Koira oksentaa verta :(

clotta
Mullekin tuli toi mieleen..... K-vitamiini auttais..... mutta kellä sitä nyt kotona olis....
Ihan hirveetä kun ei saa apua kun tarttis!!!!
Mä en osaa edes kuvitella... Minä kun olen niin onnekas että aina saan neuvoja omalta lapselta.
 
Mä en pidä tuota rotanmyrkkyä kovin todennäköisenä kun on enimmäkseen sisällä, lenkeillä käydään ja ulkoillaan yhdessä, toisinaan tosin on takapihalla pieniä hetkiä yksinään. Nyt se on ollut jo jonkin aikaa oksentamatta, ja makaa sängyssä ja on väsynyt.
 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Mä en pidä tuota rotanmyrkkyä kovin todennäköisenä kun on enimmäkseen sisällä, lenkeillä käydään ja ulkoillaan yhdessä, toisinaan tosin on takapihalla pieniä hetkiä yksinään. Nyt se on ollut jo jonkin aikaa oksentamatta, ja makaa sängyssä ja on väsynyt.
Tutki nyt kuitenkin koiran suu! Sieltä löytyy vastaus, mikäli on rotanmyrkkyä saanut.
Koirat on nopeita liikkeissään ja saattanut huomaamatta napata suuhunsa myrkkyä!
 
Takapihalla hetki yksinään riittää siihen että ehtii syömään rotanmyrkkyä :( Meidänkin koira oli koko ajan valvonnassa, lukuunottamatta kun käytiin serkuilla, jossa se oli irti (siltikään huitelematta yksinään pitkin nurkkia). Onko ne silmävalkuaiset punaiset?
 
Todella monta kertaa oksensi, en pysynyt laskuissa mukana. Osassa oli verta vähemmän ja osassa enemmän, pienikin verimäärä voi tosiaan värjätä aika isonkin määrän, joten en osaa sanoa paljonko sitä kaikkineen tuli. Nyt on ollut ainakin puoli tuntia oksentamatta.
 
Naapurikunnan eläinlääkäri käski seurata tilannetta ja antaa koiralle vettä ja katsoa pysyykö sisällä. Joi tuossa hetki sitten eikä ole enää oksentanut. Välillä kyllä tiheästi nieleskelee. Naapurikaupungin eläinklinikalla taas oltiin sitä mieltä että koska oksennuksessa oli verta niin asia olisi hyvä tutkia nyt ennen viikonloppua, mahdollisesti se kuvataan. Sain ajan kello 14, äiti lupasi lähteä kaveriksi matkaan. Itsellä on nyt paljon rauhallisempi mieli kun koiruus vaikuttaa vähän paremmalta ja kun sai asiallisten eläinlääkärien kanssa jutella. Niinhän se on että parempi katsoa kuin katua, ja tuo piski on mulle niin rakas ettei sen arvoa voi rahassa edes mitata.
 
vieras
Mäkin menisin kyllä sinne lääkäriin, huomenna kun on vielä pyhä. Mutta onneksi saitte ajan, parempi kerta "turhaan" kuin paniikkipäivystyskerta liian myöhään. Toivottavasti olis vaan vaikka ruuansulatushäiriö tms
 
vieras
Meillä koira oksenteli verta viime keväänä ja ulostekin näytti veriseltä. Paniikissa soitin meidän ihanalle eläinlääkärille. Kertoi koiralla olevan ruuansulatuskanavassa hyvin ohuet limakalvot ja useinmiten verinen oksennus on vaaratonta. Sain silloin ohjeeksi antaa mietoa ruokaa (laitoin muistaakseni puuroa) ja siihen piti murskata sekaan pieni määrä närästyslääkettä! Nyt en muista, mikä lääke oli kyseessä, mutta ihan ihmisten lääkkeitä oli ja n. 1/4 tabletti (taisi olla Pepcidin). Näillä ohjeilla jatkettiin pari päivää ja pian helpottikin. Toivotaan, että teilläkin vain koiran ruuansulatuskanava ärtynyt.
 
Onneksi koira pääsee nyt kuitenkin tutkittavaksi, se helpottaa omaa mieltä ainakin. Muakin ärsytti meidän kunnaneläinlääkäri aika paljon kun pieni koiranpentumme vain oksenteli ja ripuloi, ei syönyt eikä juonut, vain makas paikoillaan. Soitto ensin päivystävälle, joka laittoi apteekkiin puhelinreseptin. Seuraavana päivänä soitettiin kunnaneläinlääkäriin, joka määräsi vain lisää lääkkeitä, ei suostunut ottamaan koiraa tarkistettavaksi. Iltapäivästä kuitenkin huolestuin jo todella paljon kun koira etsi itselleen "kuolinpaikkaa" ja soitimme yksityiselle. Koiraa lähdettiin viemään sinne samantien. Tämä ell sanoi, ettei pentu enää olisi luultavastikaan selviytynyt seuraavaan päivään. :( Pentu oli saanut parvon ja pari viikkoa meillä olikin todella vaikeaa ja huoli pennun selviämisestä. Nykyään koira on reipas 9kk ikäinen kaveri. :)

Toivottavasti sinun koirallasi ei mitään kovin vakavaa olisi. :hug:
 
Toivottavasti saat selvyyden oksenteluun. Mulle tuli ensimmäisenä mieleen kanssa rotanmyrkky tai vierasesine joka on haavoittanut sisuksia. :/

:hug:

Ps. Meillä on ihan huippu hyvä kunnan ell =) :flower:
 

Yhteistyössä