kokemuksia kaivataan lapsiveden menosta

eli missä tilanteissa sinulla on mennyt lapsivesi? miltä se tuntuu ja näyttää? mistä voi olla olla varma että se on lapsivettä eikä pissaa? monesko raskaus sinulla on ollut kun lapsivesi on mennyt ja millä viikoilla se meni?
 
Ekassa raskaudessa 39+6 meni vedet, sattumalta juuri vessareissulla. Olin juuri pissannut ja saanut rakon tyhjäksi, kun alkoi taas lotisemaan. Eli vedet meni hulahtamalla, ei hiukkaakaan epäilyttänyt etteikö olisi ollut vettä. (plus veden väri pytyssä oli soman vaaleanpunaista). Toisesta lapsesta vedet meni avautumisvaiheen lopulla spontaanisti, eikä silloinkaan ollut epäselvää, oliko se vettä vai ei. Mies sitten vaan soitti kätilön paikalle ja kätilö asettautui kopinottovalmiuteen ;)
 
joo no mulla viikot nyt 35,viides raskaus ja välillä kyllä tuntuu että kohta menee vedet kun vauva painaa päällä niin alas että' yks napse käy. edellinen synty tunnissa ni vähä pelottaa et kuin nopeaan tää seuraava tulee jas missä tilanteessa. itse oon kyllä jo ihan kypsä ku ei kävelemään pääse liitoskipujen takia.
 
Mulla oli esikoisesta rv41+3. Heräsin yöllä veskihätään ja kun nousin pöntöltä niin hulahti, ajattelin jo et kusasinko housuihin. Ei silti menny kauaa, kun lapsivesi alkoi tulla oikein kunnolla. Mentiin synnärille linkalla eikä siinä kyllä pikkuside paljoa auttanu 15min matkalla :D
 
Esikoisesta rv 40+5 istuin tietokoneella kun tunsin, että nyt olis jotain tulossa (ihan kuin menkat ja joku isompi hyytymä), menin kylppäriin ja sain housut melkein alas kun holahti. Ei ollut epäilystäkään mitä oli.

Kuopuksesta vedet meni sairaalassa 5 min ennen syntymää kun kätilö laittoi pinniä vauvan päähän sydänäänien saamiseksi.
 
Rv 39+6 vähän ennen puoltayötä heräsin kun vatsassa tuntui oudolta. Nousin tarkoituksena mennä vessaan. Heti kun nousin sängyltä, valahti jotain märkää. Sitä valui koko matka vessaan ja pöntöllä lisää. Ei epäilystäkään etteikö olisi ollut lapsivettä.
 
Mulla synnytys käynnistettiin 40+2 viikolla. Yöllä yhen aikaan kävin vessassa, ja kuulin ku limatulppa putos pönttöön :D Tästä tunti eteenpäin tuli tunne että pitää mennä taas vessaan vaikkei pissattanut, ja kun sängystä nousin, oli tunne että kohta valuu jotain housuun. Pääsin kuitenkin vessaan asti ja sinne lattialle lirahti pikkusen, oisko ollu ehkä desi tai puoli.
 
eli missä tilanteissa sinulla on mennyt lapsivesi? miltä se tuntuu ja näyttää? mistä voi olla olla varma että se on lapsivettä eikä pissaa? monesko raskaus sinulla on ollut kun lapsivesi on mennyt ja millä viikoilla se meni?
Keskellä yötä meni, ihan vaan nukuin sängyssä, vaihdoin asentoa niin yhtäkkiä hulahti. Ensimmäinen ajatus oli, että tuliko pissa mutta heti seuraava ajatus oli, että no ei kyllä varman tullut :LOL: Eli kyllä sitä sen verran paljon hulahti, että ei siitä mitään epäilyksiä kyllä jäänyt.
 

Yhteistyössä