Kokemuksia jälkiehkäisystä, kuinkahan usein se pettää?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Juu, tiedän että kaikki on yksilöllistä eikä jälkiehkäisy ole mitenkään 100% varma, mutta onko täällä ketään jolla se olis pettänyt? Missä vaiheessa kiertoa otit? Tuliko ns. tyhjennysvuoto?

Itse otin juuri ovulaation aikaan, mitään vuotoa ei ole näkynyt, nyt kp 26/30 ja vähän mietityttää.. Tiedän senkin, että kk voi tulla myöhässä tms. mutta pelko on suuri. Lisäksi raskauden mahdollisuus pitäisi sulkea pois ennen perjantaita.

pohdin vain ja kaipailen kokemuksia.. :)
 
"hep"
Meillä jälkiehkäisy petti. Lienee TODELLA harvinaista, en ole kuullut toista tapausta. Otin jälkiehkäisyn noin 1h yhdynnästä, eli heti, siitä ei ainakaan jäänyt kiinni. En muista enää kiertoja ym, mutta mitään vuotoa ei tullut missään vaiheessa.

Onneksemme lapsi ei ollut maailmanloppu
 
..
Mulla on pettänyt. En muista enää missä vaiheessa kiertoa olin, mutta ei tullut mitään tyhjennysvuotoa.
Nyt tuo tyttö on sitten 2v3kk, ja olen onnellinen, että se petti! :)
 
shidu
[QUOTE="vieras";22559218]Juu, yksi pilleri. On olemassa myös EllaOne, joka toimii 5vrk, mutta se on kalliimpi.[/QUOTE]

Oijoi! Ehkei mulla sitten oo tarvetta sille. :D Jos raskaus alkaa, niin sitten alkaa. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22559140]juu, 72h sisään pitää ottaa. Apteekista, tiskin takaa.. maksaa sellaset vajaan 20e.[/QUOTE]

Ai.Viimeksi ku mä sellasen ostin niin hintaa oli 10e.
Kaveri haki päivystyksestä hintaa 0e

Jos tuo hinta siis mitenkään olennainen tuos tilanteessa kenellekkään on.
 
Kliinisissä tutkimuksissa Norlevo-valmisteen käytön on osoitettu estävän 85 % odotettavissa olevista raskauksista. Teho näyttää heikkenevän kun yhdynnän jälkeen kulunut aika pitenee (95 % käytettäessä 24 tunnin kuluessa, 85 % käytettäessä 24-48 tunnin kuluessa, 58 % käytettäessä 48-72 tunnin kuluessa). Tehoa ei tunneta, jos valmistetta käytetään yli 72 tunnin kuluttua yhdynnästä.
 
"pilleri"
Oijoi! Ehkei mulla sitten oo tarvetta sille. :D Jos raskaus alkaa, niin sitten alkaa. :D
Siis ymmärsinkö oikein että sinun mielestäsi tuo 20 € on korkea hinta jälkiehkäisystä? Että olet mielummin valmis raskauteen ja lapsen saamiseen kuin maksamaan tuon 20 €? En siis tietenkään tarkoita että lapsen saaminen olisi huono juttu, mutta tuntuu vain hassulta että tuo parikymppiä olisi kynnyskysymys tuollaisessa elämän mullistavassa tilanteessa, jos siis raskaus alkaa... Ja luulenpa että mikäli näin käy, niin lapsen kasvattamiseen menee hieman enemmän rahaa kuin se 20 €.

Mutta hyvää jatkoa, päätit sitten ostaa sen pillerin tai et!
 
kanske
Meillä petti jälkiehkäisy, en muista kylläkään missä vaiheessa kiertoa oli. Mulle ei myöskään tullut mitään vuotoja eikä menkatkaan sitten alkaneet ajallaan, joten tein testin. Homma hoitui lopulta aborttipillereillä. Eli voi pettää, vaikka ajallaan ottaisi eikä oksentaisi ulos.
 

Yhteistyössä