Kohdunsuu täysin pehmeä rv 35+5 ja vauvan pää jo todella alhaalla...Millon synnytys?

Pohdinkin tässä, että onko muilla ollut vastaavaa tilannetta, jotta voisi kertoa kokemusta, että kuinka kauan synnytystä piti vielä odotella? Kysyin neuvola lääkäriltä ja hän sanoi, että tilanne voi pysyä vielä hyvin vaikka kuukauden samanlaisena. Ei kai!?! En malta odottaa niin kauan enää! :) Sanoi kyllä vielä, että ei tarvi kuulemma montaa supistusta että vauva tulee ulos kun on jo noin alhaalla ja paikat ihan "löröt". :D

Tänään siis rv36+0 eli viikon päästä vauveli olisi jo täysi aikainen. Sillon saisi mun puolesta jo tulla. :)
 
Moikka!

Mulla juuri samanlainen tilanne, kohdunsuu on myös hieman auennut. Samaa siis mietin kuin sinä =). Mulla kolmas raskaus alle kolmessa vuodessa, mutta aikaisempien perusteella ei ole vauvalla mitään kiirettä. Jospa tämä kerta olisi erilainen muutenkin, sillä ei mulla edellisissä raskauksissa ole olleet paikat näin kypsinä ja vauva alhaalla.

Helmitoivo, 36+1
 
Mulla kans ensimmäisestä synnytyksestä kulunut vain vuosi. Viimeksi näillä viikoilla kohdunsuu oli kiinteän ja pehmeän välimaastossa. Ja esikoinen syntyi 38+6. Sen takia vähän elättelen toiveita että tämä pikkuinenkaan ei malttais ihan laskettuun aikaan pysyä masussa. :)
 
Aloittajalle on jo selvinnyt kuinka kauan synnytykseen lopulta meni :) Vastataan kuitenkin! Minulla rv 31+1 paikat myös täysin pehmeät, kohdunkaulaa jäljellä n. 8mm. Sairaalalepoon, peloteltiin että lapsi syntyy milloin tahansa. Makasin rv 34+3 asti, sitten kotona meni vedet tasan rv 35. Aiemmin sanottiin myös, että synnytys on supernopea. No käynnistää lopulta piti :)
 
No täytypä nyt tulla ihan kertomaan, että miten minulla sitten kävi. :)

Eli pikku tyttö syntyi raskausviikolla 39+2. Sairaalaan lähdettiin kun supistuksia oli tullut 5 min välein noin 45min ajan. Supistuksen ei vielä kuitenkaan olleet niin kovia, että olisin tarvinut kipuun kivunlievitystä. Sairaalaan ajeltiin vartti ja siellä laittoivat sydänkäyrään. Tällöin kohdunsuu oli 4-5cm auki. Kerkesin makoilla pöydällä noin vartin ajan, kunnes tuli älyttömän kova ja kipeä supistus ja tunsin pienen napsahduksen alapäässä ja lapsivedet menivät. Sillon sanoin haluavani kivunlievitystä ja kätilö tilasi samantien anestesialääkärin ja siirryimme synnytyssaliin. Muutama supistus kerkesi tulla ilokaasun auttamana ja sitten sain spinaali-epiduraaliyhdistelmän. Tehosi saman tien, enkä tuntenut enää mitään, en edes painetta alapäässä. 45min kuluttua aloin tuntea supistukset paineen tunteena ja kätilö tuli tarkastamaan tilannetta. Olin 10cm auki ja sain ponnistaa. 3 minuutin (hyvin kivuliaan) ponnistamisen jälkeen syntyi sitten meidän prinsessa. :)

Ensimmäisestä todella kivuliaasta supistuksesta meni siis noin 1,5 tuntia kunnes vaavi oli ulkona. Tästäkin ajasta 45min en tuntenut mitään kipua! Nopeasti siis meni, unelma synnytys kaikin puolin! :)
 
Niin ja kun soitin sairaalaan ja kysyin että jokohan meidän kannattaisi tulla kun neuvolalääkäri oli sanonut että paikat sen verran pehmeät, ettei tarvi montaa supistusta kun vauva syntyy, niin tähän sairaalan kätilö sanoi, että ihmettelee miksi neuvolalääkärit noin sanovat, koska se ei enteile mitenkään nopeaa synnytystä tai sitä, että vauva syntyisi pian.
No mun tapauksessa oli nopea synnytys, mutta niin ei kuulema kuitenkaan voi päätellä paikkojen pehmeämisestä huolimatta.
 
Voin nyt vastata tähän omaan kysymykseen kun olen jo sen suhteen viisaampi. :)

Eli synnytys käynnistyi supistuksilla viikolla 39+5. Synnytyksen kesto noin 3 tuntia ja ponnistusvaihe 3 minuuttia.

Näin siis minulla. :)
 

Yhteistyössä