Kokemuksia? Ultrassa ensin tyttö, mutta syntyykin poika..

Kokemuksia? Ultrassa ensin tyttö, mutta syntyykin poika..
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia aiheesta. Usein olen lukenut, kuinka ulokkeiden puuttuessa rakenneultrassa on veikattu tyttöä ja jopa paljon myöhemminkin, mutta poika sitten syntynyt.

Te, keille näin on käynyt, onko tyttöveikkaus annettu vain ulokkeiden puuttumisen takia VAI onko ultraaja nähnyt ja näyttänyt teille myös "tytön" häpyhuulet? Kuulostaa nimittäin tosi oudolta, jos ultrassa on näkynyt tytön sukupuolielimet ja poika syntynytkin! Voiko näin edes käydä?
 
JONSERED Karhunkantaja
Heka oli ultrassa tyttö, mutta muuttui kaksi viikkoa ennen syntymäänsä ultrassakin pojaksi...

Mossad oli poika, kunnes oli synnytystapa-arvioultra, sen jälkeen hän on ollut tyttö.
 
voi käydä näinkin
poikien kivekset ei aina laskeudu, ja tyttöjen häpyhuulet voivat olla kovin turvonneet, eli siksi en koskaan ultraa tehdesä kerro tai edes veikkaile sukupuolta, koska sieltä tulee tyttö tai poika ;)
 
Gluteus maximus
Meidän poikaa veikattiin ihan loppuun asti tytöksi. Minulla meni kaksi viikkoa yli lasketun ajan ja käynnistettiin neljä päivää ja silloinkin vielä ultrasivat ja lääkäri sanoi, että pieni tyttöhän siellä. Syntyi pieni poika =) Oli se tietysti pieni ihmetys siellä synnytyssalissa :LOL: Mutta ei tosiaankaan oltu sisustettu tms. vaaleanpunaista huonetta. Minä kun en ollenkaan luota noihin lääkäreiden sukupuoliveikkauksiin ;)
 
Meillä kaksostytöt, ja kummastakaan ei varmasti sanottu kumpaa sukupuolta olisivat. Ja tuon kaksosuuden takia ultrassa tuli rampattua. Oikeastaan eivät edes veikanneet.

Lopulta yksi ultrassa avustanut hoitaja sanoi, etteivät tapaa sanoa tytöistä mitään, pojan vehkeet jos näkee sillon joskus voivat olla lähes varmoja, tytöistä taas ei.

 
Aloittaja
Kiva, kun täältä saa asiallisia vastauksia toisin kuin Vauva-lehden palstalta.. :)

Siksi tämmöistä mietin, että odotan nyt toista lasta. Esikoinen on poika ja hänestä en kysynyt koskaan sukupuolta ultrissa. Nyt kun odotan toista lasta, oli minulla vahvasti "poikaolo" ja olin jotenkin varma, että pikkuveli sieltä tulee. Kysyin sitten rakenneultrassa sukupuolta viikolla 22 ja ultraaja ei nähnyt ulokkeita ja sanoi myös nähneensä häpyhuulet nopeasti, mutta korosti ettei ollut kuitenkaan varma tytöstä.

Tämä ultra jäi sitten vaivaamaan minua, koska olin ollut muka niin varma pojasta ja nyt en tavallaan voinut odottaa kumpaakaan..

No, pakkohan sitä oli vielä mennä viikolla 29 ylimääräiseen ultraan kun halvalla pääsi, ihan 2D oli, ja yrittää selvittää asiaa ;)
Ultraaja keskittyi oikein urakalla vauvan jalkoväliin ja esitteli useaan otteeseen häpyhuulia. Sanoi vielä, ettei tästä poikaa saa enää tekemälläkään.

No, mulle tulikin kauhea hätä, ettei ole mitään tyttöä varten ja olen nyt ostellut kaikkea tytölle sopivaa kaappeihin, kun ei kuitenkaan kahden pienen kanssa jaksa ostoksilla juosta.

Silti nyt on iskenyt "morkkis", kun olen näin etukäteen kaikkea jo ostanut ja niin moni on kertonut, miten varma tyttö onkin muuttunut pojaksi tai poika tytöksi.. :\|
 
Nöttönen harmaana
Mulle tehtiin painoarvio rv 39, ja samalla sanottiin että kyllä tää tytölle näyttää. kolme viikkoa myöhemmin synnytin pojan. Aina ei kai niin selkeästi näy kumman vehkeet siellä on.
 
Rakenneultrissa mulle ei sanottu mitään. Synnytystapa-arviossa, lääkäri ei kertonut (ei saanut), mutta näytti jalkoväliä ja itse päättelin esikoisen tytöksi. HUoneessa ollut kätilö vielä "varmisti" mun näkemäni.

Samoin kuopuksen synnytystapa-arviossa näytettiin ja siitä ei sitten voinut erehtyä, oli vehkeet niin nätisti näytillä, kivekset myös.

Mutta ainahan siinä on se erhettymisen mahdollisuus... Mutta pitääkö muka tytöllä olla eri juttuja kuin pojalle? Itse tein esikoiselle vaaleansinisen pinnasuojan sun muuta, kun tykkään enempi sinisestä j ase kangas oli kaunis. Niitä epäkäytännöllisiä vaaleanpunaisia pimpsuja saa sitten lahjaksikin... :D
 
Keskimmäisestä kävin ultrassa rv.32 ja niin selvästi sai ruutuun jalkovälin niin ei ollut mitään erehtymisen mahdollisuutta etteikö olisi ollut tyttö :D
Kuopuksesta povattiin poikaa rakenneultrassa(en tiedä miksi, selvästi näin itse ettei mitään ulokkeita ollut, kun jalkoväi vilahti ruutuun..) ja onneksi uskoin omaa tyttöfiilistäni kun tyttö tulikin :D
 
Meillä on molemmista lapsista näkynyt rakenneultrassa (ihan tavallinen 2D) sukuelimet tosi selvästi: esikoinen on tyttö, nuorempi on poika.

Tietenkään sellaista ei ole koskaan tapahtunut, että ultrassa selkeästi nähdyt häpyhuulet tai pippeli+kivekset olisi muuttuneet vastakkaisen sukupuolen vehkeiksi :LOL: Eihän vauva sukupuoltaan kohdussa vaihda. Mutta se, että rakenneultrassa ei näy esim. pippeliä ja sanotaan että tytöltä näyttää, mutta syntyykin sitten poika, on ihan tavallista.
 
shoppaholisti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:23 Aloittaja kirjoitti:
No, mulle tulikin kauhea hätä, ettei ole mitään tyttöä varten ja olen nyt ostellut kaikkea tytölle sopivaa kaappeihin, kun ei kuitenkaan kahden pienen kanssa jaksa ostoksilla juosta.
Miksei muka jaksa? Mie ainakin olen juossut ostoksilla kahden pienen kanssa siitä asti, kun kuopus oli 6 vrk :D Esikoinen oli tuolloin 1v5kk.
 
joo no mulla ei ole tota kokemusta, ja en kuitenkaan ihan luottais ultraajaan jos sanoo et kumpi on tuossa.. täällä nyt on ollut käytäntönä se et ei sanota koska niitä virhearviointeja on tullut niin paljon...
itselle sanottiin jo 18vkolla et poika on ja lääkäri sanoi et tän kyllä näki nyt aivan selvästi. ja poika tuli.
 
No tuskinpa selvästi nähdyt häpyhuulet voi yhtäkkiä kiveksiksi muuttua! Veikkaan, että näillä joilla sukupuoliarviot on menny pieleen on kyse siitä, että hyvää kuvakulmaa ei ole saatu ja ultraaja on antanut arvion "näyttää tytöltä" tai "ei näy pojan merkkejä", mikä EI OLE = tyttö!
 
En puhunutkaan mistään EHKÄ näkyy sukupuolesta, vaan siitä, että jos vauvan jalkoväliin saadaan hyvä kuvakulma, viikkoja on tarpeeksi ja ultralaite ei mikään kivikautinen, niin kyllä sukupuoliarvio on hyvin hyvin luotettava!
 
Mulle lääkäri sanoi varmalla äänellä esikoisesta rakenneultrassa, että on tyttö ja samoin nyt tässä raskaudessa. Viikoilla 18 ja 17 noi ultraukset on tehty. Mulle jäi se mielikuva, että lääkäri perusti mielipiteensä lantion rakenteeseen ja alapään luustoon (siis vauvan) eikä näkyviin tai näkymättömiin sukupuolielimiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:19 vieras kirjoitti:
Meillä kaksostytöt, ja kummastakaan ei varmasti sanottu kumpaa sukupuolta olisivat. Ja tuon kaksosuuden takia ultrassa tuli rampattua. Oikeastaan eivät edes veikanneet.

Lopulta yksi ultrassa avustanut hoitaja sanoi, etteivät tapaa sanoa tytöistä mitään, pojan vehkeet jos näkee sillon joskus voivat olla lähes varmoja, tytöistä taas ei.
No meillä taas kaksostytöistä lääkäri sanoi varmasti että tyttöjä on molemmat.Näki häpyluut niin selvästi..Ja olihan ne tyttöjä :whistle:
 
ei jaksa
oikeesti, jos haluaa lapsen, onko sillä väliä kumpaa sukupuolta se on?

olen duunissa äippävasta.otolla( hassu nimitys mutta en haluu sanoo tarkemmin ) niin suurin osa äideistä odottaa vauvaa, mutta sitten on näitä kumpi se - tyyppejä... todella rasittavaa
 

Yhteistyössä