Kokemuksia Kreikasta?

Heissan! Olen käynyt ennen muksujen syntymää useita kertoja Rhodoksella, siis viimeksi 8 vuotta sitten. Nyt harkitsen lomaa Kreetalla. Oletteko olleet muksujen kanssa Kreetalla, esim. Haniassa, Kalivesissa yms. Olen nyt lähinnä plarannut aurinkomatkojen esitettä. Hinnat hirvittää. Ovatko rannat hyviä vai tuuleeko kamalasti? Kaipaan rauhaa, en humalaisia brittituristeja. Ehkä syksy tai toukokuu, ettei muksut pala?Entäs hintataso, taitaa olla jo Suomen hinnoissa? Onko jossakin käymässänne paikassa superhyvä allasalue tai erityisen lapsiystävällistä/ perheystävällistä henkilökuntaa? Kiitos. :hug:
 
Kreetan platanias on hyvä kohde. Tjäreborilla on huoneistohotelli Santa Helena. Sijaitsee ihan rannalla. Hyvät altaat, ruoat sekä lähellä kaikkia palveluita. Hotellissa paljon lapsiperheitä. Ei mikään aikuisten juhlimis paikka.
 
Kreeta on kiva paikka lasten kanssa. Minkäikäsiä lapsenne on?
Mekin ollaan oltu Plataniaksessa Santa Helenassa. Se oli kiva hotelli ja ihan rannassa. Viime syksynä oltiin Rethymnonissa ja hotellina oli SUPERHYVÄ Blue Star Ibiscos Garden! Siinä oli niin mahtava allasalue, etten ole koskaan vastaavaan törmännyt. Lapsille oli neljä allasta ja aikuisille kaksi. Yhdessä lastenaltaassa oli iso mustekala liukumäki, josta valui vettä vielä katolta. Lapset tykkäs valtavasti! Siellä uitiinkin joka päivä. Muutenkin oli hyvä hotelli, niin ystävällistä ja mukavaa henkilökuntaa, ettei sitäkään ole ennen vastaan tullut. Vaikka hyvissä hotelleissa aina ollaan. Jos haluatte nimenomaan hyvää allasaluetta, niin voin suositella Ibiscosta! Mekin etsitään hotelli aina allasalueen mukaan, koska siellä viihdytään. Rethymnonin uimaranta on myös hyvä. Mutta kuten kaikkialla Kreetan pohjoisrannikolla, niin sielläkin tuulee usein. Niin myös Hanian seudulla.
Rethymnon on myös kaupunkina kiva. Vanhakaupunki on aivan ihana. Meillä koko perhe tykkäsi enemmän siitä kuin Haniasta.

Käy lukemassa kreikka.net, siellä olen kertonut lomastamme Ibiscoksessa ja myös Santa Helenassa. Muutenkin paljon tietoa.
 
Lisään vielä, että Rethymnonin matkat on yleensä halvempia kuin Hanian seudulle. Käy katsomassa Finnmatkoilta Ibiscosta, siellä on paljon kuviakin. Hotellissa oli mm. todella hyvä ravintola, jossa oli lapsille buffet-päivällinen. Maksoi 4 ? ja sai syödä mahan täyteen mitä halusi.

Mä nyt kehun tätä hotellia, kun oli kertakaikkiaan mahtava!!
 
Minä rakastan Kreikkaa, ja Kreetalla olen ollut neljästi, näistä 2 kertaa lasten kanssa, näistä matkoista kuitenkin on jo aikaa.

Mutta minäkin suosittelen Hanian vieressä Plataniasta tai esim. Agia Marinaa, näissä lapsiystävälliset rannat, tuulisella säällä voi kyllä aallokko olla niin suuri, ettei mereen pääse, yhdellä lomalla pari päivää oli tälläistä, silloin oltiin sitten altaalla. Ihmiset ovat tosi ystävällisiä ja ruoka hyvää.

Samoin Rethymnon on aiva ihana paikka, sielläkin oli hyvä ranta ja pitkä sellainen joka alkaa ihan vanhasta kaupungista.

Matkojen hinnat ovat kyllä jo tosi kalliita, meillä kun on lapsia kolme, reissu tehdään vain joka toinen vuosi. Viime vuonna oltiin talvella Lanzarotella, ja sitä ennen vuonna 2003 oltiin Kyproksella. Vaikka kovasti tekisi mieli, niin tänä vuonna ei päästä Legolandia pidemmälle.
 
Kiitoksia kaikille vastauksista. Eipä tässä muuta ongelmaa kuin raha. Lapset ovat kaikki kuusivuotiaita, siis kolmoset. Rakastavat uimista ja kaikkea liikuntaa. Reippaita ja iloisia muksuja. Olisivat ansainneet jotain kivaa, ja vanhemmat myös. On ollu viimeaikoina paljon stressiä ja terveyshuolia ja muutenkin murheita elämässä, ilojakin. Oltas koko porukka jonkin kivan tarpeessa. On varmaan siisasta, jos lähtee isolla jengillä, varata matka hyvissä ajoin. Toisaalta, jos laskee,että pääsisi äkkilähdöllä, siinä säästäisi hurjasti, vai säästääkö? Olen ajatellut joko toukokuun loppua tai elokuun loppua, siis sesonginulkopuolella. perheessämme on kolme rupikonnaa, eli atoopikkoa, joten aurinko ja merivesi teksi nannaa. Toisaalta, jos lähden yksin, kun ei rahat muuhun ehkä riitä, ei meressä uinti ole niin tärkeää. Jos tulee huono kesä, olisi matkan jättäminen syksyyn viisasta. Köyhän on pakko ajatella kaikkea. hyviä ja onnistuneita reissuja, toivottavasti haaveet ei jää vaan haaveiksi. :headwall:
 
Kannattaa katsella esim. Finnmatkojen sivuja ahkerasti. Niillä on usein tarjouksia matkoista juuri toukokuussa. Tuttavat saivat tällaisen tarjousmatkan viime toukokuuksi Mallorcalle. Lapset pääsivät matkalle 5? per nenä!!
Tekisi varmasti hyvää atoopikoille loma. Meidän pojallakin oli kerran vuoden ajan vähän väliä märkivät ihottumaläiskät, jotka ei menny millään pois. Kreikan lomalla hävisivät parissa päivässä.
 
Tytti: Me varattiin eilen matka kreikkaan, aiga marina. Varattiin finnmatkojen sivuilta. Ei mun mielestä kauheen kallis, minä, mies ja 1v tyttö, sekä aamupala, koko hinta tais olla vähän päälle 1000?. 8 päivää ollaan.
 
Kyllä 3-lapsisen perheen matkat tulevat oleellisesti kalliimmiksi kuin 1 tai 2-lapsisen. Ensinnäkin, majoitukset johon mahdutaan yhteen huoneistoon ovat kortilla. On varattava ajoissa, että mahdutaan mukaan. Lapsialennuksia kaikille lapsille saa vain Aurinkomatkoilla. Finnmatkoilla usein käy niin että kahdesta lapsesta maksetaan täysi hinta ja vasta kolmannesta saadaan lapsialennus.

Kolmen lapsen kanssa valmismatkalle on varattava lähemmäs 2000 euroa, halvaksi ei tosiaankaan tule. Mutta matkustaminen on kyllä rahan arvoinen juttu :))

Meillä mies sai viime viikolla potkut, joten saa nähdä, koska meillä on varaa matkustella. Ensi sijainen juttu on kuitenkin asuntolainan lyhennykset. Peukut pystyyn, että mies saisi pian töitä.
 
Niin, minkäs ikäisiä ja montako lasta teillä on? Alle kaksi vuotiaathan pääsee 5o eurolla, muista menee sitten yleensä puolet aikuisten hinnasta.
Seuraavan reissumme aikaan meidän lapset ovat kaikki yli 2v, joten huomasin, että on vaikea löytää huoneistoja, joihin mahtuu kaikki. Ja hinnat oli vähintään tuon 2000? meiltä viideltä, jopa 2500?. Kreikassa kyllä mielestäni paremmin löytyi isompia huoneistoja, mutta esim. Mallorcalla ei tahtonut löytyä.

Viime syksynä, kun oltiin Ibiscoksessa, niin matka kahdelta aikuiselta ja lapsilta 1,5v, 4v ja 5,5v maksoi hiukan alle 1900?. Ja matka oli syyskuussa. Mielestäni toukokuussa on yleensä halvemmat hinnat. Ja nyt kun varaa, niin saa varmaan vielä nopeanvaraajan edun.
 
Plataniaksessa oltiin viimeksi, ja minun mielestäni se oli vähän turhan meluisa ja vilkas. Rannatkaan itse asiassa minusta ei ole niin lapsiystävällisiä, aika jyrkästi syvenevät ja isot aallot. Kreeta sinänsä on muuten ihana, ja jos teillä on auto käytettävissä, niin sieltä löytyy paljon tosi ihania rantoja, ja vedet ovat kirkkaat.

Itse olen tykännyt enemmän esim. Lefkaksesta ja Pargasta.
 
Plataniaksessa kyllä on varmasti lapsillekin sopivaa rantaa, vaihtelee vain rannan kohdan mukaan se jyrkkyys. Tuulisia päiviä on toiselle lomalle osunut 2, toiselle ei yhtään.

Minä olen käynyt tuolla Lefkaksessa, se ei ollut minun makuuni. Itseasiassa suosittelisin Pafosta, mutta sinne tarvitsee mennä laivalla Santorinilta, joten matkustusaika venyy pitkäksi. Kreetalla on kyllä valtava määrä pikku kyliä, jos haluaa rauhallisempaa lomaa, näitä myös löytyy matkanjärjestäjien ohjelmasta. Mytilini (Lesbos) on myös rauhallinen lomakohde. Samoin Kefalonia (en vain tiedä tehdäänkö sinne nyt matkoja).

Minä kehoittaisin selaamaan matkaesitettä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2007 klo 13:32 Petra kirjoitti:
Tytti: Me varattiin eilen matka kreikkaan, aiga marina. Varattiin finnmatkojen sivuilta. Ei mun mielestä kauheen kallis, minä, mies ja 1v tyttö, sekä aamupala, koko hinta tais olla vähän päälle 1000?. 8 päivää ollaan.
Millonka olette lähössä? Me lähetään 23.8 ja hotelli on isida.
 
Mun anoppi on Finnmatkoilla töissä ja järjesti meille matkan Kreikkaan ja lähtö on 17.5. Lapset on matkustellu muutamia kertoja ja tyttökin odottaa kovasti Bamse-clubia. Ainoa huoli on laaja ruoka-aine allergia lapsilla, mutta on sitä aikasemminkin pärjätty.
 
kolmen pojan äiti
Kiva kuulla, että Rethymnon Blue Star Ibiscos on hyvä hotelli. Jos mammax3 olet kuulolla niin kerrotko millaisessa huoneistossa majoituitte? Meillä on varattu kaksio parvekkeella ja näköala altaalle. Lähinnä kiinnostaa, miten tilavia huoneistot ovat. Kolme vesselin kanssa kun tuota tilaa ei koskaan ole liikaa.
 
Platanias oli kyllä ihan kiva, mutta kärryileville pienoinen ongelma on kapeat jalkakäytävät ja väentungos. Plataniaksessa on myös vaan yksi pääkatu, joten liikenne on aikas hektistä.


Olimme Plataniaksessa 1,5 vuotta sitten, kun poika oli vähän toisella vuodella. Santa Helena on kyllä kiva hotelli =)
 
Me oltiin yksiössä, joka oli altaalle päin. Siinä oltiin 2 aikuista ja 3 lasta (4v, 5v ja 1,5v) ja hyvin sovittiin yksiössäkin. Oli ihan kiva, kun huone oli altaalle päin. Se ei kuitenkaan ollut ihan altaassa "kiinni", vaan pikkuisen matkan päässä. Ei häirinnyt ohi kulkevat ihmiset koko ajan, kun parvekkeella oli.
Tosi kivan hotellin olette valinneet, voi kun pääsisikin sinne taas! Kreikka.netissä olen kirjoitellut hotellista enemmän, jos et ole käynyt jo siellä lukemassa.
 
On ollut kiva lukea Kreikan kokemuksia. Mieheni kanssa olemme lomailleet vain suurkaupungeissa, mutta tyttäremme ollessa nyt vuoden ja neljän kuukauden ikäinen aiomme toukokuussa Plataniakseen (tyttö siis toukokuussa 1v6kk).
Onko kukaan ollut Blue Star Caldera Bay-hotellissa? Mitä piditte? Me varasimme majoituksen tuolta.
Ja onko Plataniaksessa sunnuntaina mitkään ruokakaupat auki?
=)
 
Me käytiin miehen kans kahestaan syksyllä Rhodoksella,Falirakissa.Hotelli oli Epsilon-huoneistohotelli.
Kerrassaan mahtava paikka.Tulimme siihen tulokseen,että lasten kanssa voisi sinne mennä,paljon siellä oli lapsia.
Hotellissa oli uima-altaita,sijatsi ihan rannassa,vesipuisto oli n.500m päässä.Kävimme siellä vesipuistossa,aivan valtava ja mahtava paikka.
Ja paikkana todella turvallinen.
Tämä ei kyllä nyt vastaa ap:n kysymystä,mutta toivottavasti ei haittaa?
 

Yhteistyössä