Kohdunulkoinen raskaus: jälkipuintia

Heissan!

Huolitaanko mukaan?

Mulla todettiin KU 7.12. Menin päivystykseen oikean puoleisen kipuilun takia, mutta myös senkin takia, että raskausoireita ei ole ollut ollenkaan. Hcg mitattiin sillon 1700 ja paria päivää myöhemmin vain 1900. Sillon sain piikin ja tässä ajetaan alas raskautta.

Mulla ei ole minkäänlaista vuotoa, ei yhtään niin mitään. Tänään kävin labrassa ja perjantaina menen ultraan ja labraan.

Mieli on sekava ja olo on epätodellinen. Ei tiedä mitenkä päin tässä pitäis olla.
Seuraava raskausyritys mietityttää, kun jonkunasteinen KU raskaus on vissiin riskinä ja kun mulla on hirmu aggressiivinen endometrioosi, niin |O

En oikein tiedä mitä tässä kirjottelis...
 
Rhiannon :hug: . Toivottavasti hCG lähtee pian laskuun. Eipä siinä auta muu kuin uskaltaa ja toivoa parasta, jos sen vauvan haluaa. Siis puhun tässä seuraavasta raskaudesta. Mulla on takana yks keskoskaksossynnytys (12 vuotta sitten), kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja yks kohdunulkoinen. Pelottaa niin penteleesti, varsinkin kun mikään noista ei ole mennyt fyysisestikään helposti, mutta pakko kai sitä on yrittää, jos sen vauvan vielä haluaa...

Mää en osaa tuosta vuodosta sanoa mitään, kun mulla se KU oli niin eri paikassa, vuotoherkässä paikassa, ja kun vuosi, niin sitte sitä tuli aika paljo ja söin jotain vuotoa estävää lääkettäki. Lisäksi mulla kaavittiin. Tai siis ensin kaavittiin ja sitte vasta sain Metotreksaattia kun hCG ei lähtenytkään laskuun. Toivottavast sulla ei mee tässä kuukausitolkulla. Voimia ja pikaista toipumista! :hug:
 
Happihyppy kiitos :heart:
Eipä ole helppoa ollu sullakaan :(

Mitä oireita teille on tullu metotreksaatista?
Mulle tuli haavaumia suuhun, nenä alkoi vuotamalla vuotamaan verta, kuume nousi. Sormeen kun tuli haava, se ei meinaa parantua ollenkaan, vaan pukkaa mätää ulos. Väsymys on kova ja ilmeisesti masennuksen oireitakin on, jotka vois liittää tuohon pistokseen. Perjantaihin asti pitää odottaa ultraa ja jälleen kerran verikokeita.
 
Omaa tarinaani: Mä plussasin maaliskuun 12.päivä, vaikka edelliset menkat olivat olleet 1.-7.maaliskuuta. (Siksi tein raskaustestin, koska huomasin ovistestin olevan vahva). Arvasin heti että kyseessä on kohdunulkoinen koska menkat olivat olleet normaalisti...
16.maaliskuuta ultrassa todettiinkin että ei siellä sikiöö näy, ja
17.päivä menin labraan ja hcg oli silloin 486.
19.päivä se oli 350 ja 20.pvä 370.
23.pvä hcg yli 500, joten mulle tehtiin kaavinta. Seuraavana päivänä hcg oli noussut yli 600 kaavinnasta huolimatta, joten sain metotreksaattipiikin.
Seuraavan kerran hcg mitattiin 2.4 ja se oli enää 157. Vuosin paljon verta ja sain siihen jotain vuotoa hillitsevää lääkettä (Caprilon).
4.4 hcg 104 ja 15.4 se oli enää sen 2. Siihen mennessä vuoto oli jo loppunut ja seuraavat oikeat menkat alkoivat 6.toukokuuta. Jouduttiin käyttämään ehkäisyä sen 3kk, joten saatiin juhannuksena lupa yrittää taas raskautta. Toukokuun jälkeen mulla tulikin sit seuraavat menkat 7.kesäkuuta ja oviksen bongasin just juhannuksena. Sitten sekstailtiin, ja nyt odotan toista lasta viikolla 28 :) Puoltoista vuotta siihen kaikkiaan meni, mut nyt ei auta kuin toivoa että tämä menis loppuun asti hyvin.
 
Siruliinu :hug: ja kiitos tarinastasi. Sain hiukan toivoa siitä :heart:

Tämän päivän uutiset:
Odotellaan hcg:n vastauksia. Tiistaina oli ollu nousussa, melkein 2000. Tämän pvän vastauksia ei ole tullut, mutta soittavat, jos pitää laittaa uusi metotreksaatti- piikki :headwall: Kohdussa ja sen ulkopuolella ei mitään muutosta tapahtunu.
Mieli on maassa ja itku herkässä.

Muoks. Soittivat juuri, että hcg on laskenu sen verran ettei tarvi uutta metotreksaattia :) Huh. Mutta jatkossa labrassa sitten ravataan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siruliinu:
Rhiannon Hieno juttu että on laskuun päin! Muistatko paljoko hcg on nyt? Tuleeko sulta mitään vuotoja?
Mikä päivä sulle se metopiikki laitettiin?
Onhan se hienoa. Hcg-arvo oli 1443. Ei tule mitään vuotoja, kipuja on jonkun verran.
Metopiikki laitettiin 11.12.

Sais kyllä laskea vauhdikkaammin.

Mulla on ollu kuumeilua, suu haavoilla, nenäverenvuotoa, jalkojen turpoamisia yms. metotreksaatista johtuen :headwall:
 
Rhiannon Mäkin olin monta viikkoa kipeä silloin :/ Mut pääasia ettei munanjohdin poksahtanut...
Mulle ei tullut oireita piikistä, eikä mua edes varoitettua mahdollisista oireista.
Toivotaan että jatkossa hcg laskee vauhdikkaammin, eihän sitä tiedä :) Pääasia että raskaus on alkanut nyt kuihtumaan pois sieltä väärästä paikasta.
 
Kiitos Siruliina :heart:

Se on tosiaan pääasia ettei munajohtimet poksahtanu. Mulla kun toinen munasarja -johtimineen on kiinni jossain kohdun takana. Oikea kait on ok.

Nyt alkoi illasta vuotokin. Kerrankin siitäkin voi olla onnellinen :D

Millon tässä uskoltais alkaa uudelleen yrittämään?
 
Mulle sanottiin, että piikin takia pitää odottaa 3kk. Mulle ei tullu siitä mitään oireita, vaikka kivuista varoteltiinkin. Se syö elimistön foolihapot, joten voisit popsia foolihappoja nyt oikein urakalla. Siitä vissiin johtuu ne suun haavaumat.
 
Happihyppy, meille ei sanottu mitään tuosta 3kk:sta. Tai sanottiin, että aiemmin on ollu suositus se 3kk, muttei enää. Mulla on tuossa vahvaa B-vitamiinia, joka on auttanu suun haavumiin ja muihin haavaumiinkin vissiin. Ja muitakin vitamiineja.

Musta on kurjaa ettei lääkäri maininnu mitään mahdollisista sivuvaikutuksista. Ja jos tuossa metotreksaatissa on suuri kerta-annos, pitäis antaa kalsiumfolinaattisuoja.
 
Tosiaankin, foolihappoa nyt vaan kehiin :)
Mä kysyin lääkäriltä silloin että miksi en saanut reseptillä sitä vahvaa foolihappoa niin lääkäri sanoi että yhden metopiikin jälkeen se ei ole vielä tarpeellista.. Ja myydäänhän miedompaa foolihappoa ilman reseptiäkin...
Mulle eka lääkäri sanoi että 2kk on varoaika, toinen sanoi että se on 4kk, joten kolmas tuli siihen tulokseen että 3kk :) Kyllä mä suosittelen odottamaan ainakin sen 2kk, niin ei tarvi myöhemmin miettiä (jos heti tärppää) että aiheutuuko piikistä vauvalle joku kehityshäiriö... Ja meneehän tuossa useampi viikko että hcg laskee kokonaan ja tulee seuraavat menkat, joten ei muutamaan viikkoon edes voi yrittää senkään takia..
 
Kiitos teille hirmusti informaatioista!!

Pitää käydä ostamassa foolihappoa vielä lisäksi.

Ja se vuoto, minkä piti alkaa merkeistä päätellen ja tuhrusta... katosi kuin pieru Saharaan :headwall: |O Ja nämä kivut on ihan uskomattomia...

Ei tässä ihan heti olla yrittämässä.
 
Mikäs tilanne täällä kaikilla? Onko yrityksiä jatkettu? Testasin taas plussan =) Nyt sitten jännätään taas, toivottavasti on parempi onni matkassa tällä kertaa. Takana siis KU 04/09, jossa toinen munanjohdin poistettiin,keskeytynyt keskenmeno 07/09 ja keskenmeno 11/09. Tsemppiä kaikille!
 
Hienoa DP että pääset vihdoin taas kuumeilemaan.

Mahtavia uutisia hupu07:hug:

Itsekin plussasin tänään MUTTA vuodan verta :ashamed: Tänään dpo 10 vasta joten voisi olla kiinnittymisvuotoa. Aika runsasta sellaista kyllä. Pitäkää peukkuja että pikkuinen onnistuisi kiinnittymään vuodosta huolimatta :ashamed:
 
Mahtavaa P123, onnittelut plussasta. Toivon ja uskon, että se on vain jotain kiinnittymisvuotoa, kun kerran tulee noin alussa! Kyllä se nyt jo saa luvan onnistua meidän kaikkien kohdalla =) Palaan tiistaina ultrakuulumisilla. =) toivottavasti hyvien uutisten kanssa.
 
Hei vaan kaikille :)
Tuossa olikohan tämän kuun alkupuolella todettiin, että hcg-arvo on normaali. Jee.
Menkkoja ei ole näkyny. Vanhan kierron mukaan menkkojen olis pitäny alkaa n. vko sitten, mutta ei. Kivut on hirveitä. Tein eilen testin, joka mielestäni näytti niin hailakan toisen viivan, että jäin epäilemään. Sen viivan näki ystäväni ja lapseni, mutta mies ei :D Että katsellaan tässä sitten. Yritystähän ei ole ollut, mutta kumin kanssa on tullu värkättyä ja liekö sitten käyny lipsahdus, kun oli yhdellä kerralla kumi jotenkin kummallisesti pois paikaltaan :LOL: Aikuiset ihmiset, ei osata käyttää kumia oikein :LOL:
 
Onnea hupu07 Nyt on pakko onnitella kunnolla!

Minulla viivat on vahvistuneet päivittäin, mutta edelleen tulee verta n. teelusikallinen päivässä. Ärsyttävää!Ultrakin vasta 11.2. ja happihyppyminä varmasti tulen hulluksi ennen sitä.

Mites Rhiannon?
 

Yhteistyössä