Koira oksentaa verta :(

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Tuo kunnan eläinlääkäri päivystää käsittääkseni, mutta ei vastaa puhelimeen. Illalla ja yölläkin koira oli aivan normaali, eikä tietääkseni ole syönytkään mitään sopimatonta. Raukka pieni.
toivotaan ettei oo mitään vakavempaa..tietty lekuri sen parhaiten tietää..
pika googgeloinnilla (vain löytääkseni piristävää vaikkei sen varaan laskea)
http://keskustelu-2006.koirat.com/viewtopic.php?t=310

"Meillä koira oksenteli ja välillä ripuloikin, pahimmillaan kummassakin oli verta seassa.
Käytiin eläinlääkärillä joka tutki ja otti kokeita mutta mitään ei kokeista löytynyt ja sanoi että koiralla on ärtynyt suoli ja maha.
Lääkäri oli sitä mieltä että koira on vaan niin herkkämahainen ja että nykyinen ruoka voi olla syynä.
No siitä alkoi hirveä kokeilu että mitä ruokaa kestää antaa ja mitä ei."


toivotaan että ois vaan tuota
:hug: koita nestettä antaa sille jos vaan pysyy...
 
Kiitos. Vettä tarjosin mutta ei huolinut, ja on sillä toki oma kippo jossa koko ajan raikasta vettä on tarjolla. Yhä oksentelee ja mä perässä siivoan niitä, ehkä vähän jo rauhoittumaan päin, mutta eläinlääkärille yhä toki aion soittaa heti kun kello tulee 8.
 
clotta
Voisit yrittää antaa piimää jos sulla on. Ihan vaan pikkuisen. Jos se huolii sitä niin voit lantrata siihen vettä, silloin se ehkä juo.
Ihme juttu muuten että kunnaneläinlääkäri ei vastaa puhelimeen.... Onko siellä jokin viesti että se olisi jossain käynnillä?
Missä kunnassa asut? Mun tyttäreni on kunnaneläinlääkäri ja tiedän että semmosta aikaa ei saa olla jolloin ei kukaan olisi päivystämässä!!!
 
No voihan nyt v'ttu! Sain sen kunnan eläinlääkärin kiinni, tuumas että hänellä koko päivä menee lehmiä hoitaes, käski soittaa naapurikaupunkiin ja viedä sinne, matkaa noin 50 km. Tuumasi muina miehinä että jos koira sitä ennen kuolee niin sitten kuolee...!?!?!!!! Että siinä tapauksessa kyseessä on jokin kasvain joka alkanut vuotaa. Mun täytyy sinne kaupunkin lähteä nyt yksinäni ja oon rv:llä 38+6.... Voihan perseen suti!!!!
 
Amanda
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
No voihan nyt v'ttu! Sain sen kunnan eläinlääkärin kiinni, tuumas että hänellä koko päivä menee lehmiä hoitaes, käski soittaa naapurikaupunkiin ja viedä sinne, matkaa noin 50 km. Tuumasi muina miehinä että jos koira sitä ennen kuolee niin sitten kuolee...!?!?!!!! Että siinä tapauksessa kyseessä on jokin kasvain joka alkanut vuotaa. Mun täytyy sinne kaupunkin lähteä nyt yksinäni ja oon rv:llä 38+6.... Voihan perseen suti!!!!
Voi ei, toivotaan parasta... :`(
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
No voihan nyt v'ttu! Sain sen kunnan eläinlääkärin kiinni, tuumas että hänellä koko päivä menee lehmiä hoitaes, käski soittaa naapurikaupunkiin ja viedä sinne, matkaa noin 50 km. Tuumasi muina miehinä että jos koira sitä ennen kuolee niin sitten kuolee...!?!?!!!! Että siinä tapauksessa kyseessä on jokin kasvain joka alkanut vuotaa. Mun täytyy sinne kaupunkin lähteä nyt yksinäni ja oon rv:llä 38+6.... Voihan perseen suti!!!!
what :eek: jo on mulkku lekuri...piruillessani mie kyl antaisin noottia esimiehelle jos on mahdollista(vaikka hyödytöntä se ois)...olkoonkin "vaan lemmikki" niin ei se helvetti oikeuta että tommosta laukoo :kieh:

:hug: :hug:
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
No voihan nyt v'ttu! Sain sen kunnan eläinlääkärin kiinni, tuumas että hänellä koko päivä menee lehmiä hoitaes, käski soittaa naapurikaupunkiin ja viedä sinne, matkaa noin 50 km. Tuumasi muina miehinä että jos koira sitä ennen kuolee niin sitten kuolee...!?!?!!!! Että siinä tapauksessa kyseessä on jokin kasvain joka alkanut vuotaa. Mun täytyy sinne kaupunkin lähteä nyt yksinäni ja oon rv:llä 38+6.... Voihan perseen suti!!!!
what :eek: jo on mulkku lekuri...piruillessani mie kyl antaisin noottia esimiehelle jos on mahdollista(vaikka hyödytöntä se ois)...olkoonkin "vaan lemmikki" niin ei se helvetti oikeuta että tommosta laukoo :kieh:

:hug: :hug:
Eivät kaikki tarkoita tuolla pahaa... Meillä on upea ja hyvä eläinlääkäri, joka saattaa heittää tuon tyyppisiä kommentteja. Asperger-oireinen. Eläinten kanssa työskentelemään valikoituu useasti juuri sosiaalisilta kyvyiltään rajoittuneita ihmisiä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ei sinulla olisi ketään tuttua, joka voisi lähteä mukaan?
Isäni voisi lähteä, mun vähäiset kaverit asuu muualla ja ovat päivisin töissä. Tässä on nyt vielä sekin, että tuolta naapurikaupungin eläinklinikasta vastataan puhelimeen vasta klo 9.
Tuskaista odotella...

Mahtaisitko saada kiinni jonkun toisen eläinlääkärin, joka voisi antaa puhelimitse ohjeita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ei sinulla olisi ketään tuttua, joka voisi lähteä mukaan?
Isäni voisi lähteä, mun vähäiset kaverit asuu muualla ja ovat päivisin töissä. Tässä on nyt vielä sekin, että tuolta naapurikaupungin eläinklinikasta vastataan puhelimeen vasta klo 9.
Tuskaista odotella...

Mahtaisitko saada kiinni jonkun toisen eläinlääkärin, joka voisi antaa puhelimitse ohjeita?
Joo, soitin jo naapurikuntaan ja sieltä nauhoite vastasi ja käski soittaa tälle kotikuntani päivystäjälle :headwall:
 
ainakin jotain apua
http://www.vetmed.helsinki.fi/saari/tuotantoelsairaala/paivystys.htm

Arkisin päivystysaika alkaa klo 16.15 ja jatkuu seuraavaan aamuun klo 8:aan. Viikonloppuna päivystysaika alkaa perjantaina klo 16.15 ja jatkuu maanantaiaamuun. Aamun vastaanottajan jälkeen (klo 9.30) asiakaspuhelut ohjautuvat päivystyspuhelimeen, joka on tarkoitettu kiireellistä eläinlääkärinapua tarvitseville.

Päivystyksestä vastaa yksi eläinlääkäri 1-2 eläinlääkäriopiskelijan avustamana. Päivystävän eläinlääkärin tavoitat numerosta 0600-97413. Päivystyspuheluiden hinnat:

klo 08-22 = 1,50 ?/min
klo 22-08 = 3,50 ?/min
Työnsä lomassa eläinlääkäri ei aina pysty vastaamaan puhelimeen heti, vaan puhelu ohjautuu vastaajaan. Vastaajassa on eläinlääkärin jättämä viesti, jossa annetaan soittajalle ohjeet. On tärkeää jättää aina nimi ja puhelinnumero vastaajaan, jos tarvitsee kiireellistä eläinlääkäriapua.

Eläinlääkäripäivystyksen avulla äkillisesti sairastuneet eläimet saavat ensiapua. Puhelinkeskustelun perusteella päivystävä eläinlääkäri arvioi ensiavun tarpeen ja kiireellisyyden.
 
tuttu asenne
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
No voihan nyt v'ttu! Sain sen kunnan eläinlääkärin kiinni, tuumas että hänellä koko päivä menee lehmiä hoitaes, käski soittaa naapurikaupunkiin ja viedä sinne, matkaa noin 50 km. Tuumasi muina miehinä että jos koira sitä ennen kuolee niin sitten kuolee...!?!?!!!! !!
Meillä on kunnan eläinlääkärillä ihan sama asenne, ja siksi käytän omia lemmikkejä 35 km päässä klinikalla johon olen ERITTÄIN tyytyväinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu asenne:
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
No voihan nyt v'ttu! Sain sen kunnan eläinlääkärin kiinni, tuumas että hänellä koko päivä menee lehmiä hoitaes, käski soittaa naapurikaupunkiin ja viedä sinne, matkaa noin 50 km. Tuumasi muina miehinä että jos koira sitä ennen kuolee niin sitten kuolee...!?!?!!!! !!
Meillä on kunnan eläinlääkärillä ihan sama asenne, ja siksi käytän omia lemmikkejä 35 km päässä klinikalla johon olen ERITTÄIN tyytyväinen.
on teillä lyhyet matkat...
jos tässä kunnassa ei saa hyvää palvelua on melkein 100km seuraavaan ja kunnon paikkaan on yli 200km

 
clotta
Tosta pitää jo tehdä ilmoitus!!!
Ei noin SAA käyttäytyä!!
Ja kunnaneläinlääkärin KULUU olla asiallinen - AINA!!! Sairas eläin on POTILAS mutta omistaja on ASIAKAS!!!!! Ja kunnan eläinlääkäri on VIRKAMIES!!!
Ainoa paha juttu on että kunnaneläinlääkäri on velvollinen ensisijaisesti hoitamaan tuotantoeläimet.....
Eikö siellä missään ole yksityistä eläinlääkäriä?? Minä veisin sinne jos jerran on tollainen m--kku kunnassa :(
 
clotta
Tosta pitää jo tehdä ilmoitus!!!
Ei noin SAA käyttäytyä!!
Ja kunnaneläinlääkärin KULUU olla asiallinen - AINA!!! Sairas eläin on POTILAS mutta omistaja on ASIAKAS!!!!! Ja kunnan eläinlääkäri on VIRKAMIES!!!
Ainoa paha juttu on että kunnaneläinlääkäri on velvollinen ensisijaisesti hoitamaan tuotantoeläimet.....
Eikö siellä missään ole yksityistä eläinlääkäriä?? Minä veisin sinne jos jerran on tollainen m--kku kunnassa :(
 

Yhteistyössä