Kohdun ulkoinenko?

Ahdistaa ja vaivaa... Viikkoja pitäisi olla nyt 6+3 ja tänään alkoi kipu suoraan munasarjan kohdalla.
Se tuntuu tietyissä liikkeissä , jos kumarrun sattuu vasemmalle alavatsaan ja selkään... Kipu säteilee myös reiteen ja pakaraan. Se ei ole jatkuvaa mutta on tunne että siellä on jotain ”hellänä” . Joskus aijemmin mulla oli melkein vastaavaa kipua todella kipeän ovulaation aikana , mutta eihän enää voi olla siitäkään kyse kun olen raskaana.

Mua vaivaa myös se että varsinaisesti kohdun kohdalla ei ole ollut minkäänlaisia nippailuja koko raskauden aikana , niin kuin muissa raskauksissa , eikä valkovuotoakaan ole kuin ihan niukasti.
Mulla on jo kerran ollut kohdun ulkoinen raskaus ja nyt sitten mietin pääni puhki onko tämä taas sellainen ... En vaan enää jaksaisi mitään sairaala rumbaa ja kaikkea. Viimeksi mulle ei auttanut se metostreksaatti hoito ja jouduttiin leikkaamaan...

Mun piti nyt elää normaalia elämää monen vaikean vuoden jälkeen :( niin bum olenkin raskaana ja just tämmöisten pelottavien kipujen kanssa .
Ja stressaan mitä sanon töissä kun menen huomenna päivystykseen...
Ja kaiken tämän päälle on kumminkin kunnon raskausoireet väsymyksineen ja pahoinvointeineen. Nyt alkanut olemaan vielä päänsärkyäkin...
Tuntuu typerältä kärsiä hirveitä oireita jos tuloksena on kumminkin keskenmeno ... ja toisenkin munajohtimen menetys.

Onko kukaan kokenut vastaavia kipuja raskauden aikana??
 
Mulla ei kokemusta ku:sta, mutta noilla viikoilla voi hyvin keltarauhanen jomotella. Mulla munasoli irtosi vasemmalta joten alkuviikoinna välillä tuntui jomotusta vasemmalla puolella ja lääkäri sitten sanoikin että johtunee siitä keltaraihasesta.

Mutta hyvä että menet päivystykseen, varmasti saat ultran kun sulla kerran jo yks takana ja se kai vähän lisää mahdollisuutta toiseen. Toivotaan että kyse ei nyt kuitenkaan siitä :)
 
Mulla ei kokemusta ku:sta, mutta noilla viikoilla voi hyvin keltarauhanen jomotella. Mulla munasoli irtosi vasemmalta joten alkuviikoinna välillä tuntui jomotusta vasemmalla puolella ja lääkäri sitten sanoikin että johtunee siitä keltaraihasesta.

Mutta hyvä että menet päivystykseen, varmasti saat ultran kun sulla kerran jo yks takana ja se kai vähän lisää mahdollisuutta toiseen. Toivotaan että kyse ei nyt kuitenkaan siitä :)
Kipu on ollut tänään lievempää , joten en sitten jaksanut lähteä sinne päivystykseen... Ja ehkä vähän levollisempi olo, myös toista munasarjaa jomottanut. Venytellessä kyllä vihloo tonne toiselle puolelle... Tänään ei vaan ole ällöttänyt enää paljoa mitään eikä ole väsyttänyt... Hetken oon jopa ajatellut että olisko menossa kesken. Ennemmin toivoisin sen luonnollisen keskenmenon kuin sitten kohdun ulkoisen . Torstaina olisi ultra, toivottavasti siihen asti pärjäisi ilman ihmeempiä kipuja ja ongelmia.
 
Anteeksi kysely, mutta palan halusta saada tietää miten tässä kävi...?? Mulla on rv 7 menossa ja nyt särkenyt 2 pvää päätä. Neuroottinen kun olen niin pelkään päänsäryn olevan km:n oire Lisäksi raskaustestissä oli tänään testiviiva hieman haaleampi kuin kontrolliviiva. Vielä viime viikolla viivat oli yhtä vahvoja. Tiedän ettei sen perusteella pitäisi panikoida, mutta minkä teen. On ollut myös repäisykivun tyyppistä kipua vas munasarjan kohdalla, ja jonkinlainen riski kohdunulkoiseen on olemassa koska tämä on ivf-raskaus. Ensi viikolla vasta uä enkä millään jaksais odottaa...
 
Anteeksi kysely, mutta palan halusta saada tietää miten tässä kävi...?? Mulla on rv 7 menossa ja nyt särkenyt 2 pvää päätä. Neuroottinen kun olen niin pelkään päänsäryn olevan km:n oire Lisäksi raskaustestissä oli tänään testiviiva hieman haaleampi kuin kontrolliviiva. Vielä viime viikolla viivat oli yhtä vahvoja. Tiedän ettei sen perusteella pitäisi panikoida, mutta minkä teen. On ollut myös repäisykivun tyyppistä kipua vas munasarjan kohdalla, ja jonkinlainen riski kohdunulkoiseen on olemassa koska tämä on ivf-raskaus. Ensi viikolla vasta uä enkä millään jaksais odottaa...
Hei, tässä kävi yllättävän onnellisesti. Rv 7+5 löytyi ihan oikeasta paikasta elävä alkio sykkeen kanssa :)
Päänsärky on minusta hyvä oire, kertoo hormonaalisista (hyvänlaatuisista) muutoksista. Keskenmenoon minä taas yhdistän menkkamaiset krampit ja noi repäisykivut taas kertoisi siitä että kohtu kasvaa ja ne kiinnikkeet siellä venyy.
 
Hei, tässä kävi yllättävän onnellisesti. Rv 7+5 löytyi ihan oikeasta paikasta elävä alkio sykkeen kanssa :)
Päänsärky on minusta hyvä oire, kertoo hormonaalisista (hyvänlaatuisista) muutoksista. Keskenmenoon minä taas yhdistän menkkamaiset krampit ja noi repäisykivut taas kertoisi siitä että kohtu kasvaa ja ne kiinnikkeet siellä venyy.
Ihana juttu kuitenkin että ultrassa kaikki hyvin,toivottavasti menee jatkossakin. Kiitos toiveikkaasta vastauksesta. Ultraäänen odottaminen on niin piinallista, että huomaan lipsuvani aika vahvasti vainoharhaisuuden puolelle oireita tai niiden puutetta tarkkaillessani...
 

Yhteistyössä