kokemuksia kastellista?????

kastelli-järkevin
Kastelli- järkevin tapa tehdä koti
Ainakin meidän kohdalla mainoslause täyttä totta.
Rakennamme parhaillaan toista kastelli-taloa. Kummallakaan kerralla talofirma ei ollut itsestään selvyys, vaan kilpailutimme useita eri talofirmoja. Kastelli hinta-laatusuhteeltaan molemmilla kerroilla paras.
 
mia
\
mikä elementtitalo teillä on? siis mitä vikoja siinä on? en toki tarkoittanutkaan mitään älvsbytaloa, vaan esim.jukkataloa ja jettataloa tai omataloa ja puutaloa. Niin siitä paremmuudesta olen kuullut että se lämmöneristyksen kannalta elementti on parempi, että elementtitalo on aina tiiviimpi ja täysin saumaton!?

[/quote]

No kyllä meillä nurkista vetää ja kovasti...se on kyllä yksi mitä en heti allekirjoittaisi tuon tiiviyden puolesta. Itse olen kuullutjkin uuri päinvastaista myöskin että elementti ei olisi niinkään hyvä lämmöneristyksen kannalta ja sen voin allekirjoittaa kyllä ihan omakohtaisestikin. Tuttavilla on tehty talo pitkästä tavarasta ja ei siellä tuule lattialla niinkuin meillä. Liekö meillä sitten ollut tavallista huonompi tuuri vai mitä mutta... sitten meille tuli pohjatyötkin paketin mukana ja meidän talo on nyt painunut että tällaista "pientä" ongelmaa meillä. Kannattaa harkita tarkoin ja kilpailuttaa. Minusta täällä kaikki vain kehuvat omaansa ja haukkuvat toisten valintoja vaikka muista talomalleista/toimittajista ei olisikaan omakohtaista kokemusta! Älä siis usko sokeasti näihin juttuihin. Itse ajattelisin, mitä olen asiaa miehenikin kanssa tutkinut, että tuo kastelli vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta kun me seuraavaan taloprojektiimme joskus alamme. Hyviä suunnitelusessioita sinne teille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 20:02 mia kirjoitti:
\
mikä elementtitalo teillä on? siis mitä vikoja siinä on? en toki tarkoittanutkaan mitään älvsbytaloa, vaan esim.jukkataloa ja jettataloa tai omataloa ja puutaloa. Niin siitä paremmuudesta olen kuullut että se lämmöneristyksen kannalta elementti on parempi, että elementtitalo on aina tiiviimpi ja täysin saumaton!?
No kyllä meillä nurkista vetää ja kovasti...se on kyllä yksi mitä en heti allekirjoittaisi tuon tiiviyden puolesta. Itse olen kuullutjkin uuri päinvastaista myöskin että elementti ei olisi niinkään hyvä lämmöneristyksen kannalta ja sen voin allekirjoittaa kyllä ihan omakohtaisestikin. Tuttavilla on tehty talo pitkästä tavarasta ja ei siellä tuule lattialla niinkuin meillä. Liekö meillä sitten ollut tavallista huonompi tuuri vai mitä mutta... sitten meille tuli pohjatyötkin paketin mukana ja meidän talo on nyt painunut että tällaista "pientä" ongelmaa meillä. Kannattaa harkita tarkoin ja kilpailuttaa. Minusta täällä kaikki vain kehuvat omaansa ja haukkuvat toisten valintoja vaikka muista talomalleista/toimittajista ei olisikaan omakohtaista kokemusta! Älä siis usko sokeasti näihin juttuihin. Itse ajattelisin, mitä olen asiaa miehenikin kanssa tutkinut, että tuo kastelli vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta kun me seuraavaan taloprojektiimme joskus alamme. Hyviä suunnitelusessioita sinne teille!

[/quote]

Saako usella onko kyseessä pien- vai suurelementeistä tehty talo? Omatalo ainakin tekee pienelementeistä, Lapplitalo suurelemeteistä. Suurelementin hinta on kalliimpi, mutta olen usealta eri taholta kuulluut, että suurelementti olisi parempi vaihtoehto juuri saumojen vähäisyyden vuoksi.

Meillä siis suurelementti, tyytyväisiä ollaan.
 
Meille tulossa Kastelli. Kilpailutimme kolme firmaa, Kastelli edullisin. Suunnittelimme talomme täysin itse. Ei siis otettu mitään valmista talomallia. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ongelmatilanteetkin on hoitunut hyvin. Jatkossa valitsen myös Kastellin, vaikka menisinkin eri myyjälle kuin mikä meillä nyt oli. :)
 
hopeakäpälä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 14:14 haaveilija kirjoitti:
Kiitoksia kovasti kaikille vastanneille!! Sen olen jo saanut selville että Kastellille voi viedä minkälaisen pohjan vaan ja sen tekevät, mutta suursuosikkeja ja suosikkeja ei ole niin helppo muuttaa. Mekin juu mielummin otamme ne puupalikat valmiiksi tontillemme ja kokoamme niistä kuin että haemme joka laudanpätkän erikseen jostain. Mutta kyllä silti tuo sinäelementteinä tulokin kiinnostaa. Sitä kun on kehuttu kaikkein laadukkaimmaksi! Mutta saapi nähdä mihin vielä päädymme! Kiitos kaikille ja lisää vaan kokemuksia jos niitä löytyypi! :flower: :) :hug:

noista pohjakuvien muuttamisista sen verran, että meille on tulossa SUOSIKKI- talo ja me muokkasimme sen kyllä täysin omien tarpeiden mukaisesti, jopa saunan ja teknisentilan paikkaa vaihdettiin keskenään ja ei ollut mitään ongelmia sen suhteen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 14:59 haaveilija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 14:34 mia kirjoitti:
Meillä on elementtitalo ja ikinä en enää elementtitaloa huoli kun tästä eröön päästään. Vikoja on vaikka kuinka joten ei todellakaan ainakaan tämä merkki ole laadukas (mistä muuten tuo tieto on että elementtitalo olisi "paras"). Luulen kyllä että parhaimman talon saa pitkästä tavarasta jos siihen vain on mahdollisuutta!

mikä elementtitalo teillä on? siis mitä vikoja siinä on? en toki tarkoittanutkaan mitään älvsbytaloa, vaan esim.jukkataloa ja jettataloa tai omataloa ja puutaloa. Niin siitä paremmuudesta olen kuullut että se lämmöneristyksen kannalta elementti on parempi, että elementtitalo on aina tiiviimpi ja täysin saumaton!?
elementtitalo EI ole saumaton!!!
 
ihmeellistä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 21:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 14:59 haaveilija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 14:34 mia kirjoitti:
Meillä on elementtitalo ja ikinä en enää elementtitaloa huoli kun tästä eröön päästään. Vikoja on vaikka kuinka joten ei todellakaan ainakaan tämä merkki ole laadukas (mistä muuten tuo tieto on että elementtitalo olisi "paras"). Luulen kyllä että parhaimman talon saa pitkästä tavarasta jos siihen vain on mahdollisuutta!

mikä elementtitalo teillä on? siis mitä vikoja siinä on? en toki tarkoittanutkaan mitään älvsbytaloa, vaan esim.jukkataloa ja jettataloa tai omataloa ja puutaloa. Niin siitä paremmuudesta olen kuullut että se lämmöneristyksen kannalta elementti on parempi, että elementtitalo on aina tiiviimpi ja täysin saumaton!?
elementtitalo EI ole saumaton!!!
Enpä ole edellämainitun kommentin alkuperäinen kirjoittaja, mutta kysynpä sinulta kuitenkin: Kastellitaloko on saumaton?

Samanlaisista palikoista kaikki puutalot tehdään, erona vaan se, että elementtelitalojen elementit kootaan ja valmistetaan suojassa luonnonolosuhteissa tehtaissa ja paikanpäällä kootaan yhteen. Pitkästä tehdyissä taas kootaan pala palalta paikanpäällä.
 
Tässä tietoa:



Järkevä rakentamistapa

Saumattomat rakenteet

Laadustaan kiitetty Kastelli-talo loi oman rakentamistapansa paikallarakentamisen pohjalle. Alan asiantuntijoiden myöntämä totuus on, että näin saadaan saumattomat ja oikeaoppiset rakenteet ilman kompromisseja.


Yksilölliset ratkaisut

Kastelli-järjestelmä tarjoaa elementtitekniikkaa huomattavasti joustavamman tavan toteuttaa nykyaikainen pientalo. Omien toiveittesi pohjalta voit valita Kastellin mallin tai arkkitehdin suunnitteleman yksilöllisen ratkaisun. Ja jotta laadukas rakentaminen olisi nykyrakentajalle helppoa, nopeaa ja edullista, Kastelli-järjestelmässä hyödynnetään tehokkaasti teollista esivalmistusta ja uusinta suunnitteluosaamista.

Ainutlaatuisen lämpimät seinät

Energiansäästö on taas arvossaan ja Kastelli-seinän ristiinvilloitus yhdessä saumattoman ja aina ehyenä säilyvän ilmansulun kanssa takaa ainutlaatuisen lämpimyyden.

Varmat rakenteet

Kastelli-talon rakenteet ovat asiantuntijoiden suunnittelemia ja käytännössä testattuja turvallisia ratkaisuja.
» Katso rakenneleikkaus!

Kastelli-talo rakennetaan teollisesti esivalmistetuista, määrämittaan katkaistuista ja lovetuista runkomateriaaleista (PRE-CUT-menetelmä), jonka ansiosta rakenteet tulevat yhtenäisen tiiviiksi. Rakenteiden laadun voit itse todeta rakennuspaikalla työn edetessä.

Materiaalien laadukkuus

Kastelli käyttää luotettavia materiaalitoimittajia, joiden tuotteet ovat käytännössä testattuja ja virallisesti hyväksyttyjä. Kastelli-talon yhteistyökumppanit ja materiaalitoimittajat valitaan tiukkojen kriteerien pohjalta. Yhteistyökumppanimme sitoutuvat mm. omatoimiseen laadunvarmistukseen, ehdottomaan aikataulujen pitävyyteen sekä jatkuvaan kehittämiseen. Näistä asioista rakentuu kuuluisa Kastelli-laatu.

Nopea ja helppo

Perinteisessä "pitkäntavaran" rakentamisessa on useita riskitekijöitä, joista Kastelli-rakentajan ei tarvitse kantaa huolta. Valitessaan Kastellin talotoimituksen, rakentaja saa kaikki keskeiset rakennustarvikkeet ja asennusvaihtoehdot yhdellä kaupalla vaivattomasti ja edullisesti.
 
ja lisää:

Rakenneleikkaus

1. Yläpohjan ja seinän liittymä
Seinän ja katon villakerrokset limittyvät toisiinsa eikä kylmäsiltoja pääse syntymään.

2. Saumaton höyrynsulku
Kastelli-talon höyrynsulkumuovi, SFS-leimattu, ulottuu seinissä ja katossa yhtenäisenä ympäri talon. Vedotonta asumista.

3. Tuuletusraot
Hyvät tuuletusraot katossa ja seinissä takaavat rakenteiden toimivuuden.

4. Ulkoseinän ristiinvilloitus
Ulkoseinä on lämmin ja tiivis myös runkotolppien kohdalta.

5. Tiivis tuulensuoja ylös asti
Kastelli-talon tuulensuoja on tiivis ja hengittävä kipsilevy, joka suojaa yhtenäisenä myös yläpohjan eristeitä.

6. Väliseinien rakentamistapa
Väliseinän vääntyilemätön kertopuurunko naulataan ulkoseinän vaakakoolauksiin ennen levytystä. Äänirakoja ei jää eikä synny myöhemminkään.

7. Kostean tilan seinä
Kastelli-talot suosittelee aina muurattuja seiniä.

8. Vedottomat pistorasiat
Ainutlaatuisesti villakerrosten väliin sijoitettu höyrynsulkumuovi säilyy ehyenä pistorasioidenkin kohdalla. Vedotonta mukavuutta.

9. Listoille kiinnitysalustat
Seinien vaakakoolausten paikat on suunniteltu siten, että ne toimivat samalla katto- ja jalkalistojen kiinnitysalustoina.

10. Lattian ja seinän liittymä
Lattian ja seinän eristeet limittyvät toisiinsa ja estävät kylmäsillan.
 
Lappli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 14:30 Hillopylly kirjoitti:
Meille tulee myös Kastelli talo.Meillä on kaikki toiminut hyvin ja palvelu on pelanut todella hienosti.Talomyyjä on jopa asioinut meillä kotona pyhäpäivinä,kun muitten talomyyjien luo olisi pitänyt mennä pelkästään virka-aikana 50km päähän heidän myymälään.Muutoksia Kastelli tekee helposti ja mielellään.Muilla talotehtailla muutokset kalliita ja eivät niitä mielellään tee,koska ovat elementti taloja,kun Kastellin talot ovat PRE-Cut taloja,eli rakennetaan ns.pitkästä tavarasta.Meidän taloon on lisätty 3kpl.kattotuoleja lisää ja pohja ratkaisu on täysin erilainen,kun alkuperäisessä.
Suosittelen lämpimästi Kastellia teillekkin :wave:

Kyllä tekevät muutoksia muuallakin kuin Kastellilla juuri niin kuin itse haluaa. Rakennamme juuri Lapplitaloa. Kerkesimme käydä muutamat keskustelut eri talomyyjien kanssa ja kaikilla olisi onnistunut juuri sellaiset muutokset pohjiin kuin me oltaisi haluttu. Meillä oli tuolloin Lappli, Jukka, Jetta ja Taloteko joista olimme kiinnostuneita. Taloteko on pre cut. Lappli tuli meille halvimmaksi ja loppuviimein meidän talo tulikin ihan omilla piirustuksilla. Ei lopulta haluttukaan yhtään Lapplin valmista pohjaa itselle. Yhdestäkään kohdasta pohjapiirustuksesta ei Lapplilla valitettu.
Sisustusvaihe nyt menossa ja kaikki on toiminut Lapplilta hyvin! Talo oli parissa päivässä talon näköinen. Ala- ja yläkerta pystyssä, ikkunat paikallaan ja pellit katolla.
Mieheni halusi ehdottomasti suurelementtitalon. Pystyttää itse työkseen Desingtaloja, jotka olivat myös pre cutia. On ollut myös muilla talofirmoilla tekijänä.
 
Tämä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 22:38 vieras kirjoitti:
Tässä tietoa:



Järkevä rakentamistapa

Saumattomat rakenteet

Laadustaan kiitetty Kastelli-talo loi oman rakentamistapansa paikallarakentamisen pohjalle. Alan asiantuntijoiden myöntämä totuus on, että näin saadaan saumattomat ja oikeaoppiset rakenteet ilman kompromisseja.


Yksilölliset ratkaisut

Kastelli-järjestelmä tarjoaa elementtitekniikkaa huomattavasti joustavamman tavan toteuttaa nykyaikainen pientalo. Omien toiveittesi pohjalta voit valita Kastellin mallin tai arkkitehdin suunnitteleman yksilöllisen ratkaisun. Ja jotta laadukas rakentaminen olisi nykyrakentajalle helppoa, nopeaa ja edullista, Kastelli-järjestelmässä hyödynnetään tehokkaasti teollista esivalmistusta ja uusinta suunnitteluosaamista.

Ainutlaatuisen lämpimät seinät

Energiansäästö on taas arvossaan ja Kastelli-seinän ristiinvilloitus yhdessä saumattoman ja aina ehyenä säilyvän ilmansulun kanssa takaa ainutlaatuisen lämpimyyden.

Varmat rakenteet

Kastelli-talon rakenteet ovat asiantuntijoiden suunnittelemia ja käytännössä testattuja turvallisia ratkaisuja.
» Katso rakenneleikkaus!

Kastelli-talo rakennetaan teollisesti esivalmistetuista, määrämittaan katkaistuista ja lovetuista runkomateriaaleista (PRE-CUT-menetelmä), jonka ansiosta rakenteet tulevat yhtenäisen tiiviiksi. Rakenteiden laadun voit itse todeta rakennuspaikalla työn edetessä.

Materiaalien laadukkuus

Kastelli käyttää luotettavia materiaalitoimittajia, joiden tuotteet ovat käytännössä testattuja ja virallisesti hyväksyttyjä. Kastelli-talon yhteistyökumppanit ja materiaalitoimittajat valitaan tiukkojen kriteerien pohjalta. Yhteistyökumppanimme sitoutuvat mm. omatoimiseen laadunvarmistukseen, ehdottomaan aikataulujen pitävyyteen sekä jatkuvaan kehittämiseen. Näistä asioista rakentuu kuuluisa Kastelli-laatu.

Nopea ja helppo

Perinteisessä "pitkäntavaran" rakentamisessa on useita riskitekijöitä, joista Kastelli-rakentajan ei tarvitse kantaa huolta. Valitessaan Kastellin talotoimituksen, rakentaja saa kaikki keskeiset rakennustarvikkeet ja asennusvaihtoehdot yhdellä kaupalla vaivattomasti ja edullisesti.

Tämä nyt on jo melkoista mainospuhetta. Tuotahan voi kirjoittaa samanlaisia tekstejä Jetasta, Designista, Jukasta, Lapplista, Omatalosta, Samitaloista jne...
 
hoopo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 14:14 haaveilija kirjoitti:
Kiitoksia kovasti kaikille vastanneille!! Sen olen jo saanut selville että Kastellille voi viedä minkälaisen pohjan vaan ja sen tekevät, mutta suursuosikkeja ja suosikkeja ei ole niin helppo muuttaa. Mekin juu mielummin otamme ne puupalikat valmiiksi tontillemme ja kokoamme niistä kuin että haemme joka laudanpätkän erikseen jostain. Mutta kyllä silti tuo sinäelementteinä tulokin kiinnostaa. Sitä kun on kehuttu kaikkein laadukkaimmaksi! Mutta saapi nähdä mihin vielä päädymme! Kiitos kaikille ja lisää vaan kokemuksia jos niitä löytyypi! :flower: :) :hug:
Meille tuli Suosikki-luettelosta talo ja todella hyvin sai siihenkin muutoksia tehtyä. Vaikka suurennimme taloa ja lisäsimme mm. sälekaihtimia, säältä tuojaan -asennus ja paljon muuta, niin tarjous oli silti halvempi kuin Suosikki -hinta.

Kaikki on mennyt hyvin, kaikki tavarat ovat tulleet ajallaan ja palvelu on ollut ystävällistä. Meille talo tehtiin säältä suojaan, eli tarjousta kysyttäessä kannattaa ilmoittaa mihin valmiusasteeseen talonsa haluaa. Kastellin työmiehet olivat mukavia ja he antoivat lähtiessään puhelinnumeronsakin, että saadaan soittaa jos tulee jotain ongelmia/kysyttävää.

Suosittelen lämpimästi!
 
Pre cut taloista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 12:27 Lappli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 14:30 Hillopylly kirjoitti:
Meille tulee myös Kastelli talo.Meillä on kaikki toiminut hyvin ja palvelu on pelanut todella hienosti.Talomyyjä on jopa asioinut meillä kotona pyhäpäivinä,kun muitten talomyyjien luo olisi pitänyt mennä pelkästään virka-aikana 50km päähän heidän myymälään.Muutoksia Kastelli tekee helposti ja mielellään.Muilla talotehtailla muutokset kalliita ja eivät niitä mielellään tee,koska ovat elementti taloja,kun Kastellin talot ovat PRE-Cut taloja,eli rakennetaan ns.pitkästä tavarasta.Meidän taloon on lisätty 3kpl.kattotuoleja lisää ja pohja ratkaisu on täysin erilainen,kun alkuperäisessä.
Suosittelen lämpimästi Kastellia teillekkin :wave:

Kyllä tekevät muutoksia muuallakin kuin Kastellilla juuri niin kuin itse haluaa. Rakennamme juuri Lapplitaloa. Kerkesimme käydä muutamat keskustelut eri talomyyjien kanssa ja kaikilla olisi onnistunut juuri sellaiset muutokset pohjiin kuin me oltaisi haluttu. Meillä oli tuolloin Lappli, Jukka, Jetta ja Taloteko joista olimme kiinnostuneita. Taloteko on pre cut. Lappli tuli meille halvimmaksi ja loppuviimein meidän talo tulikin ihan omilla piirustuksilla. Ei lopulta haluttukaan yhtään Lapplin valmista pohjaa itselle. Yhdestäkään kohdasta pohjapiirustuksesta ei Lapplilla valitettu.
Sisustusvaihe nyt menossa ja kaikki on toiminut Lapplilta hyvin! Talo oli parissa päivässä talon näköinen. Ala- ja yläkerta pystyssä, ikkunat paikallaan ja pellit katolla.
Mieheni halusi ehdottomasti suurelementtitalon. Pystyttää itse työkseen Desingtaloja, jotka olivat myös pre cutia. On ollut myös muilla talofirmoilla tekijänä.
Tietääkseni Design-talokin tehdään nykyään elementeistä. On tehty jo muutaman vuoden. Rakentaja tekee/teettää tontilla pohjatyöt, talotehdas tekee perustukset ja talotehtaan asennusryhmä pystyttää elementit. Sitten talotehdas valaa lattiat ja jatkaa betonin kuivúttua muita töitä. Design-talo ei siis ole enää pre cut-rakenteinen, kuten Kastelli-talo. Korjatkaa, jos olen väärässä B).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 12:33 Tämä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 22:38 vieras kirjoitti:
Tässä tietoa:



Järkevä rakentamistapa

Saumattomat rakenteet

Laadustaan kiitetty Kastelli-talo loi oman rakentamistapansa paikallarakentamisen pohjalle. Alan asiantuntijoiden myöntämä totuus on, että näin saadaan saumattomat ja oikeaoppiset rakenteet ilman kompromisseja.


Yksilölliset ratkaisut

Kastelli-järjestelmä tarjoaa elementtitekniikkaa huomattavasti joustavamman tavan toteuttaa nykyaikainen pientalo. Omien toiveittesi pohjalta voit valita Kastellin mallin tai arkkitehdin suunnitteleman yksilöllisen ratkaisun. Ja jotta laadukas rakentaminen olisi nykyrakentajalle helppoa, nopeaa ja edullista, Kastelli-järjestelmässä hyödynnetään tehokkaasti teollista esivalmistusta ja uusinta suunnitteluosaamista.

Ainutlaatuisen lämpimät seinät

Energiansäästö on taas arvossaan ja Kastelli-seinän ristiinvilloitus yhdessä saumattoman ja aina ehyenä säilyvän ilmansulun kanssa takaa ainutlaatuisen lämpimyyden.

Varmat rakenteet

Kastelli-talon rakenteet ovat asiantuntijoiden suunnittelemia ja käytännössä testattuja turvallisia ratkaisuja.
» Katso rakenneleikkaus!

Kastelli-talo rakennetaan teollisesti esivalmistetuista, määrämittaan katkaistuista ja lovetuista runkomateriaaleista (PRE-CUT-menetelmä), jonka ansiosta rakenteet tulevat yhtenäisen tiiviiksi. Rakenteiden laadun voit itse todeta rakennuspaikalla työn edetessä.

Materiaalien laadukkuus

Kastelli käyttää luotettavia materiaalitoimittajia, joiden tuotteet ovat käytännössä testattuja ja virallisesti hyväksyttyjä. Kastelli-talon yhteistyökumppanit ja materiaalitoimittajat valitaan tiukkojen kriteerien pohjalta. Yhteistyökumppanimme sitoutuvat mm. omatoimiseen laadunvarmistukseen, ehdottomaan aikataulujen pitävyyteen sekä jatkuvaan kehittämiseen. Näistä asioista rakentuu kuuluisa Kastelli-laatu.

Nopea ja helppo

Perinteisessä "pitkäntavaran" rakentamisessa on useita riskitekijöitä, joista Kastelli-rakentajan ei tarvitse kantaa huolta. Valitessaan Kastellin talotoimituksen, rakentaja saa kaikki keskeiset rakennustarvikkeet ja asennusvaihtoehdot yhdellä kaupalla vaivattomasti ja edullisesti.

Tämä nyt on jo melkoista mainospuhetta. Tuotahan voi kirjoittaa samanlaisia tekstejä Jetasta, Designista, Jukasta, Lapplista, Omatalosta, Samitaloista jne...

Juu,mutta ainakin meidän TOISENKIN kastellitalon kohdalla täyttä totta :)
 
rakennusinsinööri
Muutaman yleisimmän talofirman rakennesuunnitelmia tutkittuani, olen kyllä sitä mieltä, että Kastellissa rakenteet on mietitty hieman fiksummin kuin monella kilpailijalla ja kuvat ja suunnitelmat ovat selkeämpiä ja asiallisempia. Firmoja on tietysti niin paljon nykyään, että kattavaa vertailua on aika vaikea tehdä. Eräs firma josta en toistaiseksi ole kuullut kuin hyvää palautetta on Mittavakoti, mutta itse en ole päässyt vielä siihen tutustumaan.

Tietysti paras laatu ja ehkä edullisin hinta saadaan pitkästä tavarasta tekemällä, kunhan vain suunnittelijat ja tekijät ovat ammattitaitoisia ja osaavat hommansa.

Ja laatuhan se kuitenkin on tärkeämpää kuin pelkkä hinta. Onhan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 12:50 Pre cut taloista kirjoitti:
Tietääkseni Design-talokin tehdään nykyään elementeistä. On tehty jo muutaman vuoden. Rakentaja tekee/teettää tontilla pohjatyöt, talotehdas tekee perustukset ja talotehtaan asennusryhmä pystyttää elementit. Sitten talotehdas valaa lattiat ja jatkaa betonin kuivúttua muita töitä. Design-talo ei siis ole enää pre cut-rakenteinen, kuten Kastelli-talo. Korjatkaa, jos olen väärässä B).
Tehään sekä- että, siis elementeistä tai pitkästä. =)
 
Kysymysmerkki
Jännä homma, että kaikki puhuu vaan Kastellista, Jukasta, Laplista jne.. mutta kukaan ei nopealla silmäilyllä maininnut Herralaa? Miun mielestä Herralasta saa sekä suurelementti ja precut taloja?!? Luulisi että sieltä saisi puolueettomia vastauksia siitä, kumpi talo (precut vai elementti) kannattaa rakentaa, koska ei synny kilpailutilannetta keskenään.

Vai onko Herralan talot tarkoituksella jätetty keskustelusta?

Minä ainakin harkitsen Herralaa yhtenä vaihtoehtona sitten kun alan rakentamaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 17:02 Kysymysmerkki kirjoitti:
Jännä homma, että kaikki puhuu vaan Kastellista, Jukasta, Laplista jne.. mutta kukaan ei nopealla silmäilyllä maininnut Herralaa? Miun mielestä Herralasta saa sekä suurelementti ja precut taloja?!? Luulisi että sieltä saisi puolueettomia vastauksia siitä, kumpi talo (precut vai elementti) kannattaa rakentaa, koska ei synny kilpailutilannetta keskenään.

Vai onko Herralan talot tarkoituksella jätetty keskustelusta?

Minä ainakin harkitsen Herralaa yhtenä vaihtoehtona sitten kun alan rakentamaan.
Sukulaiset, jotka muuttivat pari vuotta sitten Herralaansa, sanovat, että jos nyt pitäisi valita tehdas niin varmaankin Kastellin ottaisivat. Herralan nurkista kuulemma vetää...
 
yleisesti noista talopaketeista haluaisin sen verran sanoa, että olkaa tarkkana mitä talopaketin HINTAAN kuuluu. siis vaikka olisi pitkä litania kaikesta mitä talopakettiin kuuluu, niin muistakaa pitää huoli siitä, että ne kuuluu myös hintaan. ystäväni hankki erään talopaketin. talo oli valmis, niin kuukauden päästä tuli huima lasku. keittiökalusteet kuuluivat talopakettiin, mutta eivät kuulemma talopaketin hintaan. nyt myöhemmin on tullut kyseisen talofirman mainoksiin maininta, että "nyt myös keittiökalusteet kuuluvat paketin hintaan".

vinkiksi vielä se, että jos ihastutte jonkun talomallin pohjaan, niin piirrättäkää se omine haluamine muutoksineen, ja palkatkaa talonrakentajat. talofirmat meinaan ottavat kymmenisen tuhatta omaan taskuun talopaketin hinnasta heti kättelyssä.
 
Kelpomies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 20:44 Mindre kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 17:02 Kysymysmerkki kirjoitti:
Jännä homma, että kaikki puhuu vaan Kastellista, Jukasta, Laplista jne.. mutta kukaan ei nopealla silmäilyllä maininnut Herralaa? Miun mielestä Herralasta saa sekä suurelementti ja precut taloja?!? Luulisi että sieltä saisi puolueettomia vastauksia siitä, kumpi talo (precut vai elementti) kannattaa rakentaa, koska ei synny kilpailutilannetta keskenään.

Vai onko Herralan talot tarkoituksella jätetty keskustelusta?

Minä ainakin harkitsen Herralaa yhtenä vaihtoehtona sitten kun alan rakentamaan.
Sukulaiset, jotka muuttivat pari vuotta sitten Herralaansa, sanovat, että jos nyt pitäisi valita tehdas niin varmaankin Kastellin ottaisivat. Herralan nurkista kuulemma vetää...
Vähän epäilen tuota vetoa Herralan nurkista. Ettei vaan olisi ollut se sukulaistesi talo Findomon tuotantoa? Omatalo tms... Veikkaan että Kastellinkin talossa on suurempi riski tuntea vetoa nurkista kuin Herralassa. Herralan elementit sentään tehdään sisätiloissa vuoden ajasta riippumatta, kun taas Kastellit työstetään tikuista tontilla. Satoi tai paistoi. Oonko väärässä?
 
rakentaja
Meillä viittä vaille valmis kastelli, 170m2 ja erittäin tyytyväisiä ollaan. Otettii sateelta suojaan pystytettynä eli mahdollisimman paljon ollaan voitu tehdä itse ja se on kyllä kannattanut! Muutoksia tuli aika paljon eikä maksanut juuri mitään, niitä on tehty vielä viime metreilläkin, siis joitain sisäseiniä siirrelty vähän sen mukaan miltä on rakennusvaiheessa näyttänyt jne. (Näyttää muuten ihan erilaiselta kun paperilla..) Säästöä on tullut juuri siinä että ollaan oltu itse paljon mukana eli vaikka paketti olikin ehkä hieman kalliimpi, loppupelissä tuli kuitenkin halvemmaksi. Rakentamiseen mennyt nyt 7kk, näillä näkymin ensi kuussa päästään muuttamaan!
 
jahuu
Meillä on myös kastelli ja ollaan kyllä tyytyväisiä latuun ja hintaan. Ja jos itte osaa vähänkään tehdä niin kastelli on paras ratkasu. Ja onhan puutalo aina "lämpimämpi" kun joku elementtitalo. Me ollaan jätetty kaikki mahdollinen pois kastellin toimituksesta ja tehty itte. Alku viikosta ukko teki puhallusvillan itte ja säästettiin siinäkin noin 400. Tällä ketkellä ollaan kastellille maksettu noin 40000 ja talo alkaa olla muutovalmis (yläkerrasta puuttuu vaan pintamateriaalit). =) Tiedän myös erään pariskunnan jolle tulee kans kastelli ja ne on itte tehny pohjapiirrustuksen. :) Et se siittä ettei kastellilla pysty muuttaan pohja ratkasuja. :kieh:
 

Yhteistyössä