Koira söi suklaata!

  • Viestiketjun aloittaja Mia
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
no kaverin koira pääsi mun huoneeseen, veti lakut ja kilon suklaat naamaan... tummaa täytesuklaata.. ei se aamulla kuollu ollu kun kotiin tultiin ja hyvin pihisee henkivieläkin näin 6 vuoden jälkeen :D
No jätäppä xylitolit kuleksimaan niin kuolee varmasti.
mix jättäsin?
onko sulla kaikki ok?
Ei koiria voi tappaa tuolleen..
Ei mun oo sitä tarkotus tappaa...
 
anni*
meijän koira (cokkeri) söi usein suklaalevyjä, oli oikein varas ja vei ostoskassista ennenkuin ehdin kaappiin laittaa. eikä kuollut siihen vaan vanhuuteen, mutt 3 kerralla, huh huh
 
Morje,Morje a-au...
Alkuperäinen kirjoittaja Tytti-:
itseasiassa pienikin määrä suklaata koiralle voi olla kuolettavaa. Riippuu ihan koirasta miten maksa kestää sen.. Hyvä kun saitte sen oksentaan! :hug:
Mun koira on syöny varmaan joku yhden levyn suklaatia eikä se ollu sil kerral vaarallista!

 
tsay
Suklaa ku suklaa, oli se tummaa tai vaaleeta ON VAARALLISTA KOIRALLE!!!
Kasvattaja ainaki sanoi että Suklaalevyllinen suklaata voi olla TAPPAVA ANNOS aikuiselle KULTAISELLE NOUTAJALLE!!!
Ja turha alkaa selittelemään että "meijän puppe söi kuus levyllistä eikä tuntunu missään" ..joillaki onni on myötä, toisilla ei.
 
mie
suklaa on todellakin hengenvaarallista koiralle! eläinsairaalassa oli isokokoinn koira syönyt levyn suklaata ja oli myrkytystilassa ja joutui tiputukseen/tehotarkkailuun.Eläinlääkäri sanoi että jos olisi ollut yhtään pienempi kokoinen,olisi kuollut.Jotkut koirat on paljon herkempiä kuin toiset.
 
Joku vain
Kyllä mua otti päähän lapsena kun meidän läski pikkukoira 16 kg oli varastanut minua varten pöydälle jätetyn pähkinäsuklaalevyn puolikkaan...ei sekään siitä mitään oireita saanut, mokoma varas!
 
sesshy
Kauhee määrä :eek:

Mä kuulin kerran et koiranpentu oli kuollut eläinlääkärin pöydälle, kun oli syönyt pienen askillisen sellasia ksylitolipastilleja..ei ollut mitään tehtävissä. :(
Ksylitolimyrkytys on huono juttu..jos sitä vertaa maitosuklaaseen niin suklaa on vielä pikkujuttu, riippuen tietysti koiran koosta ja suklaanmäärästä yms. Pienikin määrä ksylitolia riittää tappamaan isommankin koiran.
 
"Jensk"
Eräs tuttuni koira söi kokonaisen konvehtirasian noin vuoden vanhana, mutta ei elä enää, koska kuoli vanhuuteen. Ja kun meidän koiraamme käytettiin eläinlääkärillä silmän vuoksi ja mainittiin että tutun koira oli joskus syönyt suklaata ja eläinlääkari sanoi, ettei ole koskaan kuullun koiran kuolevan suklaaseen ja suklaasta ei tule muuta kuin hiukan kauemmin kestävä ripuli.
 
koirastaan huolissa oleva
meidän koira söi äsken mun kaverin karkkipussista kaikki suklaat ja jätti kaiken muun. mua pelottaa, et mitä sille käy, jos se oli sille myrkyllistä.. mun koiran rotu on boxeri ja se on vasta yks vuotias. ja tällä hetkellä se nukkuu päikkäreitä..... ÄÄÄK!!!!
 

Yhteistyössä