koirien hintoja

  • Viestiketjun aloittaja setris
  • Ensimmäinen viesti
räähkä
Rotujärjestöjen sivuilta voi löytyä tai sitten soittamalla pentuvälittäjälle. Siihen ostohintaa kannattaa sitten lisätä lähes samanverran lisää, mitä se koira kuluttaa ekana vuotena.
 
Roduissa on paljon eroja.

Ja jännää on, että yleensä pikkukoirat maksavat enempi kun isot koirat! ;)

Belggarit maksavat noin 800e. Riippuen mm.vanhemmista.

Parson Russellinterrierit maksavat noin 850-1200e.

Uskoisin, että dobermannit pyörii siinä 700-900e.

Itse olen valmis maksamaan hyvästä koirasta hyvän hinnan! ;)
 
Ja jotkut myy ilman papereita halvemmalla kuin papereilla, mikä on ihan normaalia ja järkevää.
Minä ostin labbiksen ilman papereita kotikoiraksi 350 eurolla.Oli kuitenki el.lääkärin tarkastama ja kuvattu.
Papereilla olis maksanu 500e.
Ne tosiaan vaihtelee rodun, iän, suvun ja joissakin jopa sukupuolen mukaan, siis hinnat.
 
piitu1981
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 16:49 piitu kirjoitti:
Ja jotkut myy ilman papereita halvemmalla kuin papereilla, mikä on ihan normaalia ja järkevää.
Minä ostin labbiksen ilman papereita kotikoiraksi 350 eurolla.Oli kuitenki el.lääkärin tarkastama ja kuvattu.
Papereilla olis maksanu 500e.
Ne tosiaan vaihtelee rodun, iän, suvun ja joissakin jopa sukupuolen mukaan, siis hinnat.
Tämä ei ole minun kirjottamaa. Ettei tule väärinkäsityksiä. :D Itse olen nimittäin hieman eri mieltä - vaikka yhden paperittoman koiran (lue: sekarotuisen) omistaja olenkin. Papereista kannattaa maksaa, ehdottomasti. Näin varmistat, että saat koiran terveistä vanhemmista ja kasvattajalta joka ei pentutehtaile nartullaan joka juoksuista pentuja, joka on valitettavan yleistä nykyisin! Itse olen valmis maksamaan keskivertohintaa enemmän, kunhan saan mieleisestä yhditelmästä ja mukavista & tasapainoisista vanhemmista kasvattajalta, joka välittää mitä kasvatille kuuluu pentulaatikon jälkeenkin. B) =) ;)
 
harmaa hiiri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 16:49 piitu kirjoitti:
Ja jotkut myy ilman papereita halvemmalla kuin papereilla, mikä on ihan normaalia ja järkevää.
Minä ostin labbiksen ilman papereita kotikoiraksi 350 eurolla.Oli kuitenki el.lääkärin tarkastama ja kuvattu.
Papereilla olis maksanu 500e.
Ne tosiaan vaihtelee rodun, iän, suvun ja joissakin jopa sukupuolen mukaan, siis hinnat.

Koira oli ilmeisesti myös aikuinen ostaessasi sen, kun kuvauksista kirjoitit. Niitä ei tehdä pennuille, syystä että pentujen luusto koostuu tuolloinen enemmän luupuurosta ja luusto vasta kehittyy luuksi, eli mistään kuvista ei ole hyötyä mikäli jotain polvi, lonkka tai vastaavia kuvia tarkoitetaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 16:49 piitu kirjoitti:
Ja jotkut myy ilman papereita halvemmalla kuin papereilla, mikä on ihan normaalia ja järkevää.
Minä ostin labbiksen ilman papereita kotikoiraksi 350 eurolla.Oli kuitenki el.lääkärin tarkastama ja kuvattu.
Papereilla olis maksanu 500e.
Ne tosiaan vaihtelee rodun, iän, suvun ja joissakin jopa sukupuolen mukaan, siis hinnat.
Minulla taas herää hälytyskellot kun luen ilmoituksia joissa myydään "puhdasrotuisia" koiria ilman papereita. Itse en ostaisi sellaiselta kasvattajalta mitään. Liian paljon on tuollaisista surullisia esimerkkejä. Pennun luovutuksen jälkeen kasvattajasta ei kuulu kutvaustakaan, numeroei enää vastaa jne.

Tuollaisessa tapauksessa ei ole takuuta koiran vanhemmista, niiden terveydestä jne.

Ei ole myöskään takuuta etteikö ole kyse rajan takaa salakuljetetuista pennuista, näitä tapauksia on valitettavasti ollut viime vuosina paljon.

Herää myös kysymys MIKSI pentuetta ei ole rekisteröity- onko siihen jokin este esim.liian tiheä pennutus ko.nartulla, sen periytyvä sairaus tms.

Rekisteröinnistä aiheutuviin kuluihin vetoaminen on puppua, kulut siitä eivät ole niin suuret. Täytyy myös muistaa että jos myöhemmin alkuperäisistä suunnitelmista poiketen kiinnostaisi esim. kilpailla koiran kanssa tai käydä näyttelyissä sekään ei onnistu ilman papereita..

Itse en missään tapauksessa ottaisi koiraa tuollaiselta "puskakasvattajalta" joka pahimmassa tapauksessa jobbaa jopa salakuljetettuja tai sisäsiitettyjä pentuja....

:\| :\|
 
räähkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 10:28 Santra kirjoitti:
Rekisteröinnistä aiheutuviin kuluihin vetoaminen on puppua, kulut siitä eivät ole niin suuret. Täytyy myös muistaa että jos myöhemmin alkuperäisistä suunnitelmista poiketen kiinnostaisi esim. kilpailla koiran kanssa tai käydä näyttelyissä sekään ei onnistu ilman papereita..

Itse en missään tapauksessa ottaisi koiraa tuollaiselta "puskakasvattajalta" joka pahimmassa tapauksessa jobbaa jopa salakuljetettuja tai sisäsiitettyjä pentuja....

:\| :\|
Peesaan! Jokainen vastuullinen kasvattaja rekisteröi pentueensa. En todellakaan ymmärrä niitä ihmisä, jotka teettää pentuja vain pentujen takia ja vielä vanhemmilla, jotka eivät täytä rodulle asetettuja jalostusvaatimuksia :headwall: :headwall:
 
setris
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 12:46 nöppäri kirjoitti:
No hoh hoijaa, sen hinnan mukaanko koirasi rodun valitset. Kyllä kannattaisi miettiä ensin muita asioita, ennen kui valitsee mitään koiraa. Ja taas minun mielipide :/
:kieh: just,no oisko pitäny kysyä kaikkien koirien hintaa \|O
jos et asiasta mitään tiedä niin älä vaivaudu vastaamaan :wave:
 
hinnasta
Kyllä hinta on yksi valintaperuste muiden joukossa. Yhtä hyvinhän voisi muuten väittää että hyi sinua vastuuton ihminen kun auton hinnan mukaan valitset. Etkö yhtään ajattele lastesi turvallisuutta? Volvon maasturi on se ainoa oikeasti lapsiturvallinen auto (testin mukaan) ja jos yhtään lapsiasi rakastat, et tuijota sen hintaa, vaan ostat.

Kärjistäminen ja yleistäminen ovat kivaa ajanvietettä, eikö?

Meillä oli monta rotuvaihtoehtoa ja kun löytyi hyvä rotu jolle ei ollut kehitetty älytöntä hintaa (viittaan vaikkapa westieen joka maksaa 1200 euroa parhaimmillaan), niin avot, ostettiin. Ja rakastetaan sitä koiraa yhtä paljon kuin oltaisiin rakastettu enemmän maksanutta.
 
laulava lintukoira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 12:46 nöppäri kirjoitti:
No hoh hoijaa, sen hinnan mukaanko koirasi rodun valitset. Kyllä kannattaisi miettiä ensin muita asioita, ennen kui valitsee mitään koiraa. Ja taas minun mielipide :/
Meillä kaksi sekarotuista. Muutamalla sadalla mummon markalla ne hankittiin. Meillä ei ainakaan ollut varaa monen tuhannen rotukoiraan. Ja saivatpahan ainakin hyvän kodin meiltä. :)
 
En ole niin väittänytkään että papereista ei kannattaisi maksaa.
Mutta kaikki ei niitä tarvitse, koska enemmänhän ne on näyttelyä ja siitosta varten.Ja kun tutulta ostaa niin tietää mitä saa.Joo ja oon myös sitä mieltä että hinnan takia ei koiraa osteta.Ensin katsoo rodun mikä sopii, ja päättää et uros vai narttu.Kummassakin on huonot ja hyvät puolensa.Dobermanni ei välttämättä ole ensimmäiseksi koiraksi hyvä, ainakaan lapsiperheeseen.En yleistä, mutta jos ei ole kokemusta, niin ehkä kannattaa kokeilla jotain muuta.
 
räähkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 15:03 piitu kirjoitti:
En ole niin väittänytkään että papereista ei kannattaisi maksaa.
Mutta kaikki ei niitä tarvitse, koska enemmänhän ne on näyttelyä ja siitosta varten.Ja kun tutulta ostaa niin tietää mitä saa.Joo ja oon myös sitä mieltä että hinnan takia ei koiraa osteta.Ensin katsoo rodun mikä sopii, ja päättää et uros vai narttu.Kummassakin on huonot ja hyvät puolensa.Dobermanni ei välttämättä ole ensimmäiseksi koiraksi hyvä, ainakaan lapsiperheeseen.En yleistä, mutta jos ei ole kokemusta, niin ehkä kannattaa kokeilla jotain muuta.
Minä vaan jaksan ihmetellä sitä, miks koiria pitää pennuttaa, jos niille ei hommaa papereita :eek:
 
Dori
Meille tulossa joulukuussa dobberin pentu =) ja hinta 800e. Pentu on rekisteröity, madotettu, silmäpeilattu, mikrosirumerkitty, pentutestattu. Lisäksi hintaan kuuluu laaja ohjekansio sekä kasvattajat maksavat luonnetestin ennen 4v ikää.

Hinta ja laatu yleensä kulkevat käsikädessä. tutkiessamme eri vaihtoehtoja huomasimme mm. että rekisteröimätön dobberinpentu olisi maksanut 400e.

Kannattaa käydä vaikka eri kenneleitten sivuilla katsomassa ja tutustumassa. Ota yhteyttä kasvattajiin ja kysy hintoja. Niin mekin teimme. Hintahaarukka oli 750-1000e.
 
DORI;

Dobberipentusi kasvattaja kuulostaa todella vastuulliselta. Upeaa! ;)

Onnea uudelle tulevalle perheenjäsenelle!

Itse kasvattaja en ymmärrä näitä paperittomia koiria... Ja miksi kukaan koskaan maksaisi paperittomasta koirasta edes muutamaa sataa euroa. Onhan paperiton koira rinnastettavissa sekarotuiseen...
Niin kai se on tässäkin asiassa, että tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa! :whistle:

 
räähkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 17:45 JeJuJi kirjoitti:
Itse kasvattaja en ymmärrä näitä paperittomia koiria... Ja miksi kukaan koskaan maksaisi paperittomasta koirasta edes muutamaa sataa euroa. Onhan paperiton koira rinnastettavissa sekarotuiseen...
Niin kai se on tässäkin asiassa, että tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa! :whistle:
Niin ja ostamalla paperittoman koiran, tukee vaan niitä pentutehtailijoita \|O

JeJuJi: laitan sulle y-viestiä, kunhan kerkiin..
 
minttu81
Pistämpä tähän esimerkin paperittomasta koirasta...
Ostin saksanoaimenkoiran (vanhemmilla paperit) pennuilla ei...
Ostin siksi, kun oli tietysti halvempi ja minusta paperittomallakin koiralla pitää olla hyvä koti.

No, ensimmäinen ongelma tuli, kun kives ei laskeutunutkaan vaan 6kk iässä leikattiin. Sitten kun koira oli 3 vuotias, muutimme maalle ja koira sai juosta joka päivä irti niin paljon kuin halusi. Eka talvi tuli ja koiraltani lähti takapää alta, syyksi selvisi E-lonkat. Meni kaksi kuukautta ja koira lopetti yhtäkkiä pissimisen, ei pystynyt pissimään...

Hätä oli kaamea, vein lääkäriin... Eturauhasen kasvain. Se siitä sitten, koira päästettiin autuaamille maille 3,5 vuotiaana, ilosena ja energisenä koirana. :(

Tästä syystä en enää ikinä sen jälkeen ole ottanut paperitonta koiraa, on olemassa tietysti poikkeuksia, saattaa olla että koirani oli yksinkertaisesti vaan se tosi sairas yksilö.

Nyt omistan kaksi suurta paperillista koiraa, eikä kumpaakaan ole tarvinnut käyttää lääkärissä kuin rokotuksissa... =) :'(
 
menee kyllä aiheen vierestä, mutta mun on pakko kommentoida...

Itse olen paperillisen koiran kannalla tosin paperittomissa/sekarotuisissakin voi olla terveitä ja ihania yksilöitä.

Itse olen joutunut lopettamaan paperillisen, terveistä ja näyttelyissä palkituista vanhemmista olleen koiran alle 4 vuotiaana sököjen lonkkien takia.
Todennäköisesti lonkkavika on periytynyt äidin puolen suvusta (äidin isän siskolla E:n lonkat). Koira kasvoi samoissa oloissa ja söi samaa ruokaa kuin anopin koira. Mun koiralla lonkat ihan p...na, anopin koiralla A:n lonkat ja 0:n kyynärpäät. Silloin, kun koirani oli pentu, asuimme samassa talossa anopin kanssa.
Koirani kanssa kävimme muutamassa näyttelyssä ja Toko-kokeissakin kävimme. Luonteeltaan koira oli aivan ihana tapaus.


 
Aramanda;

Niin ei ne paperit ole tietenkään sen tae, etteikö koira voisi sairastua lonkkavikaan tms. Riski vaan on pienempi sillä esimerkiksi belgianpaimenkoirilla on aika tiukka jalostusohjeistus.

:flower: :flower: :flower:

Meistä itsestämme on kiinni, että annammeko ns. "pentutehtailijoiden" mellastaa. Jokainen paperiton pentu, joka menee kaupaksi edistää mm. narttujen liian tiheää pennuttamista jne.
Sen vuoksi vastuullinen pennunostaja ostaa pennun rekisteröitynä!
Olen nähnyt itse henkilökohatisesti narttuja, joilla teetetään JOKAISESTA juoksusta pennut. Ei se ole enää millään tavalla sitä narttua kohtaan inhimillistä! Joka toinen pentue rekisteröidään ja joka toinen pentue myydään ilman papereita. Ja kauppa käy. Yleensä tämä on pikkurotujen ongelma, mutta kyllä isojenkin rotujen kohdalla tätä tapahtuu...
Luulisi jokaisen hälytyskellot soivan päässä, jos myytävänä on todella "lupaavia ja kauniita" pentuja vailla papereita!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 09:00 JeJuJi kirjoitti:
Aramanda;

Niin ei ne paperit ole tietenkään sen tae, etteikö koira voisi sairastua lonkkavikaan tms. Riski vaan on pienempi sillä esimerkiksi belgianpaimenkoirilla on aika tiukka jalostusohjeistus.

:flower: :flower: :flower:

Meistä itsestämme on kiinni, että annammeko ns. "pentutehtailijoiden" mellastaa. Jokainen paperiton pentu, joka menee kaupaksi edistää mm. narttujen liian tiheää pennuttamista jne.
Sen vuoksi vastuullinen pennunostaja ostaa pennun rekisteröitynä!
Olen nähnyt itse henkilökohatisesti narttuja, joilla teetetään JOKAISESTA juoksusta pennut. Ei se ole enää millään tavalla sitä narttua kohtaan inhimillistä! Joka toinen pentue rekisteröidään ja joka toinen pentue myydään ilman papereita. Ja kauppa käy. Yleensä tämä on pikkurotujen ongelma, mutta kyllä isojenkin rotujen kohdalla tätä tapahtuu...
Luulisi jokaisen hälytyskellot soivan päässä, jos myytävänä on todella "lupaavia ja kauniita" pentuja vailla papereita!
Aivan, tätä minäkin tarkoitan. Lisäksi ei ole ollenkaan takeita että pennut on siitä yhdistelmästä kuin väitetään.

Sitten täällä pari tuttavaani oli pokkana ostamassa hintaan 340 e samanlaistaa "lähestulkoon" puhdasrotuista lähitulevaisuudessa rekisteröitävää seropi rotuista koiraa :whistle: Kysyin tietävätkö he mistä lyhenne tulee? Ilme oli näkemisen arvoinen :LOL:

Jos ei ole kiinnostunut menemään koiransa kanssa näyttelyyn, voi aina hankkia esim. pikkuvikaisen (hammas-tai purentavika, kivespuutos, karvanlaatu) joka silti on rekisteröity. Hinta on kuitenkin halvempi, mutta näin ei tueta ainakaan pentutehtailijoiden toimia.

Tiedän kuitenkin muutaman tapauksen jossa sitten harrastusinto onkin herännyt mutta oman koiran kanssa on voinut harrastaa vain rajoitetusti (paperittomuudesta johtuen). Toinen koira on sitten hankittu toisin periaattein...
 
Nimenomaan sen halusin tuoda esille,e teti ne paperitkaan ole terveen koiran tae...
Itse en voisi ajatella paperitonta koiraa tai meidät mieheni kanssa "heitettäisiin pois suvusta". Sekä miehen äiti että miehen mummo(v. 75 alkaen) kasvattaa labradoreja. Rotuvalinta on samanlainen kysymys kuin tuo paperittomuus,e n oikeesti edes muuta voi harkita...
 
ihmettelen
aramanda, tehän olette aikuisia, siis sinä ja miehesi?! Ei vanhempien pidä antaa sanella aikuisten lastensa tekemisiä. Te voitte ottaa vaikka sekarotuisen tai villakoiran, kunhan päätätte rodun itse ettekä vanhempiesi mieliksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 10:22 aramanda kirjoitti:
Nimenomaan sen halusin tuoda esille,e teti ne paperitkaan ole terveen koiran tae...
Itse en voisi ajatella paperitonta koiraa tai meidät mieheni kanssa "heitettäisiin pois suvusta". Sekä miehen äiti että miehen mummo(v. 75 alkaen) kasvattaa labradoreja. Rotuvalinta on samanlainen kysymys kuin tuo paperittomuus,e n oikeesti edes muuta voi harkita...
 

Yhteistyössä