Koira söi kissan :-(

  • Viestiketjun aloittaja Äiti järkyttyneenä
  • Ensimmäinen viesti
Äiti järkyttyneenä
Hankimme viikko sitten 12 viikkoa vanhan kissanpennun ja ennestään meillä on bernhardinkoira. Veimme eilen miehen kanssa lapset isovanhemmille hoitoon ja lemmikit olivat sen aikaa kaksin kotona eri huoneissa. Kun palasimme kotiin, niin huomasimme, että koira oli päässyt ulos keittiöstä, johon se oli suljettu ja oli pääsyt olohuoneeseen, jossa kissa oli. Kun menimme olohuoneeseen, niin koiralla oli kissanpentu suussa ja se ravisteli sitä niin että pentu kuoli ja ennen kuin ehdimme estää, koira pääsi ulko-oven kautta ulos ja söi siellä pennun ennen kuin se saatiin kiinni. Mitä teemme? Miten selitämme tämän lapsille, kun haemme heidät huomenna kotiin? Lapset ovat 2v, 5v, 8v ja 10v.
 
vierailija
No kyllä on tyhmä jos jättää tuon kokoisen koiran pelkän oven varaan "kytketyksi"

Kyllä olisi (en kyllä usko tarinaan) pelastunut kissa jos olisitte tajunneet laittaa sen ihan lukitun oven taakse.

Lapsille on turha valehdella. Kerrot että koira käyttäytyi vain vaistojensa varassa, ja totuus eläimistä on sellainen.

Tosin en vain osaa kuvitella että hyvin perheessä kasvanut koira ei ymmärtäisi kissan olevan perheenjäsen. Jätittekö tärkeimmän sille opettamatta ja tuosta vain kotiin sen kanssa kahdestaan ilman valvontaa?
 
vierailija
En haluaisi olla töykeä, eikä tämä ole se mihin ensimmäisenä tulee kiinnitetyksi huomio tässä tapauksessa, mutta kuitenkin haluaisin ihan aidosti tietää, että miksi kysytte muilta neuvoja siihen miten kertoa tämä asia lapsille? En kysy tätä tietoisesti kuittaillakseni tai muuta vastaavaa, ihan vilpittömästi kiinnostaa tämä.

Mutta itse kysymykseen; mielestäni hyvä vastaus oli se, joka jo annettiin ja jossa puhuttiin siitä kuinka lapsille ei ainakaan kannata valehdella. Itse olen tosin kuullut että aiemmin lapsille on kerrottu kissojen menneen "Amerikkaan", mikä tietyssä mielessä on toki valehtelua, mutta toisaalta se on vertauskuvallista puhetta.
 

Yhteistyössä