Koira myytävänä !!!

Tänttärällä
Jospa se nyt löytäis kodin jossa olis sille aikaa ja taitoa kouluttaa.
Että ihan muutaman viikon jaksoit paneutua siihen koulutukseen,vaikka tossa toisessa ketjussa niin siitä puhuit... No, koiralle on kyllä parempi päästä teiltä pois ja kunnolliseen kotiin. Älkääkä nyt sit enää ottako toista koiraa kun ette niitten kanssa pärjää. :headwall: :headwall: <br><br>
 
No mutta minkäs sille sitten mahtaa jos ei pysty/ole aikaa/voimia/halua/kärsivällisyyttä koulia koiraa.
Eipä siinä sitten paljon vaihtoehtoja jää kuin että koiralle etsii uuden kodin ja sillä selvä :/

Voihan sitä alkaa moraalisoimaan että "mitäs otit koiraa" jne. mutta tilannetta se ei muuta enää miksikään.

Varmaan tuollaisen kokemuksen jälkeen sitten tietää paremmin ne omat voimavarat ja taidot (eli opitaan kantapään kautta).

Voisin myös kuvitella että sakemannin/ajokoiran risteytys ei ole ihan sieltä helpoimmasta päästä kuitenkaan.

Onnea kodin etsintään ja toivottavasti koira löytää sellaisen kodin joka todella pystyy toimimaan tämän kanssa!

 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 12:43 Mellu kirjoitti:
6kk vanha narttu pentu...
tuntee nimen tinka
omakotitaloon tai maalle..

isä sakemanni ja emä sakemanin ja ajokoiran sekoitus...

ottakaa yhteyttä
Mellu82@luukku.com
miksi ihmeessä et jaksakkaan koiraasi kouluttaa??aiotko ottaa toisen koiran vielä joskus?
 
ilmotahan eläinsuojeluyhdistykselle, että etsii kotia, meilläpäin ainakin sieltä kysellään paljon koiria, varmaan löytyy nopsemmin, kuin 2+ palstan kautta ;)
tarvittaessa voivat ehkä ottaa myös koiran hoitoon eläinsuojeluyhdistykselle, jos tilanne sitä vaatii...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 11:51 vieras kirjoitti:
ilmotahan eläinsuojeluyhdistykselle, että etsii kotia, meilläpäin ainakin sieltä kysellään paljon koiria, varmaan löytyy nopsemmin, kuin 2+ palstan kautta ;)
tarvittaessa voivat ehkä ottaa myös koiran hoitoon eläinsuojeluyhdistykselle, jos tilanne sitä vaatii...
kiitos..mä olin ihan unohtanut tuon... :hug:
 
häkkyrä
Ja tärkeää on että kerrot koiraa myydessäsi rehellisesti sen ongelmista. Ei kannata huijata ostajaa jättämällä kertomatta sen tekemistä tuhoista yms. Tietää sitten tuleva omistaja varautua siihen että koira voi tuhota. Näin koira välttyy kodinvaihtokierteeltä, mikä on koiralle aina todella ikävää..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 15:58 häkkyrä kirjoitti:
Ja tärkeää on että kerrot koiraa myydessäsi rehellisesti sen ongelmista. Ei kannata huijata ostajaa jättämällä kertomatta sen tekemistä tuhoista yms. Tietää sitten tuleva omistaja varautua siihen että koira voi tuhota. Näin koira välttyy kodinvaihtokierteeltä, mikä on koiralle aina todella ikävää..
tuhonnu se ei ole kuin pari johtoa ja yhden tyynyn tänään...
eli ei paljoa...kaikki on voitu korjata...
siksipä mä en sitä kerrostaloon annakkaan koska se ulisee rapussa paljon kun mennään ulos...
 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 19:09 Mellu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 15:58 häkkyrä kirjoitti:
Ja tärkeää on että kerrot koiraa myydessäsi rehellisesti sen ongelmista. Ei kannata huijata ostajaa jättämällä kertomatta sen tekemistä tuhoista yms. Tietää sitten tuleva omistaja varautua siihen että koira voi tuhota. Näin koira välttyy kodinvaihtokierteeltä, mikä on koiralle aina todella ikävää..
tuhonnu se ei ole kuin pari johtoa ja yhden tyynyn tänään...
eli ei paljoa...kaikki on voitu korjata...
siksipä mä en sitä kerrostaloon annakkaan koska se ulisee rapussa paljon kun mennään ulos...
Miksi tye sitten myytte sen????
 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 19:09 Mellu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 15:58 häkkyrä kirjoitti:
Ja tärkeää on että kerrot koiraa myydessäsi rehellisesti sen ongelmista. Ei kannata huijata ostajaa jättämällä kertomatta sen tekemistä tuhoista yms. Tietää sitten tuleva omistaja varautua siihen että koira voi tuhota. Näin koira välttyy kodinvaihtokierteeltä, mikä on koiralle aina todella ikävää..
tuhonnu se ei ole kuin pari johtoa ja yhden tyynyn tänään...
eli ei paljoa...kaikki on voitu korjata...
siksipä mä en sitä kerrostaloon annakkaan koska se ulisee rapussa paljon kun mennään ulos...
Miksi te sitten myytte sen????
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 19:30 Terra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 19:09 Mellu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 15:58 häkkyrä kirjoitti:
Ja tärkeää on että kerrot koiraa myydessäsi rehellisesti sen ongelmista. Ei kannata huijata ostajaa jättämällä kertomatta sen tekemistä tuhoista yms. Tietää sitten tuleva omistaja varautua siihen että koira voi tuhota. Näin koira välttyy kodinvaihtokierteeltä, mikä on koiralle aina todella ikävää..
tuhonnu se ei ole kuin pari johtoa ja yhden tyynyn tänään...
eli ei paljoa...kaikki on voitu korjata...
siksipä mä en sitä kerrostaloon annakkaan koska se ulisee rapussa paljon kun mennään ulos...
Miksi te sitten myytte sen????
koska mä nään siitä ettei se viihdy kerrostalossa...
meidän mökille ku viedään niin saadaan pitkään metsästää että saadaan se autoon..viihtyy niin ulkona ja ku siellä saa mekastaa...
eikä meillä ole tuolle niin paljoa aikaa mitä se liikuntaa tarvitsee :'(
sheltille on ku se tarvitse niin paljon mutta sen liikunnan tarpeeseen pystytään vielä vastaamaan..
mökillä on sisäsiisti...täällä kerrostalossa taas ei...
ku en kehtaa viedä sitä vähän väliä ulos ku se ulisee siellä rapussa niin paljon..
nyt jo kattoo naapurit kieroon..varsinkin se naapuri joka tekee yö työtä...
 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 20:24 Mellu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 19:30 Terra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 19:09 Mellu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 15:58 häkkyrä kirjoitti:
Ja tärkeää on että kerrot koiraa myydessäsi rehellisesti sen ongelmista. Ei kannata huijata ostajaa jättämällä kertomatta sen tekemistä tuhoista yms. Tietää sitten tuleva omistaja varautua siihen että koira voi tuhota. Näin koira välttyy kodinvaihtokierteeltä, mikä on koiralle aina todella ikävää..
tuhonnu se ei ole kuin pari johtoa ja yhden tyynyn tänään...
eli ei paljoa...kaikki on voitu korjata...
siksipä mä en sitä kerrostaloon annakkaan koska se ulisee rapussa paljon kun mennään ulos...
Miksi te sitten myytte sen????
koska mä nään siitä ettei se viihdy kerrostalossa...
meidän mökille ku viedään niin saadaan pitkään metsästää että saadaan se autoon..viihtyy niin ulkona ja ku siellä saa mekastaa...
eikä meillä ole tuolle niin paljoa aikaa mitä se liikuntaa tarvitsee :'(
sheltille on ku se tarvitse niin paljon mutta sen liikunnan tarpeeseen pystytään vielä vastaamaan..
mökillä on sisäsiisti...täällä kerrostalossa taas ei...
ku en kehtaa viedä sitä vähän väliä ulos ku se ulisee siellä rapussa niin paljon..
nyt jo kattoo naapurit kieroon..varsinkin se naapuri joka tekee yö työtä...
no miksette te harkitse sitä sitruunapannan ostoa/näyttelyhäkkiä?
#&%?$!* se siis sinne päivällä kun olette muualla?vai?..
meillä kans on ollut sama ongelma,mut ollaan jätetty silleen et ei ees tiiä et ollaan menty(parvekkeelle)ja välillä silläkin #&%?$!* löytyy matolta muttei tuhoa eikä ulise ainakaan \|O ootteko siis kokeillu kaikkee?
 
Siis voi herrranjumala! ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ KOIRAAN YKSIN PARVEKKEELLE!!!!!!! Ja koiraa ei jätetä yksiin kotiin niin ettei se tiedä että omistaja on poissa. Että koira parvekkeelle ja hiljaa hiivitään pois? No huh, huh. Taitaa olla taas leo-jämti omistaja kyseessä...
 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 22:02 Sartzu kirjoitti:
Siis voi herrranjumala! ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ KOIRAAN YKSIN PARVEKKEELLE!!!!!!! Ja koiraa ei jätetä yksiin kotiin niin ettei se tiedä että omistaja on poissa. Että koira parvekkeelle ja hiljaa hiivitään pois? No huh, huh. Taitaa olla taas leo-jämti omistaja kyseessä...
on sullakin otsaa tulla tänne jankuttamaan kun et ketään tunne!!mitä vikaa siinä on jos koira viihyy parvekkeella.Ei se niin tyhmä oo et sieltä hyppää! sulla taitaa olla joku ongelma koiras kans kun muita arvostelet jos hyvin menee.MEE HOITOON sartzu..tää ei kuulu sulle.
 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 22:40 Terra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 22:02 Sartzu kirjoitti:
Siis voi herrranjumala! ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ KOIRAAN YKSIN PARVEKKEELLE!!!!!!! Ja koiraa ei jätetä yksiin kotiin niin ettei se tiedä että omistaja on poissa. Että koira parvekkeelle ja hiljaa hiivitään pois? No huh, huh. Taitaa olla taas leo-jämti omistaja kyseessä...
on sullakin otsaa tulla tänne jankuttamaan kun et ketään tunne!!mitä vikaa siinä on jos koira viihyy parvekkeella.Ei se niin tyhmä oo et sieltä hyppää! sulla taitaa olla joku ongelma koiras kans kun muita arvostelet jos hyvin menee.MEE HOITOON sartzu..tää ei kuulu sulle.
tässä on kyse nyt tästä mellun koirasta ei minun.sinä taidat olla täysin tietämätön koirista kun et todellakaan ymmärrä näköjään mitään...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 22:40 Terra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 22:02 Sartzu kirjoitti:
Siis voi herrranjumala! ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ KOIRAAN YKSIN PARVEKKEELLE!!!!!!! Ja koiraa ei jätetä yksiin kotiin niin ettei se tiedä että omistaja on poissa. Että koira parvekkeelle ja hiljaa hiivitään pois? No huh, huh. Taitaa olla taas leo-jämti omistaja kyseessä...
on sullakin otsaa tulla tänne jankuttamaan kun et ketään tunne!!mitä vikaa siinä on jos koira viihyy parvekkeella.Ei se niin tyhmä oo et sieltä hyppää! sulla taitaa olla joku ongelma koiras kans kun muita arvostelet jos hyvin menee.MEE HOITOON sartzu..tää ei kuulu sulle.

Koiran paikka ei ole yksin parvekkeella ja vain typerä omistaja hiipii pois koiran tietämättä. Miten meinaatte toimia kun talvi tulee? tuolla konstilla on takuuvarmasti ongelmia tiedossa :whistle: Valitettavasti niitä hyppäämistapauksiakin kyllä löytyy...
 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 09:05 Santtura kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 22:40 Terra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 22:02 Sartzu kirjoitti:
Siis voi herrranjumala! ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ KOIRAAN YKSIN PARVEKKEELLE!!!!!!! Ja koiraa ei jätetä yksiin kotiin niin ettei se tiedä että omistaja on poissa. Että koira parvekkeelle ja hiljaa hiivitään pois? No huh, huh. Taitaa olla taas leo-jämti omistaja kyseessä...
on sullakin otsaa tulla tänne jankuttamaan kun et ketään tunne!!mitä vikaa siinä on jos koira viihyy parvekkeella.Ei se niin tyhmä oo et sieltä hyppää! sulla taitaa olla joku ongelma koiras kans kun muita arvostelet jos hyvin menee.MEE HOITOON sartzu..tää ei kuulu sulle.

Koiran paikka ei ole yksin parvekkeella ja vain typerä omistaja hiipii pois koiran tietämättä. Miten meinaatte toimia kun talvi tulee? tuolla konstilla on takuuvarmasti ongelmia tiedossa :whistle: Valitettavasti niitä hyppäämistapauksiakin kyllä löytyy...
Tämä onkin vaan tilapäinen ratkaisu,me ostamme näyttelyhäkin johon sen laitan siks aikaa,koska en enää uskalla ottaa riskiä että tuhoaa ja pas.koo/kusee talon täyteen(protestoi siis tavallaan,ei ole hätä)
niin tämän takia me jätämme sen parvekkeelle,olin joa alapuolella lapsen kanssa ja koira näki kun huhuilin sitä ,se vähän aikaa inisi ja haukku ja meinas hypätä mut huomas millanen matka,niin ei hypännyt ja kehuin sitä kun tulin yläkertaan että hyvin meni.Ja se kyl ymmärtää- :D
elkääkä nyt sanok et jos se oli jo hyppäämässä niin miksei hyppäis,no joo,vaikee selittää mut se nyt ei tule tapahtumaan.Ja tämä on eri aloitus eli se josta ,mä haluan puhua vaan ap:n koiran myynnistä..
 
Kuules Terra, siinä ei ole mitään vikaa jos koira tykkää olla parvekkeella, mutta EI SITÄ SINNE YKSIN JÄTETÄ!!! Kun sulla ei taida olla kiinnostusta kouluttaa koiraasi olemaan yksin, niin ei sinulla varmaan ole sitten mitään kiinnostusta hoitaa koiraa kun jatkoo jalkansa kun se sieltä parvekkeelta hypää. Ja sen se tekee, ennemmin tai myöhemmin!!! Ja itse sinä itsesi taas typerillä jutuilla paljastit leo-jämtin omistaja... Anna jo #&%?$!* se koirasi pois, kun et sitä TODELLAKAAN osaa kouluttaa! IDIOOTTI!!!!
 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 22:32 Sartzu kirjoitti:
Kuules Terra, siinä ei ole mitään vikaa jos koira tykkää olla parvekkeella, mutta EI SITÄ SINNE YKSIN JÄTETÄ!!! Kun sulla ei taida olla kiinnostusta kouluttaa koiraasi olemaan yksin, niin ei sinulla varmaan ole sitten mitään kiinnostusta hoitaa koiraa kun jatkoo jalkansa kun se sieltä parvekkeelta hypää. Ja sen se tekee, ennemmin tai myöhemmin!!! Ja itse sinä itsesi taas typerillä jutuilla paljastit leo-jämtin omistaja... Anna jo #&%?$!* se koirasi pois, kun et sitä TODELLAKAAN osaa kouluttaa! IDIOOTTI!!!!
voi herran jumala,so what???! kyllä se siellä parvekkeella pärjää,ei oo koskaan pois yrittänytkään,et taida itse ymärtää asiasta yhtään mitään,etsit vaan sopivan henkilön jolle piikitellä asiasta kuin asiasta joo olen leo jämptin omistaja,sä oot varmaan leonbergi/karhu omistaja?ja hyvin menee,en myy koiraani!!!!!BUHAHHAA..joku muu ehkä täällä myy mutten minä,piikittele sille aplle joka myy koiransa pikku syistä,kun ei jaksa kouluttaa koiraansa,siis huoh...15v? \|O
 
ramona
joku oli vissiin alunperin koiraa myymässä tässä ketjussa.. B)

miks aina pitää alkaa tapella jostain muusta?

pointtina että joku myy koiraa ja yks tappelee parvekkeella pitämisestä \|O
 
Joo oikeassa olet Ramona ja sorry Mellu!

Mut ärsyttää vaan toi leo-jämti omistaja, joka myös itse oli myymässä koiraansa, juuri siksi ettei enää jaksanut 6kk pentuaan, mutta ei sitten näköjään sitä tehnyt ja nyt rehentelee, että " ja hyvin menee,en myy koiraani!!!!!BUHAHHAA..joku muu ehkä täällä myy mutten minä,piikittele sille aplle joka myy koiransa pikku syistä,kun ei jaksa kouluttaa koiraansa"... Tällä koiralla eroahdistus-, johtajuus- jne. ongelmia ja nyt sanoo että hyvin menee. Kuukaudessako kaikki on muuttunu?

Ja nyt en tarkoita sinua Mellu, jokainen tekee omat päätöksensä ja ratkaisunsa, ja VIISAS osaa antaa koiransa pois jos itse huomaa ettei voimat ja taito riitä. Mutta meitä viisaita on niin harvassa...

 
Terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2006 klo 14:54 Sartzu kirjoitti:
Joo oikeassa olet Ramona ja sorry Mellu!

Mut ärsyttää vaan toi leo-jämti omistaja, joka myös itse oli myymässä koiraansa, juuri siksi ettei enää jaksanut 6kk pentuaan, mutta ei sitten näköjään sitä tehnyt ja nyt rehentelee, että " ja hyvin menee,en myy koiraani!!!!!BUHAHHAA..joku muu ehkä täällä myy mutten minä,piikittele sille aplle joka myy koiransa pikku syistä,kun ei jaksa kouluttaa koiraansa"... Tällä koiralla eroahdistus-, johtajuus- jne. ongelmia ja nyt sanoo että hyvin menee. Kuukaudessako kaikki on muuttunu?

Ja nyt en tarkoita sinua Mellu, jokainen tekee omat päätöksensä ja ratkaisunsa, ja VIISAS osaa antaa koiransa pois jos itse huomaa ettei voimat ja taito riitä. Mutta meitä viisaita on niin harvassa...
Nii-in,kyllä.itse olen opettanut koirani eroahistuksesta(ei muista ongelmista).sillä ei ole johtajuusongelmaa,kuka niin on väittänyt.?ja arvaa olenko sata kertaa miettinyt että myyn koiran kun ei jaksa enää kohta mutta mitenhän minä koskaan voinkaan myydä sitä kun kaikki kirjoittelee palstoille että ei kannata ostaa ongelmakoiraa jos tietyissä asioissa on psitänyt hanttiin.Sinä tämän sodan aloitit,en minä..ja lopulta olemme päättäneet että pidämme koiran,vaikka koulutukseen ei olekkaan ollut nyt varaa..että semmosta,keksitkö taas jotain #&%?$!*?oikeestaan oon ollut jo pitkään samaa mieltä kuin mellu et myyn koiran kun ei oo aikaa(tai enemmänkin kärsivällisyyttä asiaan)MIKSET hauku mellua kun hänkin on niin huono ihminen ettei jaksa hoitaa koiraansa?on se kumma joka asiassa:leojämtileojämtileojämti...tyhmäomistajatyhmäomistaja...joo joo,yritinpä vaan auttaa.. \|O \|O ja jso emme jaksa panostaa koulutukseen(joka varmaan tulee kalliiksi jos mitään ei ole tehtävissä)eikä nyt ole varaa siihen,joten mietin tässä vaan eri vaihtoehtoja,silti on pidetty koira vaikka miehellä paha allergia silmissä ja käsissä..mutta sartzy,jatka IHMEESSÄ #&%?$!*!!!
 
koirien-puolesta
Järki käteen jokaisella niitten koirien kanssa... se pitää sillon miettiä kun sitä koiraa edes harkitsee ottavansa onko aikaa/viitteliäisyyttä kasvattaa koirastaan kunnon koiraa... se on sen koiran parhaaksi, että jätetään ne koirat sitten ottamatta, jos ei aika piisaa... kukaan ei voi pienestä pennusta sanoo mitä siitä tulee, se on pikku ylläri aina millanen siitä paaperosta kasvaa, ja suurin osa " ongelmakoirien"ongelmista johtuu niiden "ongelmaihmisistä"... jotka ei tajua mitään. Hyvä vaan jos sit huomaa ettei jaksa koiran kanssa ja etsii sille uuden paremman kodin, kun että pistämpä tän parvekkeelle!!! HALOOO!!! oisko kiva olla ite siä parvekkeella... eikä semmosia väliaikaisia ratkaisuja tehdä koirien kanssa, nille laitetaan pelisäännöt kuinka eletään ja sillä selvä. koira ei ole lelu vaan elävä olento jolla on myös tunteet... :kieh:
 
terra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 21:16 koirien-puolesta kirjoitti:
Järki käteen jokaisella niitten koirien kanssa... se pitää sillon miettiä kun sitä koiraa edes harkitsee ottavansa onko aikaa/viitteliäisyyttä kasvattaa koirastaan kunnon koiraa... se on sen koiran parhaaksi, että jätetään ne koirat sitten ottamatta, jos ei aika piisaa... kukaan ei voi pienestä pennusta sanoo mitä siitä tulee, se on pikku ylläri aina millanen siitä paaperosta kasvaa, ja suurin osa " ongelmakoirien"ongelmista johtuu niiden "ongelmaihmisistä"... jotka ei tajua mitään. Hyvä vaan jos sit huomaa ettei jaksa koiran kanssa ja etsii sille uuden paremman kodin, kun että pistämpä tän parvekkeelle!!! HALOOO!!! oisko kiva olla ite siä parvekkeella... eikä semmosia väliaikaisia ratkaisuja tehdä koirien kanssa, nille laitetaan pelisäännöt kuinka eletään ja sillä selvä. koira ei ole lelu vaan elävä olento jolla on myös tunteet... :kieh:
ihan tosi? ;) kyllä mä mun koiran kans pärjään,älä siitä huolehi,okei?
 

Yhteistyössä