Klo on 22.40 ja kerrostalon pihalla on edelleen pienet lapset pihalla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
”Onko normaalia”

Kuka saatana muka määrittää, mikä on ”normaalia”? Kaksplussan foorumi?

”Mitä tekisit”

En mitään jos eivät ole minun lapsiani. Etkä muuten tee sinäkään. None of your fucking business.
 
vierailija
Me asutaan omakotitalossa ja lapset pyrkii valvoon puolilleöin kesälomalla, alakoululaiset. Koko ajan vaan myöhentyy rytmi. Pihallakin voivat käydä mutta olen yrittänyt ettei enää 22.30 jälkeen. Olis ihanaa jos lastensuojeluviranomainen tulisi nukuttaamaan nuo lapset;)
Kaipaan omaa, rauhallista aikaa kesäisinkin...Mutta minkäs voi, geenit on meikäläiseltä perityt, itselläkin rytmi menee aina tosi myöhäiseksi heti kun mahdollista.
 
vierailija
”Onko normaalia”

Kuka saatana muka määrittää, mikä on ”normaalia”? Kaksplussan foorumi?

”Mitä tekisit”

En mitään jos eivät ole minun lapsiani. Etkä muuten tee sinäkään. None of your fucking business.
Ei ole normaalia. mm. lastensuojelulaki sanoo näin.

Kaikilla on ilmoitusvelvollisuus, jos huomaa epäkohtia lapsen kasvatuksessa/turvallisuudessa.
 
vierailija
Me asutaan omakotitalossa ja lapset pyrkii valvoon puolilleöin kesälomalla, alakoululaiset. Koko ajan vaan myöhentyy rytmi. Pihallakin voivat käydä mutta olen yrittänyt ettei enää 22.30 jälkeen. Olis ihanaa jos lastensuojeluviranomainen tulisi nukuttaamaan nuo lapset;)
Kaipaan omaa, rauhallista aikaa kesäisinkin...Mutta minkäs voi, geenit on meikäläiseltä perityt, itselläkin rytmi menee aina tosi myöhäiseksi heti kun mahdollista.
Ehkä vähän eri asia omakotitalossa kun kerrostalossa
 
vierailija
Lapset livistivät kotiin ennenkuin pääsin selvittämään asiaa niiden kanssa. Kyseessä siis kerrostaloalue Helsingissä, ei mitenkään turvallinen alue lapsille näin perjantaina yötä vasten
 
vierailija
Jaa. Meillä täällä maallaa muksut voi hyvinkin leikkiä vielä tuohon aikaa ulkona. Onhan loma. Toki aikuiset ollaan myös hereillä

Luojan kiitos ette asu tuollaisessa lähiömaailmassa
 
Eilinen jalkapallomatsi loppui vissiin joskus yhdentoista jälkeen.

Voisi hyvin olla mahdollista että lapset ovat pyytäneet saada valvoa kunnes se loppuu. Kesälomalla ei nukkumaanmenoajan ole pakko olla kovin tarkka.

Mä olisin antanut omilleni luvan mutta mä en kyllä asu Helsingissä.
 
vierailija
Ei ole normaalia. mm. lastensuojelulaki sanoo näin.

Kaikilla on ilmoitusvelvollisuus, jos huomaa epäkohtia lapsen kasvatuksessa/turvallisuudessa.
Onko suhteellisuudentajusi kokonaan kadonnut, vai oletko ammattipöyristyjä, joka puuttuu kaikkeen mahdolliseen? Ei tässä nyt puhuta mistään kolmevuotiaasta, joka haahuilisi keskellä keskustan katuja aamuyöllä.

Valot päälle nyt.
 
Hienoa teille. Edelleen Helsingissä kerrostaloalueella asia on täysin eri - vähän eri mittakaavassa ihmisiä liikkeellä ja liikennettä.
Helsingissäkin on hyvin erilaisia alueita. Ei tuo klo 22.40 ole minusta valoisaan kesäaikaan mitään ihmeellistä. Oma alakouluikäinen lapseni menee kesäisin nukkumaan vasta joskus yhdentoista aikaan, joskaan ei kyllä tykkäisi yksin olla pihassa noin myöhään. Mutta jos kavereiden kanssa ovat olleet, niin ei tuo nyt mitään kummallista ole.
 
vierailija
Mikä tekosyy kesä on laiminlyödä kasvatustyötä? Meillä on sängyssä 4lk klo 21, piste.
Toivottavasti itsekkin elät alituista arkea!

Mitä vikaa on kasvatustyössä jossa lapsi meneekin klo 21 sijaan nukkumaan vaikka 23? Ja nukkuu aamulla vastaavasti 2h myöhempään.

Kellon viisarien asentoko sen lapsen pilaa? Anna mun tämä idiotismi kestää...
 
vierailija
Toivottavasti itsekkin elät alituista arkea!

Mitä vikaa on kasvatustyössä jossa lapsi meneekin klo 21 sijaan nukkumaan vaikka 23? Ja nukkuu aamulla vastaavasti 2h myöhempään.

Kellon viisarien asentoko sen lapsen pilaa? Anna mun tämä idiotismi kestää...
Peesi tälle.

Mut hei superkasvattajat tietää että alakoululaiset menee rikki jos eivät ole nukkumassa 2100 läpi vuoden
 

Yhteistyössä