Kohti kevennystä 2015

Suolainen on maistunut joo tosi huonosti, vedelmakaurapuuro ja valion keitot menee, mansikoita ja vaniljajäätelöä olen myös jonkin verran popsinut.
Tosi kärttyinen olen koko viikon ollut, pyrin pitämään suuni kiinni :D

Ihan ihme flunssa, kunnon kuume ei nouse eikä juuri muutakaan oiretta lukuunottamatta pientä köhää. Sellainen jyrän alle jäänyt olo.

Ensi viikolla uusilla energioilla sitten varovasti takaa normaaliin rytmiin.

No
 
Sairastaminen on inhottavaa.. mutta onneksi vain väliaikaista.
Minä keksin uuden herkun - pilttipurkillinen mangososetta ja purkillinen valion rahkaa, sitä rasvaista versiota, kaloreita satsissa n 250 ja on täyttävää ja ihanaa.. Mulle sopiva välipala tai iltapala. Vaihtelua marjoille!
 
Mä tykkään myös käyttää pilttejä, sitä luumua syön juurikin maitorahkan kanssa. Vatsa toimii hyvin aina sen jälkeen.
Ne on käteviä eväitä myös esim.uimahallille jos tietää että ruoka vähän venähtää, saa vaihtelua sille iänikuiselle baananille.
 
Flunssa alkaa pikkuhiljaa luovuttamaan, olo jokseenkin plääh kyllä vieläkin.
Jos tänään jaksaisi touhuta jo jotain normaalia, vaikka imuroida :)

Sieltä hän ne kuukautiset nyt pamahti päälle, joten saa nähdä mitä vaaka näyttää tiistaina. Voi olla että punnitse sitten vielä loppuviikosta uudemman kerran.

Päätettiin että aletaan käymään koko perheen voimin uimahallissa kerran kaksi viikossa, voidaan miehen kanssa vuorotellen uida pidempää matkaa toisen viihdyttäessä 10-vuotiasta vesipetoa.
Kuntoutuksen aikana kävin paljonkin uimahallilla, se rentoutti ja auttoi kipuihin, mutta jostain syystä se sitten jäi.

Mulle iskee näin syksyisin aina joku ihme remonttikuume, nytkin suunnittelen mahdollisia seinien maalauksia ym. Järjestystä huoneissa nyt ainakin pitää päästä muuttamaan. Hyvissä ajoissa ennen joulua tää into aina kerkeää kadota, ja joulusiivousta meillä ei siis pitkän kaavan mukaan tehdään koskaan :D

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Hyvä juttu Mammamyy että olet jo tolpillasi... Mulla on ollu kans joku ihme väsy aika, töissä oon jaksanu mutta sinne on tuntunut jäävän kakki energia. Liikkunut en oo muutamaan
kuin ihan pakolliset, nukkunut sitäkin enemmän. Stressiä ja huolta on aiheuttanut myös koira, siltä löyty semmonen patti mahasta ja tietysti sitä pahinta pelkää.. Huomenna vien sen eläinlääkäriin näytille.
Kuukautiset loppu joten huomenna arvelin vaakallekin mennä, toivottavasti lukema olisi alaspäin..
Tuollainen koko perheen liikunta on mukavaa perheen yhteistä tekemistä, mekin sellaista harrastettiin kun lapset oli pienempiä, nyt ei nää lukiolaiset enää hirveesti ala meidän kanssa harrastamaan.
Ja Mammamyy tuo remonttihomma, niin tuttua! Minäkin olen suunnitellut olkkariin uutta sisustusta, vähän verhoja ja sellaista. Isompaa remonttia en, kun ollaan viimeiset 10 vuotta enemmän tai vähemmän rempattu tätä meidän vanhaa taloa...
Mukavaa viikon jatkoa sullekin, pidä peukkuja että eläinlääkäri antaa hyviä uutisia!
 
Siiri, miten lääkäri reissu meni koiruuden kanssa?

Tänään vaakalla käyty ja se näytti 121kg, eli 1kg miinusta.
Näyttäisi putoavan maltillisesti, niinkuin suunnittelinkin. Kaloreita en siis enään laske, satunnaisia päiviä olen seuraillut. Kunhan suunta alaspäin niin olen tyytyväinen.
 
Huomenta Mammamyy, lääkärireissu meni sikäli hyvin, että eläinlääkäri leikkasi koiran saman tien, kasvain oli sen verran pieni että arveli saaneensa kaiken pois hyvällä tervekudosmarginaalilla, mutta varmahan siitä ei voi silmämääräisesti olla, ensi viikolla tulee patologin vastaus niin sitten ollaan viisaampia kasvaimen laadusta ja poiston riittävyydestä, kasvunopeus ikävä kyllä viittaisi pahanlaatuisuuteen, mutta tuo leikkaus on voinut olla parantava hoito sellaiseenkin. Leikkaus meni hyvin ja koira voi ihan hyvin.
Vaakalla en oo edes käynyt. Hieno juttu sun laskusuunta, siitä se etenee...
 
Hitaasti hyvä tulee, on muuten sanonta mikä on ihan ehdoton laihduttaessa.
Munkin liikkumiset viime viikolla oli tosi nihkeessä, kroppa otti aikaa flunssan jälkeen, tänään jumpalle.

Siiri, tsemppiä koiran kanssa, toivotaan että kaikki menee hyvin ja toipuisi.

Pidin ruokapäiväkirjaa viikonlopun yli ja huomasin syövän aivan liian vähän. Kaloreita tuli molempina päivinä 1200-1300.
Täytyy vähän lisätä, pelkään jäävän säästöliekille.
Olen tässä pohtinut, että kuinkakohan tuo iho pysyy mukana painonpudotuksessa. Vaikka tahti onkin hidas, niin tosiasia on että ei tässä iässä tuo iho enään ole kuin nuorilla. Kuivaharjausta, kuorintaa ja rasvailua harrastan, toivottavasti siitä olisi jotain hyötyä.

Yhtä vanhaa hametta tuli kokeiltua, ja ei ollut riemulla rajaa kun vetoketju meni kiinni, vaikka olihan tuo vielä tiukahko :D
 
Heippa Mammamyy, pidä oikeasti huoli, että syöt tarpeeksi, liian pieni kalorimäärä voi johtaa nälkävelkaan ja sitä kautta aikaansaada syömispakkoa... puhumattakaan säästöliekistä ja siitä, että menetät lihasta etkä rasvakudosta.
Me saatiin hyviä uutisia eläinlääkäristä, patologi oli kasvaimen tutkinut ja se oli hyvänlaatuinen kasvain ja saatu kokonaisuudessaan pois :) Tosi vapauttava uutinen!
Älä turhaan huoli tuota ihoasiaa, minä laihduin viime talvena 20 kg eikä minulla roiku nahka muualla kuin vatsassa vähän ja alleissa, nekin ovat kovasti kohenemassa lihasten kasvun myötä, käsivarret ovat jo aika lailla hyvän muotoiset siihen nähden, millaiset roikot ne oli silloin painavampina aikoina. Lihaksia kannattaa yrittää vähän saada, niiden päällä löysempikin nahka istuu kauniisti! Mahanahka on mulla menetetty tapaus, sen verran maha venyi raskauksien myötä eikä ikinä palaudu normaaliksi, mutta en koe sitä ongelmana, se ei ole ylipainon syy vaan noiden lapsien :)
 
Siiri, hyvä juttu että koira sai terveen paperit, olen iloinen puolestasi :)
Juu liian iso kalorivaje varmasti laukaisee helpommin ahmimis himon ja juuri sitä mun pitää eniten varoa.
Huomasin että saan liian vähän rasvaa, olen nyt pehmeitä rasvoja lisännyt ruokavalioon ja sillä korjaantu myös tuo liian iso kalorivaje.

Mahanahka mulla myös raskaudesta aika lailla venynyt, kun tyttö syntyi 2 viikkoa yliaikaisena ja olihan tuo aika isokin(3,9 kg) ja lisäksi kaunis hätäsektio arpi pystysuunnassa :/
Kaippa tuo nahka ainakin osittain palautuu kun tahti kohtuullinen ja täytyy alkaa harkitsemaan sitä lihasharjoittelua myös.

Sori, teksti tönkköä näin heti päiväunien jälkeen :D
 
Kymmenen kiloa meni rikki tänään, vaaka näytti lukemaa 118kg.
Tuntuu aika hurjalta tuo -3kg pudotus kahteen viikkoon, mutta syönyt olen niin että nälkä ei ole vaivannut joten eiköhän ok :)

Seuraavaa välitavoitetta sitten tuonne 110kg paikkeille.
Tänään ajattelin palkita itseni uudella ulkoilupuvulla, shoppailu reissulle siis tieni vie :D
 
Tervehdys kaikille! Aloitin tänään laihdutusurakan räväkästi, eli yritän noudattaa "sairaaladieettiä" (http://www.kauneusjaterveys.fi/treeni-ravinto/painonhallinta/suosikkijuttumme-sairaaladieetti-2-viikon-ohjeet).
Oon noin 15 vuotta sitten sen vetänyt läpi ja painoa tippui mukavasti ja ennen kaikkea siitä sai tietynlaisen kurinalaisuuden holtittomalla syömiselle. Nyt painoa on 15 kg enemmän - kuten myös ikävuosia - joten saas nähdä mites tässä käy. Oon laihduttanut viimeiset 20 vuotta, välillä toki ollut normaalipainoinenkin, ja todennäköisesti samalla linjalla jatketaan. Mutta nyt vaaka näyttää huippulukemia 90,6, eli tarvitaan järeitä otteita. Ajattelin kirjoitella tänne, jospa se motivois hommaan paremmin. Mutta jos tuntuu, ettei dieetti sovi, niin sitten koitetaan jotain muuta.
 
Mammamyy onnea hurjasti, tuloksesi on huima! Kun vain muistat sen, että tämä kerta on sitten erilainen kuin aiemmat, eli nyt opit uuden tavan olla ja syödä, eikä paluuta entiseen ole :) En halua olla ilonpilaaja, mutta monesti vaan pienillä kaloreilla ollessa elimistö tuumii olevansa kuurilla eikä mitään pysyvää muutosta tapahdu, ei korvien välissä eikä painossa. Mutta hieno on lukemasi joka tapauksessa!
Minä en ole käynyt vaakalla, luulisin, että mitään ei ole tapahtunut :) Liikkunut olen ihan mukavasti, mutta niin olen myös syönyt, ihan liikaa ja ihan liikaa herkkuja, joten paino on varmaan se ihan sama 98. Tämmöstä tää nyt tahkoamista mulla on, mutta mihinkään kuurille en ala, uskon ja luotan siihen, että kun vaan opettelen tuntemaan nälkäni kunnolla ja elämään sen mukaan, paino tippuu.
Ja tervetuloa vaan joojoo22, joukkoon mahtuu kyllä!
 
Tervetuloa joukkoon joojoo22 :)

Siiri44, juurikin tuo ei kuurimaisuus on se minunkin tavoite.
Tässä opetellaan taitoja loppu elämää varten.
Uskon syöväni riittävästi, kaloreita tulee n.1700-2000 päivittäin(mitä nyt satunnaisesti olen tarkkaillut).
Ainoa ongelma oli liian vähäinen rasvan saanti, nyt sekin puoli ok ja ehkä kroppa uskaltaa päästää irti kiloista kun saa riittävästi rasvaa.
7 viikkoa tässä nyt oltu uuden elämäntavan kanssa, joten pudotuksen keskiarvo siihen nähden hyvä kun huomioi myös turvotuksen ja nesteen lähtemisen.
Ja onhan mun lähtöpainokin ollut hurja, todennäköisesti tahti ennemmin tai myöhemmin hidastuu.
Liikunta maistuu, olen jumpassa käynyt 1-2 krt viikko, pyöräilen 1krt viikko, uimassa käyn 1krt viikko(tällä hetkellä kyllä enemmänkin lilluttelua siellä vedessä),ja ukko on raahannut kerran viikkoon tunnin kävelylenkille :D
 
Hyvältä kuulostaa Mammamyy sekä asenne että liikuntamäärä :)
Kunhan vain pidät huolen siitä, ettet rajoita ruuan määrää liikaa, niin siitä nämä meidän opit tavaksi muuttuvat. Ihminen oppii uudet liikuntatottumukset ja uudenlaisen ruokavalion, mutta koskaan ihminen ei opi automaattiseen "kieltäytymiseen" tai ruuan määrän rajoittamiseen, se on tietoista toimintaa eikä kukaan sitä loputtomiin jaksa tehdä. Olen jostain Borgin kirjoista lukenut, että ruuan määrän rajoittaminen ennustaa epäonnistumista 2 vuoden tarkastelujaksolla lähes aina. Ja toisaalta ihan järkeenkäypää, ihminen tietoisesti katsoo mitä syö ja antaa mielen päättää, paljonko syö. Mulla on tällä hetkellä ongelma se, että valikoin syötäväkseni ihan vääränlaisia ruokia...
 
Näin miehenä voisin sanoa, että lihaskunnosta huolehtiminen auttaa myös naisia kiinteyttämään ja pudottamaan painoa. Toisaalta ei kannata tuijottaa sitä vaakaa joka päivä, vaan esim. mittaa mittanauhan kanssa vyötärön ympärysmitan vaikka kerran kuussa. Proteiini pitoinen ruoka auttaa pitämään nälän loitolla. Ruokavaliolla on enemmän merkitystä kuin liikunnalla. Nykyään taitaa olla trendinä hirveä läskinpoltto buumi. Siinä on joko tai meininki. Juostaan ja pumpataan äärirajoille, ja sitten uupumus iskee. Rauhallisesti ja pitkäjänteisesti kun liikkuu niin ei telo itseään. Siitä sitten pikkuhiljaa kasvattaa voluumia. Välillä voi ottaa rennommin ja suoda itselleen herkuttelu päivän. Eikä väliä vaikka joskus lipsahtaa ylensyöntiin. Painotan sanaa elämäntavan muutos, ei dieetti. Se voi olla pitkä taival, mutta kyllä kannattaa.
Itse painoin 6kk sitten 96kg ja tällä hetkellä painan 86kg.Maltillisesti pudottanut painoa. Varmemmin tuloksen näkee vatsan seudulta. Lihaskunto harjoituksia voi tehdä vaikka omalla kehonpainolla. Ei tarvitse tilata ihme härpäkkeitä ostosteeveestä. Tsemppiä. Lopuksi sanon, että ei laihtuminen ole mitään rakettitiedettä. Katsoo vaan mitä laittaa suuhun(y)
 
Oho, onpas aikaa vierähtänyt viime kirjoitukesta.:)
Syömisestä ja liikunnasta tullut ns.normaali rytmi arkeen, mitään ei lasketa, koitan vaan katsoa mitä suuhun tulee laitettua.

Paino tällä hetkellä 115kg, eli alaspäin mennään.
Kuurin rautaa joudun tässä ottamaan, kun jostain syystä hemoglobiini oli päässyt tipahtamaan.

Kiitos Martian66 miehen näkökulmasta asiaan :)

Saliharjoitusta täytyisi kiinteytysmuodossa alkaa harkitsemaan.

Vaatteet tuntuu reilummilta päivä päivältä, tietynlainen rento ote on tullut. Olen sallinut kivasti herkkujakin itselleni ja löysinkin taas innon leipomiseen.

Tsemppiä kaikille ja hyvää syksyn jatkoa, koitan nyt ainakin kerran kuussa kirjoitella kuulumisia.
 

Yhteistyössä