tulin just lekurista jossa jalka kipsattiin (murtunu jalkapöydästä? läheltä nilkkaa) ja ainakin 6vk kipsissä. Lekuri määräs suuren riskin takia tota klexanee
et pitäis piikittää.

(sissus saatana että se on kallista :O ) ...okei kyl se opasti se miten se piikitetään mut eihän mulla oo piikkikammoo..eiii ...

Lähinnä sitä että onko siitä tullu kellekkään mitään sivuoireita tai jotain mitä ois hyvä tietää?
Mutsi piikitti klexanee 6vkoa lonkkaleikkauksen jälkeen. ja mun täti piikitti viikon vatsalaukun ohitusleikkauksen jälkeen. Söi marevania abc resistenssin takia.

Kummallekkaan ei mitään oireita. Hinta on kallis ( tai no muistaakseni mutsille jäi 10pvän satsin hinnaks 28e. ( on muitakin lääkkeitä )
 

Yhteistyössä