Koiranpennun sisäsiisteys...

  • Viestiketjun aloittaja kysynpä minäkin
  • Ensimmäinen viesti
kysynpä minäkin
Kysynpä minäkin kun näyttää koiraihmisä paikalla olevan...

Meillä koiranpentu tekee sisällä tarpeensa mihin tahansa muualle muttei paperin (sanomalehden) päälle. Meillä ei ole mattoja tällä hetkellä ja olen yrittänyt pennun suosikki pissapaikkoihin lehtiä levitellä mutta aina ne kiertää, saako pennun jotenkin opetettua tekemään tarpeet paperille?

Aina kun pentu herää ja samoin syönnin päälle viedään ulos ja yleensä aina sinne tekee tarpeensa muttta sisällekkin niitä vielä tekee.
 
No aika hankalaa se on, jos se ei niille halua tarpeitaan mennä tekemään.

Meidänkään penska ei paperille tee, joten mä sitten vaan luuttuan ne tarpeet lattialta. Periaatteessa tää itseasiassa sopii mulle jopa ihan hyvin, sillä meidän kakarat on tupanneet riepotella niitä papereita ympäriinsä silppuen :D
Meillä tosin sikäli hyvä tilanne että koira ei joudu olemaan yksin, eikä se näinollen juurikaan tee tarpeitaan sisälle.
 
kysynpä minäkin
No aika hankalaa se on, jos se ei niille halua tarpeitaan mennä tekemään.

Meidänkään penska ei paperille tee, joten mä sitten vaan luuttuan ne tarpeet lattialta. Periaatteessa tää itseasiassa sopii mulle jopa ihan hyvin, sillä meidän kakarat on tupanneet riepotella niitä papereita ympäriinsä silppuen :D
Meillä tosin sikäli hyvä tilanne että koira ei joudu olemaan yksin, eikä se näinollen juurikaan tee tarpeitaan sisälle.
Meillä joutuu olemaan välillä parisen tuntia päivällä yksin mutta on yhdessä huoneessa ja eikä silloin ole pissoja lattioilta löytynyt... Minusta ois hyvä että tekisi paperille, välillä löytyy ihania kuivaneita pissoja mitä oudoimmista paikoista, niitä ei ole kiva siivota.
 
Meillä ei oo pennun kanssa nyt lainkaan ollut papereita lattialla, kiikutetaan ulos kun näyttää siltä että jotain on tulossa. Ne paperit ei myöskään lasten kanssa ole maailman kätevimmät ja joidenkin mukaan jopa hidastavat sisäsiistiksi oppimista.
 
Meillä ei ollut vuosi sitten pennun kanssa ollenkaan lehdet käytössä. Käytettiin tunnin välein pissalla ja kehuttiin kauheasti sen jälkeen. Eipä mennyt kuin muutama viikko niin oli täysin sisäsiisti.
 
"ruu"
pentu pitää viedä ulos USEASTi, helpompaa tietenkin jos asuu omakotitalossa. Meilläkään ei pissannut paperille vaan kaikkialle muualle... mutta jos mahdollista vielä vaikkapa tunnnin välein ulos, niin kyllä se oppii (vaikkka et usko)
 
Niinpäniinpä
Meillä koiruus oppi nopeasti sisäsiistiksi. Meillä oli lehtiä käytössä ja jos oli tehnyt pissiä niille, en vienyt niitä heti pois, että osasi tehdä samaan kohtaan uudelleenkin. Ulkona käyttäminen tietysti tärkeintä ja se, ettei pentua koskaan rangaista vaikka pissit/kakat sattuisikin väärään paikkaan.
Onneksi lyhyt aika tuo siistiksi opettaminen. :) Tsemppiä!
 

Yhteistyössä