Kokemuksia lapsettomuusklinikoista Helsinki

Hei!

Kysyisin päivitettyjä kokemuksia eri lapsettomuusklinikoista/ lääkäreistä Helsingissä.
Mielestäni on tärkeää että hoitosuhde tuntuu hyvältä varsinkin kun stressi voi vaikuttaa onnistumiseen. Tietysti rahallakin oma osuus. Millä klinikalla olette käyneet ja millainen lääkärinne on? Voisitteko suositella jotain? Itse olen menossa varmastikin hyvin pian kohti IVF hoitoja ja etsin sopivinta hoitopaikkaa.
 
Olen ollut reilut 2 vuotta Dextra lapsettomuusklinikan asiakkaana, muista ei ole kokemusta. Yksi IVF-kierros takana ja siitä tuoresiirrosta alkunsa saanut lapsi. Nyt alkamassa uusi hoitokierros, koska toivomme vielä toista. Olen ollut tyytyväinen, ilmapiiri on kannustava ja sinne tuntunut aina helpolta mennä.
 
Olen ollut reilut 2 vuotta Dextra lapsettomuusklinikan asiakkaana, muista ei ole kokemusta. Yksi IVF-kierros takana ja siitä tuoresiirrosta alkunsa saanut lapsi. Nyt alkamassa uusi hoitokierros, koska toivomme vielä toista. Olen ollut tyytyväinen, ilmapiiri on kannustava ja sinne tuntunut aina helpolta mennä.
Kiitos vastauksestasi! Käynpäs sivuilla katsomassa! ( :
 
Minä voin myös suositella lämpimästi Dextraa. Olin aiemmin hoidoissa Felicitaksessa, mutta Dextrassa olen saanut mielestäni yksilöllisempää ja paremmin tilanteeseeni paneutuvaa hoitoa. Myös hoitojen tulokset ovat meillä olleet Dextrassa paremmat (saatujen alkioiden määrä ja laatu), mutta se voi toki olla sattumaakin.

Koen että Dextrassa todella kuunnellaan asiakasta ja hänen toiveitaan, ja myös hoitomenetelmät, laitteet ym. ovat huippuluokkaa. Klinikalla on lämmin ilmapiiri ja sinne on aina mukava mennä. Oma lääkärini on Eero Varila, jota voin myös lämpimästi suositella - erittäin asiantunteva, sympaattinen ja aidosti innostunut työstään! :)
 
Minulla sama lääkäri! :) Välillä on joutunut käymään muillakin lääkäreillä oman lääkärin poissaolojen / lomien tms. takia, mutta muidenkin kanssa kohtaamiset ovat olleet miellyttäviä ja on tuntunut, että asiaani on perehdytty.
 
Kiitos paljon vastauksistanne! Tähän mennessä lääkärikäynnit ovat tuoneet mukanaan aikamoista ahdistusta. Tän aihealueen ympärillä kun tuntee niin paljon epävarmuutta, on aika olennaista että lääkäri ei sitä ainakaan hirveesti lisää. Etsinnässä siis empaattinen, osaava lääkäri. Kiitos vinkeistä!
 
Minä olen myös Dextran ja herra E:n asiakas, voin suositella lämpimästi. Olimme tahkonneet vuoden (ja useita siirtoja) naikkarilla ennen Dextraan menoa, joten epäusko/epätoivo ja suoraan sanottuna vitutus oli kiitettävillä leveleillä. Oli suoranaista tuuria, että mentiin sinne koska kun naikkarilla viimeinen siirto meni plörinäksi alkion kuukahdettua sulatukseen, soittelin samana päivänä yksityisille, mutta osa alkoi olla jo kesätauolla. Dextra oli silloin auki koko kesän.

Herra E sai heti ensimmäisellä käynnillä olon toiveikkaaksi, oli pitkästä aikaa fiilis, että ehkä meillekin joskus! Myös asiakkaan, eli minun, kohtaamisen tilanteet oli erittäin miellyttäviä. Hän kertoi uusista tutkimustuloksista innokkaasti ja minä kyselen tarkennuksia. Joka kerta kun kysyin jotain hän nosti pään pois koneelta ja lopetti mitä oli tekemässä, tuollaiset kaikki asiat teki minuun vaikutuksen. Hänestä huokuu vuosikausien ammattitaito, mutta silti mukavalla tavalla myös sellainen nuoren lääkärin into ja innokkuus siihen mitä tekee.
Myös klinikan muu henkilökunta on ihanaa porukkaa!

Tuloksettoman naikkari-vuoden jälkeen meillä dextrassa ekasta tuoresiirrosta plussa, mutta se oli kemiallinen. Ekasta PAS:sista nyt kotona vilkas 2vee. Olemme kaiketi pian uudestaan menossa, koska pakkasessa vielä kolme alkiota jäljellä.
 
Minä olen myös Dextran ja herra E:n asiakas, voin suositella lämpimästi. Olimme tahkonneet vuoden (ja useita siirtoja) naikkarilla ennen Dextraan menoa, joten epäusko/epätoivo ja suoraan sanottuna vitutus oli kiitettävillä leveleillä. Oli suoranaista tuuria, että mentiin sinne koska kun naikkarilla viimeinen siirto meni plörinäksi alkion kuukahdettua sulatukseen, soittelin samana päivänä yksityisille, mutta osa alkoi olla jo kesätauolla. Dextra oli silloin auki koko kesän.

Herra E sai heti ensimmäisellä käynnillä olon toiveikkaaksi, oli pitkästä aikaa fiilis, että ehkä meillekin joskus! Myös asiakkaan, eli minun, kohtaamisen tilanteet oli erittäin miellyttäviä. Hän kertoi uusista tutkimustuloksista innokkaasti ja minä kyselen tarkennuksia. Joka kerta kun kysyin jotain hän nosti pään pois koneelta ja lopetti mitä oli tekemässä, tuollaiset kaikki asiat teki minuun vaikutuksen. Hänestä huokuu vuosikausien ammattitaito, mutta silti mukavalla tavalla myös sellainen nuoren lääkärin into ja innokkuus siihen mitä tekee.
Myös klinikan muu henkilökunta on ihanaa porukkaa!

Tuloksettoman naikkari-vuoden jälkeen meillä dextrassa ekasta tuoresiirrosta plussa, mutta se oli kemiallinen. Ekasta PAS:sista nyt kotona vilkas 2vee. Olemme kaiketi pian uudestaan menossa, koska pakkasessa vielä kolme alkiota jäljellä.
 
Voin suositella Dextraa ja sieltä lääkäriä Niklas S.
Toki kaikki muutkin klinikan lääkrit on huippuosaajia.
Olemme olleet myös hoidossa felicitaksessa ja fertinovalla mutta kokemuksen ja tulostemme (2 lasta hoidoilla) mukaan dextra on parhain.
 
Voin suositella Dextraa ja sieltä lääkäriä Niklas S.
Toki kaikki muutkin klinikan lääkrit on huippuosaajia.
Olemme olleet myös hoidossa felicitaksessa ja fertinovalla mutta kokemuksen ja tulostemme (2 lasta hoidoilla) mukaan dextra on parhain.
Kiitos vastauksestasi! Tämä taitaa olla selvä Soititteko ilmoittaaksenne edelliseen paikkaan vaihdosta muualle vai miten?Pohdin nyt vakavasti vaihtoa Dextraan! Palaute on ollut niin positiivista kaikilta!
 
Minä en ilmoittanut vaihdosta edelliseen hoitopaikkaan, en vain enää yhden mönkään menneen hoitokierroksen jälkeen varannut uutta aikaa kyseiselle klinikalle. Tilasin kyllä sieltä hoitohistoriaamme liittyneet paperit, mutta näin jälkikäteen ajateltuna se oli turhaa, koska eivät Dextrassa niiden perään kyselleet. Heille riitti oikein hyvin itse tekemäni yhden A4:n mittainen selostus aiemmista hoidoistamme, niiden lääkityksistä ja tuloksista. Ja varmaan pelkkä suullinenkin selostus olisi käynyt. :)

Onnea kovasti tulevaan hoitoon, haikara83! (y) Mainittakoon vielä, että meilläkin on siis yksi Dextrassa alulle saatu pienokainen. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: haikara83
Onko kokemuksia, missä olisi paras lapsettomuusklinikka, jos vikaa on vain miehessä ja siittiöitä on todella vähän, alle 1 milj/ml kahden näytteen jälkeenkin. Varmaankin ICSI olisi hoitomuoto. Olisiko tuo Dextra ehkä paras paikka hakeutua hoitojen alkuun myös pelkästään miehestä johtuvaan lapsettomuuteen?
 
Onko kokemuksia, missä olisi paras lapsettomuusklinikka, jos vikaa on vain miehessä ja siittiöitä on todella vähän, alle 1 milj/ml kahden näytteen jälkeenkin. Varmaankin ICSI olisi hoitomuoto. Olisiko tuo Dextra ehkä paras paikka hakeutua hoitojen alkuun myös pelkästään miehestä johtuvaan lapsettomuuteen?
Hei! Vaikea ottaa kantaa tähän. Luulisin että kaikilla klinikoilla on kokemusta tästä asiasta. Dextrassa olen kuitenkin ollut erittäin tyytyväinen.
 
Me olemme (olimme) Dextrassa hoidossa, nyt onnellisesti ainakin tällä hetkellä raskaana :). Klinikalla lämmin ilmapiiri, kätilöt/hoitajat todella ystävällisiä ja empaattisia, biologit tuntuvat asialle omistautuneilta & motivoituneilta. Oma lääkärimme on todella mukava ja osaava. Muutamia käyntejä myös muilla lääkäreillä esim. ultrassa kun oma lääkäri ollut poissa, ei kenestäkään mitään valittamista :). Koskaan ei tullut "liukuhihnafiilistä".
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Niin ja piti sanoa vielä seikka mihin olen ollut Dextrassa erityisen tyytyväinen myös: siellä käytäntönä viljely blastokysteiksi saakka (monella muulla klinikalla siirretään 2-3 päiväisinä). Meillä aina ollut se tilanne, että alkioita kyllä tullut todella paljon jotka muka näyttävät lupaavilta paripäiväisinä, mutta yllättäen eivät olekaan kehittyneet blastoiksi saakka tai kiinnittyneet. Edellisellä klinikalla ei suostuttu blastokystiviljelyyn jostain syystä. Dextrassa tämän ansiosta on vältytty USEILTA aivan turhilta siirroilta ja negatestipettymyksiltä, kun jo viljelyssä näki mistä alkioita ei ole elinkykyiseksi. Nykyäänhän ei hyviä alkioita menetetä enää "turhaan" matkalla pitkässä viljelyssä toisin kuin ennen, vaan ne mitkä eivät jatka blastoksi saakka maljalla eivät sitä olisi tehneet kohdussakaan. Meillä blastoviljely nopeutti siis huomattavasti prosessia ja toi tämän ihanan tuloksen jota nyt kasvatellaan <3.
 
  • Tykkää
Reactions: haikara83
Niin ja piti sanoa vielä seikka mihin olen ollut Dextrassa erityisen tyytyväinen myös: siellä käytäntönä viljely blastokysteiksi saakka (monella muulla klinikalla siirretään 2-3 päiväisinä). Meillä aina ollut se tilanne, että alkioita kyllä tullut todella paljon jotka muka näyttävät lupaavilta paripäiväisinä, mutta yllättäen eivät olekaan kehittyneet blastoiksi saakka tai kiinnittyneet. Edellisellä klinikalla ei suostuttu blastokystiviljelyyn jostain syystä. Dextrassa tämän ansiosta on vältytty USEILTA aivan turhilta siirroilta ja negatestipettymyksiltä, kun jo viljelyssä näki mistä alkioita ei ole elinkykyiseksi. Nykyäänhän ei hyviä alkioita menetetä enää "turhaan" matkalla pitkässä viljelyssä toisin kuin ennen, vaan ne mitkä eivät jatka blastoksi saakka maljalla eivät sitä olisi tehneet kohdussakaan. Meillä blastoviljely nopeutti siis huomattavasti prosessia ja toi tämän ihanan tuloksen jota nyt kasvatellaan <3.
Ihanaa kuulla, olen niin tyytyväinen kun uskalsin vaihtaa klinikkaa. Koen että olen hyvissä käsissä Dextralla ja käynnit ovat jopa ihan miellyttäviä. Toisessa paikassa olin joka kerta aivan paniikissa ja pelkäsin mitä minulle sanotaan. Totuus sattuu mutta senkin voi tietysti esittää monella tavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja Roxanne
Hieona kuulla, että tekin olette olleet Dextraan tyytyväisiä! Onnittelut plussasta, Brinavess! :love:

Minä olen myös pitkän viljelyn vankkumaton kannattaja. Vaikka meillä ei ole koskaan tullut hurjan suurta määrää alkioita, katoa on kuitenkin aina käynyt päivien 3-5 välillä. Nyt kun on siirretty vain blastoksi asti selvinneitä alkioita, ollaan säästetty paljon rahaa ja aikaa ja vältetty monta pettymystä.
 
vierailija
Oma kokemukseni Dextrasta puolestaan ei ole kovinkaan hyvä. Meillä on ollut jatkuvasti hoidossa pienempiä ja suurempia mokia, laskutuksessa, lääkitysohjeissa (ristiriitaisia neuvoja hoitaja vs lääkäri), ohjeistus era-testiin mokattiin ja nyt täysin epäselvää, onko testitulos oikea, jne. Mutta pahimpana epäystävällinen palvelu hoitajilta, kun olen yrittänyt mielestäni täysin ystävällisesti ja neutraalisti kysellä asioista. Eikä tämä ole ollut yksi, vaan useampi kertaa, kun näin on käynyt. En oikein tiedä, mitä kautta klinikalle olisi parasta jättää palautetta, koska en halua enää yhtään epäystävällistä kommenttia hoitajilta osakseni.
 

Yhteistyössä