Kohdunulkoinen raskaus???

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
"huolestunut"
Mitä oireita teillä ollut kohdunulkoisessa raskaudessa? Itsellä normaaleja raskausoireita (lievää huonovointisuutta, rintojen arkuutta) mutta nyt parina päivänä ollut voimakkaita vihlovia kipuja vasemman munasarjan kohdalla. Kipu ei kestä kauan. Ei ole vuotoa. Olen aivan holesta soikeana. Voiko olla kohdunulkoinen? Omien laskujen mukaan rv 5+5 menossa. Eikä ole ensimmäinen raskaus.
 
mulla ollu kohdun ulkoinen raskaus.eka oli pientä tiputtelua(luulin menkoiksi) viikon kuluttua sain niin kovia alavatsa kramppeja että jouduin päivystykseen.sain injektion joka ei auttanut ja jouduttiin leikkamaan,olin todella kipeä ja luulin kuolevani, ei mitään tavallisia raskausoireita..en oikein usko että sulla on ulkonen mutta mene ihmeessä lääkäriin jos epäilet..nimim. yhden munatorvensa menettänyt:(
 
aliicia
Hei mulla on kans 5+5 tänään omien laskujen mukaan ja samat lievät oireet kun sulla plus viime viikolla oli pienenpientä vuotoa. Ja välllä kramppaa kovastikin. Soittelin päivystykseen ja sanoivat siellä että seuraa kotona tilannetta ja tule ultraan vasta 6-7 viikolla, jonne yritän nyt sinnitellä. Kamalaa tämä epätietoisuus. Mutta kovasti kätilö lohdutteli, että kuulostaa ihan normaalilta. En sitten tiedä... Tsemppiä!
 
aliicia
... ja lisäys vielä, että ei ole täälläkään eka raskaus. Kaksi keskenmenoa peräkkäin ja kun nytkin alkoi vuotamaan niin huoli on kova, että kesken menee :/ Mutta mitä olen kuullut kohdunulkoisesta raskaudesta, kivut ovat kuulemma sitä luokkaa ettei voi erehtyä. Monilla tutuillani on ollut kovia vihlontoja ilman että mikään olisi ollut huonosti. Päivystyksessä varmaan osaavat neuvoa parhaiten ja voivat varhaisessakin vaiheessa ainakin tarkastaa onko raskaus kohdunsisäinen, eli sinne vaan jos kovasti epäilet.
 
Juu ulkoisessa ovat kivut niin kovat että jalat menee alta ja pahimmassa tapuksessa miltei pyörtyy...mulla ei auttanu lääke mikä joskus auttaa..sain todella hengen salpaavia kramppeja ja meinasin pyörtyä,.. hb oli 76 kun pääsin sairaalaan ja mut leikattiin..:( miltei inhottavin kokemus ikinä!
 
Minulla oli todella kovia toispuoleisia vatsakipuja, vihlaisuja ja kramppeja rv6+, sekä pientä tiputteluvuotoa. Lääkärit olivat satavarmoja kohdunulkoisesta, vaan täällä masussani hän vielä köllöttelee, nyt rv 26+5 :) syy kipuihin ei selvinnyt, niitä tuli vielä muutamia kertoja mutta menivät sitten ohi itsekseen.

Eli älä vielä hätäile, voi olla ihan normaaliakin (ja todennäköisesti onkin) :)
 
.,.
Hei mulla on kans 5+5 tänään omien laskujen mukaan ja samat lievät oireet kun sulla plus viime viikolla oli pienenpientä vuotoa. Ja välllä kramppaa kovastikin. Soittelin päivystykseen ja sanoivat siellä että seuraa kotona tilannetta ja tule ultraan vasta 6-7 viikolla, jonne yritän nyt sinnitellä. Kamalaa tämä epätietoisuus. Mutta kovasti kätilö lohdutteli, että kuulostaa ihan normaalilta. En sitten tiedä... Tsemppiä!
Jos on kovaa, yhtäjaksoista kipua, tuntuvaa jomotusta toisella puolella, ei kannata odotella viikkokausia. Eikä kyllä voikaan.. Itsella rv 6+, kun ku repäisi munatorven, sisäinen verenvuoto ja taju meni töissä.
Sairaalassa välittömästi leikkaukseen, jossa ensin koko munatorvi poistettiin, ja sen jälkeen vielä toinen leikkaus, jossa poistettiin vielä muutakin. Mutta toi toinen leikkaus olikin seurausta mokasta joka tapahtui 1.leikkauksessa.
Joka tapauksessa, tilani oli jo kriittinen mennessäni sairaalaan, joten ei kannata jäädä kipuineen odottamaan sisäistä verenvuotoa,
 
"Jeba"
Itsellä juuri viime viikolla selvisi kohdunulkoinen oikeassa munatorvessa.

Oli normaaleja raskauoireita, pahoinvointia, rinnat kipeänä, menkkajomotuksia ja ylös noustessa kovia vihlaisukipuja oikealla puolella.
Sitten eräänä perjantai iltapäivänä, kolme viikkoa sitten sain ihan tuskallisen kipukohtauksen, viilsi oikealle puolelle alavatsaa kuin joku olisi puukolla viiltänyt, en pystynyt liikkumaan ja olin vain sikiöasennossa ja mietin että mitä ihmettä, kipu kuitenkin loppui muutamassa tunnissa kun otin särkylääkettä. Sen jälkeen oli edelleen vain menkkajomotuksia.

Viikko sitten maanantaina istuskelin ihan rauhassa tietokoneella ja katselin ihmisten ultrakuvia ja sitten kun nousin ylös niin tunsin kuinka veret vain valahtivat housuihini. Viikkoja oli 6+5. Kivut alkoivat sitten tiistaina ja hyytymien tulot myös. To sitten viimein pääsin naistenpolille ultraan ja siellä selvisi että raskaus oli oikeassa munatorvessani. Hcg arvot olivat niin matalalla jo että nyt vain seurataan niitä, ei tarvitse leikata tms.
 

Yhteistyössä