Koira ihmiset huomio!!! apua tarttis äkkiä!

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
miten voisin helpottaa tuota meidän kultsu nartun oloa, kun se yökkii ja kakoo, mutta ulos ei tule kuin vähän limaa. mistä voi johtua?
itse epäilin, että on syönyt jotain sopimatonta ulkona, kun saa olla vapaana tuossa meidän pihassa.
Eilen illalla oli sama homma.
Olo on ihan neuvoton, kun on meille uusi tilanne.
 
saska
kakooko se ihan vähän väliä vai helpottako kun saa ne limat pois oksennettua? meidän sakemanni tekee välillä sitä että käy lenkillä kakomaan ja viimesellä saa ne limat pois ja sit on taas elämä kunnossa. eli ei mitään vakavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmuuu
ap
sitä limaa ei siis tule paljon, ja eilen ja tänään on yhtäkkiä sisällä alkanut kakomaan, ja kakonut jonkun aikaa ja sitten rauhoittunut.
Miten mä voin tarkistaa onko kurkussa jotain?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sitä limaa ei siis tule paljon, ja eilen ja tänään on yhtäkkiä sisällä alkanut kakomaan, ja kakonut jonkun aikaa ja sitten rauhoittunut.
Miten mä voin tarkistaa onko kurkussa jotain?
Avaat suun isolleen ja kurkistat, ei siihen oikein muuta keinoa ole..

Käytkö koirapuistoissa tms? Onko teillä päin ollut tuota kenneyskää liikkeellä?
 
Koiraihminen
Joo minä kanssa ottasin yhteyttä eläinlääkäriin! Ei soitosta ainakaan haittaa ole! Siellä he osaavat kuitenkin neuvoa tarkemmin.

Toivottavasti syy selviää ja koiruli voi pian paremmin!!
 
saska
jos syö ja juo normaalisti ni empä usko että on kurkussa mitään... kun mainitsit että on pihassa vapaana, niin veikkaisin että on sieltä syöny heinää ja niitä oksentelee pois. ei toinna maalata piruja seinälle..
 
vieras
On ihan normaalia että koira välillä kakoo ja yökkii, mutta jos sitä tapahtuu koko ajan ni sit on jonkun taudin saanu. Jos saa juotua vettä ni voi seurailla pari päivää ja pitää paastolla ni masu rauhottuu. Sit alkaa antaa pikku hiljaa ruokaa esim. riisi+raejuusto seosta ja sit pikku hiljaa sitä normi ruokaa, netistä löytyy noita ohjeita. Jos alkaa yleiskunto heikkenee, ei juo vettä tai alkaa oksentaa verta tms ni sit heti lääkäriin. Meillä on tosi herkkävatsainen lapukka ja sen kanssa ollaan oltu näiden asioiden kanssa aika monesti helisemässä.
 
meidän 13v kultsu aikoinaan kanssa alkoi kökimään. Sillä oli sydämenvajaa toiminta joka oli mennyt niin pahaksi, että oli mennyt vettä keuhkoihin.

Oli syy mikä tahansa, niin kyllä nyt kannattaa ottaa yhteyttä lekuriin, eikä arvailla sitä kotona. Koiralle ei ole normaalia, että koira kakoo tuollain limoja ulos!
 
ap
saa kyllä kakattua, mutta joutuu sitä vääntämään jonkun aikaa.
Voisiko johtua ruoka valiosta?
saa kaksi kertaa päivässä n. 3dl papanoita liotettuna veteen tai piimään.
ruoka on tuollaista first choise merkkistä, netistä tilasin eläin kaupasta.
 
sara
Toisin kun joku tuossa väitti niin kyllä vain koirat toisinaan oksentelee. Itse en lähtis parista kakomisesta lääkäriin kuskaamaan, seuraa kotona. Varsinkin jos koira on muuten ok niin on tosiaan voinu vaikka sitä heinää syödä eli ihan täysin normaalia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no missä vaiheessa sitä sitten kannattaa huolestua, kun osa on sitä mieltä, ettei vielä pidä huolestua.
Sä oot jo huolissaan joten soita ainakin tohtorille, jotta saat mielenrauhan. Lääkäri varmasti tietää tuon yskä tilanteenkin.. Mä oon edelleen vahvasti sen kannalla..
 
Niin siis tarkentakoon vielä, että joskus koirat syövät esim. ruohoa/heinää ulkoo ja sen takia sitten kökii siten, että tulee semmoinen pieni kellertävän oloinen vaahtoinen yskänköhä. Mutta se ei aloita tuota yskintää/köhintää yhtäkkiä sillain "runsaasti". Parista köhäyksestä en ehkä vielä huolehtisi, mutta jos se alkaa köhiin vähän väliä tai köhii hetkellisesti tosi pitkään usein, niin ainakin soittaisin lääkärille ja varmistaisin asian.
 
Kuinka usein koira nyt sitten käytännössä kakoo ja oksentelee? Meillä kun tuo uros oksentaa toisinaan useinkin sellaista limaa, mutta meillä sitä tapahtuu usein jos koiralla vatsa tyhjä. Toisinaan tekee sitä usein. Eli meillä se usein tarkoittaa n. kerran päivässä muutaman päivän ajan. Sitten taas saattaa mennä vaikkapa kuukausi kun kakoo uudelleen.

Mutta minä ainakin soittaisin eläinlääkärille jos sitä tapahtuu nyt jatkuvasti. Se soittaminen ja asiasta kysyminen kun ei mitää maksa. Lääkäri osaa sitten kyllä auttaa ja neuvoa asiassa.
 
ap
taidanpa soittaakin, netistä just luin, että myös tulehtuneet anali rauhaset voi aiheuttaa tuollaista. Perä päättään se on aika ahkeraan nuollut, mutta olen tähän asti ajatellut sn olevan merkki alkavista juoksuista.
Koira on siis 5v, ja ollut meillä vasta pari kuukautta, mutta silti jo rakas perheen jäsen.
 

Yhteistyössä