Kokemuksia hormonikierukasta!

Minulle oli hormonikierukka käytössä vajaan kolme vuotta ja olin tyytyväinen siihen. Aiemmin kärsin todella runsaasta vuodosta, mutta Mirenan aikana kuukautiset (ja kuukautiskivut) jäi käytännössä kokonaan pois. En lihonut, mielialat ei vaihdelleet hulluna tms. Ainoa haitta kierukasta oli se, että kierukan asentamisen jälkeen vuotoa tuli monen viikon ajan putkeen (taisi vuotaa kerralla koko kolmen vuoden edestä :D ). Laittaminen ja pois ottaminen onnistui helposti ja nyt odotellaan, josko saatais vielä pikkukolmonen aikaan...
 
minulla taas ollut vuoden ajan mahakipuja, tiputtelua ja epäsäännällisiä vuotoja + normaalit menkat päälle.haluttomuutta,aknea,mielialavaihteluja.lihomista.

kierukka otetaan pois 2 vkon päästä.
 
Mulla oli kokoajan menkkamaista alavatsakipua ja välillä ihan supistuksiakin. Menkat kesti aina 2 viikkoa ja hirveetä losotesta!! Vei kaiken kiinnostuksen petipuuhiin! Puolivuotta kestin ja sitten poistatin koko hökötyksen!
 
Just vaihdatin uuden, kun entinen Mirena oli jo 5v vanha. Otin varulta kunnon etukäteisrohdot, kun arvelin poiston ja laiton ehkä tällä kertaa kirpaisevan edelliseen verrattuna, koska eukko on ollut kuivilla jo 3v!

Well, laittajana oli loistavan hyvä naislääkäri ( yksityisellä käväsin), joka aluksi mittasi kohdun suun ja sanoi sen olevan edelliseen laittoon verratuna kutistuneen n3cm ja syyksi arveli sen, että meikällä ei ollut enää kuukautisia.

Poisotto ja laittaminen kirpaisi sitten edellistä enemmän, mutta ei pahasti-on tuo kipukynnys sangen hyvä- ja muuten paikat ok ja ultralla tarkasti, että kierukka on paikalllaan.
Rinnatkin annoin tutkia, kun sitä ehdotti eli tulipa akka koluttua kunnolla läpi koko rahan edestä.

Edellinenkin kierukka tiputteli ehkä n.puolivuotta ja parin vuoden sisällä loppui se tiputtelukin kokonaan eli vain hyviä kokemuksia tästä vehkeestä...toivottavasti myös jatkokin sujuu yhtä mallikkaasti!
 
Melkein 6 vuotta ollut jo mirena mulla. Ekan vuoden jälkeen ei enää menkkoja ollenkaan. Lihoin kyllä ja akne aika pahana nyt.. eka tuli sisäreisiin minkä kestin, mutta nyt on naama niin pahana että kyllä riittää jo. Alavatsa kipuiluja ollut välillä. Mutta kaiken kaikkiaan olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen hormonikierukkaan.
Lähenee tuo poisottaminen ja sopivasti suunnitellaan miehen kanssa perheenlisäystä =)
 

Yhteistyössä